Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Adam
Collapse
X
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Opel goes hatch met… de Adam
1 November 2012
Na Mercedes met de nieuwe A-klasse, BMW met de vernieuwde 1-serie en Audi met de A1, gaat nu ook Opel de Hatchback markt aanvallen. Ze gaan dit proberen met hun nieuwe kleinste telg genaamd Opel Adam. Met de nieuwe hippe A-segmenter vernoemd naar de oprichter, Adam Opel, hopen ze een stukje van de ‘hippe stadsauto’s-taart’ mee te pikken. Opel steekt het zeker niet onder stoelen of banken. De Opel Adam moet, samen met de Opel Mokka, voor de, toch wel achterblijvende, verkoopcijfers van Europa gaan zorgen.
Premium
De Adam meet met 3,70 net iets minder als een Mini. Hij heeft het dus wel degelijk gemunt op het Premium Stadswagen Segment. Nuja, Premium is een groot woord voor een Opel. Laten we het Sub-Premium noemen, een rechtstreekse concurrent van de Citroën DS3 en consorten. Daarmee kunnen ze de Adam iets prijziger positioneren, lees: een premium prijs geven, tegenover de rest van het A-segment.
Uitrustingniveaus
Opel volgt de modetrend van customatisation en unieke aanpasbaarheid. Naast de drie uitrustingniveaus die Opel als volgt beschrijft: “ADAM JAM is krachtig en funky voor de zeer modebewuste klant, ADAM GLAM is elegant en stijlvol voor mensen met een verfijnde smaak en ADAM SLAM is eerder mannelijk, sportief en gewiekst.” heb je nog een hele lijst aan opties en kleurenpakketten. Zo kan men kiezen uit 12 carrosseriekleuren met flamboyante namen als: “Purple Fiction”, “James Blonde”, “I’ll be Black”, “Saturday White Fever”, …
Op vlak van velgenkeuze valt er ook niet te klagen. Je kan maar liefst kiezen uit 31 verschillende velgen- / kleurenkeuzes. Van 15″ tot en toch vrij grote 18″.
Hothatch?
Met een 1.2 of 1.4 tellend benzineblok onder de kap is de Adam niet meteen Hot te noemen. De 75 pk en 87 pk of 100 pk tellende motoren zijn niet meteen de meest spannende motoren van het Opel gamma. Maar geen nood! Er is al sprake van een 125pk sterke turbo motor voor deze hatch en wie weet maakt Opel’s huistuner OPC er nog wel een heter gebakje van.
Kostprijs
Wat het beestje mag kosten in België is nog niet bekend. Wel weten we dat Opel de Adam in Duitsland aanbiedt vanaf 11.500 euro. Let wel op! Dit is de instapprijs, met alle mogelijke optiepakketten etcetera kan je die prijs nog serieus in de hoogte doen springen.
Met zijn leuke snuit, typisch Opel-achterste en alle mogelijke smartphone opties die in een auto mogelijk zijn, kan dit wel eens het verkoopsucces voor Opel betekenen in Europa.
Foto's: © GM Company
Cédric Mampaey
Comment
-
Gereden: Opel Adam
Haal de logo's eraf en wie herkent nog dat het een Opel is? De Adam is anders dan alle andere Opels van dit moment. En dat is niet per se negatief.
De auto staat volgend jaar pas bij de Opel-dealers, maar een select groepje journalisten mocht al enkele dagen na de onthulling in Parijs onder embargo met de Adam op pad in Italië. Wij waren er uiteraard bij en mogen inmiddels onze bevindingen met jullie delen.
Opel heeft zeer hoge verwachtingen van de Adam. En dat is niet alleen uit realisme, maar ook een klein beetje uit paniek. De auto MOET een succes worden, want Opel heeft succes nodig. Maar geluk dwing je af, en dus heeft Opel duidelijk moeite gedaan om de nieuwe A-segmenter in recordtijd te ontwikkelen.
In auto gaat het on-Opel achtige door. Niet de grote centrale middenconsole zoals we die kennen uit de gefacelifte Astra of de gloednieuwe Mokka, maar een centraal multimediascherm met touchscreen. Het rijden? Strak rijdende auto's maken kan Opel wel, maar bij de Adam is het toch beter dan je wellicht verwacht. Je voelt aan alles dat Mini hier als voorbeeld moest dienen. De Adam heeft vergelijkbare directe besturing en door de goede reacties van de voortrein krijg je dat bekende sluipdoor-kruipdoor effect wat de Mini zo leuk maakt. Dat hoge niveau van de Mini haalt hij misschien niet, maar de gedachte is gelijk. Verrassender is de versnellingsbak. Korte strakke slagen met veel gevoel. Dat is iets wat we niet vaak zien bij de huidige Opels. De Adam is zeer leuk om te rijden. Of het bijzondere design de rest doet is zo persoonlijk, dat wij ons niet aan een voorspelling van succes durven te wagen. Maar op rijplezier is hij die andere grote concurrent, de Fiat 500, duidelijk de baas.
Comment
-
Eerste rij-impressies:
[www.autobild.de]
[www.autocar.co.uk]
[www.autoexpress.co.uk]
[www.whatcar.com]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
Ik wil Belgische prijzen zien. Kan wel is zijn dat ik er eentje bestel voor 2de wagen alst meevalt . Vind het echt een prachtig wagentjeDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenIk wil Belgische prijzen zien. Kan wel is zijn dat ik er eentje bestel voor 2de wagen alst meevalt . Vind het echt een prachtig wagentje
Wil wel wachten op de 1.0 turboOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Ben echt verliefd op dat karreke aan het worden. In 2014 zie ik er mij eentje kopen. Is er al meer geweten over de nieuwe turbo-motor?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Comment
-
Opel gaat weer racen met Opel Adam Cup!
Opel was al een tijdje niet meer actief in de motorsport, maar daar gaat verandering in komen! Van de gloednieuwe Adam is een rallyvariant ontwikkeld en met de Astra OPC zullen diverse circuits onveilig gemaakt gaan worden.
De laatste raceauto die door Opel Motorsport was ontwikkeld was volgens mij de Opel Astra V8 coupe Vectra GTS die in het DTM te zien was. Daarna was Opel Motorsport niet echt actief meer. Maar blijkbaar is er nu toch een potje met geld gevonden om raceauto’s voor klantenteam’s te ontwikkelen.ADAM CupDe Opel Adam Cup voldoet aan de R2 specificaties van de FIA. Een klasse waar onder andere ook de nieuwe Peugeot 208 R2 invalt. Als onderdeel van de “ADAC Rally Masters” zal een speciale “ADAC Opel Rally Cup” worden opgezet. In 2013 en 2014 zal gereden worden met de Adam en in 2015 en 2016 zal overgestapt worden op de nieuwe Opel Corsa.
Bron: [www.autoblog.nl]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment