Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
    Is een 316d voldoende of toch beter een 318d nemen?? 316 lijkt me echt maar nipt te zijn, maar alle info is welkom
    318d is toch wel het minimum, en prijs/kwaliteit gezien waarschijnlijk de beste keuze.
    Zelf rij ik met een E90 318d (143pk 300 Nm). Als ik er alleen in zit trekt die heel snedig op, maar dan mag je hem niet onder de 1750 toeren laten zakken. Als je enkele passagiers en bagage mee hebt dan voel je dat de motor het lastig krijgt en eigenlijk onvoldoende kracht heeft om inhaalmaneuvers te doen. De nieuwe 318d heeft een iets hoger koppel (320 Nm) dus die zal wel wat krachtiger zijn dan de mijne.
    Als je van plan bent om af en toe eens een weekendje weg te gaan met de auto zou ik zeker de 316d links laten liggen!

Comment

• In de autogids van deze maand staat de test van de 316D en van de touring. Hol dus maar snel naar de krantewinkel
      316D moet ook ergerlijk lange verhoudingen vd versnellingsbak hebben en dus slecht zijn bij de hernemingen. En trage hernemingen zijn voor u aan dood te ergeren. Heeft ook 11.2 seconden nodig naar 100

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
        Wat een onzin hoor ik hier allemaal. Lease sinds 1998 bmw op 2jaar. Allemaal diesels worden verkocht als ze 30-40000km hebben. Zorg dat de wagens proper blijven en vraag op het einde altijd een overnameprijs bij bmw en zet ze dan op autoscout voor veel meer. Heb maar 1 wagen aan bmw zelf moeten overlaten een 330d dit was in 2003 daar geraakte ik niet af. Al de rest 3*520d een 525d een 535d waren binnen de maand verkocht. Elke koper was blij om een diesel met lage kmstand te kunnen kopen. Km stand bewijzen is toch zo moeilijk niet. 90% van deze wagens worden door zelfstandigen gekocht of geleast dus alle originele onderhoudsfacturen zitten in de boekhouding en kunnen makkelijk aan de koper overhandigt worden. Ben wel benieuwd aan wie je een 328i gaat slijten. je kan hem misschien naar Duitsland of Spanje exporteren maar hier in belgie geraak je dat aan de straatstenen niet kwijt. Collega van mij heeft een bmw 530i na 4 jaar proberen te verkopen Hij is na 6 maanden te koop gestaan heeft voor een spotprijs naar spanje verkocht. Hij rijdt met een 525d nu. Weet er iemand wanneer de 318d touring leverbaar is?
        Maar, het beeld is aan het veranderen. Benzine wordt alsmaar belangrijker.
        Ik geloof sterk dat binnen enkele jaren het tweede hands verkoop van benzine veel vlotter zal gaan dan diesels.
        Een tweede hands diesel kopen met heel weinig kilometers is vragen om problemen. Het is bij vele aan het doordringen dat de roetfilters, EGR, turbo's enz voor grote problemen kunnen zorgen.

Comment

• Ik zou persoonlijk de 16d links laten liggen. Ik heb met dat blokje in de 1 gereden en daar was ik al nie echt wild van. Dus ik weer niet of dat voor my in de 3 gaat passen.

Aan de andere kant BMA rijdt met een 316d rond en is daar content van. Dus testrijd is de boodschap
          BMW X5 45e

Comment

• bedankt voor de info, testrijden zal ik zeker en vast doen. Waarschijnlijk zal het wel de 318d worden, ik heb al ondervonden dat de minste motorisatie bij iedere auto eigenlijk echt niet voldoende is.... voor mij, ik trek graag eens op en heb ook graag reactie als ik het gaspedaal aanraak. Ik heb even met een 116d gereden als vervangwagen en dat was ook maar net voldoende.
            There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• heeft er niemand zo een vergelijkende foto van de front met en zonder xenon? liefst met de daylights aan

Comment

heeft er niemand zo een vergelijkende foto van de front met en zonder xenon? liefst met de daylights aan
                zonder Xenon:

Met:
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• super bedankt hiervoor, ik heb lang gegoogled, maar de gewone lichtblokken zijn bijna niet te vinden.

een andere vraag: is er een groot verschil tussen de gewone GPS of de duurdere versie ?
                  weet iemand wat er concreet in de optie lichtpakket zit ?

Comment

• Optie lichtpakket:

Lichtpakket
                    leeslampjes in de dakhemel (midden) achteraan in LED (std. 328i, 335i), leeslampjes vooraan in LED (std. 328i, 335i), LED-verlichting van de make-up spiegels (std. 328i, 335i),
                    sfeerverlichting voor- en achteraan (std. 328i, 335i), verlichting van de beenruimte vooraan, omgevingsverlichting in de deurgrepen, uitstapverlichting in de deuren, verlichting van de koffer in LED
                    Kit d'éclairage

563
                    2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                    2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• je zegt veel "in LED" wil dat dan zeggen dat ze zonder het pakket in gewone vorm aanwezig is? die sfeerverlichting is wel fijn natuurlijk, maar of het me zoveel waard is...

Comment

je zegt veel "in LED" wil dat dan zeggen dat ze zonder het pakket in gewone vorm aanwezig is? die sfeerverlichting is wel fijn natuurlijk, maar of het me zoveel waard is...
                        mijn antwoord is een letterlijke copy/paste van de officiële optielijst van een F30, dus ik kan je daar helaas geen antwoord op geven
                        2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                        2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• op de E90 is dit al niet zo, geen lichtpakket = geen lampjes, dus ik vermoed dat dit op de F30 hetzelfde gaan zijn.
                          Voor de prijs zou ik het al niet laten. gewoon aanvinken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                            op de E90 is dit al niet zo, geen lichtpakket = geen lampjes, dus ik vermoed dat dit op de F30 hetzelfde gaan zijn.
                            Voor de prijs zou ik het al niet laten. gewoon aanvinken

300 euro voor een handvol ledjes. Moest een electricien daarmee afkomen om dit aan deze prijs in uw huis te plaatsen, hij wordt uitgemaakt voor een dief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                              300 euro voor een handvol ledjes. Moest een electricien daarmee afkomen om dit aan deze prijs in uw huis te plaatsen, hij wordt uitgemaakt voor een dief.
                              nee, 300 euro besparen op een wagen van 50.000 euro om dan geeneens leeslampjes achterin te hebben of een verlicht make-up spiegeltje, is veel logischer...
                              De extra sfeerverlichting en ledjes in de klinken zijn nutteloos maar geven de wagen toch een luxere uitstraling naar mijn bescheiden mening.

Het zou er eigenlijk gewoon standaard moeten opzitten... maar we weten allemaal intussen wel dat het optiebeleid bij de duitse premium merken een dure en soms idiote bedoeling is.
                              Iemand die een nieuwe BMW/Audi/Merc besteld, betaald te veel. punt. en dat doen ze bewust. Mensen die dat (terecht) niet willen doen komen vanzelf bij andere merken terecht waar ze veel meer auto voor hun geld krijgen.

Comment

• De 316d 115 pk lijkt mei meer dan sterk genoeg. Ik heb onlangs een proefritje gedaan met een qua gewicht en grootte vergelijkbare Jetta 1.6 tdi 105 pk en dat ging zeer goed vooruit.

Comment

• Hoeveel korting krijgen jullie op een nieuwe 3 ????

Comment

• 10% lijkt me in deze barre economische tijden wel een minimum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      10% lijkt me in deze barre economische tijden wel een minimum.
                                      Haha,
                                      Ik zou er niet op hopen!!

Comment

• haha, duidelijk al een offerte laten maken

7 procent op de basisprijs (zonder opties, zonder btw) is makkelijk haalbaar.
                                        8 zou ook mogelijk moeten zijn, meer zal je niet krijgen, mocht dit wel zo zijn, hou me dan zeker op de hoogte!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                          haha, duidelijk al een offerte laten maken

7 procent op de basisprijs (zonder opties, zonder btw) is makkelijk haalbaar.
                                          8 zou ook mogelijk moeten zijn, meer zal je niet krijgen, mocht dit wel zo zijn, hou me dan zeker op de hoogte!
                                          Momenteel denk ik dat 7% op basisprijs de max is dat je kan krijgen.
                                          Zeker op de touring.
                                          Naar het einde van het jaar toe zal dit wel hoger kunnen denk ik.

Comment

Working...
                                          X