Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog even terugkomen op het GPS verhaal: Is het professional systeem beter (nauwkeuriger) dan het business systeem ?
    Zijn er eventueel forumgangers die ervaring hebben met het aansluiten van een Iphone via het speciale docking station ? Dit kan mogelijk een alternatief zijn voor het ingebouwde GPS systeem.

Comment

• sorry, foutje.

Comment

• afgelopen week op vakantie geweest naar duitsland. Wagen rijdt voortreffelijk, enkel de TMC info van de GPS is enorm ondermaats. op mijn Mercedes had ik vrij snel alle info en mooi in beeld. in deze wagen heb ik soms na 30 minuten nog geen info onscreen, maar de lijst is wel gevuld (geen idee over de volledigheid ervan though). dynamische routebegeleiding staat af trouwens, dus ik zou de files moeten zien op de kaart, en dat gebeurt maar weinig imho
        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
          afgelopen week op vakantie geweest naar duitsland. Wagen rijdt voortreffelijk, enkel de TMC info van de GPS is enorm ondermaats. op mijn Mercedes had ik vrij snel alle info en mooi in beeld. in deze wagen heb ik soms na 30 minuten nog geen info onscreen, maar de lijst is wel gevuld (geen idee over de volledigheid ervan though). dynamische routebegeleiding staat af trouwens, dus ik zou de files moeten zien op de kaart, en dat gebeurt maar weinig imho
          Best een Tomtom er bij kopen , daar werkt het TMC perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
            afgelopen week op vakantie geweest naar duitsland. Wagen rijdt voortreffelijk, enkel de TMC info van de GPS is enorm ondermaats. op mijn Mercedes had ik vrij snel alle info en mooi in beeld. in deze wagen heb ik soms na 30 minuten nog geen info onscreen, maar de lijst is wel gevuld (geen idee over de volledigheid ervan though). dynamische routebegeleiding staat af trouwens, dus ik zou de files moeten zien op de kaart, en dat gebeurt maar weinig imho
            Bij de E90 gebeurt het ook af en toe dat er geen TMC informatie doorkomt, maar dan heb je niets in de lijst én niets op de kaart. Al valt het niet vaak voor, misschien 1 keer op 100.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Heb dus de navi pro in de f31, en daar komt de tmc wel vlotjes binnen.
              geeft zelfs (in Duitsland) aan vanaf waar er sneeuwval is, en welke banen op dat moment nog niet behandelt/gestrooid zijn.

Comment

• In de catalogus van de F31 staat dat het afdekzeil automatisch meegaat naar boven/beneden bij het openen danwel sluiten van de koffer. Ook in de handleiding staat dat dit automatisch gebeurd (zoals bij de 5 reeks F11).

Echter ... mijn verkoper beweert dat het niet het geval is en dat het niet automatisch mee gaat. Wie heeft gelijk?
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Je verkoper heeft heeft gelijk, alleszins gaat het bij niet automatisch naar boven/beneden.

Comment

• Heeft er iemand een vergelijkende test gedaan met de Servotronic besturing vs. de Variable Sports Steering?
                    Zijn ze allebei even licht of voelt de laatste toch iets zwaarder aan (naast de variabele stuurhoek)?
                    2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• Ja absoluut. Mijn 1e testrit was met een wagen met die VSS. Heb daarna speciaal om eentje met de gewone servotronic gevraagd. Volgens mij allebei even licht maar wel normalere feedback zonder VSS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                        Je verkoper heeft heeft gelijk, alleszins gaat het bij niet automatisch naar boven/beneden.
                        Zo is dat

Comment

• Allereerst ergerde ik me mateloos aan het feit dat de kofferklep standaard automatisch is. De klep gaat vlot open en geruisloos dus dat went best snel. Enige waar ik niet bij kan is dat de klep niet sluit met diezelfde knop op de afstandsbediening om de klep te openen. Kan dit ergens ingesteld worden ofzo? Tevens is er ook geen enkel knopje in de 'cockpit' om de klep te bedienen wat toch ook zou gemogen hebben. Dit gezegd zijnde, verder een aangenaam kraam om mee te rijden
                          2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                            Allereerst ergerde ik me mateloos aan het feit dat de kofferklep standaard automatisch is. De klep gaat vlot open en geruisloos dus dat went best snel. Enige waar ik niet bij kan is dat de klep niet sluit met diezelfde knop op de afstandsbediening om de klep te openen. Kan dit ergens ingesteld worden ofzo? Tevens is er ook geen enkel knopje in de 'cockpit' om de klep te bedienen wat toch ook zou gemogen hebben. Dit gezegd zijnde, verder een aangenaam kraam om mee te rijden
                            Denk niet dat dat instelbaar is. Wat je wel hebt, is een knopje aan je linkerknie om te koffer te openen. In de buurt van de motorkaphendel dus.
                            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                              Denk niet dat dat instelbaar is. Wat je wel hebt, is een knopje aan je linkerknie om te koffer te openen. In de buurt van de motorkaphendel dus.
                              Aha er is dus toch een knopje die ik nog niet ontdekt had. Blijft wel jammer dat het enkel om het openen gaat
                              Waar een mens allemaal mee moet leven hehe, Thanks!

Comment

• Bij de 5 reeks is het zo dat je 't knopje op de afstandsbediening (waarmee je de kofferklep kan doen openen) ingedrukt moet houden om de kofferklep te doen sluiten.
                                Bij de 5 reeks is het ook zo dat je aan je linkerknie ook zo'n knopje hebt om de kofferklep te openen maar die niet kan gebruiken om de kofferklep te sluiten. Je kan wel, terwijl je in het voertuig zit met het knopje op je afstandsbediening de kofferklep doen sluiten. Hoop dat het bij de 3 reeks ook zo voorzien is want dat werkt wel goed zo op de 5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  Bij de 5 reeks is het zo dat je 't knopje op de afstandsbediening (waarmee je de kofferklep kan doen openen) ingedrukt moet houden om de kofferklep te doen sluiten.
                                  Bij de 5 reeks is het ook zo dat je aan je linkerknie ook zo'n knopje hebt om de kofferklep te openen maar die niet kan gebruiken om de kofferklep te sluiten. Je kan wel, terwijl je in het voertuig zit met het knopje op je afstandsbediening de kofferklep doen sluiten. Hoop dat het bij de 3 reeks ook zo voorzien is want dat werkt wel goed zo op de 5.
                                  Misschien ben ik wel te ongeduldig geweest en heb ik niet lang genoeg gedrukt om te sluiten. Om te openen moet je ook een twee à drie-tal seconden drukken voor het effect heeft. Thanks moet ik zeker nog eens uitgebreider proberen voor ik nog eens kom 'klagen'

Comment

Allereerst ergerde ik me mateloos aan het feit dat de kofferklep standaard automatisch is. De klep gaat vlot open en geruisloos dus dat went best snel. Enige waar ik niet bij kan is dat de klep niet sluit met diezelfde knop op de afstandsbediening om de klep te openen. Kan dit ergens ingesteld worden ofzo? Tevens is er ook geen enkel knopje in de 'cockpit' om de klep te bedienen wat toch ook zou gemogen hebben. Dit gezegd zijnde, verder een aangenaam kraam om mee te rijden
                                    Hoe rijdt dat tov je E91? Stoorde het stuur niet te veel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Hoe rijdt dat tov je E91? Stoorde het stuur niet te veel?
                                      E91 PFL M-sportophanging was o-zoveel harder. Dit is wel even aanpassen bij het sturen maar over het algemeen geen klachten én nog steeds hard en gevoelig genoeg.
                                      Er zijn danig veel verschillen tov mijn E91 (inchke grotere velgen, bijna 100pk meer, vernieuwde technologiën...) die de verschillen mijns inziens niet heel erg vergelijkbaar maken.
                                      Over het algemeen zeer tevreden over rijgedrag en wegligging momenteel! (Of bedoelde je letterlijk het stuurwiel? Zoja, inmiddels al helemaal gewoon geraakt :-))

Comment

E91 PFL M-sportophanging was o-zoveel harder. Dit is wel even aanpassen bij het sturen maar over het algemeen geen klachten én nog steeds hard en gevoelig genoeg.
                                        Er zijn danig veel verschillen tov mijn E91 (inchke grotere velgen, bijna 100pk meer, vernieuwde technologiën...) die de verschillen mijns inziens niet heel erg vergelijkbaar maken.
                                        Over het algemeen zeer tevreden over rijgedrag en wegligging momenteel! (Of bedoelde je letterlijk het stuurwiel? Zoja, inmiddels al helemaal gewoon geraakt :-))
                                        Een beetje comfort mocht wel
                                        Ik bedoelde inderdaad het stuurgevoel, je hoort daar zoveel slecht van op fora, vooral van mensen die van een E91 of E46 komen. Ik vond het stuur in de F30 zelf wat te licht maar dat zal wel wennen, de E90 was perfect voor mij.

Comment

• Ah ja, plaats eens wat foto's van dat pareltje, 330D M-sport njamie

Comment

Working...
                                          X