Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Adam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Shit: Ik ben arbeider, en ik rij een Astra 1.3Cdti... Zit ik nu in de laagste sociale klasse???? On topic: Die 3 cylinder al heus een fijn blok zijn, maar ondanks dat de oude 4-cylinders niet de meest verfijnde waren, waren ze wel oerbetrouwbaar. Vind ik net even belangrijker. Feit is dat betrouwbaarheid de dag van vandaag precies niet van belang meer is. Het zijn toch bijna allemaal lease-bakken. En de Astra vind ik samen met de Golf nog altijd de koploper in zijn segment! De 1.3 die ik heb is vlot, zuinig en het onderstel is lekker sportief.
    www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
      kom kom stop met ruzie maken kindjes
      Of ga lekker verder achter de schermen met PM's.

Comment

• Ik heb tot op heden nog geen enkele Adam zien rijden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik toch al enkele, gisteren heeft er eentje achter me gereden en hier in de straat stond er een zwarte met witte accenten

Comment

• Met deze nieuwe aandrijflijn is dit de echte start voor de Adam. Heb er vh weekend weer 2 zien rijden. Ter vergelijking even, ik zag in het begin, en nu ook nog trouwens, niet zo veel Golf VII's rijden
            Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express
            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Wsl hebt ge die wel zien rijden, maar het verschil met de Golf VI is zo miniem dat ge ze niet hebt opgemerkt.

Comment

• Ik ben er tot nu toe een stuk of 5 tegen gekomen.
                Volgens mijn dealer komen de bestellingen toch vlotjes binnen.
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ik heb al eentje gezien op de parking van de Ikea te Wilrijk. Body was bordeaux en dak wit. Ben eens een kijkje gaan nemen en zag er tof uit. Maar je mag niet vergeten dat Opel met de Adam een voor Opel onbekend segment openbreekt en tracht te wedijveren met de 'premiums' genre Mini, A1 en DS3. Maarja als de Adam dan in de pers wordt neergesabeld wegens 'verouderde' motoren (nochtans uit eigen ervaring, die 1400 platte naft is een prima motor) dan gaan mensen toch al sneller de 'ouwe getrouwen' kiezen en 4000 euro meer uitgeven (voor toch maar de badge).
                  Nuja, elk zijn eigen keuze, maar geef de Adam nog wat tijd. De Insignia heeft na introductie ook nog moeten groeien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                    Ik heb al eentje gezien op de parking van de Ikea te Wilrijk. Body was bordeaux en dak wit. Ben eens een kijkje gaan nemen en zag er tof uit. Maar je mag niet vergeten dat Opel met de Adam een voor Opel onbekend segment openbreekt en tracht te wedijveren met de 'premiums' genre Mini, A1 en DS3. Maarja als de Adam dan in de pers wordt neergesabeld wegens 'verouderde' motoren (nochtans uit eigen ervaring, die 1400 platte naft is een prima motor) dan gaan mensen toch al sneller de 'ouwe getrouwen' kiezen en 4000 euro meer uitgeven (voor toch maar de badge).
                    Nuja, elk zijn eigen keuze, maar geef de Adam nog wat tijd. De Insignia heeft na introductie ook nog moeten groeien.
                    Ik dacht dat Opel altijd al een premium merk was?

Persoonlijk vind ik evenwel dat die "platte" motoren net een troef waren. Qua gebruikskost (lange termijn) sowieso een pak goedkoper (wat er niet op zit kan niet stuk gaan!), oerbetrouwbaar en gewoon degelijk. In de praktijk verbruiken ze vaak ook amper meer dan hun nieuwe hoogtechnologische vervangers.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• je hebt wel het aangename koppel niet van een drukgevoede

Comment

• Voor mij is Opel premium ja, maar ik durf dat hier niet meer verkondigen of er volgt een waterval van posts om dit te weerleggen.
                        Wat betreft de atmosferische benzines, dat vind ik persoonlijk ook een troef en ze verbruiken niet zo gek veel. Met mijn Omega (2.2) haalde ik bij gemengd verkeer 9 à 9.5 (veel stad was 10,5 - 11). Vergelijk dat maar even met de huidige 1.4 turbo in de Insignia. Om onder de 10 te duiken heb je een fluwelen voetenwerk nodig.

Comment

• Opel is geen premium merk en hoeft dat ook niet te willen zijn. Opel is altijd een merk geweest voor jan met de pet. En ook daar is niks mis mee. Iemand die daar toch problemen mee heeft is gewoon een dikke nek.

Comment

• In mijn ogen bestaan er nog altijd maar 2 premium merken: Benz en BMW. Al die zéér dure bakken buiten beschouwing gelaten. Waarom ik Audi er niet bijreken? Ik ben een kind van de jaren '80 en ik blijf enkel die 2 als premium zien... En ook die 2 zijn vndg de dag niet beter dan de gemiddelde middenklasser.
                            www.opelklassiek.be

Comment

• ik heb er ook nog geen enkele gezien op de baan, wel bij dealer in brugge en kvond het wel een schattige wagen.
                              ik wist ook niet dat opel premium was, je krijgt waar voor geld in tegenstelling tot de duurdere merken.
                              er zijn ook maar 2 redenen waarom ik meer wil betalen voor een ster, kvind de meeste mercs gewoon prachtig en de super service zowel van de dealer bij onderhoudsbeurten als de 24h service van mercedes zelf.
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                In mijn ogen bestaan er nog altijd maar 2 premium merken: Benz en BMW. Al die zéér dure bakken buiten beschouwing gelaten. Waarom ik Audi er niet bijreken? Ik ben een kind van de jaren '80 en ik blijf enkel die 2 als premium zien... En ook die 2 zijn vndg de dag niet beter dan de gemiddelde middenklasser.
                                Ik zou zelfs BMW geen premium noemen, dat is gewoon slimme marketing.
                                Voor mij is Opel 'premium' omdat je voor relatief weinig geld, een goede, stevige, betrouwbare en vooral comfortabele wagen terugkrijgt.

Comment

Ik zou zelfs BMW geen premium noemen, dat is gewoon slimme marketing.
                                  Voor mij is Opel 'premium' omdat je voor relatief weinig geld, een goede, stevige, betrouwbare en vooral comfortabele wagen terugkrijgt.
                                  Toevallig vorige week nog bij een Opel garage geweest en dat "weinig geld", daar ben ik toch van verschoten... 19.000 netto voor een Astra break. Bij Hyundai ga je met een gelijk uitgeruste I40 sportswagon voor 15.000 netto buiten. Dat zijn 4000 euro's waarvan ik echt niet wist waar ze heen gegaan zijn bij Opel.

Nu, die I40 is natuurlijk ook wel pokke veel wagen voor weinig geld. Een Golf, Megane of gelijk welke andere uit dat segment kan daar niet tegen op. Maar toch kan je er niet om heen dat de verhouding waar voor je geld bij Opel zeker niet de sterkste troef is. En dat komt dan ook weer neer op wat eerder gezegd is geweest, Opel is goed, maar steekt er nergens boven uit en vergaat daardoor wat in de massa.

Dito met de nieuwe Adam. Ziet er wel ok uit (zeker op foto), maar springt er dan weer net niet genoeg van tussen om echt op te vallen en gewild te worden, zeker niet in de meestal veel bravere uitvoeringen die je op de baan ziet (tot nu toe)
                                  Last edited by Tjeu; 12/08/2013, 18:02.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

dat is niet echt de definitie van premium he, eerder het tegenovergestelde: prijs-kwaliteit

Comment

Maar je mag niet vergeten dat Opel met de Adam een voor Opel onbekend segment openbreekt en tracht te wedijveren met de 'premiums' genre Mini, A1 en DS3. Maarja als de Adam dan in de pers wordt neergesabeld wegens 'verouderde' motoren (nochtans uit eigen ervaring, die 1400 platte naft is een prima motor) dan gaan mensen toch al sneller de 'ouwe getrouwen' kiezen en 4000 euro meer uitgeven (voor toch maar de badge).
                                      Vraag is hoeveel hij kost met deze nieuwe motor. Daarmee is hij wel beter vergelijkbaar me de concurrentie die allemaal een kleine turbo motor hebben. Denk dat het wel minder dan 4000 gaat zijn nu. 2500-3000 gok ik?

Comment

• Wat ik nog wel goed vind aan de Adam is dat hij niet retro is, veel van zijn concurrenten wel. Komt altijd zo verwijfd over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Wat ik nog wel goed vind aan de Adam is dat hij niet retro is, veel van zijn concurrenten wel. Komt altijd zo verwijfd over.
                                          Adam vind ik nu ook wel een 100% vrouwen autootje.

Comment

Working...
                                          X