Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @BMWMB: bedankt voor duidelijke uitleg.
    De 5GT overweeg ik eigenlijk niet aangezien ik die echt niet knap vind perso.
    Blijven dus 3 touring en 5 over. De 5 berline vind ik net iets knapper ook … maar ik moet regelmatig dozen en dergelijke meenemen en dan is een traditionele koffer niet praktisch.
    Ik heb nu een 5 deurs en merk al dikwijls dat dit niet praktisch is. Dus blijven eerder de tourings over.
    Ik vind de 3 dan iets knapper maar zoals je zegt,kan de grootte dan mogelijk een probleem zijn.
    Wat betreft kids is mijn oudste dochter 11 en dat lukt dus wel, de baby komt er zeer snel aan :-)
    Ik zal dit weekend dan eens gaan kijken naar het verschil in interieur waar de 5 blijkbaar een niveau hoger zit en die grootte.
    Aangezien jullie toch ervaring hebben als ik voor een 20D met sportautomaat ga wat moet ik er absoluut nog bijnemen als opties.
    Wellicht leder, navigatie, sportzetels en xenon.
    Last edited by ; 09/11/2012, 12:35.

Comment

• M-sportpakket met 19'ers voor de looks. In dit pakket zitten sowieso al de sportzetels en het heerlijke M sportstuur. Hiernaast zou ik de sportautomaat nemen, lederen zetels, navigatie professional, xenons, gordijntjes in de deuren ofwel verduisterde ramen, een hifi profesional. Moest er dan nog budget over zijn, dan legde ik bij voor comfortzetels, want die zitten hemels. Ook een schuifdak is fijn en surround view om te parkeren.

Qua kleur kan je weinig misdoen. Zeker icm het M-sportpakket vind ik vele kleuren knap: zilvergrijs, space, saffierzwart, carbonzwart, muisgrijs, donkerblauw.
      Qua interieurkleur zou ik gaan voor dat bruin leder, ofwel Oyster wat ik heb. Het is wel een bleke kleur, maar het is perfect proper te houden.
      Last edited by BMWMB; 09/11/2012, 21:36.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik denk persoonlijk dat een 3, zelfs de touring, qua binnenruimte nipt gaat zijn als er nog een tweede kleine bijkomt. Zeker als het nog baby's zijn, dan moet je de eerste jaren heel wat bagage meeslepen. Ik zou in uw geval voor de 5 GT gaan als je ruimte en comfort wil.
        Eerst en vooral een f30/f31 is quasi even groot als de E39 generatie 5-reeks. Dat is dus echt wel een verdomd grote wagen (for better and for worse).

Bij de E90/E91 kon je idd nog beargumenteren dat de koffer te klein was voor een gezin met heel jonge kinderen (0-2j), en dat is ook de reden waarom ik hem 3.5 jaar geleden links liet liggen en voor een C-klasse ging. Vooral het feit dat een grote buggy (dus niet die kleine vouwdingen maar een echte 'pousette') er niet in kon zonder de wielen te demonteren maakte de 3 bijzonder onpraktisch.

Echter de f30/f31 heeft een koffer die even groot is als die van de (qua koffer zeer ruim bemeten) C. Als dat niet groot genoeg is voor twee jonge kinderen, dan moet je echt dringen eens nadenken over wat je allemaal meesleurt. Enkel voor een 3-weken vakantie moest ik een kofferbak monteren, verder nooit ruimte tekort gehad. Een 5-reeks is trouwens nog nauwelijks groter qua koffer, dus daarvoor moet je het ook niet doen (vooral de ruimte voor en achter is uitgebreider, maar dat hebben ukkies toch niet nodig).

Eens de kids dan 3j en ouder zijn is deze discussie trouwens helemaal van de baan - een enkele plooibuggy neemt nauwelijks plaats in en zelfs op de achterbank heb je minder plek nodig (stoelverhogers nemen veel minder plaats in dan Maxi-cosi's en echte kinderstoelen). Zelfs een ruime coupé (type E92, A5, C coupé, etc.) is dan perfect bruikbaar, gezien ze behoorlijk zelfstandig in en uit kunnen stappen.

Tot zover mijn betoog tegen al die mensen die mono-volumes kopen omdat ze een kotter op de wereld gezet hebben. Enkel te overwegen bij 3 of meer kids, en dan nog (E break met 7 plaatsen, anyone?)...

Comment

M-sportpakket met 19'ers voor de looks. In dit pakket zitten sowieso al de sportzetels en het heerlijke M sportstuur. Hiernaast zou ik de sportautomaat nemen, lederen zetels, navigatie professional, xenons, gordijntjes in de deuren ofwel verduisterde ramen, een hifi profesional. Moest er dan nog budget over zijn, dan legde ik bij voor comfortzetels, want die zitten hemels. Ook een schuifdak is fijn en surround view om te parkeren.

Qua kleur kan je weinig misdoen. Zeker icm het M-sportpakket vind ik vele kleuren knap: zilvergrijs, space, saffierzwart, carbonzwart, muisgrijs, donkerblauw.
          Qua interieurkleur zou ik gaan voor dat bruin leder, ofwel Oyster wat ik heb. Het is wel een bleke kleur, maar het is perfect proper te houden.
          Ik vind dat je qua opties nogal duur gaat uitvallen.
          Zelf zou ik als klassieke opties opteren voor leer, navigatie prof, sportzetels (comfortzetels zijn echt te duur) , sportophanging, sportautomaat, geen volledig M pakket want te duur, en als er nog geld over is 18 duimsvelgen.
          Volledig M pakket en nog eens 19 duimers erbij doet het kostenplaatje nogal fors oplopen imho. Voor die prijs zou ik (persoonlijke mening) liever een wat kalere 5 hebben dan een superuitgeruste 3
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

(...)In dit pakket zitten sowieso al de sportzetels en het heerlijke M sportstuur. (...)Moest er dan nog budget over zijn, dan legde ik bij voor comfortzetels, want die zitten hemels. (...)
            Eerst sportzetels nemen om die nadien er weer uit te gooien en comfortzetels te nemen, is dat wel logisch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              (...)Tot zover mijn betoog tegen al die mensen die mono-volumes kopen omdat ze een kotter op de wereld gezet hebben. Enkel te overwegen bij 3 of meer kids, en dan nog (E break met 7 plaatsen, anyone?)...
              U heeft overschot van gelijk. De gezinnen worden alsmaar kleiner en de auto's alsmaar groter. Constructeurs zijn erin geslaagd ons te doen geloven dat we die monovolumes en Berlingo-achtige ondingen nodig hebben van zodra we ons beginnen voortplanten.

Comment

• mijn 318d touring is besteld.
                comfort pack, connectivity pack (beide de basic uitrusting), parkeersensoren vooraan en verdonkerde ruiten.
                imperialblau als buitenkleur.

Ik wou een rode, maar company policy bla bla bla
                soms overweeg ik de kleur nog te veranderen naar bronze of havanna, maar da's meer voor bompa's vind ik en ben er nog maar 34 dus. Het is gewoon jammer dat er niet een lichtere tint van he blauw beschikbaar is zonder een line of M-pack te moeten nemen.
                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                  (...)soms overweeg ik de kleur nog te veranderen naar bronze of havanna, maar da's meer voor bompa's vind ik en ben er nog maar 34 dus.
                  Sommigen zijn al bompa op hun 34ste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                    Tot zover mijn betoog tegen al die mensen die mono-volumes kopen omdat ze een kotter op de wereld gezet hebben. Enkel te overwegen bij 3 of meer kids, en dan nog (E break met 7 plaatsen, anyone?)...
                    De prijs misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                      Eerst sportzetels nemen om die nadien er weer uit te gooien en comfortzetels te nemen, is dat wel logisch?
                      Als je comfortzetels neemt icm met het M-sportpakket, dan is het enkel de meerprijs tov sportzetels die je moet betalen.
                      Ik spreek hier dus wel over de F10/F11. Ik denk niet dat er comfortzetels verkrijgbaar zijn op de F30/F31.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Weet iemand of cruise control tot de standaard-uitrusting behoord?
                        of moet je er de cruise control met remfunctie bijnemen?

Bedankt.

Comment

• Bij BMW is helaas bijna alles een optie

Je moet er inderdaad cruise control met remfunctie bijnemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Het is moeilijk weer te geven op foto. Maar ik vind het persoonlijk reuze meevallen. Geeft geen tjoeing effect, vind ik toch.

Dit zijn de lampjes (H8 bij de E9x LCI)

En zo ziet het eruit...

Zijn deze makkelijk zelf te plaatsen op een F31?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk Berichten
                              Weet iemand of cruise control tot de standaard-uitrusting behoord?
                              of moet je er de cruise control met remfunctie bijnemen?

Bedankt.
                              Beste,

Cruisecontrol is altijd een optie bij BMW. De "gewone" cruisecontrol zit wel makkelijk in een pakket en dat valt qua prijs nog mee dan.

Voor een cruisecontrol mét remfunctie moet je ook extra bijbetalen.
                              Als je een pakket neemt waarin de cruisecontrol vervat zit, dien je enkel een meerprijs te betalen voor de cruisecontrol mét remfunctie.

Mvg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
                                Geen idee, moet je eens in de gebruikershandleiding opzoeken. Ook opletten dat het bij de F30 wel H8 lampjes zijn en/of de lichtringen geen LED's zijn (verschil tussen xenon koplamp en halogeen koplamp).

Comment

Dit begrijp ik niet... Ofwel heb je standaard al Led-standlichtringen op je wagen (bij xenon), of je hebt helemaal geen ringen (halogeen) en kunt dus ook geen lampjes vervangen. Dus ik zou niet weten op welke manier je deze update zou willen doen op een F31. Wil je naar een xenon set met LED DRL's upgraden van halogeen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                    Dit begrijp ik niet... Ofwel heb je standaard al Led-standlichtringen op je wagen (bij xenon), of je hebt helemaal geen ringen (halogeen) en kunt dus ook geen lampjes vervangen. Dus ik zou niet weten op welke manier je deze update zou willen doen op een F31. Wil je naar een xenon set met LED DRL's upgraden van halogeen?
                                    En ik ging er vanuit dat de F30 halogeen koplampen ook lichtringen hadden, net als bij de E90 LCI. Zal waarschijnlijk wachten worden tot de F30 LCI, om die lichtringen er standaard bij te krijgen.

Comment

• Iemand die weet of de automatische deurvergrendeling standaard is? Ik heb ondertss mijn F31 in bezit maar ik merk dat de deuren niet automatisch sluiten na x aantal tijd. Is dit een extra optie?

Comment

Iemand die weet of de automatische deurvergrendeling standaard is? Ik heb ondertss mijn F31 in bezit maar ik merk dat de deuren niet automatisch sluiten na x aantal tijd. Is dit een extra optie?
                                        Ik geloof dat dat autom. sluiten alleen werkt als je geen deur/koffer geopend hebt. Dus dient enkel om het per ongeluk openen van de wagen te voorkomen. Kan misschien wel in de software geconfigureerd worden.

Comment

Iemand die weet of de automatische deurvergrendeling standaard is? Ik heb ondertss mijn F31 in bezit maar ik merk dat de deuren niet automatisch sluiten na x aantal tijd. Is dit een extra optie?
                                          Dit kan je instellen via je I-drive.
                                          2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                                          2016 Audi A3 G-tron

Comment

Working...
                                          X