Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
    Welke motorisatie(s) ?
    318d. kom van een 220cdi (163pk) en dan voel je het verschil in koppel toch wel hoor , maar verder rijdt ie prima.

Comment

• ik heb een 318d en kom van een MERC C200 (ook 136pk). de BMW rijdt iets gemoedelijker dan de Merc. de Merc kon echt brutaal met z'n power komen en ik vond dat niet altijd zo fijn.

enige ergernis die ik momenteel ondervind is de GPS stem... zo'n ergerlijk wijf, niet te doen.
      Oh ja, gisteren ff de GPS getest van m'n ouders naar mij thuis om eens te zien hoe hij werkt... hmm, spel stuurt mij door een eenrichtingsstraat in de verkeerde richting en die straat is al zeker 5 jaar enkele richting... toch dikke fout imho en ik vraag me af hoeveel dergelijke fouten er dan nog zullen inzitten.

wat vinden anderen van de GPS?

wat ik wel handig vind is dat je ALLES kan toewijzen aan de shortcut toetsen op de middenconsole. handig voor bepaalde telefoonnummers bvb, dat compenseert dan wel de afwezigheid van de voice command die ik had in de merc, nu is het gewoon een toets induwen en ik bel naar m'n madam.
      There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Wij ook sinds begin januari 318 met automaat , niet slecht maar kom wel van X5 maar deze was veel te groot voor mijn wederhelft en natuurlijk VAA ! Veel te hoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
          ik heb een 318d en kom van een MERC C200 (ook 136pk). de BMW rijdt iets gemoedelijker dan de Merc. de Merc kon echt brutaal met z'n power komen en ik vond dat niet altijd zo fijn.

enige ergernis die ik momenteel ondervind is de GPS stem... zo'n ergerlijk wijf, niet te doen.
          Oh ja, gisteren ff de GPS getest van m'n ouders naar mij thuis om eens te zien hoe hij werkt... hmm, spel stuurt mij door een eenrichtingsstraat in de verkeerde richting en die straat is al zeker 5 jaar enkele richting... toch dikke fout imho en ik vraag me af hoeveel dergelijke fouten er dan nog zullen inzitten.

wat ik wel handig vind is dat je ALLES kan toewijzen aan de shortcut toetsen op de middenconsole. handig voor bepaalde telefoonnummers bvb, dat compenseert dan wel de afwezigheid van de voice command die ik had in de merc, nu is het gewoon een toets induwen en ik bel naar m'n madam.
          Goh, nog niet gevonden.. Zijn dat die 8 toetsen, horizontaal naast elkaar ? Heb daar enkel radiozenders insteken.
          Voice command werkt wel bij mij, via toets op t stuur.
          en tot nu toe geen problemen met de navi. (Is de pro versie)

edit : gevonden
          Last edited by ; 06/02/2013, 18:21.

Comment

ik heb een 318d en kom van een MERC C200 (ook 136pk). de BMW rijdt iets gemoedelijker dan de Merc. de Merc kon echt brutaal met z'n power komen en ik vond dat niet altijd zo fijn.

Die gps kost anders toch meer dan genoeg, geeft die nu eigenlijk ook waarschuwingen voor flitspalen weer of moet je daarvoor nog een gps van den aldi of een coyote bijhangen?

Comment

wat ik wel handig vind is dat je ALLES kan toewijzen aan de shortcut toetsen op de middenconsole.
              In m'n e92 vond ik dat ook al fantastisch; handig ook, om bv. het navi-scherm uit te schakelen zonder omwegen.
              GPS vond ik wel redelijk knudde, hopelijk is dat erop vooruitgegaan in de F3X.

Comment

Bij de E9X lukt het niet om bv het adres-invoerscherm van de navi daaronder te steken. (alleen een specifice bestemming)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                  In m'n e92 vond ik dat ook al fantastisch; handig ook, om bv. het navi-scherm uit te schakelen zonder omwegen.
                  GPS vond ik wel redelijk knudde, hopelijk is dat erop vooruitgegaan in de F3X.
                  En de "business versie" van die GPS was al helemaal triestig...
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                    En de "business versie" van die GPS was al helemaal triestig...
                    Ook niet overdrijven dat spel deed het zeer goed. Er is altijd ruimte voor verbetering maar slecht kun je dat spel niet noemen.

Comment

• flitspalen worden spijtig genoeg niet weergegeven (ik heb de business editie trouwens). het adres invoer scherm toewijzen denk ik ook niet dat zal gaan. nu bon, zoveel omweg is dat nu ook niet (of niet meer)
                      wat ik wel jammer vind is dat er geen snelheidslimieten worden weergegeven zonder dat je die optie neemt om de borden te herkennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Ook niet overdrijven dat spel deed het zeer goed. Er is altijd ruimte voor verbetering maar slecht kun je dat spel niet noemen.
                        Niet om hier een eindeloze discussie te starten, maar:
                        - je kan geen kaart zien en ondertussen een CD beluisteren (gruwelijk ergerlijk); bij een afwijking van de originele route moet hij persé die navigatie DVD weer hebben om de draad op te pakken
                        - pakweg 1 keer per maand flipt die GPS en geeft je ofwel aan dat je nog 5700km te rijden hebt tot je eindbestemming, of hij toont een wagenpositie die er ver naast zit, zodat hij totaal geen idee heeft hoe je op je eindbestemming moet raken
                        - heeft maar een vaag benul van huisnummers, met wel erg brede ranges (in sommige straten zo onnauwkeurig als 1..50, 51..100) wat het zowel in steden als in havengebied of kantoorparken lastig maakt om het finale adres te vinden. Soms zit hij er 2 à 3 kilometer vandaan.
                        - relatief veel locaties die niet up-to-date zijn (ronde punten, éénrichtingen, etc. die daar al enkele jaren bestaan). Hangt dit samen met het feit dat de kaarten op die DVD staan en er dus geen update achteraf meer mogelijk is, tenzij door de klanten een nieuwe DVD te geven?
                        en nog een paar kleinere ergernissen zoals een vrij gedateerde layout en niet erg praktische menu's voor de bediening. In ieder geval vind ik het storende fouten voor een ding dat grootte-orde 1500 € kostte, zeker als je met andere premium of bijna-premium merken gaat vergelijken (Audi, Volvo, ...)
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• http://www.krefel.be/nl/multimedia/g...5270EF25173384

ik heb dan ook bewust geen gps als optie genomen. Prijs is x10 en werkt half zo goed.

Comment

Hoe rijdt dat tegenover die C? Comfort/algemeen gevoel/rijgedrag/sturen...

Comment

• Net 1 gezien in dat nieuwe bruin (bronze?). Niet mis.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                De c rijdt algemeen een pak neutraler. Ik vind de C een minder-gevoel-met-de-rrijbaan hebben.

zit nu in Italiaanse dolomieten met de 318d, en heb langere stukken 180-210 in Duitsland kunnen rijden. Soms heeft ie, door het directe stuurgedrag, de neiging om van zijn spoor af te dwalen
                                Ook een tijd in regen en daarna intense sneeuwbuien gereden, en bij het eerste aanremmen wijkt de auto duidelijk naar rechts af. Ook nul remkracht bij langere tijd niet remmen, in de regen, door water tussen blokken en schijven..? Echt niet leuk niet vertrouwenwekkend.
                                verder een betere wegligging en aangename reisauto.

Comment

• Wat zijn ze van plan bij BMW performence met de nieuwe 3 ????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    ik vind hem veel aangenamer rijden dan de C. De C vond ik eigenlijk een beetje te spartaans aanvoelen, verre van aangenaam. Waar ik me vanochtend op betrapte is wel dat ik vind dat de BMW een beetje té weinig pit heeft soms. Daar waar de C te brutaal uit de startblokken kon schieten bij het aanraken van het gaspedaal vind ik de BMW dan weer een beetje té mak. vooral bij hogeren snelheden trekt hij niet zo vlotjes meer op, of heb ik alvast het gevoel niet. Nu bon, k heb wel niet op de snelheid gelet gezien de baan vanochtend nogal gevaarlijk erbij lag en ik pas woensdag m'n winterbanden heb.

Comment

• ik heb nog even met de shortcuts geëxperimenteerd en je kan "bestemming invoeren" toewijzen aan een knop. dit moet je niet doen in het scherm zelf, maar op het scherm ervoor waar je kiest voor bestemming invoeren.
                                      ook heb ik mijn verbruiksgegevens aan een sneltoets gekoppeld, altijd handig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                                        Wat zijn ze van plan bij BMW performence met de nieuwe 3 ????
                                        Geen idee, alpina is er echter al wel klaar mee.

Alpina has revealed some initial specs and first full photo of its new B3 Bi-Turbo, based on the F30 335i sedan.

The F30 B3 boasts more power and torque than the E90 B3, yet is 20% more gas efficient.

The new B3 Bi-Turbo delivers 410 HP (301 kW) starting at 5500 RPM (compared to the US F30 335i with 300 HP), and is paired with a ZF 8 speed automatic.

0-100kmh (0-62 mph) takes only 4 seconds.

Full specs (and photos) of the car will be revealed when it debuts at the 2013 Geneva Motor Show early next month. Unfortunately, like the previous B3 model, we do not expect this new B3 to be made available in the U.S. (though it's always possible down the line if Alpina sees a business case for it).

Comment

• Wow bom!

Comment

Working...
                                          X