Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
    ik heb zelf een F30 320D en de volgende gaat wsl een touring worden.

    Nu heb ik een paar dagen een full option 520d touring gereden als vervangwagen.
    Het verschil in comfort en rust is wel enorm moet ik toegeven.
    Nu ik terug met mijn F30 rij heb ik het gevoel dat ik met een heel goedkope wagen aan het rijden ben.
    Wel is hij sportiever dan de 520 (automaat) maar dit ligt wsl aan het gewicht van de 5 touring en de manuele transmissie.

    een simpele optie waar ik uiterst over te spreken was, was het openen/sluiten van de koffer van de 520.
    Bij het openen gaat het "zeil" over de koffer automatisch achteruit en als je de koffer sluit gaat die ook automatisch terug naar de originele stand.
    Ook het knopje onderaan de koffer klep is super handig om de koffer te sluiten.

    Zijn deze opties standaard op de 3 reeks touring?
    -> knopje om de koffer terug te sluiten
    -> automatisch in- en uitrollen van het cover zeil in de koffer.

    Heb wel mijn bedenkingen over de motorisatie:
    Mijn bedrijf is al een tijdje aan het besparen op het budget van de wagens met als gevolg dat er enkel nog 316d motoren gekozen mogen worden.
    Is dit voldoende voor een 3 touring met automatische versnelling? Komende van een 320D EDE (163 pk)
    316d is echt wel een serieus verschil met een 20d.

    Klopt dat een 5 echt wel veel meer comfort biedt.

    Ik heb echter geen idee wat betreft die kofferklep.

    Als het zoals de sedan is kan je die openen met je voet ( nog handiger )
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      316d gaat goed mee kunnen met het verkeer. Maar extra's ga je er niet van moeten verwachten. Knopje om koffer te sluiten en te openen is standaard op een F31, uit-en inrollen van het zeil niet. Ik vind een F31 heel comfortabel, zeker in vergelijking met de vorige 3-reeksen. Maar wat comfort voor de ene is, is het misschien niet voor een ander. Ik rij zelf met een F31 320d automaat. Zalig en comfortabel rijden, iets te comfortabel naar mijn persoonlijke voorkeur.
      De f30 heeft een veel comfortabele ophanging dan de E90 maar een F10 heeft toch minder last van rolgeluiden en windgeluiden dan een F30 he.

      Bovendien heeft de f10 die zalige comfort-stoelen
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        316d gaat goed mee kunnen met het verkeer. Maar extra's ga je er niet van moeten verwachten. Knopje om koffer te sluiten en te openen is standaard op een F31, uit-en inrollen van het zeil niet. Ik vind een F31 heel comfortabel, zeker in vergelijking met de vorige 3-reeksen. Maar wat comfort voor de ene is, is het misschien niet voor een ander. Ik rij zelf met een F31 320d automaat. Zalig en comfortabel rijden, iets te comfortabel naar mijn persoonlijke voorkeur.
        Bedankt voor de info!

        Ik dacht dat de F30 heel comfortabel was tot ik dan met die 5 reeks gereden had. Natuurlijk was dit met alles erop en eraan, comfortzetels, goeie ophanging, HUD, etc.

        Een mens is nogal snel luxe gewoon (allez, ik toch ).
        De 5 & 3 kan je niet (en mag je ook niet) vergelijken.

        De automaat is wel een zaligheid die ik wel enorm mis. Wat was deze soepel en rustig.
        Soms een tikkeltje traag in het hernemen maar niets wereldschokkend.
        De volgende auto's worden altijd automaten, zeker met de dagelijkse file.
        BMW 320D - F30 (2013)

        Comment


        • Mijn vrouw rijdt met een 520d automaat (laatste facelift) en ik met een 318d laatste model pre-facelift.

          Het verschil tussen beide wagens is inderdaad enorm. De 5 is met standaard zetels in leder en het comfort verschil tussen beide is merkelijk. Liefst rijd ik met de 5, maar ben al blij met de mijne gezien dat een bedrijfswagen is en mij dus niets kost, al had ik wel graag een autmaat gehad, da's zo zalig in files. ook start-stop met een automaat is veel sneller vind ik.

          de 3 series hebben vanaf nu ook standaard een elektronische kofferklep en voor mij persoonlijk vind ik dat een serieuze meerwaarde, echt handig. enkel het dekzeil is niet automatisch, maar da's geen ramp
          There's no such thing as too much snow

          BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

          Comment


          • Die kan je nog laten opkittelen

            Comment


            • Ik rij nu 5 jaar met een F11 520D en ben 100% tevreden. Prachtige wagen maar ik wil naar een kleiner model en naar een benzine overstappen.
              Ik heb nog een paar maanden om te beslissen maar het zal waarschijnlijk een 330i Touring worden of misschien toch overstappen naar de Audi A4 2.0 Tfsi Quattro. Ik vind de sportzetels van de nieuwe A4 veel beter zitten
              in vergelijking met de 330i. Nie gemakkelijk

              Comment


              • Ik ben van F11 naar F31 gegaan. Geen seconde spijt van gehad, integendeel. Wel van 530D naar 335 XD.
                2014 BMW (F31) 335 d
                2011 Mini One D
                2007 Kawasaki ZX6R
                1997 Honda VFR

                1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                  Ik ben van F11 naar F31 gegaan. Geen seconde spijt van gehad, integendeel. Wel van 530D naar 335 XD.
                  Hoe komt het?
                  BMW 320D - F30 (2013)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                    Ik ben van F11 naar F31 gegaan. Geen seconde spijt van gehad, integendeel. Wel van 530D naar 335 XD.
                    Hier van F11 naar F36 (GC). Comfort is iets minder, maar ook geen moment spijt van gehad tot nu toe.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Vandaag bij de dealer geweest en laten tellen voor een 335d en 530d.. met een kleintje op komst en ook voor mijn werk is de koffer van een 3 verre van toereikend.. evenzeer spijtig, zo een dik uitgeruste 335d zag ik echt zitten..
                      Volvo V60 D3 R-design

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                        Vandaag bij de dealer geweest en laten tellen voor een 335d en 530d.. met een kleintje op komst en ook voor mijn werk is de koffer van een 3 verre van toereikend.. evenzeer spijtig, zo een dik uitgeruste 335d zag ik echt zitten..
                        Eén kind en een 3-serie touring onvoldoende?
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • En ook voor m'n werk, ja. De koffer van mijn V60 voldoet niet en die van de F31 is zeker niet groter.
                          Volvo V60 D3 R-design

                          Comment


                          • Zou de 330e nog in de tournig uitkomen?

                            Comment


                            • Normaal niet


                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                En ook voor m'n werk, ja. De koffer van mijn V60 voldoet niet en die van de F31 is zeker niet groter.
                                Are you kidding me?
                                De koffer van de F31 is wel een pak groter. 65 liter in absolute cijfers

                                Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                  Are you kidding me?
                                  De koffer van de F31 is wel een pak groter. 65 liter in absolute cijfers

                                  Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
                                  Mja scheelt wat maar of het praktisch ruimte is? Mijn F36 scheelt in kofferruimte maar 15(!) liter met een F31 maja....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                    Zou de 330e nog in de tournig uitkomen?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                    Normaal niet


                                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                    Niet onmiddellijk. Maar BMW geeft aan dat ze alle wagens als plug-in zullen aanbieden voor 2020. Dus misschien nog even geduld
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • @BertVS, telkens ik je gemiddeld verbruik zie blijf ik met verstomming achter... hoe???

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                                        Hoe komt het?
                                        Sportiever, wendbaarder en groot genoeg... Gewoon meer rijplezier. Mijn F11 was zeer goede auto, heel content van, maar iets te log, te groot. Zou hem zo terugkopen als ik me apart nog een "toy" kon permitteren. Nu vindt ik mijn 335XD beter compromis voor mij.
                                        2014 BMW (F31) 335 d
                                        2011 Mini One D
                                        2007 Kawasaki ZX6R
                                        1997 Honda VFR

                                        1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                        1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                                          @BertVS, telkens ik je gemiddeld verbruik zie blijf ik met verstomming achter... hoe???
                                          Al een paar keer aangegeven
                                          1. Ik rijd erg weinig korte afstanden met de wagen. Om naar de bakker te rijden gebruik ik de fiets, dan heb ik ook geen parkeerproblemen daar.
                                          2. Mijn weg naar 't werk is uitgekozen om zuinig te rijden: wegen met niet al te veel verkeerslichten en weinig drukte, veelal wegen waar je 70 km/h mag, lang rechtdoor en voorransgwegen. Ik vertrek ook vroeg en kom vrij laat naar huis, dus geen files.
                                          3. Ik rijd bewust zuinig. Ik anticipeer in 't verkeer, als ik zie dat ik moet remmen rijd ik niet als een idioot door. Ik ken ook de takttijd van de meeste verkeerslichten op mijn pad, zo is er een verkeerslicht waarbij ik op 1,5 km afstand weet of ik zal moeten stoppen of niet. De mensen die me op 't tweede rijvak voorbijgaan, passeer ik terug wanneer zij nog optrekken aan dat rood lcht
                                          4, Ik hou voldoende afstand van voorgangers, zodat ik niet steeds in de ankers moet duiken als zij een manoeuvre uitvoeren. Ik doe ook aan coasting op weg naar bvb een rond punt.
                                          5. Ik respecteer de verkeersregels, dus 50 = 50 , 70=70 en 90=90. Altijd, dus niet meer en niet minder.
                                          6. De 420d is gewoon enorm zuinig. Een voorbeeld 750 km autostrade naar Frankrijk tegen een gemiddelde van 115km/h aan 5,1 l/100km. Ik heb ook de standaard 17" wielen (0,3 l/100 km lager verbruik dan 18"-ers)
                                          7. Dit is nog maar een voorsmaakje, op winterbanden. Ik ben er zeker van dat ik (af en toe) onder de 4 liter ga duiken voor een hele tank wanneer ik terug 't zomerschoeisel aan doe. Op boordcomputer is mijn record nu 3,5l/100 km op BC (zomerbanden), op winterbanden nooit onder de 4,1l/100 km geraakt op dezelfde weg.
                                          8, Om een idee te geven van de impact van de weg: 's morgens zit ik na 10 km aan 4,5 l/100 km, 's avonds in 't beste geval aan 5,5 l/100 km.

                                          Ahh, niet onbelangrijk, ik betaal mijn brandstof niet, die is op kosten van de werkgever. 't Is gewoon vanuit ecologische overwegingen en voor de fun.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X