Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vader heeft 'm besteld zoals op de foto, ik ben ongeduldig in zijn plaats

Met deze ben je toch enkele jaren gerust voor wat betreft onkosten, ik zou het wel weten

Comment

• Mijne ook besteld:

- 1.6 TDI 105 PK
      - pirineosgrijs
      - Back on track pack
      - getinte ruiten
      - 17 inch velgen
      - FULL LED-lichten
      - ...

Comment

• Morgenvroeg testritje. Ben eens benieuwd.

dealer zou er al sinds het autosalon 70 hebben verkocht.
        BMW X5 45e

Comment

• Vergelijking oud en nieuw,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Morgenvroeg testritje. Ben eens benieuwd.
            En ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Vergelijking oud en nieuw,

Ja Kefkie, ik zou het wel weten zenne

Comment

• Wel, ze hadden mij de wagen een volledige dag belooft, uiteindelijk heb ik er mss 20min mee mogen rijden en de verkoper zat erbij. Dus uitgebreid testen zat er al niet in.

Interieur en exterieur ziet er een pak beter uit dan mijn model, zeker als rode FR, zetels pakten wel minder rond mij dan mijn lederen FR zetels. Radio speelde dan weer op een serieus ander niveau waar ik best jaloers op ben .

Qua rijden was het mss een kleine teleurstelling in de zin dat het niet meer zo hard en scherp rijdt als mijn model leon. De ophanging is zachter en comfortabeler, meer richting golf dan richting sportiviteit. De motor was vlot te noemen en het gemiddeld verbruik stond op 7,9ltr maar dat zegt uiteraard niet veel na een kort ritje.

Ik had een dag ervoor met de nieuwe A3 gereden en het sturen was helemaal hetzelfde van gevoel, wat niet goed is voor een merk dat zich als de sportieve broer van de A3/golf wilt profileren.

Mijn conclusie van dan stukje te rijden is dat ik mijn huidige leon hier niet voor ga inruilen en rustig opzoek ga naar degelijke opvolger.

Het is Een mooie comfortabele auto voor mensen die eens wat anders willen dan de gebruikelijke keuze wagens.
                Hij gaf me eigenlijk hetzelfde gevoel als de A-klasse. Sportieve buitenkant maar een iets of wat zacht onderstel.
                BMW X5 45e

Comment

• Kefkie, in u geval zou ik voor een auto genre Cayman gaan. Indien het financieel haalbaar is tenminste. Nu kun je nog met zo'n auto rijden (geen kinderen en zo'n auto's gaan alleen maar duurder worden in gebruikskosten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Wel, ze hadden mij de wagen een volledige dag belooft, uiteindelijk heb ik er mss 20min mee mogen rijden en de verkoper zat erbij. Dus uitgebreid testen zat er al niet in.
                    Had ik dat geweten, ik testte vorige week een 1.6 TDI voor de website. Ik neem begin maart de 1.4 TSI mee, mocht je interesse hebben, PM me.
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Met welk model/ welke motorisatie heb je dan gereden Kefkie?

In ons geval, we mochten een uur met een rode FR 2.0tdi 150 op 18duimers, en een uur met een witte Style op 16duimers 1.6tdi met denk ik 105pk. Eerder hadden we ook al met de nieuwe golf 1.6tdi gereden.

Wat betreft de Golf, je zit qua interieur duidelijk wel in een halve klasse hoger dan in de Leon, vooral als je de Highline versie verkiest. We waren zeer te spreken over de adaptieve cruise control en nog wat leuke extraatjes zoals de achteruit-rij-camera, dingen die niet beschikbaar zijn op de Leon. Alleen, even goed uitgerust als de -met uitzondering van de DSG- full Leon FR, komt de Golf meer dan 4k€ duurder uit. Neem dan het veel saaiere uiterlijk van de Golf in overweging en je weet al waarom wij voor de Leon kozen.

De Leon FR dan. We zijn een 1.9tdi 130 gewend dus qua kracht zat het met de FR zeker goed. Hoewel het wat gewenning nodig had, kwam de 1.6 nog verrassend goed uit de hoek op hogere toeren.
                      Het onderstel van de 1.6 op 16duimers was uiteraard heel comfortabel. Door het vriesweer en dunne laagje sneeuw her en der hebben we geen bochtjes kunnen pikken. Met geen van beide. Wat wel opviel was dat de FR duidelijk harder afgeveerd was in combinatie met de 18duimers. Zelf had ik dat verschil een beetje onderschat. Misschien voelde hij zo hard aan omdat hij nieuw was, vergeleken met mijn verlaagde Astra op 215 45 17 voelde hij harder aan. Mijn vader zal binnenkort de putjes en andere oneffenheden wel weten liggen en ontwijken, waar hij ze nu niet eens voelt

Comment

• 1.4 TSI FR met de 18" velgen

We hebben een kasseibaan gedaan zodat de verkoper kon laten zien hoe comfortabel die auto is. die toch wel stevige kasseibaantjes tegen 80per uur kunnen pakken. Daarna eens geprobeerd met mijn eigen Leon ( Standaard Style met 18" velgen) en daar was 50 echt een maximum voor mijn tanden uit mijn mond zouden trillen
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Kefkie, in u geval zou ik voor een auto genre Cayman gaan. Indien het financieel haalbaar is tenminste. Nu kun je nog met zo'n auto rijden (geen kinderen en zo'n auto's gaan alleen maar duurder worden in gebruikskosten).
                          zou wel zoiets worden. Hoewel een 35i-blok mij zeker aanspreekt
                          BMW X5 45e

Comment

• Klinkt alsof het nog wel mee valt, of wil je zeggen dat jouw huidige Leon ENORM hard is afgeveerd?

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                Klinkt alsof het nog wel mee valt, of wil je zeggen dat jouw huidige Leon ENORM hard is afgeveerd?
                                Dat wordt veel gezegd dat mijn type leon enorm hard afgeveerd is, voor mij mocht die nog harder zijn. Maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard
                                BMW X5 45e

Comment

• Op onze Belgische wegen is een harde ophanging inderdaad een groot voordeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Op onze Belgische wegen is een harde ophanging inderdaad een groot voordeel.
                                    Als je de logica beziet waarvoor seat (zou) moeten staan is het voor sportiviteit.
                                    En ja dan hoort de auto meer naar sportiviteit te leunen (harder) dan naar comfort. De seat ibiza cupra is bijvoorbeeld ook meer een alledaagse auto geworden (volgens reviews) ipv een (echte) cup racer, niet dat daar iets mis mee is maar dan heb je geen onderscheiding meer tussen de merken onderling want dan is seat net hetzelfde als bv. skoda (buiten het jasje).

Comment

• Skoda is zelfs in meer (vaak ook sportievere) kleuren verkrijgbaar dan Seat, vind ik.

Comment

• Seat is volgens mij een stille dood tegemoet aan het gaan.

Alhambra is een sharan met een ander logo, Mii is gewoon een Up!, exeo is een oud model A4,...

De ibiza en de leon zijn leuke karretjes, maar worden dan weer tegengehouden door VW denkik.
                                        BMW X5 45e

Comment

• [QUOTE=Jocar;5059310]Vergelijking oud en nieuw,

Nice, de foto ziet er erg goed uit. Ik heb onlangs na de carwash in Turnhout de nieuwe Leon zien staan, in het rood en fr-trim. Zelfs mijn totaal niet autoboeiende vriendin vroeg me wat het was voor iets want ze vond het super mooi. Zelf heb ik net de oudere Leon gekocht nog in nieuwe trim. Zo vaak zie je de oudere leon niet, Ik vind hem super mooi en sportiever afgesteld en (toch ook wel een reden voor jeugd zoals ik) Heel goedkoop nu met de laatste ultima-reeks en het verkoop van de nieuwe leon. En ik ben er supercontent mee!! De oude leon ziet er super uit in piriongrijs.

Comment

Working...
                                          X