Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik doe gemiddeld 6.3 met mijn 2 liter. Dat zou zeker zuiniger kunnen... maar wil ik dat wel...

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
    sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

    Comment


    • Uiteraard wil u dat wel ! Ecologie gaat boven alles , zeker met een kleinere gezinswagen !

      Comment


      • Ik wil veel verbruiken zo help ik de economie (staat, pomphouder,...)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Uiteraard wil u dat wel ! Ecologie gaat boven alles , zeker met een kleinere gezinswagen !
          Euhm nee. Ik koop een sportieve (gezins) auto om maar 10% van het vermogen te gebruiken om ecologisch te rijden. In dat geval had ik beter de eco 1.6 tdi gekocht...
          sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

          Comment


          • Vorige week mij Seat Leon ST besteld... Het aftellen kan beginnen

            Comment


            • en wat voor ene ist geworden?? vind de leon echt wel de knapste auto is het c-segment!

              Comment


              • Enige tijd geleden verdween de 1.8 TSi uit het gamma in BE, behalve voor de cross.
                Spijtig, heeft VW plannen om een nieuwe benzinemotor in de range 150-200 PK te maken? Het is een echt gat in al de VW merken/modellen.

                Bij audi geeft deze motor problemen door zijn hoog olieverbruik als ik mij niet vergis.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                  Enige tijd geleden verdween de 1.8 TSi uit het gamma in BE, behalve voor de cross.
                  Spijtig, heeft VW plannen om een nieuwe benzinemotor in de range 150-200 PK te maken? Het is een echt gat in al de VW merken/modellen.

                  Bij audi geeft deze motor problemen door zijn hoog olieverbruik als ik mij niet vergis.
                  5 jaar geleden Was het olieverbruik een probleem bij sommige benzine motoren. Dit euvel is nu volledig opgelost!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                    5 jaar geleden Was het olieverbruik een probleem bij sommige benzine motoren. Dit euvel is nu volledig opgelost!
                    nu reeds 23000 km met mijn seat leon x-perience 1.8 tsi dsg en heb nog geen druppel olie moeten bijvullen

                    waarschijnlijk is de 1.8 tsi uit het leon gamma verdwenen omdat die ook maar 250Nm heeft, net evenveel als de 1.4 (wel tot 5000 toeren)
                    prestatieverschil bij lagere snelheden is dan ook niet groot

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
                      nu reeds 23000 km met mijn seat leon x-perience 1.8 tsi dsg en heb nog geen druppel olie moeten bijvullen

                      waarschijnlijk is de 1.8 tsi uit het leon gamma verdwenen omdat die ook maar 250Nm heeft, net evenveel als de 1.4 (wel tot 5000 toeren)
                      prestatieverschil bij lagere snelheden is dan ook niet groot
                      iets anders
                      kent er iemand de verkoopcijfers van de leon x-perience in België?
                      en dan specifiek voor de 1.8 tsi
                      heb de indruk dat er niet teveel aan de man/vrouw worden gebracht
                      bij mijn dealer waren er de eerste helft van 2015 maar 2 verkocht (een tsi en een 2.0 tdi 184)

                      Comment


                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Testje: SEAT LEON 1.0 ECOTSI STYLE BUSINESS INTENSE DCT

                          Seat heeft de Leon een subtiele facelift gegeven en de functionaliteit iets vergroot. Kan hij daarmee weer meestrijden in dit segment?


                          De Seat Leon heeft een opfrisbeurt gekregen. Aan de buitenkant gaat het om een subtiel gewijzigde grille en nieuwe verlichting. Onderhuids vinden we aangepaste elektronica en opgewaardeerde materialen in het interieur. De 115 pk sterke driecilinder 1.0 TSI staat nu behalve met een handgeschakelde zesbak ook in de prijslijst met een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling. De testauto is een Leon 1.0 TSI met zo'n automaat.

                          De afmetingen zijn ongewijzigd. Dit betekent dat de Leon voor- en achterin nog altijd meer dan genoeg ruimte biedt. Achter het stuur zit iedereen prima, mede dankzij de prettige, ruim voldoende ondersteunende stoelen. Het zakelijk ingedeelde Seat-dashboard met twee grote klokken is een schoolvoorbeeld van overzichtelijkheid. Extra info verschaft het scherm van de boordcomputer. In één oogopslag lees je de informatie af. Met een touchscreen kan bovendien een keur aan functies worden bediend. Het nieuwe multimediasysteem kan via Mirrorlink de functionaliteit van je telefoon overnemen. De temperatuur regel je echter met fysieke knoppen, evenals het volume van de stereo.

                          De enthousiaste motor presteert meer dan genoeg voor het vlakke Nederland. Alle motoren behalve de aardgasversie kun je met handbak of DCT bestellen. De DCT is een fijne; hij schakelt alert en onopvallend. Alleen als je vlot wilt wegrijden met ingeschakeld start-stopsysteem, heeft de aandrijflijn te veel tijd nodig.

                          Seat heeft het onderstel en de besturing terecht ongemoeid gelaten. De afstemming zorgt voor dynamiek en dat levert samen met een communicatieve stuurinrichting een prettige dosis rijbeleving op. Bovendien is er ruim voldoende comfort.

                          Seat geeft hoog op van hulpsystemen zoals file-assistentie, adaptieve cruisecontrol met noodstopvoorziening, verkeersbordherkenning, grootlichtassistentie en 'emergency assist'. Dat laatste systeem zet de auto stil wanneer de bestuurder niet meer reageert. Mooie techniek, die helaas optioneel is en niet op alle uitvoeringsvarianten verkrijgbaar. Ook niet op de hier gereden Style Business Intense en evenmin met de 1.0 EcoTSI-motor. Jammer. Door de vele combinatiemogelijkheden van motoren, transmissies en uitrustingsniveaus , kun je al bij een vrij eenvoudig aangeklede en licht gemotoriseerde Leon beschikken over een DCT.


                          SPECIFICATIES

                          Brandstof Benzine
                          Aantal cilinders 3 in lijn
                          Cilinderinhoud 999 cc
                          Maximaal vermogen 85 kW / 115 pk bij 5.000 tpm
                          Maximaal koppel 200 Nm bij 2.000 tpm
                          Lengte / breedte / hoogte 4.282 mm / 1.816 mm / 1.459 mm
                          Wielbasis 2.636 mm
                          Massa leeg 1.123 kg
                          Laadvermogen 617 kg
                          Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.000 kg / 610 kg
                          Banden 205/55R16
                          Topsnelheid 202 km/u
                          Acceleratie 0-100 km/u gemeten 10,1s (9,6s)
                          Acceleratie 50-80 km/u in D 3,4s
                          Acceleratie 80-120 km/u in D 7,3s
                          Brandstofverbruik gemeten 7,3 l/100km
                          (fabrieksopgave: 4,4 l/100km)
                          CO2-uitstoot 102 g/km


                          EINDOORDEEL

                          3,5 / 5

                          Met eenvoudige ingrepen is de Seat Leon weer actueel gemaakt. Veel zaken behoefden geen verbetering, zoals de binnenruimte en de afstemming van onderstel en besturing. Een belangrijke wijziging zit in de ruimere verkrijgbaarheid van hulpsystemen. Die zijn helaas niet standaard en alleen bij de duurdere versies te koop. Een andere wijziging is dat de DCT-automaat nu met elke motorisering behalve de aardgasmotor te combineren valt. Een prima aanbod, maar we kennen er betere in dit segment.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • (nog wat propaganda om mijn aandelen omhoog te jagen... )

                            http://ww2.autoscout24.be/nl-be/test.../44434/553860/

                            Test: Seat Leon ST 1.0 TSI

                            Zuinigheidswonder

                            Indien er bij de VW-groep gesjoemeld wordt met de software van de benzinemotoren, laten we daar dan vooral discreet mee omspringen. Want met de 1.0 TSI driecilinder heeft de groep een zuinigheidswonder in handen. Of wat gedacht van een gemiddelde van 5,2 l/100 km met een gewone rijstijl?

                            We zijn tot nu toe koele minnaars gebleken van het hele downsizing-verhaal, om een eenvoudige reden: in de praktijk werkt het niet. Een lichte motor in een zwaar koetswerk moet zwaar aan de bak en verbruikt zo vaak meer dan een grotere motor in de echte wereld. Zo stelt BMW’s 3.0 zescilinder diesel zich meestal tevreden met minder dan 6 l/100 km, terwijl we een 1.3 diesel in een Italiaanse stadsauto niet onder 6 l/100 km kregen.

                            Met DSG

                            Maar nu moeten we dus onze mening herzien. Na de goede 1.0 Ecoboost – ook een driecilinder turbobenzine – van Ford, doet de VW-groep nog wat beter met zijn 1.0 TSI. We kregen die mee naar huis in een Seat Leon ST – toch ook best een klepper wat zijn omvang betreft – met 110 pk en een zeventraps DSG-automaat.

                            Een gedroomde combinatie omdat de driecilinder om te beginnen veel vlotter aanvoelt dan je zou denken. 110 pk bij 5.000 opm en vooral een koppel van 200 Nm dat tussen 2.000 en 3.500 opm voor het grijpen ligt. In combinatie met een DSG die steeds de passende versnelling klaar lijkt te hebben, heb je eigenlijk over de prestaties – onbeladen – niet te klagen. Hij voelt aan als een grotere motor.

                            Meer dan 800 km met één tank

                            Dat combineert hij met de zuinigheid van een kameel op wandel door de Sahel. Op vaste snelwegtrajecten aan gewone legale snelheden blijft de verbruiksmeter maar zakken. Hij is moeiteloos naar 5,2 l/100 km te brengen, en wie er echt het handboek ecorijden bij neemt, zal zelfs onder de drempel van 5 l/100 km duiken. Een even magische kaap voor een benzine als 300 km/u is voor een sportwagen. Dankzij zijn grote benzinetank kan hij een rijbereik voorleggen waar menige diesel voor moet passen. Hij gaat vlot boven 800 kilometer, en zelfs 900 kilometer met één tank moet mogelijk zijn.
                            In deze combinatie is de Seat Leon ST zo’n beetje een verborgen parel binnen de groep. Dynamisch blijft hij overeind, zonder een hoogvlieger te wezen. Maar zijn koffer (587 liter) houdt bijna gelijke tred met de Golf break en de Octavia Combi. Die laatste is ook nog net iets goedkoper met dezelfde motor, maar heeft een iets hogere CO2-uitstoot.

                            Multimedia

                            De Style-afwerking had misschien wat fleuriger gemogen, maar indien je op deze manier nog voldoende budget over houdt voor het multimediasysteem, dan doe je zeker de best mogelijke zaak. Het grote scherm is intuïtief te bedienen, de vormgeving – via apps – is leuk en de integratie met een smartphone verloopt kinderlijk eenvoudig. We hadden het tussen al de Cupra’s en FR’s niet meteen verwacht, maar deze kleine TSI is diegene die ons hart stal. Hiervoor zouden we echt meteen een diesel durven inruilen. Bovendien is hij één van de weinige benzinemotoren in deze klasse die voor 90 procent in te brengen is voor zelfstandigen. De iets goedkopere 1.2 turbobenzine houdt gelijke tred op dat vlak, maar hij is minder krachtig.

                            Comment


                            • De Leon in FR uitrusting is nu ook eindelijk beschikbaar in CNG: 1.5 TGI met 130pk. De Leon is wel einde carrière maar de CNG lijkt mij nog wel een interessante keuze..

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                De Leon in FR uitrusting is nu ook eindelijk beschikbaar in CNG: 1.5 TGI met 130pk. De Leon is wel einde carrière maar de CNG lijkt mij nog wel een interessante keuze..
                                Ik vraag me toch af wat ze daar allemaal mee doen. Ik was het ooit tegengenkomen, maar vond het nu niet terug bij de Leon, daarmee bij de golf ff terug opgezocht :

                                0-80 / 0-100 tijden voor de
                                1.0 TSI 115pk : 6.5s / 9.8s
                                1.5 TSI 130pk : 6.2s / 9.1s
                                1.5 TSI CNG 130pk : 6.6s / 9.6s

                                Prijsverschil is wel al een stuk kleiner dan het eerder geweest is precies. 1000 euro tussen de 1.5 TSI 130 "gewoon" en CNG. Ik weet dat er modell zijn geweest waarbij het verschil 3000 euro was.

                                Een 2.0 TSI CNG zou ik wel leuk vinden. :p
                                Last edited by Phate; 09/01/2019, 20:06.

                                Comment


                                • Het enige nadeel is dat GPS niet meer standaard is, ze moeten de scherpere prijs ergens halen natuurlijk. Met Android auto en Apple Carplay is dat niet echt een probleem. Beats audio systeem, volwaardig reservewiel en digital cockpit zijn niet beschikbaar als opties. Dat is toch wat ik ondervond in de configurator.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                    Het enige nadeel is dat GPS niet meer standaard is, ze moeten de scherpere prijs ergens halen natuurlijk. Met Android auto en Apple Carplay is dat niet echt een probleem. Beats audio systeem, volwaardig reservewiel en digital cockpit zijn niet beschikbaar als opties. Dat is toch wat ik ondervond in de configurator.
                                    Full Digital Kombi
                                    405 €

                                    Die vind ik precies wel terug

                                    Comment


                                    • Zeker dat je de TGI geselecteerd hebt? Vrijdag nog eens een offerte laten maken

                                      Comment


                                      • Jup, met de DSG, mss dat het dan om één of andere reden niet bij de manuele staat?

                                        Comment


                                        • Wanneer komt de opvolger Leon 4 ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X