Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Adam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Howowcanigo Bekijk Berichten
    De Mini & de 500 zijn voor mij de enige 'originele' want die hadden een origineel.
    En die rijden dan weer mee op het succes van Volkswagen om een nieuwe versie te maken van een 'originele'... Ook niet bijster origineel.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      En die rijden dan weer mee op het succes van Volkswagen om een nieuwe versie te maken van een 'originele'... Ook niet bijster origineel.
      Crap, vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Succes? Welk succes? :')
        De Mini was in principe de eerste echt geslaagde retro reboot. De New Beetle was in veel opzichten gefaald, niet alleen in verkoopcijfers.
        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

't Heeft wel iets .

Maar het succes ervan zal inderdaad volledig afhangen van de prijs...

Comment

Ik had het eigenlijk niet verwacht maar ik vind hem echt geslaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Mercedes A wel vergelijken met de Astra.
              Alle vergelijkingen die in die post gemaakt worden lijken me niet erg juist. De Opel Adam is toch geen concurrent van de A1, de A-klasse of DS3? Qua afmetingen, binnenruimte, motorenaanbod en positionering vermoed ik dat 'ie eigenlijk voornamelijk met de VW Up moet vergeleken worden. Het personaliseringssausje dat 'ie over zich krijgt en hard naar MINI en 500 smaakt, en de stijlelementen die 'ie zonder blozen van de A1 overneemt, doen natuurlijk meteen denken aan dat segment ... maar zit 'ie niet in, dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                Je weet dat tegenwoordig zowat elke auto aan dezelfde veiligheidsreglementen voldoet, hé?
                En dat mensen met blikken minidoosjes het vaakst dood gereden worden door asociale piefen in dikke SUVs die de medemens in die doosjes helemaal niet ontziet?
                Ah, interessant statement. Fysiek gezien heb je gelijk, puur omwille van de overdracht van kinetische energie. En die van een SUV (of andere obese auto) ligt inderdaad hoger. Maar...

... Dat is niet wat jij beweert. Hierboven staat dat mensen met kleine auto's meer dan andere weggebruikers worden doodgereden door SUV's. Nu ben ik benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt om dat statement op te baseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  Waarom ze die hond erbij betrokken hebben, blijft me een raadsel.
                  Jup. Vooral omdat je een hond best niet op die manier laat meerijden. Gevaarlijk voor de hond, gevaarlijk voor de chauffeur.

Comment

Is zeker geen misse auto. Maar ik hoop vooral dat hij niet te duur wordt zoals bv de audi a1 en zelfs een toyota iQ vindt ik wat te duur. Hoop dat hij in prijs categorie zit van ren. twingo, vw up, skoda citigo, seat mii enzo..
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      ... Dat is niet wat jij beweert. Hierboven staat dat mensen met kleine auto's meer dan andere weggebruikers worden doodgereden door SUV's. Nu ben ik benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt om dat statement op te baseren.
                      De auteurs besluiten als volgt: het risico om als bestuurder van een klassieke
                      personenwagen dodelijk gewond te geraken in een botsing met een voertuig uit de groep
                      van terreinwagens en grote monovolumes, is 3,4 keer hoger dan in een botsing met een
                      andere klassieke personenwagen.
                      De onderzoekers kwamen tot de conclusie dat botsingen waarbij terreinwagens of grote
                      monovolumes een klassieke personenwagen frontaal of zijdelings aanrijden,
                      verantwoordelijk zijn voor meer dan een kwart (28%) van de doden bij botsingen tussen
                      2 voertuigen.
                      De algemene conclusie luidt dat de agressiviteit toeneemt met de dimensies van het
                      voertuig, zowel qua gewicht als afmetingen. Pick-ups en grote monovolumes die een
                      ongeval hebben met een ander voertuig, zorgen in verhouding voor drie keer meer
                      dodelijk gewonde bestuurders dan grote klassieke personenwagens. Bij SUV’s is dit twee
                      keer zoveel als grote klassieke personenwagens. Compacte pick-ups behoren tot dezelfde
                      gewichtscategorie als grote klassieke personenwagens, maar hebben wel een
                      agressiviteit die 60% groter ligt.
                      etc..

Veel plezier met het leesmateriaal.
                      Last edited by Thorens; 16/07/2012, 13:50.
                      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Fotospecial
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Last edited by Jocar; 01/08/2012, 09:42.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Knap bakje!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                              Knap bakje!!!
                              Inderdaad,heel knap zelfs.
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

idd, sportief wagentje van looks. een ideale 2de voor de vrouw waar je toch ook als man in wilt gezien worden.
                                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten

Zoek de 7 verschillen.
                                  het enigste wat je ze eventueel kwalijk kan nemen is het schrift. de rest zijn vergezochte vergelijkingen. want dan kan je evengoed de pluriel als trendsetter van de grijze bogen zetten ipv de audi.
                                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                    idd, sportief wagentje van looks. een ideale 2de voor de vrouw waar je toch ook als man in wilt gezien worden.
                                    Mijn gedacht!

Comment

mooi dingetje.

Is er al iets gekend wat erin gaat zitten van motoren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                        mooi dingetje.

Is er al iets gekend wat erin gaat zitten van motoren?
                                        Voorlopig de niet-drukgevoede 1200cc en 1400cc.
                                        In de toekomst zie ik de 1.3 cdti er ook in komen, 1.0T (3-cilinder, rechtrsreeks ingespoten) en de 1.4T als topmodel.
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Ben benieuwd naar de prijs. Als deze op het niveau van de Franse concurrenten ligt (waar de Opel, let's face it, mee in competitie zal trede) denk ik dat het wel aan kan slaan!

Comment

Working...
                                          X