Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F31 3-reeks touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Veel stadskilometers + rode lichten + dubbel verbruik = rijplezier voor U?
    denk dat het eerder bij camaro om het "rijden" zelf gaat. Optrekken, schakelen, sprintje waar het kan, .... Ben zelf ook zo wel. Rechte banen waar je continue 70 rijdt, nooit optrekken, eens niet hoeven schakelen, niet aan je stuur moeten draaien, ... waar is dan het rijplezier?

Als we naar mijn ouders rijden ( roeselare-temse ) rij ik ook niet de volle 100% autostrade, terwijl dit perfect mogelijk is. Ik rij een groot stuk binnendoor, roeselare-tielt-aaltert en dan pas de autostrade op. Zijn 25km die een stuk interactiever zijn en minder saai dan 30km autostrade. Uitgezonderd wanneer je continue +150 zou rijden , maja slecht voor de portemonnaie en niet echt verantwoord tov het gezin en je medeweggebruiker
    Last edited by Leoncupra; 06/02/2016, 14:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
      Ik rij een groot stuk binnendoor, roeselare-tielt-aaltert en dan pas de autostrade op.
      Hm, heb nog al eens gehoord dat het daar wel leuk rijden is...misschien toch eens die kanten uitgaan
      Mijn Skoda

Comment

Hm, heb nog al eens gehoord dat het daar wel leuk rijden is...misschien toch eens die kanten uitgaan
        het nachtleven is niet meer aan mij besteed, dus weet niet hoe het daar s nachts rijden is :-p
        maar waarschijnlijk heel rustig :-)

1 keer wel vrij veel chance gehad, t was donker, quasi geen verlichte baan en was iedereen vlot aan het voorbijsteken (wel tweebaansvak) tot ik aan de eerste auto aankwam van het rijtje. Was toevallig naar de achterbumper aan het kijken en vond het raar dat er een reflector van links naar rechts was, ondertussen al iets trager aan het rijden, kijk naar het dak van die wagen en jawel, ..... Lichten erop direct in de remmen gegaan en mooi achter de politiewagen gebleven. Ze hadden het echter wel door en gingen mij doen stoppen. Moest echter afslaan en zij konden niet anders dan rechtdoor rijden

Comment

Veel stadskilometers + rode lichten + dubbel verbruik = rijplezier voor U?

Zijt gij zo'n poser die met zijn dikke bak de hele tijd rondjes doet in het centrum om indruk te maken op de terrasjesgangers, met lekker veel revs van uw cubic inches en stoplichtsprintjes tegen stadsbussen?

Nuja, ieder zijn ding zeker...

Voor de duidelijkheid in het centrum kom ik niet, nooit.
          Heb het een beetje verkeerd geformuleerd, bedoelde wat drukkere wegen, met snelheden rond 50-70km/u.
          Een derde tot de helft van mijn gereden kilometers zijn op de snelweg.
          Veel in de nacht ,in weekend in de nacht, dan kan je je al eens laten gaan.
          Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

Als we naar mijn ouders rijden ( roeselare-temse ) rij ik ook niet de volle 100% autostrade, terwijl dit perfect mogelijk is. Ik rij een groot stuk binnendoor, roeselare-tielt-aaltert en dan pas de autostrade op. Zijn 25km die een stuk interactiever zijn en minder saai dan 30km autostrade. Uitgezonderd wanneer je continue +150 zou rijden , maja slecht voor de portemonnaie en niet echt verantwoord tov het gezin en je medeweggebruiker
            Doe veel die baan Roeselare-Tielt-Aalter Deinze of Wakken Tielt Aalter Knesselare Beernem
            in de zomer met de Camaro
            Zalig om te rijden meestal,kan wel tegenvallen bij wat druk verkeer.
            Last edited by camaro 68 rs; 06/02/2016, 18:49.
            Z4 M40i

Comment

• we zijn wat afgedwaald het zou over dit moeten gaan:

BMW F31 3-reeks touring
              Last edited by camaro 68 rs; 06/02/2016, 18:47.
              Z4 M40i

Comment

• Individual 'sakhir orange' kleur op een F31. Best geslaagd vind ik.

Comment

• Knap.

Comment

• Net een BMW F31 330D gekocht. Model van maart 2013 met 60.000 km op de teller. Denk dat bijna alle mogelijke opties aangevinkt waren. het enige dat ik bijbesteld heb is een elektrische trekhaak. Volgende week mag ik hem gaan ophalen. Kan niet wachten.

optielijst:

BMW Individual Rauchtopas
                    BMW Individual leder Merino Criollobraun/Schwarz
                    Servotronic
                    Multifunctioneel stuur
                    Runflat banden
                    Antidiefstal bouten
                    Alarmsysteem
                    Automatische bediening van de achterklep
                    Fluwelen tapijten
                    Doorlaadsysteem 40/20/40
                    Mistlampen vooraan
                    Automatische airconditioning met 2 zones
                    M sportpakket
                    Alu velgen styling 403 M 19"
                    Adaptieve M sportophanging
                    Sportzetels vooraan
                    Sierlijsten in Perlglanz Chrom
                    M sportstuur
                    M Aêrodinamicapakket
                    Shadow line hochglänzend
                    Hemelbekleding Anthrazit
                    BMW Individual decoratieve lijsten
                    Pianolack Schwarz
                    Sportautomatische versnellingsbak
                    Zonder monogram
                    Comforttoegang
                    Dakrails Schwarz
                    Achteruitrijcamera
                    Panoramisch doorschijnend schuifdak
                    Zonnewerend glas achteraan
                    Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                    Zetels elektrisch + geheugen
                    Lendensteun vooraan
                    Opbergpakket
                    Verwarmde zetels vooraan
                    Verwarmde achterzetels
                    centrale armsteun verschuifbaar
                    Hogedrukreiniging koplampen
                    Park Distance Controle (PDC)
                    Regen- en lichtsensor
                    Xenonlichten
                    Adaptive Headlights
                    Lichtpakket
                    High beam assist
                    Lane Departure Warning
                    Lane Change Warning
                    Active Protection
                    Desactivatie passagiersairbag
                    Neerklapbare hoofdsteun achteraan
                    Actieve cruise control met stop&go functie
                    Surround vieuw
                    Navigatiesysteem Professional
                    Head-up display
                    Harman/Kardon Surround Sound System
                    BWM Tele service
                    Speed Limit Info

Comment

• Individual kleurtjes, altijd mooi, gewoon al omdat je ze zo weinig ziet.

Alfa-Beemer heeft er ook zo eentje.

Comment

• Zou er mogelijks een m-performence model komen van de 3 reeks, type m340i. Dat zou toch een mooi aanvulling zijn op het gamma wetende dat je de C450amg, S4 hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                          Zou er mogelijks een m-performence model komen van de 3 reeks, type m340i. Dat zou toch een mooi aanvulling zijn op het gamma wetende dat je de C450amg, S4 hebt?
                          Ik dacht van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik dacht van wel.
                            Ik hoop het, hier gaan er plannen om Mini te vervangen door bvb X1, 20D wat dan ook als familiewagen kan aangewend worden, en dat maakt ook ruimte om mijn 335XD te vervangen door "iets" op benzine en zo een F31 (of zijn opvolger) a la S4 is een mogelijkheid al zijn er nog anderen..
                            2014 BMW (F31) 335 d
                            2011 Mini One D
                            2007 Kawasaki ZX6R
                            1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                            1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• BMW F31 3-reeks touring

Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                              Zou er mogelijks een m-performence model komen van de 3 reeks, type m340i. Dat zou toch een mooi aanvulling zijn op het gamma wetende dat je de C450amg, S4 hebt?
                              Ik denk dat ze dat een M3 noemen, of bedoel je specifiek de F31? Dan vrees ik er voor.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                                Ik hoop het, hier gaan er plannen om Mini te vervangen door bvb X1, 20D wat dan ook als familiewagen kan aangewend worden, en dat maakt ook ruimte om mijn 335XD te vervangen door "iets" op benzine en zo een F31 (of zijn opvolger) a la S4 is een mogelijkheid al zijn er nog anderen..
                                Mocht er nu nog een M340i komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat ze dat een M3 noemen, of bedoel je specifiek de F31? Dan vrees ik er voor.
                                  Ik bedoel specifiek een touring, blijft praktisch e.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                    Al een paar keer aangegeven
                                    1. Ik rijd erg weinig korte afstanden met de wagen. Om naar de bakker te rijden gebruik ik de fiets, dan heb ik ook geen parkeerproblemen daar.
                                    2. Mijn weg naar 't werk is uitgekozen om zuinig te rijden: wegen met niet al te veel verkeerslichten en weinig drukte, veelal wegen waar je 70 km/h mag, lang rechtdoor en voorransgwegen. Ik vertrek ook vroeg en kom vrij laat naar huis, dus geen files.
                                    3. Ik rijd bewust zuinig. Ik anticipeer in 't verkeer, als ik zie dat ik moet remmen rijd ik niet als een idioot door. Ik ken ook de takttijd van de meeste verkeerslichten op mijn pad, zo is er een verkeerslicht waarbij ik op 1,5 km afstand weet of ik zal moeten stoppen of niet. De mensen die me op 't tweede rijvak voorbijgaan, passeer ik terug wanneer zij nog optrekken aan dat rood lcht
                                    4, Ik hou voldoende afstand van voorgangers, zodat ik niet steeds in de ankers moet duiken als zij een manoeuvre uitvoeren. Ik doe ook aan coasting op weg naar bvb een rond punt.
                                    5. Ik respecteer de verkeersregels, dus 50 = 50 , 70=70 en 90=90. Altijd, dus niet meer en niet minder.
                                    6. De 420d is gewoon enorm zuinig. Een voorbeeld 750 km autostrade naar Frankrijk tegen een gemiddelde van 115km/h aan 5,1 l/100km. Ik heb ook de standaard 17" wielen (0,3 l/100 km lager verbruik dan 18"-ers)
                                    7. Dit is nog maar een voorsmaakje, op winterbanden. Ik ben er zeker van dat ik (af en toe) onder de 4 liter ga duiken voor een hele tank wanneer ik terug 't zomerschoeisel aan doe. Op boordcomputer is mijn record nu 3,5l/100 km op BC (zomerbanden), op winterbanden nooit onder de 4,1l/100 km geraakt op dezelfde weg.
                                    8, Om een idee te geven van de impact van de weg: 's morgens zit ik na 10 km aan 4,5 l/100 km, 's avonds in 't beste geval aan 5,5 l/100 km.

Ahh, niet onbelangrijk, ik betaal mijn brandstof niet, die is op kosten van de werkgever. 't Is gewoon vanuit ecologische overwegingen en voor de fun.
                                    Vandaag tank gevuld en uitgekomen op 4,05 l/100km. Ik ben er dus bijna
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Met het goeie weer moet je 'm maar de laatste 300 meter duwen, hé.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met een 318i, de versie met die 3 cylinder ? Eventueel i.c.m. een automaat ?

Comment

• Geen ervaring mee, maar als je de cijfers bekijkt ziet het er alvast goed uit.

Prestaties

Topsnelheid in km/u
                                          210 [210]
                                          Acceleratie 0–100 km/u in s
                                          9,2 [9,3]
                                          Hernemingen 80–120 km/u in vierde/vijfde versnelling (standaard versnellingsbak) in s
                                          -/11,9

Gewicht

Leeggewicht EU in kg
                                          1545 [1565]
                                          Max. gewicht in kg
                                          2065 [2085]
                                          Laadvermogen in kg
                                          595 [595]
                                          Max. asbelasting voor/achter in kg
                                          900/1240 [900/1240]

Motor

Cilinders/kleppen