Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Adam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Model komt precies maar niet van de grond want ge ziet ze echt bitter weinig! Toch vind ik dit een deftig autooke.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

      Comment


      • Ik vind ze echt niet mooi... had er meer van verwacht.

        Comment


        • Naast de extra gepeperde Adam S heeft Opel ook nog de productieversie van de Adam Rocks meegenomen naar Zwitserland.

          Vorig jaar onthulde Opel de Adam Rocks als conceptcar in Genève en blijkbaar viel die auto zo in de smaak dat ze nu de productieversie aan het grote publiek tonen. Opel is van mening dat dit de “coolste stadsauto ooit” is, maar dat waag ik te betwijfelen. Bijzonder is deze ‘crossover’ met zijn grote canvas schuifdak in elk geval wel.
          De gele Opel Adam Rocks die we hier zien is gespoten in de kleur Goldbusters die speciaal voor dit model ontwikkeld is. Ten opzichte van een reguliere Adam heeft een Adam Rocks 15 millimeter meer grondspeling, een dikke bodykit en een elektrisch inklapbaar canvasdak.
          Het stoffen Swing Top-dak is te openen in 5 seconden en leverbaar in de kleuren zwart (Black), donkerbruin (Sweet Mokka) en lichtbruin (Light Oak). Onder de motorkap ligt een nieuwe 1.0-liter driecilinder met 90 of 115 pk.
          De Opel Adam Rocks wordt komende zomer op de Nederlandse markt verwacht. Prijzen zijn helaas nog niet bekend gemaakt. Ook is het niet bekend of het stoffen Swing Top-dak ook leverbaar zal worden op de normale Adam.





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment






          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment








            • Rij-impressies van de Adam Rocks met 1.0 Turbo 115 pk motor:

              [www.autoexpress.co.uk]
              [www.whatcar.com]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment



              • Succesvolle lifestyle auto: 100.000 bestellingen voor de Opel ADAM

                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                Opel Astra ST Sport (sold)

                Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                Comment


                • Comment


                  • wij hebben 2 weken geleden er eentje gekocht als 2e wagen voor de madam. door de lopende acties bij Opel,stockbonus en gm-ambassadorkorting werd hij echt zeer interessant.
                    het ging tussen de fiat 500,renault twingo en de opel adam..3 offertes laten maken en met alle 3 testrit gedaan.
                    na de testrit viel er onmiddelijk ééntje af..de fiat 500..mijn vrouw was er al jaren wild van maar al na 2km zei ze.okee,dit wordt hem dus niet.dan heb ik er nog een eindje mee gereden en viel inderdaad enorm tegen..echt niet vooruit te branden en ook qua weggedrag en besturing duidelijk de minste van de 3.
                    we hadden net daarvoor met de twingo gereden en dat was dan weer wel een aangename verrassing..erg vinnig met z'n 1000cc achterwielaandrijving en erg wendbaar.
                    ook praktisch iets handiger door z'n vlakke laadvloer,al is ook deze koffer erg beperkt.
                    dan nog de adam..qua prestaties minder dan de Twingo maar beter dan de fiat..kofferruimte,krap.rijgedrag,erg volwassen.afwerking en uitrusting,opmerkelijk voor dit wagensegment. moeilijke keuze uiteindelijk omdat de Twingo een modernere en zuinigere motor heeft en best vinnig is.
                    uiteindelijk voor de Adam gekozen daar deze algemeen gezien het meest volwassen uit de vergelijking kwam, en de prijs die uiteindelijk 1000€ goedkoper was dan de twingo en 2000€ minder dan de fiat...we hadden voor alle 3 voor goed uigeruste modellen gekozen.

                    nu,na een week rijden en 300km op de teller..vrouwtje heel tevreden..rijdt comfortabel,stuurt super,muziekinstallatie erg goed met mooi en groot kleurenscherm,goeie zetels.
                    minpuntje...niet erg snel en niet erg zuinig,maar dat wisten we al voor de aankoop.
                    de 1.0 turbo was allicht interessanter geweest maar dan wordt hij meteen een heel pak duurder.
                    Last edited by ; 03/10/2014, 21:13.

                    Comment


                    • Het roldakje van de rocks is nu ook op de gewone variant leverbaar.

                      ADAM with Swing Top roof: Pure open-air pleasure

                      Fresh air fanatics now have a further option at their disposal alongside the mini-crossover ADAM ROCKS with the ‘standard’ ADAM now being available with the extraordinary Swing Top canvas roof. The ADAM with Swing Top canvas roof is based on the ADAM JAM configuration and offers occupants an unrestricted view of the sky in a mere five seconds. The roof retracts to the C-pillar at the touch of a button. It can be closed up to speeds of 140 km/h. The layers, including a central neoprene layer, make the Swing Top extremely robust and durable. Furthermore, the entire roof module is acoustically tuned for good noise insulation inside the cabin.

                      The ADAM with Swing Top roof offers pure convertible feeling without the typical convertible disadvantages for an entry-level price of euro 14,990 (RRP including VAT in Germany). Neither trunk capacity nor all-round vision suffer under this roof design, no matter whether the roof is open or closed.





                      En ook een automaat aan schappelijke prijs.

                      Easytronic 3.0: Great comfort – small price

                      Furthermore, the immediate introduction of the newly developed Easytronic 3.0 will complete the ADAM transmission portfolio. The automated gearbox combines the advantages of a comfortable automatic transmission with the increased efficiency of a manual gearbox. The third generation of Easytronic promises shortened response times, resulting in gear changes that are unrivalled by any other automated transmission in terms of smoothness and speed.

                      Apart from increasing driving comfort, improving efficiency was key during the development of Easytronic. In combination with the 64 KW/87 hp 1.4-liter naturally aspirated engine, Easytronic 3.0 cuts fuel consumption by up to 0.4 liters per 100 kilometers for the combined cycle compared to a five-speed manual transmission. This is equivalent to a reduction of CO2 emissions by 10 grams per kilometer. In this arrangement, the ADAM 1.4 ecoFLEX with Start/Stop consumes 4.7 liters per 100 kilometers and emits 109 grams of CO2 per kilometer, meaning that it makes the leap from efficiency class C to B. However, the key factor is affordability. Therefore, Easytronic is available for a very reasonable euro 600 (RRP including VAT in Germany).
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Gereden: Opel Adam S

                        De Adam is de hippe smaakmaker van Opel en daar hoort een snelle versie bij. Die is er nu en we maken vandaag en morgen de eerste kilometers met de S. Een korte impressie.


                        Het is al weer bijna een jaar geleden dat Opel in Genève de Adam S toonde. Met zijn 150 pk sterke 1.4 turbomotor is dit de vlotste Adam tot dusverre. Een OPC zou die hegemonie kunnen breken, maar naar verluidt heeft Vauxhall laten vallen dat er geen VXR-versie van hun Adam komt, en dat is de OPC van de overkant.
                        Wat er ook gebeurt, tot die tijd is dit de Adam voor snelle jongens. Hij heeft een top van 210 km/h en gaat in 7,9 seconden van nul naar honderd. Het blok is een oude bekende en dat doet de wenkbrauwen even fronsen; we waren nooit heel enthousiast over die 1.4 Turbo in de Astra, maar voor deze gelegenheid is het door middel van aanpassingen aan de intercooler en verhoogde turbodruk van 140 naar 150 pk opgepept, en laten we ook niet vergeten dat de Adam een stuk lichter is dan de Astra. Het gevolg is dat we ditmaal een stuk blijer worden van deze motor. Hij is lekker rap en alert over een breed toerengebied. Daarnaast is de handgeschakelde zesbak met zijn korte verzetten lekker sportief, waardoor je steeds in het optimale gebied zit. Het schakelen zelf voelt helaas wat minder strak en secuur aan.
                        Ook aan het onderstel heeft Opel gewerkt. De vering is een stukje straffer, de remmen komen van OPC en de besturing is met name in het middengebied een stuk directer geworden. Daarmee riskeer je al gauw een nerveuze auto, zoals de vorige Corsa (Voor de facelift) dat was, maar in dit geval is het kunstje geslaagd. De Adam S laat zich lekker scherp en met veel gevoel over de bochtige Portugese bergweggetjes sturen. De brede achttien inch banden dragen ook bij aan het stevige stuurgevoel.





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Rij-impressie: Opel Adam S

                          De Adam moet de smaakmaker van Opel zijn en daar horen natuurlijk bijzondere uitvoeringen bij. Vorig jaar maakten we kennis met de stoere variant Rocks, ditmaal verwijzen we de langverwachte OPC naar het rijk der fabelen met de S.


                          De Adam is een belangrijk wapen voor Opel om onder het gedurende decennia opgebouwde degelijke, maar stoffige imago van zich af te werpen. Aanvankelijk schoten ze daar wellicht een beetje in door. Met uitvoeringen als Jam, Glam en Slam en kleurbenamingen als I’ll be Black en James Blond werkten ze vooral op de lachspieren. Motoriseringen waar je indruk mee kunt maken, waren er vooralsnog niet echt. Dat veranderde september vorig jaar, toen we in de Adam Rocks voor het eerst kennis maakten met de nieuwe eenliter driecilinder van Opel. Wat een heerlijk soepel machientje was dat; alle kritiek over het feit dat General Motors het downsizen nog niet onder de knie heeft, was van tafel. Uiteraard vond die motor ook zijn weg naar de gewone Adam, maar voor het echte spierballenwerk is nog meer nodig dan die niet onverdienstelijke 110 pk. Lang werd er gespeculeerd over de komst van een OPC, maar die wens zal nooit worden ingelost, vertellen de ingenieurs van Opel ons tijdens de persvoorstelling van de S, waarvan we vermoedden dat het de net-niet-OPC moest gaan worden. Voor een echte OPC ziet Opel gewoon te weinig marktpotentieel.
                          Reden te meer om van de S wat lekkers te maken. Of dat is gelukt? Laten we er eerst een rondje omheen lopen. Uiterlijk is de toch al niet echt onopvallende Adam nog een stuk dikker gemaakt. Onder de neus zit een extra forse spoiler, de sideskirts zijn breder en het meest in het oog springen de wielen (standaard heeft de S zeventien inch, ons exemplaar heeft de optionele achttien inch) en de enorme spoiler boven de achterruit. Die is niet alleen show, verzekeren de ingenieurs van Opel ons. Op hoge snelheid lever die zo’n vierhonderd Newton downforce voor meer stabiliteit. Grof gezegd vergelijkbaar met veertig kilo extra druk op de achteras. Kies je voor de grotere wielen, dan krijg je daar rood gelakte remklauwen bij.
                          Vanbinnen kun je het toch al weinig conventionele interieur nog een stukje meer onderscheidend maken met rode S-banden over dashboard en deurpanelen en een stel stevige Recaro sportstoelen. Bij onze auto zijn die helaas achterwege gelaten. Navigeren doen we met het volgens Opel bekroonde, maar volgens ons verre van productierijpe IntelliLink systeem, waarmee Opel het infotainment wegbezuinigt en terugverwijst naar je eigen smartphone. Auto’s en smartphones zijn vaak moeizaam te koppelen en de mijnheer die ons de auto overhandigt weet dat, want hij houdt een heel betoog over wat er allemaal mis kan gaan en met welk paardenmiddel we dat dan kunnen oplossen. Het betoog is niet overbodig, blijkt later.

                          Scepsis

                          Maar goed, daar kies je de Adam S natuurlijk niet voor. Dat doe je wel voor die dikke motor. Eerlijk is eerlijk, we stappen er met enige scepsis in. Want al noemt Opel het een nieuwe motor, in werkelijkheid is het een aangescherpte versie van de 1.4 turbo die we met 120 en 140 pk kennen uit onder meer de Astra. Daar waren we nooit echt van onder de indruk. Gelukkig heeft Opel die kritiek ter harte genomen en de kennis die ze met de kleine driecilinder hebben opgedaan, is nu ook losgelaten op deze viercilinder. Door een aangepaste intercooler en verhoogde turbodruk heeft hij nu 150 pk en 220 Nm en is hij vooral een stuk soepeler. Natuurlijk helpt het gewicht ook mee; een Adam heeft ruim tweehonderd kilo minder mee te zeulen dan een Astra. Hoe dan ook, de gasrespons is lekker vlot en het de motor trekt lekker door het toerengebied heen. Bovendien heeft Opel een close ratio zesbak gemonteerd, waardoor je, zodra je de karakteristiek van de motor een beetje door hebt, steeds in het ideale toerengebied kunt blijven zitten. De zes is geen overdrive, waardoor je de top ook echt in de hoogste versnelling kuntr bereiken. Minpuntje is dat de bak nogal hakerig aanvoelt, wat het schakelplezier wat dempt. Voor de S heeft Opel ook de besturing herzien. Niet alleen is de bekrachtiging wat meer op de achtergrond, de hardware is ook aangepast, waardoor de S een stuk directer en communicatiever stuurt dan de gewone Adam. In combinatie met de stuggere vering en demping maakt dat deze auto een hartstikke leuk speeltje op de bochtige wegen rond het Portugese Cascais, waar we onze eerste kilometers maken. En toch, ondanks de platte banden is het comfort nog heel behoorlijk. Mocht je al dat plezier nog een stukje willen verhogen met een vleugje adrenaline: Opel heeft de Adam S voorzien van uitschakelbaar ESP. Kort op de knop drukken zet alleen de tractiecontrole op non actief, langer vasthouden zet de ESP uit.
                          Al is dit dan geen echte OPC, Opel Performance Center heeft wel de remmen geleverd, met geventileerde schijven voor. Ze grijpen lekker bijterig in, maar zijn niettemin keurig te doseren.

                          Macho

                          Zoals gezegd, een Adam OPC is nu definitief van de baan. Maar het alternatief is met deze S absoluut geen straf. Dat de marketeers van Opel geen brood zien in een echte OPC is ook wel een beetje te begrijpen. Een echt warm broodje is de Adam in ons land niet (Fiat verkoopt bijna zesmaal zo veel 500’s). Tel daarbij op dat de echte OPC-macho een Adam waarschijnlijk te feminien zal vinden. Ben je vent genoeg om daar boven te staan, dan heb je aan de Adam S een erg leuk, apart en onderscheidend, razendsnel bommetje.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Met zo'n Adam S rijden is dan misschien geen straf, er in gezien worden wel. Die spoiler is toch echt van de pot gerukt?
                                  Die Adam op zich is best een leuk karretje, maar die Adam S is geen haar beter dan wat één of andere marginale tuner ermee zou doen.
                                  Last edited by BertVS; 22/02/2015, 17:49.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Ik vind het ook een tof karretje, maar uiterlijk kon het idd beter dan op die foto's. Hopelijk kan je hem discreter samenstellen dan dat. De personaliseringsmogelijkheden bij de adam zijn vrij groot dus er is nog hoop.

                                    Comment


                                    • Ferm karreke, eens voorstellen aan mijn kapper.

                                      Comment


                                      • Er was al een Adam S maar Opel heeft nu ook z'n stoerdere broertje, de Rocks, voorzien van het S-pakket, inclusief de 150 pk sterke 1,4-liter turbomotor. Hij maakt zijn werelddebuut op de AutoRAI.

                                        Ruim een jaar geleden introduceerde Opel de Adam S, de sportiefste Adam, voorzien van een 150 pk en 220 Nm sterke 1,4-liter turbomotor. Een paar maanden eerder in 2014 leerden we de Adam Rocks kennen en nu heeft Opel de looks van die laatste gecombineerd met de specs van eerstgenoemde. Het resultaat is de Opel Adam Rocks S.
                                        De Rocks S, die met z'n sportonderstel 15 mm dichter bij het asfalt ligt, sprint in 8,5 seconden van 0 naar 100 en z'n top ligt op 210 km/h. Het gemiddelde verbruik bedraagt 5,9 l/100 km, wat samengaat met een CO2-uitstoot van 139 g/km.
                                        Opel heeft voor het standaard aanwezige Swing Top-dak een nieuwe kleur beschikbaar, speciaal voor de Adam Rocks S: 'Red 'n' Roll'. Deze kleur kun je indien gewenst ook in het interieur laten terugkeren.
                                        De Opel Adam Rocks S maakt zijn werelddebuut tijdens onze eigen AutoRAI, die van 17 tot en met 26 april in Amsterdam plaatsvindt.





                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X