Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb een leon 1P style met 18" velgen. En die stuurt directer dan de Golf V van mijn ma en wat sportiever dan dezelfde A3. net zoals een seat zou moeten zijn. Net een tandje harder, scherper en sportiever.
Ik heb dan met het nieuwe model leon gereden, FR met sportophangen en 18" velgen.
Stuurgevoel lijkt wat gevoellozer te zijn, ophanging is zomperig(er) tegen over de mijne.
Ik heb erna met een A3 gereden en die reed gewoon krak hetzelfde, dus de verschillen worden nóg kleiner tussen de 3..
deze gaf me trouwens hetzelfde gevoel als de A-klasse. Bangelijk uiterlijk, sportieve looks, maar dan zo zacht rijden.
Ik heb een leon 1P style met 18" velgen. En die stuurt directer dan de Golf V van mijn ma en wat sportiever dan dezelfde A3. net zoals een seat zou moeten zijn. Net een tandje harder, scherper en sportiever.
Ik heb dan met het nieuwe model leon gereden, FR met sportophangen en 18" velgen.
Stuurgevoel lijkt wat gevoellozer te zijn, ophanging is zomperig(er) tegen over de mijne.
Ik heb erna met een A3 gereden en die reed gewoon krak hetzelfde, dus de verschillen worden nóg kleiner tussen de 3..
deze gaf me trouwens hetzelfde gevoel als de A-klasse. Bangelijk uiterlijk, sportieve looks, maar dan zo zacht rijden.
Vind ik ergens wel jammer.
Mensen willen een goed uitziende auto die gemakkelijk rijdt, dat hij geen racewagen capaciteiten heeft is verwaarloosbaar en compleet nutteloos op de belgische wegen. Trouwens met de slechte staat van de wegen is een harde ophanging alleen goed om dokter bibber te spelen.
Welke opties heb je allemaal genomen? Velgen allesinds al ... ?
Versie 1.4 TSI Style +
- 17 inch dynamic velgen
- Alcantara interieur met sportzetels
- Parkeerhulp (V+A)
- Navi systeem (media plus + gps)
- Convenience pack (lichtsensor, comming/leaving home, elektrochromatische achteruitkijkspiegel)
- Elektrisch verstelbare en inklapbare spiegels
- Noodreservewiel
Ik ben niet gegaan voor de FR versie omdat ik geen sportophanging meer wou (Belgische wegen zijn nu eenmaal slecht en hobbelig). In Style uitvoering kan je de 1.4 TSI enkel met 122 pk krijgen en niet met de keuze tussen 122 pk of 140 pk zoals op de FR. Nu die extra 18 pk ervaar ik niet als een echt gemis aangezien ik niet van plan ben te racen op de weg.
Dat is dan ook de 122 pk die in de FR ligt? Hoeveel verbruikt hij dan juist om er een cijfer op te plakken?
Hangt af van je rijstijl uiteraard. Door de soepelheid van de motor en de uitstekende 6-bak kan je echt wel in hoge versnelling rijden waardoor het verbruik (voor een benzine) laag uitvalt.
Heb een rit van 50 km op gemengd parcours gemaakt (30% 120, 10% 90, 35% 70, 25% 50) en kwam op een gemiddelde van 6,3 liter/100 km bij een normale rustige rijstijl.
Uiteraard is hij nog te nieuw om definitieve conclusies te trekken, maar het ziet er veelbelovend uit
Dat hangt van versie tot versie af, gecombineerd met allerlei acties, pack combinaties en speciale kortingen. Het is moeilijk daar nog een eenduidig antwoord op te geven. Vooral op de opties kan je goede zaken doen, zonder opties zijn de kortingen beduidend lager.
Als ik de catalogusprijs op de factuur vergelijk met de werkelijk betaalde prijs heb ik 9,3% korting gehad, de 3 jaar bijkomende garantie die tot nu gratis werd gegeven niet meegerekend.
Comment