Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tijd voor een nieuwe vriendin!

Nee serieus, dit begrijp ik echt helemaal niet. Je mag een poging doen om het uit te leggen. Maar moet niet.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
      Tijd voor een nieuwe vriendin!

Nee serieus, dit begrijp ik echt helemaal niet. Je mag een poging doen om het uit te leggen. Maar moet niet.
      Tja, dat is natuurlijk weer zo iets dat tussen de 2 oren zit. Als je ervan overtuigd bent wagenziek te worden dan zul je wagenziek worden.

Met die automaten kun je bovendien toch ook nog steeds manueel schakelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Tja, dat is natuurlijk weer zo iets dat tussen de 2 oren zit. Als je ervan overtuigd bent wagenziek te worden dan zul je wagenziek worden.

Met die automaten kun je bovendien toch ook nog steeds manueel schakelen?
        Tja, dat van die tussen 2 oren zitten zal er natuurlijk wel iets mee te maken hebben.
        Maar met een automaat moet je ook altijd afremmen tot stilstand en dat geeft altijd zo'n klein schokje.
        Handgeschakeld kun je je koppeling induwen en de auto wat laten uitbollen en zachtjes afremmen, dat kan niet met een automaat.
        En vooral dat laatste stukje is soms lastig. Natuurlijk is ze niet àltijd wagenziek, soms heeft ze er ook helemaal geen last van.
        Maar 't is een feit dat ze het een handgeschakelde auto minder heeft.

Vroeger had ik trouwens een automaat, zo'n tiptronic. En inderdaad, dan kun je zelf ook schakelen maar dan ga je volgens mij een beetje voorbij aan de bedoeling van een automaat. Waarom opteer je voor een automaat als je uiteindelijk toch weer handmatig gaat schakelen?
        ....

Comment

• Zeer vreemde redenering, alvast. Een automaat is m.i. altijd en overal duidelijk schokvrijer te rijden dan een manuele. Als je dat schokje waarover je spreekt niet wil, dan haal je je automaat de laatste paar meter uit D en bol je uit in N, dan is dat identiek hetzelfde als een manuele auto die ontkoppeld tot stilstand komt. En dan nog: als dát schokje haar wagenziek maakt, dan wil ik niet weten hoe ze alles onderkotst bij het accelereren met een handgeschakelde, want de krachtonderbreking daar en de invloed op passagiers is vele keren groter dan bij een zoetjes schakelende automaat... Tijd om haar even met feiten te confronteren zodat ze alvast niet meer psychosomatisch wagenziek wordt, lijkt me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Zeer vreemde redenering, alvast. Een automaat is m.i. altijd en overal duidelijk schokvrijer te rijden dan een manuele. Als je dat schokje waarover je spreekt niet wil, dan haal je je automaat de laatste paar meter uit D en bol je uit in N, dan is dat identiek hetzelfde als een manuele auto die ontkoppeld tot stilstand komt. En dan nog: als dát schokje haar wagenziek maakt, dan wil ik niet weten hoe ze alles onderkotst bij het accelereren met een handgeschakelde, want de krachtonderbreking daar en de invloed op passagiers is vele keren groter dan bij een zoetjes schakelende automaat... Tijd om haar even met feiten te confronteren zodat ze alvast niet meer psychosomatisch wagenziek wordt, lijkt me.
            @gTa

Klopt. Tegenwoordig schakelen die automaten zo vlotjes en zacht dat je het manueel niet beter kan.
            We hebben een paar keer een testrit gereden met een automaat, een X3 en een 5-reeks en dat beviel haar eigenlijk niet zo.
            Ik vermoed dat de rest excuses zijn om het kind een naam te geven.....

Soit, neemt niet weg dat ikzelf (voorlopig althans) liever zelf schakel dan met een automaat te rijden.

Comment

• Alle begrip! Zelf schakelen zorgt voor meer betrokkenheid en beleving bij het rijden; niet zelden ook voor meer voldoening voor de gepassioneerde chauffeur.

Als je b.v. met een beperkt optiebudget rekening moet houden, is 't ook vaak kiezen tussen een automaat of een hele resem andere opties. 't Is niet goedkoop.

Comment

• Ik vind het zelfs erg dat de meeste F30's automaat lijken te zijn, hoe goed de 8-traps ook is de manuele blijft toch de rijderskeuze. gTa, heb jij al met de F30 gereden?

Comment

• Ja. Sinds 2 generaties is de manuele versnellingsbak van BMW niet meer foutloos goed. Nog altijd goed, maar niet meer foutloos. Tegenover de trage 4- en 5-traps automaten van vroeger (met een 3-traps heb ik helaas nooit gereden) was die superbe manuele bak dan uiteraard de betere keuze. Maar vandaag? In het huidig verkeer? Met een auto die géénszins nog de roeping heeft als de doorsnee Bimmer van toen?
                  Wat mij betreft is de meerprijs van een automaat vandaag de dag nog de enige aanvaardbare reden om 'm niet te nemen. Op alle vlakken is die zoveel beter dan een manuele versnellingsbak. Bij die M135i vind ik de manuele versnellingsbak zo goed als 't zwakste punt van de auto ... en wetende hoe fabelachtig goed de 8-traps automaat is (met ogenblikkelijk reagerende schakellepels achter 't stuur, erg snelle schakeltijden, tussengas bij terugschakelen, duidelijk gestegen sprintcapaciteiten, grotere efficiëntie/zuinigheid, enz...) zou ik niet meer twijfelen. Voor een diesel al helemaal niet meer...

Voor een sportwagen is 't iets anders: dan brengt zelf schakelen een pak extra beleving, voldoening, kunde, tevredenheid, passie, enz. Dan is het voor mij althans een must. Als je gaat sporten wil je 't immers zelf doen, en dat geldt m.i. net zo goed voor recreationele autosport.

Comment

• Mja, de huidige BMW's zijn helaas ook niet meer de rijdersauto's die ze ooit geweest zijn in dat opzicht pas die schitterende automaat wel. Maar nieuwe auto's worden zo klinisch dat je een pak minder betrokken wordt bij het rijden, een automaat haalt nog meer weg. Die 8-traps is inderdaad schitterend, maar het gaat bij mij meer om een voorkeur, een beetje werken en zelfcontrole mag wel in een BMW 3 vind ik...

Comment

• Mijn BMW 320D F31 M-pakket is ook gearriveerd.

BMW 320D F31 1.jpg
                      BMW 320D F31 2.jpg
                      BMW 320D F31 3.jpg
                      BMW 320D F31 4.jpg
                      BMW 320D F31 5.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odessa Bekijk Berichten
                        Mijn BMW 320D F31 M-pakket is ook gearriveerd.

[ATTACH=CONFIG]93015[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]93016[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]93017[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]93018[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]93019[/ATTACH]
                        Geile bak Nice choice...
                        Van Osch te halen??

Comment

[ATTACH=CONFIG]93015[/ATTACH]
                          [ATTACH=CONFIG]93017[/ATTACH]
                          [ATTACH=CONFIG]93018[/ATTACH]
                          [ATTACH=CONFIG]93019[/ATTACH]
                          Mmmmm, schoon voiture.
                          Wanneer heb jij besteld?...
                          Wij moeten nog wachten tot begin volgend jaar....

Comment

• Klopt ... VanOsch Halen

Comment

• daar stond mijn pareltje 3 jaar terug ook op me te wachten

Comment

• GDVR. die F31's worden hier uitgeleverd aan de lopende band en ik maar wachten

Die van Odessa is toevallig niet het exemplaar dat bij Ottevaere in de showroom stond ?
                                Deze ziet er identiek dezelfde uit en aangezien die van Ottevaere verkocht is ......

Proficiat in alle geval
                                Last edited by ; 23/10/2012, 12:55.

Comment

Staat precies zo hoog op zijn poten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                                    GDVR. die F31's worden hier uitgeleverd aan de lopende band en ik maar wachten

Die van Odessa is toevallig niet het exemplaar dat bij Ottevaere in de showroom stond ?
                                    Deze ziet er identiek dezelfde uit en aangezien die van Ottevaere verkocht is ......

Proficiat in alle geval
                                    Check pm!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Staat precies zo hoog op zijn poten?
                                      Ze moeten de zakken met patatten nog in't koffer leggen

Comment

• Welke optie zouden jullie nemen op een F31 116D als je maar een 1.000 euro te spenderen hebt?
                                        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                          Welke optie zouden jullie nemen op een F31 116D als je maar een 1.000 euro te spenderen hebt?
                                          Zijn der dan opties onder de 1000 euro???
                                          Ik zou misschien eerder kijken naar een andere wagen dan...

Comment

Working...
                                          X