Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je moet wachten om in te halen geef een keer een ferme dot op het gaspedaal en los weer , bak zal 1 tot 2 versnellingen afschakelen en dan vulle pulle .

Comment

• nog iemand die veel last heeft van ruis bij radioontvangst? Ik heb dit vooral wanneer ik vertrek, dan is de ontvangst de eerste 15 minuten echt storend. daarna betert het wel, maar ik vind het een raar fenomeen.
      There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
        nog iemand die veel last heeft van ruis bij radioontvangst? Ik heb dit vooral wanneer ik vertrek, dan is de ontvangst de eerste 15 minuten echt storend. daarna betert het wel, maar ik vind het een raar fenomeen.
        Radioantenne in achterruit? Dit geeft in mijn 5 Series ook storing als de achterruitverwarming aanstaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
          nog iemand die veel last heeft van ruis bij radioontvangst? Ik heb dit vooral wanneer ik vertrek, dan is de ontvangst de eerste 15 minuten echt storend. daarna betert het wel, maar ik vind het een raar fenomeen.
          yup idem hier! Om zot te worden met momenten! Mijn vorige auto (E92) geen enkel probleem qua radioontvangst maar nu.. pfff... binnenkort moet ik binnen (onderhoud) zal dat toch eens aankaarten.

Comment

• Zwijg me stil over die ruis op de radio. Ik heb dat probleem bij m'n 5 ook al vanaf dag 1. Ze hebben al alles vervangen wat mogelijk was, van de antenne, tot de versterker en zelfs de volledige radiomodule. Niks helpt. Ik leer er ondertussen al 2,5 jaar mee leven. Als ik dan vergelijk met de 135i van m'n vrouw, daar stelt zich dat probleem niet.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Tiens, daar ga ik eens attentie opdoen.
              Was me nog niet opgevallen

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Ik heb dit probleem niet , misschien ligt de oorzaak bij jullie duur navigatiesysteem .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten
                  - De automaat schakelt in mijn ogen perfect,maar het volgende is mij toch opgevallen:
                  Zowel in de comfort stand als de sport stand was er in sommige gevallen een vertraging van ongeveer 2 seconden van zodra ik de gaspedaal vol intrapte.
                  De automaat schakelt dan normaal 1 a 2 versnellingen terug alvorens te gaan versnellen, wat normaal is.
                  Stel dat ik snel wil inhalen/invoegen op de autosnelweg en ik wil versnellen van bv. 90 km/h naar 120 km/h, moet ik dan steeds rekenen op een vertraging van enkele seconden alvorens de bak fors gaat accelereren ?
                  Volgens de verkoper is dit gelegen aan het feit dat er andere mensen met deze wagen gereden hebben en de automaat zich reeds aangepast heeft aan de rijstijl van deze mensen. klopt dit ?
                  Uiteraard kan ik nog steeds manueel terugschakelen via de flippers aan het stuur bv. , maar dit kan toch niet steeds de bedoeling zijn bij een automaat?
                  Je kan voor je je inhaal maneuver start even het gaspedaal een fractie van een seconde een flink stuk intrappen en terug los laten. De automaat zal dan terugschakelen zonder dat er echt reactie van de motor komt. Daarna zit je dan in een lagere versnelling en kan je gewoon versnellen in die lagere versnelling en terug je versnellingswens bijregelen met je gaspedaal.
                  Afremmen door terug te schakelen kan je zo ook doen als je bijvoorbeeld een verkeerslicht nadert. Als je al aan het uitbollen bent (niet aan het remmen) even je gaspedaal snel intrappen en terug lossen en de automaat zou dan wel moeten reageren, zonder dat de motor kan reageren.
                  Dit moet je natuurlijk niet doen bij een hyper alerte motor, maar bij de 2,0 liter diesels lukt dat wel als je wat probeert.

Comment

• Dat schakelen met vertraging is iets wat ik met mijn e61 niet had. Daar schakelde ik perfect met mijn voet, dwz, ik kon die versnellingsbak heel voorspelbaar en onmiddellijk doen schakelen. Zoals BMWMB opmerkt, in sportstand (heb ook sportautomaat) reageert hij nog sneller op gas maar rijdt ie sowieso constant een versnelling lager. En merkje dat dus niet meer.

Ik denk soms dat 8 versnellingen wat veel is eerlijk gezegd. Moet er dikwijls 2 terug (in comfort)... En daar dan nog even over nadenken. ... Maar.. Het maakt ze wat zuiniger zeker ? Maar blijft een prachtautomaat.

PS ergens las ik tip om eerst heel lichtjes gas te lossen, dan deels in te duwen, heb dat geprobeerd, lijkt me te kloppen.
                    Last edited by DArtagnan; 28/01/2014, 01:48.
                    2014 BMW (F31) 335 d
                    2011 Mini One D
                    2007 Kawasaki ZX6R
                    1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                    1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Zwijg me stil over die ruis op de radio. Ik heb dat probleem bij m'n 5 ook al vanaf dag 1. Ze hebben al alles vervangen wat mogelijk was, van de antenne, tot de versterker en zelfs de volledige radiomodule. Niks helpt. Ik leer er ondertussen al 2,5 jaar mee leven. Als ik dan vergelijk met de 135i van m'n vrouw, daar stelt zich dat probleem niet.
                      Tiens. Ik heb dat niet.
                      2014 BMW (F31) 335 d
                      2011 Mini One D
                      2007 Kawasaki ZX6R
                      1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                      1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                        Ik heb dit probleem niet , misschien ligt de oorzaak bij jullie duur navigatiesysteem .
                        bij mij zit er het standaard nav systeem in, niet het luxe model. De antenne weet ik niet zitten, zit die niet in de haaivin op het dak?

het rare is dat dit nog maar enkele weken bezig is, sinds het 'koudere' weer eigenlijk. toen ik hem net had was dit maanden geen probleem. binnenkort ook onderhoud normaal gezien, ik ga dat ook zeker eens melden
                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten

- De standaard radio/speakers ( in combinatie met de navigatie professional ) speelt eigenlijk al opvallend goed. Bij de navigatie business zou dit dezelfde radio/speakers zijn.
                          Heeft upgraden naar de Hifi audio dan eigenlijk nog veel zin tegenover de standaard radio ? Ik heb deze maar aangevinkt omdat de standaard radio in de vorige 3-reeks maar heel pover geluid gaf, maar dit lijkt nu wel anders te zijn.

- Ik twijfel nog om de sensatec bekleding aan te vinken ( icm sportzetels ). Worden deze in de zomer echt zo warm zoals sommigen beweren ? Ik heb het snel te warm in de wagen, maar deze bekleding oogt toch een stuk knapper bij deze wagen tegenover de stoffen bekleding.
                          Het echt leder past in ieder geval niet meer in het budget.
                          De Hi-Fi optie heeft een veel betere bass dan standaard. En de HK is nog beter door meer tweeters en afstelmogelijkheden. Eigenlijk heb ik stiekem spijt dat ik geen HK genomen heb... Kostte hem iets van een 600 EUR meer als Hifi. Alles hangt dus af van welke mate je muziekliefhebber bent.

Sensatec is een dikke aanrader. Erg slijtvast en niemand die merkt dat het geen echt leder is (tenzij je er met je neus gaat ophangen) Tot hiertoe ook nog geen klachten met overmatig zweten..

Comment

• Er is een zeer leuke optie bijgekomen voor alle 3- en 4-reeksen. Individual lederbekleding van de boven- en onderzijde van het dashboard en van de bovenzijde van de deuren. Dit maakt voor het interieur van zo'n 3/4 gewoon 'af'. Ik dacht dat deze optie enkel voor de M zou voorbehouden blijven, maar dat is dus niet.
                            Met deze optie zou ik als daily dan toch een 35d verkiezen boven M. Dit verandert voor mij echt de situatie.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Wow zot worre, ik kan een dooi koei oep men dash bestelle... en stinke zenne in de zomer me de zon eroep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Er is een zeer leuke optie bijgekomen voor alle 3- en 4-reeksen. Individual lederbekleding van de boven- en onderzijde van het dashboard en van de bovenzijde van de deuren. Dit maakt voor het interieur van zo'n 3/4 gewoon 'af'. Ik dacht dat deze optie enkel voor de M zou voorbehouden blijven, maar dat is dus niet.
                                Met deze optie zou ik als daily dan toch een 35d verkiezen boven M. Dit verandert voor mij echt de situatie.
                                Geen reclame voor maken. Ik wou mijn 3 wat uniek houden :-).
                                2014 BMW (F31) 335 d
                                2011 Mini One D
                                2007 Kawasaki ZX6R
                                1997 Honda VFR

Comment

• Ik heb mijn F31 318d (136pk) sinds juni 2013 en kan na een paar maanden volgende pro's en contra's oplijsten:

+++ de automaat! (kan ik iedereen aanraden)
                                  + algemeen rijgedrag
                                  + verschillende rijstanden: in sport+ en sport zijn de gas en rem wat gevoeliger, het stuur minder bekrachtigd en schakelt de automaat pas hoger in de toeren; normal is voor comfortabel rijden, eco pro vergeet is zo tam als ne luiaard...
                                  + ruim...voor een 3-serie
                                  + electrische kofferklep (standaard!)

--- De GPS Business...man wat een rommel! En dan bedoel ik niet zozeer de navigatie zelf (alhoewel, regelmatig krijg op geen enkele manier verkeersmeldingen), maar vooral de interface (software) van dat hele ding...bijvoorbeeld als je gebeld wordt verdwijnt de navigatiekaart: leuk als je dan net je weg zoekt in Parijs of zo...
                                  - leeslampjes niet standaard
                                  - airco te zwak: vorige zomer bij 35° in Zuid-Frankrijk was hij niet koel te krijgen...
                                  - nog een aantal kleine ergenissen mbt afwerking: hier en daar piepjes en krakjes die er op een auto van +43k niet zouden mogen...

Uiteindelijke valt met de meeste minpuntjes wel te leven, maar die navigatie...spijt dat ik daar van heb...
                                  Hiervoor had ik in mijn A4 ook de GPS en daar was ik ook bepaald tevreden over, maar ik had toen nooit gedacht dat 't nog slechter kon...
                                  Voor €8 per maand ('t is een leaser) had ik toch beter de GPS Professional genomen...

Dus: iedereen die twijfelt: neem NOOIT de GPS Business !!! Betaal extra voor de GPS Professional of koop een Tomtom, want dit ding is zijn geld echt niet waard...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                    Dus: iedereen die twijfelt: neem NOOIT de GPS Business !!! Betaal extra voor de GPS Professional of koop een Tomtom, want dit ding is zijn geld echt niet waard...
                                    Ben net een F30 aan het samenstellen (zie ook F30 topic) en aan het twijfelen tussen de Business en Pro.. Heb je zelf ervaring met de Pro? Want wie weet heb je daar exact dezelfde problemen maar dan op een groter scherm?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NickDK Bekijk Berichten
                                      Ben net een F30 aan het samenstellen (zie ook F30 topic) en aan het twijfelen tussen de Business en Pro.. Heb je zelf ervaring met de Pro? Want wie weet heb je daar exact dezelfde problemen maar dan op een groter scherm?
                                      Met die pro verdwijnt het kaartje ook als je gebeld wordt ...
                                      voordeel van die bmw navigatie is dat het een en ander integreert, zoals de bluetooth enzo, en natuurlijk moi in het dashboard zit, alhoewel dat bij de drie toch al een ander verhaal is vind ik. los daarvan weten we allemaal dat een tomtom voor twintig keer minder geld veel meer mogelijkheden biedt als het op navigeren aankomt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                        Met die pro verdwijnt het kaartje ook als je gebeld wordt ...
                                        voordeel van die bmw navigatie is dat het een en ander integreert, zoals de bluetooth enzo, en natuurlijk moi in het dashboard zit, alhoewel dat bij de drie toch al een ander verhaal is vind ik. los daarvan weten we allemaal dat een tomtom voor twintig keer minder geld veel meer mogelijkheden biedt als het op navigeren aankomt ...
                                        Ja de kaart verdwijnt als je belt of gebeld wordt, maar gewoon op NAV drukken en de navi is er terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Ja de kaart verdwijnt als je belt of gebeld wordt, maar gewoon op NAV drukken en de navi is er terug.
                                          Ja, maar ik kan bijna niet geloven dat dat bij de business niet zo is?

Comment

Working...
                                          X