Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren te horen gekregen in de garage dat de Verkeersinformatie ontvangen inferieur is tov die van het vorige model. Wat bezielt BMW om daar nu een slechtere versie in te gaan pleuren ipv te verbeteren.
    ik vind de verkeersinfo echt erbarmelijk, ah zo slecht. bij mij hangt er altijd een tomtom in de wagen.
    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peef Bekijk Berichten
      onlangs m'n nieuwe bedrijfswagen besteld, het is een vrij sobere setup geworden, maar toch tevreden:

BMW 318D Touring 136pk
      Business Pack
      Comfort Pack

Weet iemand de gemiddelde levertermijn momenteel van de 3 tourings?
      volgens fleet zou het een 2tal maanden duren, kan iemand bevestigen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peef Bekijk Berichten
        volgens fleet zou het een 2tal maanden duren, kan iemand bevestigen?

Ik heb half December besteld, leverdatum op bestelbon is 6 februari, maar met boodschap van de verkoper dat ie waarschijnlijk vroeger komt.

Ik heb ondertussen een productienummer gekregen. Iemand enig idee of je met dit productienummer online status kunt checken? (bij andere automerken lukt dit)

Comment

• wow das wel heel snel, als je geluk hebt maar anderhalve maand

Comment

• Volgende wagen besteld:

BMW 318D Touring 136pk
            > Sportline
            > Comfort pack plus
            > Business Pack
            > GPS Professional
            > Xenon
            > Park DC VR/AR
            > Zonnewerend glas AR
            > Hemelbekleding in antraciet
            > Anti-diefstal bouten
            > Zonder monogram

Kleur: zwart

Ben vooral benieuwd naar de kracht van de 318 en naar de levertijd

Comment

• mijn testrit was met een 143pk touring, wat amper een verschil is met de 136, en die rit was echt super

Comment

• Heb eigenlijk nooit een testrit gedaan. Jaren geleden wel ooit eens met een BMW gereden en sindsdien overtuigd geraakt. Ik kom zelf van een Audi A4 Avant (2011, 136pk).
                Toen ik bij de garage even informeerde naar de levertijden, spraken ze daar wel over 4 maanden .. dat vind ik precies wel lang. Ik dacht dat BMW snel kon leveren?

Deze week zal ik de bestelling wel op mail ontvangen en zal er wel een vermoedelijke leveringsdatum bij staan.

Comment

• Ik heb bij verschillende dealers geluisterd, daar waar ik de testrit gedaan heb spraken ze van 6 weken (wat me wel heel snel leek).
                  De dealer waar de wagen uiteindelijk via de leasing besteld is spreekt momenteel van levering begin maart, wat om en bij de 8 a 9 weken zou betekenen. (de wagen werd besteld rond 2/1)
                  Momenteel heb ik echter nog geen definitieve leverweek doorgekregen

Ik twijfelde trouwens ook tussen de A4 avant en de 318D Touring, maar het rijgedrag van de BMW is gewoon zoveel toffer/sportiever.. Zeker als je hem in sport stand zet

Comment

• Toevallig daarnet van onze fleet de voorlopige leverdatum doorgekregen: vrijdag 14/3
                    Nu hopen dat het vervroegd wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CB001 Bekijk Berichten
                      Ik heb half December besteld, leverdatum op bestelbon is 6 februari, maar met boodschap van de verkoper dat ie waarschijnlijk vroeger komt.

Ik heb ondertussen een productienummer gekregen. Iemand enig idee of je met dit productienummer online status kunt checken? (bij andere automerken lukt dit)
                      Net bericht gekregen dat hij deze morgen bij de dealer aangekomen is

Volgende week rijden zou wel moeten lukken.

Comment

• Waarom staat een Xdrive (in combinatie met M of adaptief onderstel) eigenlijk hoger op z'n poten?
                        Uit technische noodzaak of om kandidaat Xdrive kopers (die iets meer bodemvrijheid vragen) tegemoet te komen?
                        2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CB001 Bekijk Berichten
                          Net bericht gekregen dat hij deze morgen bij de dealer aangekomen is

Volgende week rijden zou wel moeten lukken.
                          nice! Foto's!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steve-O Bekijk Berichten
                            Waarom staat een Xdrive (in combinatie met M of adaptief onderstel) eigenlijk hoger op z'n poten?
                            Uit technische noodzaak of om kandidaat Xdrive kopers (die iets meer bodemvrijheid vragen) tegemoet te komen?
                            Een xDrive staat niet hoger op de poten dan een 'gewone'. Enkel kan je geen M-sportophanging krijgen icm xDrive. Daarom heb ik mijn 5 laten verlagen door AC Schnitzer. Nu is 'm zelfs nog 10mm lager dan de M-sportophanging. Perfect dus...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik ben momenteel ook aan het twijfelen tussen een A4 Avant en een BMW F31. De A4 wordt binnenkort vernieuwd (berline in 2014 & avant in 2015) waardoor de kortingen onklopbaar zijn, maar anderzijds zit ik dan na een jaar met het oude model...

Bedoeling is om voor een comfortabele en zuinige setup te gaan die ingeschreven wordt op de zaak en 25.000 à 35.000km per jaar zal doen, hoofdzakelijk autostrade.

Alles zal afhangen van de korting die ik bij BMW krijg...

Aan de mannen hierboven die een 318 touring bestelden, hoeveel procent korting kregen jullie? Ik zou eens willen zien waar een catalogusprijs van rond de 45k uitkomt qua nettoprijs.

Dag & bedankt,

SPeeDo
                              Last edited by ; 25/01/2014, 12:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPeeDo Bekijk Berichten
                                Alles zal afhangen van de korting die ik bij BMW krijg...

Aan de mannen hierboven die een 318 touring bestelden, hoeveel procent korting kregen jullie? Ik zou eens willen zien waar een catalogusprijs van rond de 45k uitkomt qua nettoprijs.

Dag & bedankt,

SPeeDo
                                Die van ons betaalden we 38k, catalogusprijs 44 a 45k (september 2013)

Comment

• 9%

besteld 1 maand voor het salon van 2013.

Comment

• Ik heb de F31 320D Efficient Dynamics ( met sportautomaat) op het oog ( leasewagen ).
                                    Vorige week heb ik hiermee reeds een testrit uitgevoerd en ik heb nog niet echt een antwoord kunnen vinden op volgende vragen:

- De automaat schakelt in mijn ogen perfect,maar het volgende is mij toch opgevallen:
                                    Zowel in de comfort stand als de sport stand was er in sommige gevallen een vertraging van ongeveer 2 seconden van zodra ik de gaspedaal vol intrapte.
                                    De automaat schakelt dan normaal 1 a 2 versnellingen terug alvorens te gaan versnellen, wat normaal is.
                                    Stel dat ik snel wil inhalen/invoegen op de autosnelweg en ik wil versnellen van bv. 90 km/h naar 120 km/h, moet ik dan steeds rekenen op een vertraging van enkele seconden alvorens de bak fors gaat accelereren ?
                                    Volgens de verkoper is dit gelegen aan het feit dat er andere mensen met deze wagen gereden hebben en de automaat zich reeds aangepast heeft aan de rijstijl van deze mensen. klopt dit ?
                                    Uiteraard kan ik nog steeds manueel terugschakelen via de flippers aan het stuur bv. , maar dit kan toch niet steeds de bedoeling zijn bij een automaat?

- De standaard radio/speakers ( in combinatie met de navigatie professional ) speelt eigenlijk al opvallend goed. Bij de navigatie business zou dit dezelfde radio/speakers zijn.
                                    Heeft upgraden naar de Hifi audio dan eigenlijk nog veel zin tegenover de standaard radio ? Ik heb deze maar aangevinkt omdat de standaard radio in de vorige 3-reeks maar heel pover geluid gaf, maar dit lijkt nu wel anders te zijn.

- Ik twijfel nog om de sensatec bekleding aan te vinken ( icm sportzetels ). Worden deze in de zomer echt zo warm zoals sommigen beweren ? Ik heb het snel te warm in de wagen, maar deze bekleding oogt toch een stuk knapper bij deze wagen tegenover de stoffen bekleding.
                                    Het echt leder past in ieder geval niet meer in het budget.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over bovenstaande zaken ?
                                    Bedankt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten
                                      - De automaat schakelt in mijn ogen perfect,maar het volgende is mij toch opgevallen:
                                      Zowel in de comfort stand als de sport stand was er in sommige gevallen een vertraging van ongeveer 2 seconden van zodra ik de gaspedaal vol intrapte.
                                      De automaat schakelt dan normaal 1 a 2 versnellingen terug alvorens te gaan versnellen, wat normaal is.
                                      Stel dat ik snel wil inhalen/invoegen op de autosnelweg en ik wil versnellen van bv. 90 km/h naar 120 km/h, moet ik dan steeds rekenen op een vertraging van enkele seconden alvorens de bak fors gaat accelereren ?
                                      Volgens de verkoper is dit gelegen aan het feit dat er andere mensen met deze wagen gereden hebben en de automaat zich reeds aangepast heeft aan de rijstijl van deze mensen. klopt dit ?
                                      Uiteraard kan ik nog steeds manueel terugschakelen via de flippers aan het stuur bv. , maar dit kan toch niet steeds de bedoeling zijn bij een automaat?
                                      Te zien of je volledige kickdown trapt ... in bepaalde toerentallen merk ik ook soms dat er een zekere 'delay' op zit van terugschakelen. Het heeft natuurlijk ook wel te maken met de snelheid waarmee de bak opschakelt. Eens je die bliksemsnelle (lees: veel sneller dan soortgelijke niet-dubbel-clutch-automaten) shifts gewoon bent kan de kleine vertraging (dewelke mijns inziens wel normaal is) soms opvallend langer duren waarbij dat traag gaat lijken. Ik ervaar het vooral wanneer de automaat net zelf opschakelde en ik doortrap waarbij hij meteen moet terugschakelen.

Wat de verkoper je vertelde is voor mij precies nieuw, hier wist ik niks van en persoonlijk zou ik dat durven in twijfel trekken gezien mijn schakel-/rijsijl nogal vlot is en ik dat ook soms ervaar dat het toch iets intuïtiever zou mogen.

Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten
                                      - De standaard radio/speakers ( in combinatie met de navigatie professional ) speelt eigenlijk al opvallend goed. Bij de navigatie business zou dit dezelfde radio/speakers zijn.
                                      Heeft upgraden naar de Hifi audio dan eigenlijk nog veel zin tegenover de standaard radio ? Ik heb deze maar aangevinkt omdat de standaard radio in de vorige 3-reeks maar heel pover geluid gaf, maar dit lijkt nu wel anders te zijn.
                                      Hifi-upgrade is een must-have. Velen hier zullen zelfs de H/K aanraden maar dat vergt natuurlijk een flink stuk in het budget.

Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten
                                      - Ik twijfel nog om de sensatec bekleding aan te vinken ( icm sportzetels ). Worden deze in de zomer echt zo warm zoals sommigen beweren ? Ik heb het snel te warm in de wagen, maar deze bekleding oogt toch een stuk knapper bij deze wagen tegenover de stoffen bekleding.
                                      Het echt leder past in ieder geval niet meer in het budget.
                                      Geen ervaring met sensatec.
                                      2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Ik rijd iedere dag met een 530d die ook is uitgerust met de 8-traps steptronic, en een tijdje geleden had ik een 420d met deze versnellingsbak. Wel was dat telkens de sportautomaat. Ik weet niet of de 'gewone' automaat ook deze 'sport'-instelling heeft wat betreft de aandrijflijn (gasrespons + versnellingsbak), maar in deze sport-stand vernadert deze auto compleet van karakter. Aan uw uitleg te horen ga je deze sportautomaat moeten aanvinken, want anders gaat Die vertraging u blijven storen. deze vertraging heb ik ook als ik 'm niet in 'sport' zet.
                                        U spreekt hier wel van 2 seconden, maar het zal veel minder lang zijn. Dat is een vals gevoel van tijd, maar de vertraging is in ieder geval storend.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Ik rijd iedere dag met een 530d die ook is uitgerust met de 8-traps steptronic, en een tijdje geleden had ik een 420d met deze versnellingsbak. Wel was dat telkens de sportautomaat. Ik weet niet of de 'gewone' automaat ook deze 'sport'-instelling heeft wat betreft de aandrijflijn (gasrespons + versnellingsbak), maar in deze sport-stand vernadert deze auto compleet van karakter. Aan uw uitleg te horen ga je deze sportautomaat moeten aanvinken, want anders gaat Die vertraging u blijven storen. deze vertraging heb ik ook als ik 'm niet in 'sport' zet.
                                          U spreekt hier wel van 2 seconden, maar het zal veel minder lang zijn. Dat is een vals gevoel van tijd, maar de vertraging is in ieder geval storend.

De testwagen had een gewone 8-traps steptronic automaat en deze heeft ook een 'sport' stand. Als ik het goed begrijp , schakelt de sportautomaat dus wel degelijk sneller ?
                                          Ik heb nooit met een automaat gereden ,dus vergelijken kan ik niet echt... Het leken in ieder geval 2 tellen wat misschien niet onmiddellijk 2 seconden zijn , maar er was wel een opmerkelijke vertraging voor er enige reactie kwam

Comment

Working...
                                          X