Elektrisch koffer is sinds productie september ook standaard op de 5 had ik precies ergens gelezen hier opt forum.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F31 3-reeks touring
Collapse
X
-
gisteren langs BMW in puurs gepasseerd en de folder van de touring meegekregen. elek. koffer is inderdaad standaard.
heb ook een proefrit met de berline gereserveerd voor vrijdag zodat ik al eens het rijgevoel kan testen. bestellen zal wschl dan pas na mijn vakantie zijn hopelijk heb ik hem dan nog vrij vroegThere's no such thing as too much snow
BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)
Comment
-
Volgens Alexanderr, verkoper bij BMW, zit ook die standaard erbij. Echter, in de catalogus staat hij nog steeds inderdaad in het comforttoegang pakket.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Voor zij die minder dan 20.000km per jaar rijden zoals mijn moeder is de zopas 'onthulde' 320i EffDyn veruit de efficiëntste motor. 170pk is nu ook niet bepaald voor dutskes.
één groot probleem: 3-serie EffDyn modellen worden alleen geleverd met uiterste mottige 16" velgen: namelijk de V-Speiche 390 en de nog veel lelijkere 'streamline' velgen (zo'n vrij massieve velg... voor de aerodynamicaca)
Kan mij iemand vertellen als het überhaupt mogelijk is andere velgen te krijgen dan deze op de EffDyn modellen ? Ik had graag de optionele 18" luxury velgen gehad en een luxury uitvoering. Kun je eventueel deze velgen apart kopen, en tegen welke prijs (incl btw, banden) Staat de BMW-dealer dit toe deze ook te monteren ??
Dank bij voorbaat!
EDIT: wat speurwerk op het internet vertelt mij dat grotere velgen en EDE versies niet goed samengaan (op berline). De wagen heeft een specifieke en lagere ophanging en zeer specifieke eco-banden. Blijkbaar zijn er meerdere gevallen bekend waarbij er serieuze trillingen optreden bij +120kmh waar grotere velgen gemonteerd werden. Nu zijn dat ook wel mensen die soms overdrijven: dikke 18" BBS'en met wellicht extra brede banden. Bestaat er geen tussenweg... Ik ben benieuwd als er hier mensen uit ervaringen kunnen spreken. Een 320i EDE met standaard velgen is niet echt een optie -> too uglyLast edited by Jag; 07/09/2012, 18:08.Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558
Comment
-
Steek gewoon de wielen die je wil, punt. Daarmee zal je auto niet meer aan de op 't PVG en inschrijvingsbewijs opgenomen uitstootnormen en gehomologeerde bandenmaten beantwoorden, maar dat voor gewetensproblemen zorgt moet iedereen voor zich uitmaken. In optie zit je vast aan de 16", nadien doe je alles wat je wil. En waarom zou een EDE een staggered set 18" minder goed zou verdragen dan een non-EDE met M sportpakket en M sportophanging?
O, en nog één iets: ik mag hopen dat alle motoren effectief zijn. Je bedoelt waarschijnlijk dat die 320i EDE de meest efficiënte zou zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenO, en nog één iets: ik mag hopen dat alle motoren effectief zijn. Je bedoelt waarschijnlijk dat die 320i EDE de meest efficiënte zou zijn?
Ik zou niet zo kort door de bocht willen gaan om te zeggen dat de ophanging perfect te vergelijken is met een M-sportophanging. Of dat "elke velg" combineerbaar is met de EDE-ophanging. De M-sportophanging is gemaakt om stugger en sportiever te rijden, de EDE-ophanging voor heel andere doeleinden... alles behalve sportief, hoofdzakelijk verlaagd (kortere veren) maar toch niet stug. Er zijn meerdere personen die hiermee problemen ervaren hebben en dit volgens mij op een klein aantal mensen die dit hebben 'durven' uit te proberen.
Persoonlijk zou ik denken: veilige middenweg, 17" is haalbaar
Alexanderr, misschien heb jij hier ervaring mee ? Hoever zal de BMW-verkoper hierin willen gaan of ben je aangewezen op aftermarket...Last edited by Jag; 07/09/2012, 18:09.Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSteek gewoon de wielen die je wil, punt. Daarmee zal je auto niet meer aan de op 't PVG en inschrijvingsbewijs opgenomen uitstootnormen en gehomologeerde bandenmaten beantwoorden, maar dat voor gewetensproblemen zorgt moet iedereen voor zich uitmaken. In optie zit je vast aan de 16", nadien doe je alles wat je wil. En waarom zou een EDE een staggered set 18" minder goed zou verdragen dan een non-EDE met M sportpakket en M sportophanging?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenVolgens Alexanderr, verkoper bij BMW, zit ook die standaard erbij. Echter, in de catalogus staat hij nog steeds inderdaad in het comforttoegang pakket.
Ik denk dat we ons verkeerd verstaan hebben dan elektrische koffer is standaard, net zoals op F11 en F07, maar het is enkel icm comfort access dat je de sensor hebt voor het openen met de voet
Geldt ook voor berlines met elektrische koffer en comforttoegang!1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIk denk dat we ons verkeerd verstaan hebben dan elektrische koffer is standaard, net zoals op F11 en F07, maar het is enkel icm comfort access dat je de sensor hebt voor het openen met de voet
Geldt ook voor berlines met elektrische koffer en comforttoegang!Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door q149 Bekijk BerichtenBen ik mee akkoord, voor zover je deze auto als particulier aankoopt. Maar wat als je een EDE versie koopt als bedrijfswagen? De aan de gang zijnde obsessie voor CO2 bepaalt dat bv. een 320d EDE voor 80% in kosten mag worden genomen. Stel dat je grotere velgen dan 16 duims steekt, dan zou je bij een eventuele strenge belastingcontrole wel eens moeilijkheden kunnen ondervinden indien ze bv. facturen vinden die erop wijzen dat je grotere velgen hebt. Klinkt misschien onnozel, maar met belastingen weet je nooit. Als het erop aankomt draaien ze elk papiertje in de boekhouding drie keer om. Heeft trouwens iemand al ervaring hiermee? Ik bedoel: kom je hier bij controles mee weg?
Ik vraag nog steeds af als de BMW-dealer überhaupt grotere velgen zal willen monteren op EDE modellen. Alexanderr, heb jij hier ervaring mee ? Alvast bedankt...!Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558
Comment
-
Mijn dealer maakt er alvast geen probleem van. Het is ook niet zijn probleem, maar wel het mijne. Ik vraag mij dus af (in een extreem geval) of de belastingen bij +16 inch velgen uw auto kunnen beschouwen als niet meer conform met het gelijkvormigheidsattest en je dus ook niet meer in de juiste schijf voor aftrekbaarheid van autokosten zit. Dan worden die grotere velgen ineens wel een heel dure grap natuurlijk. En ook voor de berekening van de sociale lasten zal dit nadelig uitspelen.
Comment
-
Ik raad het stelselmatig af maar het blijft de keuze en inderdaad de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker ..
De auto is niet gehomologeerd met grotere wielen dan 16" dus in geval van een ongeval bij aquaplaning, bij een bezoek aan de keuring, etc, kan dat leiden tot allerlei problemen.
Wij hebben het al eerder gemonteerd (cfr. http://www.autoforum.be/showthread.p...W-F30-320d-EDE) maar ik bied het zeker niet actief aan en wijs mijn eigen klanten steeds op de 'gevaren'. Het belastingscontrole-argument lijkt me vergezocht .. Maar aan de andere kant heb ik al mensen ontmoet die een boete kregen voor ee fietsendrager op trekhaak op een MINI Cooper D (die niet gehomologeerd is daarvoor) ..
Maar .. Als ik zelf een ED zou kopen zou ik mss zelf ook wel 17" of 18" steken in namontageLast edited by Alexanderr; 10/09/2012, 23:10.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door q149 Bekijk Berichten(...) Ik vraag mij dus af (in een extreem geval) of de belastingen bij +16 inch velgen uw auto kunnen beschouwen als niet meer conform met het gelijkvormigheidsattest en je dus ook niet meer in de juiste schijf voor aftrekbaarheid van autokosten zit. (...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIk raad het stelselmatig af maar het blijft de keuze en inderdaad de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker ..
De auto is niet gehomologeerd met grotere wielen dan 16" dus in geval van een ongeval bij aquaplaning, bij een bezoek aan de keuring, etc, kan dat leiden tot allerlei problemen.
Wij hebben het al eerder gemonteerd (cfr. http://www.autoforum.be/showthread.p...W-F30-320d-EDE) maar ik bied het zeker niet actief aan en wijs mijn eigen klanten steeds op de 'gevaren'. Het belastingscontrole-argument lijkt me vergezocht .. Maar aan de andere kant heb ik al mensen ontmoet die een boete kregen voor ee fietsendrager op trekhaak op een MINI Cooper D (die niet gehomologeerd is daarvoor) ..
Maar .. Als ik zelf een ED zou kopen zou ik mss zelf ook wel 17" of 18" steken in namontage
Qua aftrekbaarheid/fiscaliteit zit ik nu ook niet echt in. Wel iets meer naar rijcomfort en veiligheid (zoals je zelf zegt: bvb aquaplanning). Daarom, het hoofd zegt 17"... Maar het hart zegt 18" luxury velgen!Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jag Bekijk BerichtenAlexander, bedankt voor je reply. Inderdaad, hoe zou je zelf zijn als je zo'n velgen op je bmw krijgt...
Qua aftrekbaarheid/fiscaliteit zit ik nu ook niet echt in. Wel iets meer naar rijcomfort en veiligheid (zoals je zelf zegt: bvb aquaplanning). Daarom, het hoofd zegt 17"... Maar het hart zegt 18" luxury velgen!
Maar als de auto niet als bedrijfswagen moet dienen en er een beetje moet uit zien, dan zou ik ook voor groter gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenUiteraard. Uw gelijkvormigheidsattest bevat een lijst van velgen die toegelaten zijn, dus waarmee de auto gehomologeerd is. Als je daarvan afwijkt rijdt je dus feitlijk met een niet-gehomologeerd voertuig. Dit kan problemen veroorzaken bij diverse zaken: autokeuring die uw auto afkeurt, verzekering die weigert uit te betalen bij ongeval, belastingen die achterstallige betalingen kunnen terugvorderen, boetes etc.
Niet te vergeten: inbeslagname van een niet-toegelaten, want niet-gehomologeerd voertuig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenNiet te vergeten: inbeslagname van een niet-toegelaten, want niet-gehomologeerd voertuig.
Ik had gehoopt dat de verlaging van de Eff. Dynamics de 16" wat zou verzachten maar afgaand op de foto's ziet het er toch niet veel verlaagd uit naar mijn mening....
Comment
Comment