Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door frederik82 Bekijk Berichten
    Ik heb mijn 320D Touring al een tijdje en heb sinds het begin last van trillingen in het stuur.
    Uiteindelijk werd een PUMA case aangemaakt en heb ik maanden moeten wachten vooraleer BMW met een antwoord kwam.
    Gisteren is de auto een ganse dag binnen geweest bij de dealer ter nazicht en werd een bepaade procedure doorlopen. Volgens de dealer was het probleem opgelost, maar dit is niet zo.
    De trillingen zijn sterk verminderd maar nog steeds is er een vreemde resonantie voelbaar in het stuur bij snelheden tussen 90 en 120 km/h, die er volgens mij absoluut niet horen te zijn.
    Vreemd genoeg had de vervangwagen (BMW 1 F20) hier ook last van! Daarom begin ik te denken dat deze resonantie eigen is aan de nieuwe electronische stuurbekrachtiging .
    Mijn E90 van bouwjaar 2008 heeft nooit trillingen gehad in het stuur, deze had een perfect stuurgevoel.
    Ervaren de andere F31 rijders deze lichte trillingen ook? (bij het rijden op een perfect wegdek)
    Niet speciaal last van persoonlijk. Bijzonder tevreden zelfs met het stuurgevoel wetende dat mijn E91 nogal scherp en vooral veel zwaarder was. Vond het initieel wat te licht in F31 maar het went snel en de feeling keert snel terug, of past zich aan :-)

Ik stel me wel de vraag als het niet een 'gedacht' is sinds je vertelt dat die F20 dat precies ook had. Als heel geconcentreerd en kritisch gaat luisteren kan je ook wel altijd ergens iets horen kraken of trillen in je auto. Blijft wel niet fijn mocht het echt een probleem zijn en je er dagelijks mee geconfronteerd wordt. Het wegdek heeft natuurlijk ook wel een invloed op eventuele trillingen alsook de 'kracht' waarmee je je stuur vastneemt, nee?

Welke afmeting velgen/banden liggen er onder en welke ophanging heb je? En welke op je E90? Ik heb 19" 403M met de BMW-geleverde RF Conti's icm sport-ophanging (niet adaptief) en heb niet te klagen qua trillingen. Het zachtere sturen tov mijn E91 met 18" (225/255, ook RF) en sport-ophanging is zelfs vangt zelfs nog een deel van het stuurgevoel weg en al bij al blijft het gevoel met de weg er goed in zitten.
    2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Op de F31 liggen de standaard velgen en banden van de 320D, 16" dus in combinatie met de standaard ophanging zonder servotronic.
      Ook op mijn vorige E90 lagen ook de standaard velgen en banden uit de toenmalige confort line, 16" dus zonder servotronic.
      Op een perfect wegdek voel ik dus steeds een resonantie in het stuur (vooral vanaf 80 km/h) die er echt niet hoort te zijn, en die ik nooit eerder gevoeld heb in de E90.
      Het feit dat er sinds oktober 2012 al een aantal revisies van het stuurhuis gebeurd zijn wil ook al iets zeggen denk ik, alsook de vele posts op f30post.com in het topic "steering wheel vibration". Uiteraard gaat het hier niet om elke f30/31, maar deze keer ben ik blijkbaar bij de pechvogels.
      Ik bel deze namiddag terug naar de dealer om dit te melden.

Comment

Op de F31 liggen de standaard velgen en banden van de 320D, 16" dus in combinatie met de standaard ophanging zonder servotronic.
        Ook op mijn vorige E90 lagen ook de standaard velgen en banden uit de toenmalige confort line, 16" dus zonder servotronic.
        Op een perfect wegdek voel ik dus steeds een resonantie in het stuur (vooral vanaf 80 km/h) die er echt niet hoort te zijn, en die ik nooit eerder gevoeld heb in de E90.
        Het feit dat er sinds oktober 2012 al een aantal revisies van het stuurhuis gebeurd zijn wil ook al iets zeggen denk ik, alsook de vele posts op f30post.com in het topic "steering wheel vibration". Uiteraard gaat het hier niet om elke f30/31, maar deze keer ben ik blijkbaar bij de pechvogels.
        Ik bel deze namiddag terug naar de dealer om dit te melden.
        Damn ja, dat klinkt wel alles behalve aangenaam natuurlijk. Zeker dealer op de hoogte stellen en hopen dat er iets kan aan gedaan worden en effectief aan gedaan wordt ook!
        2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Ik heb geen idee of de vraag hier al gesteld is.
          Is het mogelijk om een 320d efficient dynamics te nemen met een m-sportpakket?
          De filosofie van minder te verbruiken gaat dan een stuk verloren, maar het is vooral voor de fiscale aftrekbaarheid dat ik het navraag.

Comment

• Af fabriek valt dat niet te combineren. Je kan natuurlijk de sportzetels nemen, het m-sportstuur, shadowline, zwarte dakhemel enzo. En dan achteraf het m-pack laten plaatsen en de velgen monteren.

Comment

• iemand die weet waarom de f30 335xd's al uitgeleverd worden en van de touring is nog niets bekend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                Af fabriek valt dat niet te combineren. Je kan natuurlijk de sportzetels nemen, het m-sportstuur, shadowline, zwarte dakhemel enzo. En dan achteraf het m-pack laten plaatsen en de velgen monteren.
                Bizar !! Toen ik voor de mijne (1 vd allereerste) met M-pakket ging kijken had volgens hun configurator vrije keuze uit ED of niet. Volgens die configurator had zowel de ED als de 184 pk versie dan ook nog dezelfde uitstoot !! Keuze was snel gemaakt ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                  Damn ja, dat klinkt wel alles behalve aangenaam natuurlijk. Zeker dealer op de hoogte stellen en hopen dat er iets kan aan gedaan worden en effectief aan gedaan wordt ook!
                  Een technisch inspecteur van Bornem heeft een testrit met mijn wagen gedaan en zegt dat deze vibraties in het stuur normaal zijn. Deze zouden afkomstig zijn van het wegdek en de motor. Hij kon hier verder niets aan doen.

Ik heb intussen met een nieuwe 1 serie leenwagen gereden en ook met de F30 van mijn collega. Beide wagens hadden dezelfde trillingen in het stuur!
                  Misschien dat de laatste nieuwe F30/31's nieuwe onderdelen bevatten waardoor ze deze trillingen niet hebben maar ik zou durven zeggen dat ALLE 3 series F30/31 die gemaakt zijn tot Oktober 2012 deze trillingen hebben.
                  Sommige mensen voelen dit misschien niet, maar als auto purist zijnde, wil ik het perfecte stuurgevoel. Onbegrijpelijk dat een auto van +- 40000 euro hier last van heeft.

Ik zou daarom de mensen die de nieuwe 3 overwegen aanraden om zeker een testrit te doen en het stuurgevoel te testen! Ik was heel tevreden van de E90 en heb daarom blind de nieuwe F31 besteld. Big mistake!
                  Last edited by frederik82; 12/09/2013, 16:03.

Comment

• Hallo Iedereen,

weet er soms iemand of de instellingen van het TMC kanaal op de business navi kunnen aangepast worden? Ik heb het vervelende probleem van nooit vlaamse verkeersinfo te krijgen..;

Bedankt,
                    Tom.

Comment

• geen last van trillingen met m'n F31 (productie dec 2012). Wel heb ik bij sportiever rijgedrag regelmatig last van onderstuur, en dat voor een bmw :-(.
                      Rij er nu sinds tweede helft van januari dit jaar mee, heb net geen 50.000km gebold en de wagen kan me nog altijd niet bekoren.. ;-((

Oorspronkelijk geplaatst door frederik82 Bekijk Berichten
                      Een technisch inspecteur van Bornem heeft een testrit met mijn wagen gedaan en zegt dat deze vibraties in het stuur normaal zijn. Deze zouden afkomstig zijn van het wegdek en de motor. Hij kon hier verder niets aan doen.

Ik heb intussen met een nieuwe 1 serie leenwagen gereden en ook met de F30 van mijn collega. Beide wagens hadden dezelfde trillingen in het stuur!
                      Misschien dat de laatste nieuwe F30/31's nieuwe onderdelen bevatten waardoor ze deze trillingen niet hebben maar ik zou durven zeggen dat ALLE 3 series F30/31 die gemaakt zijn tot Oktober 2012 deze trillingen hebben.
                      Sommige mensen voelen dit misschien niet, maar als auto purist zijnde, wil ik het perfecte stuurgevoel. Onbegrijpelijk dat een auto van +- 40000 euro hier last van heeft.

Ik zou daarom de mensen die de nieuwe 3 overwegen aanraden om zeker een testrit te doen en het stuurgevoel te testen! Ik was heel tevreden van de E90 en heb daarom blind de nieuwe F31 besteld. Big mistake!

Comment

• Heb mijn 318d touring nu ook sinds februari en tot op heden nog nooit trillingen ondervonden.

Wagen kan me zeker bekoren en ik hoop dat ik in de toekomst maar dan 'maar' een x18 kan bekomen. een 20 zou al dikke fun zijn
                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Volgens mij onronde band(en)

Comment

• Vanmorgen een witte 335 f31 gespot in Halle.
                            De wagen had de performance velgen en stickers op de zijschorten.
                            Ik veronderstel dat de wagen de PPK kuur heeft ondergaan.

De wagen was wel knap, maar mistte de splitters en diffusor van het M performance pack. Vond ik toch wel jammer....

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• hallo iedereen
                              Na alleen maar lezen en weinig te vertellen hier op dit forum. Zalk nog eens een verhaaltje vertellen :p
                              We waren al een tijdje op zoek voor een nieuwe wagen bij te kopen op de zaak ivm vaa en een range sport.
                              zoek zoek zoek een directie wagen, nieuwe, pffff wat te kiezen . Normaal gezien draagt mijn voorliefde uit naar de duitse 3 en dan op 1 merc , bmw en op 3 audi. Na al wat merc, s gereden te hebben en toch tevreden van . Zocht ik in duitsland naar een E maar vond niet direct iets naar mijn zin. Dan toch maar bmw. Jawel gevonde een 3 reeks berline . snel ff bellen hij staat er nog. paar dagen later heb ik tijd en een co piloot gevonde. Nu voor de zekerheid ff bellen, shit wagen verkocht. Zoek zoek bingo. identiek nog de zelfde gevonde. met maar 1000 km meer. bellen en bestellen dus.
                              Het is dus een witte 320d berline geworde na een lange zoek tocht kon ik deze wagen niet late staan voor dit geld en met deze optie lijst en zoe weinig km. Top deal vond ik v mezelf.
                              specs wite 320d sportline. hud ,xenon die meedraaien ,waarschuwing doodehoek ,navi proffesional ,schuifdak ,sportstoelen , sport automaat.
                              noem maar op en het zit er op allee denk ik.
                              Iedereen stoeft v bmw, s idrive , maar personlijk vind ik het toch niet zoe overzichtelijk. mss omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb inhet verleden.
                              nu de wagen rijd fantastisch kan een zeer goede co2 voorleggen. en nu mag ik 6 maand nie rijden metde wagen ( wegens een epelepsie aanval gekregen te hebben ) is da nu nie voor door de grond te zakken. ddronkaards rijden begot na 2 weken al trug .
                              ach ja kzal mer een prive chauffeur aanspreken :p .

In ieder geval khad al veel vroeger een bmw moete aanschaffen

Comment

• Na jaren leasingwagens twee weken geleden een eigen wagen besteld:

BMW 320D Touring 184 pk
                                Havanna
                                Sportautomatische versnellingsbak
                                Luxury line
                                Alu velgen styling 414 17"
                                Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
                                Sensatec Venetobeige

Business Pack:
                                Navigatiesysteem business
                                Handsfree systeem met USB-aansluiting

Comfort Pack Plus:
                                Dakrails Schwarz
                                Cruise control met remfunctie
                                Park distance control achteraan
                                Servotronic
                                Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
                                Lichtpakket
                                Automatische airconditioning met 2 zones
                                Opbergpakket
                                Regen- en lichtsensor
                                Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
                                Automatisch dimmende binnenspiegel

Sportzetels vooraan
                                Verwarmde zetels vooraan
                                Instrumentencombi High
                                Zonder Monogram

Levering voorzien uiterlijk eerste week van februari.

Wordt aftellen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CB001 Bekijk Berichten
                                  Na jaren leasingwagens twee weken geleden een eigen wagen besteld:

BMW 320D Touring 184 pk
                                  Havanna
                                  Sportautomatische versnellingsbak
                                  Luxury line
                                  Alu velgen styling 414 17"
                                  Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
                                  Sensatec Venetobeige

Business Pack:
                                  Navigatiesysteem business
                                  Handsfree systeem met USB-aansluiting

Comfort Pack Plus:
                                  Dakrails Schwarz
                                  Cruise control met remfunctie
                                  Park distance control achteraan
                                  Servotronic
                                  Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
                                  Lichtpakket
                                  Automatische airconditioning met 2 zones
                                  Opbergpakket
                                  Regen- en lichtsensor
                                  Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
                                  Automatisch dimmende binnenspiegel

Sportzetels vooraan
                                  Verwarmde zetels vooraan
                                  Instrumentencombi High
                                  Zonder Monogram

Levering voorzien uiterlijk eerste week van februari.

Wordt aftellen!
                                  Knappe 3! Alleen zou ik de zwarte dakrails veranderen naar zilveren dan passen deze veel beter bij de chromen vensteromlijsting!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                                    Knappe 3! Alleen zou ik de zwarte dakrails veranderen naar zilveren dan passen deze veel beter bij de chromen vensteromlijsting!
                                    Ik vind juist van niet, dan is het er een beetje over. Ik heb dit ook bij mijn E91 en er al aan gedacht om die zwart te spuiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten

Ik heb er over getwijfeld, maar heb me toch enigzins proberen te houden binnen het budget wat ik mezelf vooropgesteld had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CB001 Bekijk Berichten
                                        Ik heb er over getwijfeld, maar heb me toch enigzins proberen te houden binnen het budget wat ik mezelf vooropgesteld had.
                                        Maar dat scheelt toch maar €90 ofzo?

Comment

• onlangs m'n nieuwe bedrijfswagen besteld, het is een vrij sobere setup geworden, maar toch tevreden:

BMW 318D Touring
                                          Business Pack
                                          Comfort Pack

Weet iemand de gemiddelde levertermijn momenteel van de 3 tourings?

Comment

Working...
                                          X