Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Adam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Adam

Het A-segment is traditioneel het terrein van de no-nonsense stadsrakkertjes en boodschappenkarretjes. Opel gaat daar verandering in brengen met de ‘premium’ Adam, waarvan we nu eindelijk alle informatie en een flinke lading foto's hebben.

Wat Audi met de A1 kan in het B-segment, doen wij een segmentje lager. Dat moeten ze bij Opel hebben gedacht toen de plannen voor de Adam werden gesmeed. Met z’n lengte van een kleine 3,70 meter (breedte 1,72 m, zonder spiegels) behoort de Adam tot het A-segment, waar Opel al actief is met de Agila. Maar waar dat een A-segmenter is van het traditionele soort, is de Adam A-segmenter Plus; de afmetingen van een compact stadsautootje met de luxe en uitstraling van auto’s uit de hogere segmenten.
    De Adam is vernoemd naar oprichter Adam Opel (1837-1895) en daarmee een van de weinige personenauto’s van Opel waarvan de modelnaam niet op ‘a’ eindigt. Opel mikt met de Adam op de jonge, trendy consument die een compacte auto met een kek uiterlijk – check de lichtmetalen wielen met een gekleurde spaak! - wil, zonder daarbij in te moeten leveren op comfort en luxe. Vandaar dat de auto verkrijgbaar is met opties die je normaal gesproken in hogere segmenten van de markt tegenkomt. Zo is de Adam leverbaar met een infotainmentsysteem met 7-inch touch screen dat samenwerkt met je smartphone (Android en Apple) waardoor je aan boord de beschikking kunt hebben over internet. Verder noteren we zaken als Bluetooth, de nieuwste generatie parkeerassistent (APA II), dodehoekwaarschuwing (SBSA), een verwarmbaar stuurwiel en led-dagrijverlichting.
    Er zijn drie uitrustingsniveau’s: Jam (‘onorthodox, modieus en kleurrijk’), Glam (‘elegant en verfijnd’) en Slam (‘racy en sportief’). Volgens Opel vormen deze de basis voor een ‘welhaast ongelimiteerd potentieel aan personalisatiemogelijkheden’. Zo is er een groot aanbod aan ex- en interieurkleuren, zijn er drie verschillende kleuren voor het dak en kun je het plafond zelfs laten voorzien van een led-sterrenhemel.
    De wielbasis van de Adam meet 2,31 meter en de spoorbreedte aan de voor- en achterkant bedraagt respectievelijk 1,49 en 1,48 meter. De voorwielophanging bestaat uit MacPherson-veerpoten en een subframe, de achterwielophanging is semi-onafhankelijk met een torsie-as. De wielmaten lopen uiteen van 16 tot 18 inch, de twee grootste maten krijgen standaard een sportchassis mee met directere besturing. De elektrische stuurbekrachtiging heeft ook een City-stand om het inparkeren een minder zware klus te maken. Voor-, zij- en hoofdairbags en ESP zijn standaard, Hill Start Assist is optioneel. Achterin zitten twee Isofix-bevestigingspunten, de achterbank is 50/50 deelbaar. Opel ziet de Adam als vierzitter, wie toch wat meer zitruimte wenst, kan terecht bij de vijfzits-Agila, zo redeneert Opel.
    Bij de introductie is de Adam leverbaar met drie benzinemotoren: een 1.2 van 75 pk, en een 1.4 met 87 of 100 pk, allen gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Als extra kun je het EcoFlex technology pack bestellen met start/stop/systeem. In een later staduim komt er een kleine, direct ingespoten turbomotor bij met start/stop, die samenwerkt met een zesbak.
    De Opel Adam beleeft z’n première eind september op de Autosalon van Parijs, de eerste auto’s zullen in begin 2013 in de showroom staan. Prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ik vind dit wel iets hebben!
          En knappe velgen.
          Alleen dat felle interieur hoeft voor mij niet.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

idd mooi

Comment

Properkes!
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Er klopt iets niet met de neus. Lichten vooraan staan te hoog denk ik relatief tot de grille.

Wat ik wel leuk vind zijn de velgen met één gele spaak.

Comment

dat geeft me wat een z8 gimmick net, die hoge lichten

Comment

Hoort dit niet onder de categorie "gocarts" ?
                    Zo een klein ding kan je toch nog bezwaarlijk een auto noemen.
                    Ik zou er niet graag inzitten moest ik in een ongeval betrokken geraken.
                    En dan dat geleuter over"stadsautootjes"...
                    In principe hoort in het stadscentrum geen enkele auto thuis, ook dit niet, zo zeer niet als eender welke andere auto.

Comment

Ziet er op het eerste zicht, zeer geslaagd uit.
                      Je kan hem precies redelijk personaliseren.
                      Die zetels zien er ook zéér goed uit!
                      Interieur ziet er ook goed uit, met leuk infotainmentscherm.
                      Ben benieuwd naar die kleine turbo-motor
                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Beter goe gepikt dan... zeker?

Ik zie:
                        - PSA Neus (DS3?)
                        - Fiat 500(Z) profiel
                        - Audi A1 elementen (dakbogen, kont, interieur)
                        - Kleurstijl (two-tone) Lancia Ypsilon

Kortom, een gigantisch samenraapsel.
                        Echt lelijk is het niet, maar het voelt echt als een "tribute-band".
                        De band is wel goed, en de muziek is lekker, maar het origineel is toch beter.
                        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                          Echt lelijk is het niet, maar het voelt echt als een "tribute-band".
                          De band is wel goed, en de muziek is lekker, maar het origineel is toch beter.
                          Maar wat is dan het origineel?
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Ziet er tof uit. Alles behalve origineel, maar daarom niet minder tof.

Als de prijzen ook premium zijn, vrees ik echter voor z'n succes want Opel mist elke vorm van premium imago én reputatie. Als een goed uitgeruste versie in de buurt van een Fiat 500 komt qua prijs, dan is die Adam eraan voor de moeite, lijkt me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              dat geeft me wat een z8 gimmick net, die hoge lichten
                              Het front deed me ook aan een andere auto denken, hij heeft idd iets mee van de Z8.
                              Ik vind het wel knap, behalve flashy interieur.

Comment

Lijkt wel heel sterk op een mix van Audi's A1 en de Fiat 500. De eerste letters van het Adam-logo doen toch ook wel aan Audi denken. En een Rolce sterrenhemel ofzo??
                                Maar het wagentje staat er wel. Mooi, benieuwd naar de prijs.

Comment

Interieur doet me trouwens sterk denken aan de nieuwe Mercedes stijl.

Comment

Ik vind het raar dat Opel nooit iets goed kan maken ofwel lijkt hij op die of op deze of dit is te hoog of dat is te laag of de kleuren zijn te flashy er is altijd wel iets misschien kunnen die kritikasters meedoen aan een design wedstrijd maar zonder de pc te gebruiken of ze komen weer op hetzelfde model uit , want dat is de reden dat er bij alle merken dezelfde trekjes zitten ik vind het een heel mooi ding voor jonge mensen die geen A1 , Mercedes A of DS3 kunnen betalen want kijk maar eens goed er zitten daar ook veel gelijkenissen in ,en dan kwestie van die ongevallen "gocarts" zoals vermeld ewel dan gaan er verdorie veel merken bij zijn waar je niet gaat durven inzitten Joodoo

Comment

Adam, wat voor een reactie is dat nu? Dus wij zouden beter moeten kunnen designen, gewoon zodat we kritiek mogen hebben op deze auto?
                                      Ik vraag mij gewoon af waarom Opel zoveel moeite heeft met een eigen gezicht te creëeren, dat ze maar bij iedereen gaan liggen afkijken.

En originaliteit kan wél. Kijk maar naar Italiaanse merken als Lancia of Alfa Romeo, of Franse merken als Citroën (de DS3 heeft trouwens weinig trekjes van iets anders, in mijn ogen).

Volgens mij kijk je net iets teveel door een Opel-bril naar deze overduidelijke "wij-pikken-ook-een-graantje-mee"-auto.
                                      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                        deze overduidelijke "wij-pikken-ook-een-graantje-mee"-auto.
                                        Ik vind dat toch ook een beetje BS hoor, in quasi elke auto vind je wel een stuk, lijn of hoekje dat lijkt op die van een andere.
                                        Dat hoeft daarom niet eens gepikt te zijn.
                                        Ik vind de reacties hier die daarop alluderen dan ook onzinnig en serieus overdreven.

Is de nieuwe Hyundai i30 die hier zo geweldig onthaald werd dan zo vernieuwend?
                                        De nieuwe V40 (heeft de globale lijn van een oude Focus nota bene)?

En zelfs al zou er gepikt zijn (wat voor alle duidelijkheid naar mijn gevoel niet het geval is), wat dan nog?
                                        Als het ding er goed uitziet ziet het er goed uit, toch?

Comment

Working...
                                        X