Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Adam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
    Ik vind het raar dat Opel nooit iets goed kan maken ofwel lijkt hij op die of op deze of dit is te hoog of dat is te laag of de kleuren zijn te flashy er is altijd wel iets misschien kunnen die kritikasters meedoen aan een design wedstrijd maar zonder de pc te gebruiken of ze komen weer op hetzelfde model uit , want dat is de reden dat er bij alle merken dezelfde trekjes zitten ik vind het een heel mooi ding voor jonge mensen die geen A1 , Mercedes A of DS3 kunnen betalen want kijk maar eens goed er zitten daar ook veel gelijkenissen in ,en dan kwestie van die ongevallen "gocarts" zoals vermeld ewel dan gaan er verdorie veel merken bij zijn waar je niet gaat durven inzitten Joodoo
    Inderdaad, ik kruip niet in zulke blikken minidoosjes.

Comment

Inderdaad, bullshit, die "ik zie er deze of die trekjes in". Dat heb je tegenwoordig bij elk model bijna.

Ik ben benieuwd om deze IRL te zien. Dit is toch wel een opvallend fris wagentje, over smaken valt niet te twisten, maar een grijze muis (hét verwijt tegen Opel altijd) kan je dit niet meer noemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
      En originaliteit kan wél. Kijk maar naar Italiaanse merken als Lancia.
      Wat heeft Lancia op dat vlak nog te bieden?
      De Delta nog vervangen door een Chrysler en dan is het enige Italiaanse er ook uit (buiten de in mijn ogen niet geslaagde nieuwe Ypsilon, maar die gaat de boel ook niet redden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Als de prijzen ook premium zijn, vrees ik echter voor z'n succes want Opel mist elke vorm van premium imago én reputatie. Als een goed uitgeruste versie in de buurt van een Fiat 500 komt qua prijs, dan is die Adam eraan voor de moeite, lijkt me.
        Ben benieuwd. Ik vrees er echter voor of dat deze Adam verkrijgbaar gaat zijn voor 10 of 11.000 euro? Ik denk eerder "vanaf" prijzen in de richting van 15.000 euro en dat is niet goedkoop voor zo'n kleintje.

We zullen zien.

Comment

Het heeft wel iets, maar ik word er niet volledig warm van. Vooral de achterkant is niet echt geslaagd. Het ziet er nogal Johnny uit. De voorkant vind ik wel mooi, en heeft iets weg van een recente concept van Opel. Het interieur is dan wel weer heel mooi.
          Al bij al is het dus ok, maar 'k vraag mij af of Opel zich niet beter op een goedkoop "kleintje" gefocust had.
          freude am fahren

Comment

Ik vind hem wel geslaagd, ben benieuwd hoe het er irl uit ziet!
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Ik kan die dus echt niet mooi vinden. Te overgestileerd: overdreven veel lijnen, kleuren en accenten. Ook zo'n rare voor- en achterkant waardoor ie er zo gedrongen uitziet. De lange voorovergang en korte achterovergang doen daar geen goed aan. Nee, echt niks voor mij maar daarvoor is hij sowieso al te klein.
              Interieur is wel nog te doen.
              Last edited by C'Mon; 11/07/2012, 18:33.

Comment

Ik vind hem wel geslaagd...en er zijn enorm veel reacties op de andere autofora...hij wordt meestal afgebroken tot op de grond.
                Mooi intereur en zeker niet saai...ik ben benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Ik vind dat toch ook een beetje BS hoor, in quasi elke auto vind je wel een stuk, lijn of hoekje dat lijkt op die van een andere.
                  Dat hoeft daarom niet eens gepikt te zijn.
                  Ik vind de reacties hier die daarop alluderen dan ook onzinnig en serieus overdreven.

Is de nieuwe Hyundai i30 die hier zo geweldig onthaald werd dan zo vernieuwend?
                  De nieuwe V40 (heeft de globale lijn van een oude Focus nota bene)?

En zelfs al zou er gepikt zijn (wat voor alle duidelijkheid naar mijn gevoel niet het geval is), wat dan nog?
                  Als het ding er goed uitziet ziet het er goed uit, toch?
                  Natuurlijk vind je overal wel kleine overeenkomsten, dat heet mode en daar doen ook automerken aan mee.
                  Maar net zoals in de échte mode is het aan de beste merken van de trend te zetten, en aan de andere van te volgen.

Opel is met de Adam veel te laat om nog trendsetter te zijn, en gaat daarom écht wel leentjebuur spelen, hoor.
                  Als je dat niet ziet, ben je een beetje blind, eerlijk gezegd. Het gaat hier niet om een lijntje, of een idee, maar om complete stijlelementen, zoals daar zijn:
                  - Daklijn/profiel (Fiat 500)
                  - Onderbroken daklijn achter (Citroën DS3)
                  - Dakbogen (Audi A1)
                  - Kofferdeksel (Audi A1)
                  - Lichtblokken (Citroën C3/DS3)
                  - ...

Gepikt zou ik het niet noemen, maar in mijn branche (webdesign/grafische vormgeving) zou ik dit toch bezien als iets dat veel te veel inspiratie is gaan halen bij de concurrent.
                  En we weten allemaal hoe goed zoiets verkoopt, niet waar? (Ipod <> Zune, Iphone <> Windows Phone)

Kijk, bij een "normale" auto zou ik hier niet eens zo zwaar aan tillen.
                  Maar dit moet een "high-class" design stadswagentje zijn, voor de hippe, coole jeugd.
                  En naar mijn weten vindt de jeugd flauwe afkooksels van originelen ook niet hip. (Wederom, zie Zune vs. Ipod)
                  Last edited by Thorens; 11/07/2012, 19:24.
                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Ik vind 'm ook niet mis. Dat er afgekeken zou zijn van andere merken? Who cares, doen ze toch allemaal
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                      Inderdaad, ik kruip niet in zulke blikken minidoosjes.
                      Je weet dat tegenwoordig zowat elke auto aan dezelfde veiligheidsreglementen voldoet, hé?
                      En dat mensen met blikken minidoosjes het vaakst dood gereden worden door asociale piefen in dikke SUVs die de medemens in die doosjes helemaal niet ontziet?

Comment

ik heb koekdoos en jeep, voel me eerlijk gezegd niet minder veilig in koekdoos, omdat de stad mijn habitat is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                          Al bij al is het dus ok, maar 'k vraag mij af of Opel zich niet beter op een goedkoop "kleintje" gefocust had.
                          Misschien dat er nog "simpelere" versies van komen, want deze komen precies nogal bling bling over met een pak aan "overbodige prul" die zeker niet voor iedereen nodig zijn?

Comment

al kunnen ze die blingbling voor 2000 extra verkopen, 2000 is mucho dinero voor opel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Vind ik leuk :-)
                              Dacht eerst dat het een nieuwe Audi A 0,5 was...
                              Volgends mij staat het informatie/gps-scherm wel wat aan de lage kant om functioneel te kunnen zijn, of wordt dit een autootje met kuipzetels of ligstoelen voor de mannen met petjes...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zoek de 7 verschillen.

Comment

Misschien, met veel verbeelding.

Comment

die cit is dik
                                    audi hoge gordellijn
                                    en de adam die mooie raam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      Ik vind het raar dat Opel nooit iets goed kan maken ofwel lijkt hij op die of op deze of dit is te hoog of dat is te laag of de kleuren zijn te flashy er is altijd wel iets misschien kunnen die kritikasters meedoen aan een design wedstrijd maar zonder de pc te gebruiken of ze komen weer op hetzelfde model uit , want dat is de reden dat er bij alle merken dezelfde trekjes zitten ik vind het een heel mooi ding voor jonge mensen die geen A1 , Mercedes A of DS3 kunnen betalen want kijk maar eens goed er zitten daar ook veel gelijkenissen in ,en dan kwestie van die ongevallen "gocarts" zoals vermeld ewel dan gaan er verdorie veel merken bij zijn waar je niet gaat durven inzitten Joodoo
                                      Mercedes A wel vergelijken met de Astra.

Comment

Waarom ze die hond erbij betrokken hebben, blijft me een raadsel:

filmpje:
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ze hebben in elk geval een beetje de look van enkele andere merken nagebootst.
                                          De Mini & de 500 zijn voor mij de enige 'originele' want die hadden een origineel. En die merken konden gewoon op een bestaand ontwerp voortbreien.
                                          De anderen willen gewoon allemaal meerijden op het succes, en who blames 'em. 'k Vrees enkel, met het image dat Opel blijkbaar heeft (als ik de fora mag geloven) dat dit te duur zal zijn voor een Opel.
                                          'k Vind het wel de moeite, maar een vrouwenautoke.

Howow

Comment

Working...
                                          X