Ik vind een adam best wel een knap karretje. Maar enkel in een redelijk sobere uitvoering. Je kan hem ook echt lelijk maken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Adam
Collapse
X
-
Ik wil hier anders wel in gezien worden ze
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Op 15 mei gaat in Duitsland de RETTmobil van start, een beurs vol nieuws over onder andere brandweermaterieel. Opel parkeert er daarom deze knalrode Adam.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik heb er nog geen enkele in het wild gezien. Een flop, of zijn ze gewoon nog niet geleverd?2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenIk heb er nog geen enkele in het wild gezien. Een flop, of zijn ze gewoon nog niet geleverd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenIk heb er al drie zien rijden...
Heb wel de eer gehad om begin deze week er 2 dagen mee rond te rijden.
Conclusie: echt een leuke auto, zeer mooi afgewerkt, super infotaimentsysteem, zalige zetels, zeer personaliseerbaar en hij plakt aan het asfalt.
De 100 pk was leuk, maar een beetje extra pit zou leuk zijn. De 1.4T zou volgens mij de ideale motor zijn.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
ook nog geen enkele gezien,maar ben ervan overtuigd dat hij toch een een verkoopsucces gaat worden.
vind het echt een geslaagde auto voor een bepaald publiek..als ik 20 jaar jonger was..
jammer genoeg is het weer hetzelfde verhaal als steeds bij Opel de laatste jaren..in alle tests zijn ze erg te spreken over de wagens...tot het hoofdstuk de motor ter sprake komt...dat is nu weer zo bij de Adam..en ook bij de Cascada..
Comment
-
Ik moet hem niet hebben, zelfs niet met de "fijne vleeswaren" d'r bij.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichtenook nog geen enkele gezien,maar ben ervan overtuigd dat hij toch een een verkoopsucces gaat worden.
vind het echt een geslaagde auto voor een bepaald publiek..als ik 20 jaar jonger was..
jammer genoeg is het weer hetzelfde verhaal als steeds bij Opel de laatste jaren..in alle tests zijn ze erg te spreken over de wagens...tot het hoofdstuk de motor ter sprake komt...dat is nu weer zo bij de Adam..en ook bij de Cascada..
De 2.0 cdti is een zeer degelijk en zuinig blok, spreek uit ervaring.
De 1.4T is nog niet zo oud en presteert ook goed en is even zuinig als de VAG-TSI's.
En de 1.6 SIDI is de nieuwe lichting direct ingespoten compacte benzine blokken, waar ze in de eerste testen zeer positief over zijn.
Ik zie hier dus echt geen problemen.
De 1.2 en 1.4 in de ADAM zijn wel niet van de nieuwste generatie, maar staan gekend als ook weer degelijke en betrouwbare blokken.
Had tijdens de 2 dagen met de ADAM 1.4 100 pk en gem. verbruik van 7.5l en dat met een zware voet, wat imo niet slecht is.
Dit najaar komt Opel nog met een nieuw compacte benzinemotor met turbo en direct ingespoten brandstof.
Dus dat 'probleem' wordt ook opgelost.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenIk zou niet weten waar de Cascada de mist ingaat met de motoren. Zij hebben de 2.0 cdti, de 1.4T en de 1.6 SIDI.
De 2.0 cdti is een zeer degelijk en zuinig blok, spreek uit ervaring.
De 1.4T is nog niet zo oud en presteert ook goed en is even zuinig als de VAG-TSI's.
En de 1.6 SIDI is de nieuwe lichting direct ingespoten compacte benzine blokken, waar ze in de eerste testen zeer positief over zijn.
Ik zie hier dus echt geen problemen.
De 1.2 en 1.4 in de ADAM zijn wel niet van de nieuwste generatie, maar staan gekend als ook weer degelijke en betrouwbare blokken.
Had tijdens de 2 dagen met de ADAM 1.4 100 pk en gem. verbruik van 7.5l en dat met een zware voet, wat imo niet slecht is.
Dit najaar komt Opel nog met een nieuw compacte benzinemotor met turbo en direct ingespoten brandstof.
Dus dat 'probleem' wordt ook opgelost.
Nu gaan ze dat op korte termijn proberen in te halen met een nieuwe reeks motoren (niet voor niks dat opel daar trouwens zoveel media aandacht over maakt) maar natuurlijk is de concurentie ook bij de pinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk BerichtenHet klopt wat je zegt maar opel heeft buiten dat ook een gewichtsprobleem vooral bij de astra, insignia en nu ook de cascada. Daardoor ook dat de prestatie's / verbruik tov de concurentie achterlopen.
Nu gaan ze dat op korte termijn proberen in te halen met een nieuwe reeks motoren (niet voor niks dat opel daar trouwens zoveel media aandacht over maakt) maar natuurlijk is de concurentie ook bij de pinken.
En qua verbruik denkek dat dat allemaal nogal meevalt. Mijn 1.4 Turbo presteert beter dan andere soortgelijke blokken. De 1.7 CDTI die ik had in de Astra H break had een verbruik van 5l/100km, wat toch nie slecht is.
En wat prestaties betreft, liever een iets minder potent blok dan ene die regelmatig terug naar de garage moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenIk zie niet direct een probleem met het gewicht, als je die vergelijkt met het gewicht van een evengrote tegenhanger. Die wegen zogoed als evenveel. De Cascada en de Audi A5 cabrio zijn bijna even groot, de Cascada is iets langer. Het verschil met de A5 zit hem in het motoraanbod. De huidige topversie benzine Cascada is vergelijkbaar met een instapper in de A5 cabrio. Hetzelfde geld volgens mij met de Astra 5d. Die is iets langer als de Audi A3 Sportback voor een ongeveer gelijk gewicht als de A3. Hetzelfde voor de Insignia, voor de grootte van de auto is er niet echt teveel gewicht. Een Insignia Sportstourer is op 1 cm na even lang als een Audi A6 Avant, en ze wegen nagenoeg hetzelfde. Dat de Audi modellen binnenin iets ruimer zijn is een heel ander verhaal, vooral dan toch de A3 en A6. De Cascada en A5 cabrio zijn zowat hetzelfde alhoewel ik de indruk heb dat de A5 iets meer kofferruimte heeft.
En qua verbruik denkek dat dat allemaal nogal meevalt. Mijn 1.4 Turbo presteert beter dan andere soortgelijke blokken. De 1.7 CDTI die ik had in de Astra H break had een verbruik van 5l/100km, wat toch nie slecht is.
En wat prestaties betreft, liever een iets minder potent blok dan ene die regelmatig terug naar de garage moet.
Om u voorbeeld te volgen de audi A3 sportback en de opel astra 5deurs. Allebei een 2liter (150pk vs 165pk)
Als je die vergelijkt zie je al dat het massa leeg 133kg in het voordeel zit van de audi en dat vind ik toch al een serieus verschil ondanks dat de astra iets groter is.
Comment
-
-
Ale, ze gaan dus Ford volgen ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment