Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nazgul_ Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met de levertermijnen?
    De mijne is net (vorige dinsdag) besteld en de verkoper zei me dat hij ervoor kon zorgen dat de wagen er ging zijn voor mijn huidige lease afloopt (30 juni). Lijkt me wel heel snel

Specs:
    BMW 318D Touring (143pk)
    Kleur: Glaciersilver

Opties:
    - Sport line (velgkeuze: 392 17"), binnen heb ik gekozen voor alle decoratieve sierlijsten in zwarte hoogglans behalve de sierlijst op het dash, die blijft in het rood, zoals het hoort op de sport line. Zetels: Sensatec zwart
    - Comfort Pack
    - Connectivity pack
    Ik heb de afgelopen maanden termijnen van 6 en 10 weken gehoord van mensen die een F30/F31 bestelden, dus het is in ieder geval wel mogelijk. Hou er wel rekening mee dat je wel vaker te horen krijgt dat de auto uiteindelijk wat later komt dan ze initieel hoopten of vertelden.
    In ieder geval een sjieke auto om op je 24e als leasewagen te krijgen!
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet dat ze een meerprijs durven vragen voor een zwarte dakhemel . Dat kost hen in de productie niets meer dan een witte. Typisch BMW zeker om uit alles geld te kloppen ?
      Voor één keer moet ik u gelijk geven. Helaas is het bij andere merken die een zwarte hemel aanbieden ook bijbetalen.

Comment

Heeft iemand ervaring met de levertermijnen?
        De mijne is net (vorige dinsdag) besteld en de verkoper zei me dat hij ervoor kon zorgen dat de wagen er ging zijn voor mijn huidige lease afloopt (30 juni). Lijkt me wel heel snel

Specs:
        BMW 318D Touring (143pk)

Opties:
        - Sport line (velgkeuze: 392 17"), binnen heb ik gekozen voor alle decoratieve sierlijsten in zwarte hoogglans behalve de sierlijst op het dash, die blijft in het rood, zoals het hoort op de sport line. Zetels: Sensatec zwart
        - Comfort Pack
        - Connectivity pack
        Als jij het geluk hebt om deze nét tijdig te bestellen en de concessie kan deze nog in hun quota inplannen is dat zéker haalbaar! De kans dat er nog een gaatje was/is voor dergelijke uitvoering is groot, dus dat zal wel kloppen. Succes met het wachten :-)
        2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Ok, als 2 bronnen hier zeggen dat het haalbaar is en mijn verkoper nota bene ook dan zal ik er maar op vertrouwen
          Ik zal hier in ieder geval laten weten hoe lang het exact geduurd heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
            Ik heb de afgelopen maanden termijnen van 6 en 10 weken gehoord van mensen die een F30/F31 bestelden, dus het is in ieder geval wel mogelijk. Hou er wel rekening mee dat je wel vaker te horen krijgt dat de auto uiteindelijk wat later komt dan ze initieel hoopten of vertelden.
            In ieder geval een sjieke auto om op je 24e als leasewagen te krijgen!
            Ja, ik besef dat ik wel met mijn gat in de boter ben gevallen om dit te krijgen als lease. Want laten we eerlijk zijn, als ik met mijn eigen geld een wagen moet kopen dan zet ik mezelf op een budget van 10K, daarmee koop je wss een VW Golf V met veel kilometers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
              Voor één keer moet ik u gelijk geven. Helaas is het bij andere merken die een zwarte hemel aanbieden ook bijbetalen.
              De meerprijs komt niet overeen met de waarde van het zwarte dak, omdat: Hoe meer je kan kiezen om je auto te personaliseren; hoe meer stock van alle soorten, tijdverlies,... Als je alle wagens standaard uitrust met alle opties zijn ze goedkoper in productie. Maar het succes van een model hangt ook samen; dat zowel de gewone arbeider met een bv. een golf kan rijden en een directeur met een full option golf zonder de ogen van zijn personeel uit te steken... Als je een model met 1 motor en 1 uitvoering zou uitvoeren, zou hij veeeel goedkoper zijn. Laat staan dat je begint met inlegsoorten, binnenbekleding, dakbekelding,... En ja, een bedrijf heeft als doel; winst maken... Als je hier niet mee kan leven, koop een kleine auto en koop terwijl ook evenveel aandelen in het bedrijf, die je al dan niet kan verliezen of verdubbelen. Ik wil niet weten wat een bmw m3 zou kosten, als dit het enige model was, met een even grote afzet als alle 3 reeksen samen... En in die nuance zit het venijn.
              Last edited by ; 13/05/2013, 22:34.

Comment

• Update: blijkbaar is mijn wagen vandaag pas in bestelling gegaan.
                En omdat het een lease is bestellen ze blijkbaar sowieso de versie met gereduceerd vermogen. Dus een 318d touring met 136pk ipv 143pk.
                Het sprintje van 0-100 km/u vertraagt hierdoor met 0.2 seconde. Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de 136pk vs 143 pk versie? Ik hoop dat het niet zo heel veel uitmaakt.
                Het is sowieso al geen snelle 320d dus ik had wel gehoopt op de snelste versie van de 318. Maar soit, het is een luxeprobleem, ik betaal niet voor die wagen.

Zoals beloofd hou ik jullie ook later op de hoogte van de exacte tijd die het duurt vanaf bestelling tot levering.

Comment

Update: blijkbaar is mijn wagen vandaag pas in bestelling gegaan.
                  En omdat het een lease is bestellen ze blijkbaar sowieso de versie met gereduceerd vermogen. Dus een 318d touring met 136pk ipv 143pk.
                  Het sprintje van 0-100 km/u vertraagt hierdoor met 0.2 seconde. Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de 136pk vs 143 pk versie? Ik hoop dat het niet zo heel veel uitmaakt.
                  Het is sowieso al geen snelle 320d dus ik had wel gehoopt op de snelste versie van de 318. Maar soit, het is een luxeprobleem, ik betaal niet voor die wagen.

Zoals beloofd hou ik jullie ook later op de hoogte van de exacte tijd die het duurt vanaf bestelling tot levering.
                  Goed schakelen, zal meer opbrengen dan die 7pk; In de praktijk zal je ook rond de 143pk hebben...

Comment

...En omdat het een lease is bestellen ze blijkbaar sowieso de versie met gereduceerd vermogen. Dus een 318d touring met 136pk ipv 143pk.
                    7 pk en 0,2 seconden verschil zal je niet voelen.
                    Zowat elke leasewagen gaat voor de 136 pk uitvoering in plaats van 143, het scheelt bijna € 800 in BIV. Of met andere woorden je zou tussen de € 800 en € 1500 minder opties krijgen voor hetzelfde leasebudget.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

ik betaal niet voor die wagen.
                      Is dat zo? Je levert toch loon in? ik dacht dat je de keuze kreeg ofwel zoweel netto meer ofwel een wagen. Heb zelf geen eravaring met bedrijfswagens vandaar dat ik het vraag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                        Is dat zo? Je levert toch loon in? ik dacht dat je de keuze kreeg ofwel zoweel netto meer ofwel een wagen. Heb zelf geen eravaring met bedrijfswagens vandaar dat ik het vraag...
                        Je betaalt op het einde van het jaar belasting op het voordeel van alle aard.
                        Je heb inderdaad ook soms een maandelijkse bijdrage voor het voordeel van alle aard, bv 150 EUR die van je loon gaat. Het bedrijf kan dan kiezen of ze die maandelijkse bijdrage al dan niet terugbetalen. Het bedrijf waar ik voor werk heeft gekozen om dat terug te betalen.

Dus theoretisch lever ik geen loon in.
                        Nu is het wel zo dat ik 2 jaar geleden geen bedrijfswagen had en na een positieve evaluatie kon kiezen voor opslag ofwel een bedrijfswagen. Dus in die zin is het inderdaad wel inleveren op je loon ja.
                        Maar voor mij was de keuze snel gemaakt: altijd met een nieuw model rondrijden, geen kosten voor brandstof, aankoop wagen, eventuele ongevallen, onderhoud.

Comment

• Ja natuurlijk, is een no-brainer dan, proficiat ermee!

Comment

• foutjhe

Comment

• Nog wijziging van de specs! Op de valreep te horen gekregen dat een financiële leasing door een bedrijf dat in het Vlaams gewest ligt enkel rekening moet houden met de CO2 uitstoot in tegenstelling tot het Waals en Brussels Hoofdstedelijk geweest waar ze rekening houden met de fiscale PK's. Gevolg: toch de 143pk versie ipv de 136pk versie, en dat zonder een meerprijs!

Ook nog xenon kunnen toevoegen aan de optielijst.
                              Full specs:

Specs:
                              BMW 318D Touring (143pk)
                              Opties:
                              A) Sport line
                              • Deurdrempels in aluminium met het opschrift "BMW Sport"
                              • Sportzetels voor bestuurder en voorpassagier
                              • Lederen sportstuur met rode contrastnaad
                              • Decoratieve lijsten in Schwarz, hochglänzend met sierlijst in Korallrot
                              • In de kleuren oranje-rood of wit instelbare interieurverlichting - instelbaar met de iDrive Controller
                              • Snelheidsmeter en toerenteller met rode chrono-schaalverdeling en rode contrastring
                              • Chroomafwerking op automatische airconditioning en
                                radiobedieningspaneel
                              • Driving Experience Control extra met modus Sport+
                              • Autosleutel met inlegwerk in rood
                              De uitwendige uitrustingskenmerken:
                              • 17" lichtmetalen velgen dubbelspaak 392
                              • Voor- en achterbumper met specifieke afwerking in zwart hoogglanzend, luchtinlaten vooraan met spijlen in aluminiumlook
                              • BMW nieren met 8 spijltjes in zwart hoogglanzend
                              • Buitenspiegelbehuizingen in zwart hoogglanzend
                              • B-stijlen en raamgeleidingsprofi el in zwart hoogglanzend
                              • Opschrift "Sport" op de zijkanten
                              • Uitlaatpijp zwart, verchroomd
                              B) Zetels: Sensatec zwart

C) Comfort Pack
                              • Dakrails zwart, ...
                              • Park Distance Control achteraan (PDC), ...
                              • Servotronic, ...
                              • Automatisch dimmende binnenspiegel
                              • Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
                              • Cruise Control met remfunctie
                              • Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
                              • Regen- en lichtsensor

D) Connectivity pack
                              • Navigatiesysteem business
                              • Handsfree systeem met USB aansluiting
                              E) Xenon
                              F) Zonnewerende ramen achteraan
                              G) Runflat banden

Last edited by ; 30/05/2013, 00:19.

Comment

• Xenon is een mooie toevoeging op de wagen!

Comment

• Zo zou ik m ook wel willen, alleen geen fan van de rode sierlijsten

Comment

• Ik ook niet en dus heb ik ze in het zwart genomen :-D

Verstuurd met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                      Ik zou de gewone stoffen zetels van de sport line nemen en met het vrijgekomen bedrag de zwarte dakhemel aanvinken, veel knapper dan dat lelijk grijs. En sesatec durft wel eens scheuren na verloop van tijd.
                                      Ik heb nu toch ook gekozen voor leder dakota. In mijn huidige E90 ook sensatic en is gescheurd ( afgebrokkeld ) ter hoogte van zitvlak.

Comment

• De wagen staat nu al bij de dealer en zaterdag mag ik hem afhalen! De uren gaan traag voorbij ...

Comment

De wagen staat nu al bij de dealer en zaterdag mag ik hem afhalen! De uren gaan traag voorbij ...
                                          Die van mij (zelfde kleur en nagenoeg zelfde configuratie) zou ook deze week geleverd worden bij Verstraeten in Lochristi. Waar heb jij hem besteld en wanneer?

Comment

Working...
                                          X