Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
    Als jij het geluk hebt om deze nét tijdig te bestellen en de concessie kan deze nog in hun quota inplannen is dat zéker haalbaar! De kans dat er nog een gaatje was/is voor dergelijke uitvoering is groot, dus dat zal wel kloppen. Succes met het wachten :-)
    Zie net dat jij nu ook een F31 hebt, blijkbaar wel een andere spec 330D M-sport. Niet mis voor iemand die ook van '88 is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Die van mij (zelfde kleur en nagenoeg zelfde configuratie) zou ook deze week geleverd worden bij Verstraeten in Lochristi. Waar heb jij hem besteld en wanneer?
      Besteld op 13 mei, in productie gegaan in week 23 (3-9 juni) en nu 24 juni bij de dealer: Romein in Aalst.Heb wel lang getwijfeld tussen Glacier Silver, Alpine White en Mineral Grey. Na veel internetten toch voor Glacier silver gegaan.

Ik zie dat jij de automatische versnellingsbak gekozen hebt, heb je met beide (handgeschakeld en automaat) gereden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nazgul_ Bekijk Berichten
        Besteld op 13 mei, in productie gegaan in week 23 (3-9 juni) en nu 24 juni bij de dealer: Romein in Aalst.Heb wel lang getwijfeld tussen Glacier Silver, Alpine White en Mineral Grey. Na veel internetten toch voor Glacier silver gegaan.

Ik zie dat jij de automatische versnellingsbak gekozen hebt, heb je met beide (handgeschakeld en automaat) gereden?
        Ik heb enkel met automaat testrit gedaan en was meteen verkocht. Hiervoor altijd overtuigd manueel ("automaat is voor oude mensen"), maar op mijn leeftijd ga je al wat meer voor comfort
        Nee, die 8-traps automaat is echt wel geweldig: je kan zelf onmogelijk even goed schakelen en zo compenseer je toch een (klein) stukje het verschil in power met de 320d ED.

Blijkbaar is de levertijd op de automaat toch wel wat langer, want ik heb rond 20 april besteld...
        Nu hopen dat de mijne met de zelfde kamion is gekomen en de paperassenwinkel met de leasemaatschappij een beetje vooruit gaat

Comment

Ik heb enkel met automaat testrit gedaan en was meteen verkocht. Hiervoor altijd overtuigd manueel ("automaat is voor oude mensen"), maar op mijn leeftijd ga je al wat meer voor comfort
          Nee, die 8-traps automaat is echt wel geweldig: je kan zelf onmogelijk even goed schakelen en zo compenseer je toch een (klein) stukje het verschil in power met de 320d ED.

Blijkbaar is de levertijd op de automaat toch wel wat langer, want ik heb rond 20 april besteld...
          Nu hopen dat de mijne met de zelfde kamion is gekomen en de paperassenwinkel met de leasemaatschappij een beetje vooruit gaat
          - "Op mijn leeftijd", je bent nog maar 35
          - Ja, heb al veel goeds over die automaat gelezen. Toch ben ik blij dat ik er niet mee gereden heb want mijn budget zou het niet toelaten De opties die ik nu heb kunnen nemen zijn sowieso al de minimumopties vind ik.
          - De papierwinkel (verzekering, inschrijving, nummerplaten) zou zeer snel moeten gaan ze (Belfius Lease) hebben mij verzekerd dat ze donderdag al alles rond hebben (ik kan er wel pas zaterdag om omdat ik bezet ben).

Comment

De opties die ik nu heb kunnen nemen zijn sowieso al de minimumopties vind ik.
            Tja, kwestie van prioriteiten zeker? Ik heb de automaat boven het leder gekozen, vooral ook omdat er zo weinig verschil is te merken tussen echt leder en de sensatec: echt leder is iets soepeler, maar daar houdt het volgens mij wel op (spreek uit ervaring: mijn vader heeft sensatec en ik had op mijn vorige 3 ook echt leder)
            Enige waar ik een beetje spijt van heb is dat ik de zonnewerende ramen achteraan niet heb genomen. Maar goed, daarvoor kijk ik wel eens of ik het niet aftermarket kan laten doen (Iemand tips? regio Oost-Vlaanderen).

Comment

Tja, kwestie van prioriteiten zeker? Ik heb de automaat boven het leder gekozen, vooral ook omdat er zo weinig verschil is te merken tussen echt leder en de sensatec: echt leder is iets soepeler, maar daar houdt het volgens mij wel op (spreek uit ervaring: mijn vader heeft sensatec en ik had op mijn vorige 3 ook echt leder)
              Enige waar ik een beetje spijt van heb is dat ik de zonnewerende ramen achteraan niet heb genomen. Maar goed, daarvoor kijk ik wel eens of ik het niet aftermarket kan laten doen (Iemand tips? regio Oost-Vlaanderen).
              http://vitrofolie.be/ is een krak in zijn vak. Ik was ook sterk aan het twijfelen om de ramen achteraf te laten tinten en heb bij hen een quote aangevraagd voor een BMW 3 touring: 350 EUR.
              Het grote voordeel is dat ze aan huis komen

Mijn beamer staat sinds gisteren op de oprit, en vreemd genoeg ben ik nu niet meer zeker of ik de ramen wel wil laten tinten. Ik post later wel wat foto's

Comment

• Net bericht gehad van de garage: de mijne is vrijdag aangekomen! Nu nog wachten op de platen en papieren van de leasemaatschappij...

Comment

Net bericht gehad van de garage: de mijne is vrijdag aangekomen! Nu nog wachten op de platen en papieren van de leasemaatschappij...
                  Enjoy! Het is echt een heerlijke machine. Foto's posten lukt hier niet zo makkelijk, het ziet er naar uit dat ik het eerst ergens anders online zal moeten zetten om hier te delen.

Comment

• zowel in chrome, firefox, safari, niets werkt.

Comment

• :s dit forum heeft blijkbaar een hekel aan macs
                      Last edited by ; 02/07/2013, 00:58.

Comment

• Ik heb hem (sinds vanmorgen)!

Vanavond proberen wat fotootjes te posten...

Comment

• 2013-07-03 18.49.11small.jpg

2013-07-03 18.49.36small.jpg

2013-07-03 18.49.55small.jpg

2013-07-03 18.50.12small.jpg
                          Last edited by SKIwi; 04/07/2013, 00:41.

Comment

• Bleek dat mijn foto's gewoon te groot waren, maar de uploader geeft geen foutmelding. However, bij deze een foto die ik vorige zaterdag getrokken heb toen ik de bmw pas een uurtje had.
                            Om eventuele vragen van anderen reeds te beantwoorden:
                            BMW 318D (143pk) Touring in kleur Glacier Silber, Sport Line. Velgen: 392 17 inch
                            Screen-Shot-2013-07-03-at-23.36.50.jpg

Comment

Bleek dat mijn foto's gewoon te groot waren, maar de uploader geeft geen foutmelding. However, bij deze een foto die ik vorige zaterdag getrokken heb toen ik de bmw pas een uurtje had.
                              Om eventuele vragen van anderen reeds te beantwoorden:
                              BMW 318D (143pk) Touring in kleur Glacier Silber, Sport Line. Velgen: 392 17 inch
                              [ATTACH=CONFIG]97877[/ATTACH]
                              looks familiar

Comment

[ATTACH=CONFIG]97878[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]97879[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]97880[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]97881[/ATTACH]
                                Ik heb liever dat je geen foto's van mijn auto online zet SKIwi grappig dat we exact dezelfde keuze gemaakt hebben. Nuja, niet verwonderlijk met die lines.

Comment

zowel in chrome, firefox, safari, niets werkt.
                                  toch wel hoor , ik gebruik google+ in chrome , sleep daar mijn foto naartoe en plaats dan die url hier , dat is alles
                                  1991 Audi S2 coupe
                                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• 318D Touring

Ik moet een nieuwe leasewagen kiezen, contract Volvo V70 loopt bijna ten einde. Lang en heel breed zitten zoeken naar wat er allemaal mogelijk was, naar onder andere Volvo V60 1.6d (maar al iets ouder model en kon maar vrij karig uitgerust worden), Volvo V40 1.6d (recent model en kon zowat full option in budget), BMW 120d Efficient Dynamics (supermotor, trekt op als een sportwagen, kon nog aanvaardbaar uitgerust worden, maar vrij kleine auto en ben niet 100% overtuigd van het esthetische), BMW X1 116 pk (tof model, wel karig uitgerust en geen superkrachtige motor), VW Passat 105 pk (saai en traag), Volvo V70 D2 (zeer degelijke en ruime auto, maar beperkte motor en intussen oud model, en serieus duurder geworden sinds ik de mijne vier jaar geleden bestelde, dus zelfs vrij kale versie zat serieus boven budget), Toyota Prius+ (zeer lage maandelijkse bijdrage, ecologisch superieur, gaat redelijk goed vooruit, ruim en degelijk afgewerkt, maar absoluut geen mooi model en saai family man-imago),...
                                    Last edited by ; 06/07/2013, 10:54. Reden: te snel geplaatst

Comment

• Uiteindelijk bleek de keuze niet moeilijk: de 318d Touring 136 pk. Heeft gewoon alles: zeer recent model, knap uiterlijk, beste in zijn categorie van laadcapaciteit, schitterende motor - reusachtig verschil met die 110 pk Volvo V70 want liefst 3,5 seconden sneller van 0 naar 100 :-) -, hoge restwaarde dus kan nog behoorlijk uitgerust worden zonder al te zwaar budget te overschrijden. Volgende configuratie is het: 318d Touring (136 pk, manueel 6 versnellingen)
                                      Buitenkleur: saphirschwarz metaalkleur
                                      Interieur: sensatec venetobeige
                                      Cruise control met remfunctie
                                      Park Distance Control AR (PDC)
                                      Binnenbekleding kunstleder Sensatec
                                      Regensensor en lichtsensor
                                      HiFi-luidsprekersysteem
                                      JAV V-spaaks 390 7Jx16''+205/60
                                      GPS Business
                                      Automatisch dimmende binnenspiegel
                                      Neerklapbare hoofdsteunen AR
                                      Dakrails schwarz
                                      Centrale armsteun vooraan - verschuifbaar
                                      Servotronic
                                      Zonder monogram

Comment

• De auto is nu uitgerust zoals ik het wil, eenmalige opleg van een goeie 600 euro omdat het boven budget is, maar dat heb ik er met plezier voor over. Levering ergens eind september of begin oktober. Ik kijk er halsreikend naar uit...

Comment

• Ik heb mijn 320D Touring al een tijdje en heb sinds het begin last van trillingen in het stuur.
                                          Uiteindelijk werd een PUMA case aangemaakt en heb ik maanden moeten wachten vooraleer BMW met een antwoord kwam.
                                          Gisteren is de auto een ganse dag binnen geweest bij de dealer ter nazicht en werd een bepaade procedure doorlopen. Volgens de dealer was het probleem opgelost, maar dit is niet zo.
                                          De trillingen zijn sterk verminderd maar nog steeds is er een vreemde resonantie voelbaar in het stuur bij snelheden tussen 90 en 120 km/h, die er volgens mij absoluut niet horen te zijn.
                                          Vreemd genoeg had de vervangwagen (BMW 1 F20) hier ook last van! Daarom begin ik te denken dat deze resonantie eigen is aan de nieuwe electronische stuurbekrachtiging .
                                          Mijn E90 van bouwjaar 2008 heeft nooit trillingen gehad in het stuur, deze had een perfect stuurgevoel.
                                          Ervaren de andere F31 rijders deze lichte trillingen ook? (bij het rijden op een perfect wegdek)

Comment

Working...
                                          X