Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb eens een nieuwe Mazda 6 geconfigureerd want het is echt een dikke bak, maar die optiepolitiek is toch wel heel bizar

Wil je lederen zetels? Dan moet je verplicht de executive nemen, met nog een pak andere opties die mij niet interesseren. Zelfde met een beter audiosysteem. En de Executive heeft enkel een automaat op de 175PK diesel, terwijl de andere versies wel leverbaar zijn met automaat en 150PK diesel. Take it or leave it zeker?

Comment

• Da's al jaren zo en zal wsl niet onmiddellijk gaan veranderen.
      Ik veronderstel dat het compleet individualiseerbaar maken van een auto ervoor zou zorgen dat losse opties duurder worden
      (Duits model) waardoor je vaak door 1 of 2 opties te nemen op dezelfde prijs zou komen als de hogere versie.
      Je krijgt er dus al de rest als het ware bijna gratis bij moet je maar denken.
      Dat je in de hoogste versie geen 150pk diesel met automaat kan nemen blijft idd raar. Is toch maar kwestie van software programmeren.
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Daar verliezen ze imo toch een aantal klanten mee. Ook de zeer beperkte keuze van kleuren in het interieur is ergerlijk. Bij een stoffen bekleding altijd zwart. Zou liever grijs hebben omdat je interieur dan niet zo snel opwarmt in de zomer maar dat gaat dus niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
          Ik heb eens een nieuwe Mazda 6 geconfigureerd want het is echt een dikke bak, maar die optiepolitiek is toch wel heel bizar

Wil je lederen zetels? Dan moet je verplicht de executive nemen, met nog een pak andere opties die mij niet interesseren. Zelfde met een beter audiosysteem. En de Executive heeft enkel een automaat op de 175PK diesel, terwijl de andere versies wel leverbaar zijn met automaat en 150PK diesel. Take it or leave it zeker?
          Waar heb je die configurator gevonden? Als ik die op de Belgische website wil gebruiken, dan krijg ik nog het vorige model om te configureren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            Da's al jaren zo en zal wsl niet onmiddellijk gaan veranderen.
            Ik veronderstel dat het compleet individualiseerbaar maken van een auto ervoor zou zorgen dat losse opties duurder worden
            (Duits model) waardoor je vaak door 1 of 2 opties te nemen op dezelfde prijs zou komen als de hogere versie.
            Je krijgt er dus al de rest als het ware bijna gratis bij moet je maar denken.
            Dat is vaak zo, uiteindelijk krijg je een pak opties in 1. Maar het verschil tussen de Executive en de versie daaronder (met gelijke motor) is in België iets van 7000 €, toch een serieuze hap. Daar krijg je zelfs bij Duitse merken 2 of meer optiepakketten voor :p
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
              Dat is vaak zo, uiteindelijk krijg je een pak opties in 1. Maar het verschil tussen de Executive en de versie daaronder (met gelijke motor) is in België iets van 7000 €, toch een serieuze hap. Daar krijg je zelfs bij Duitse merken 2 of meer optiepakketten voor :p
              Meeste mensen redeneren hierin verkeerd. Wij hadden offerte laten maken voor een nieuwe peugeot 208. Prijsverschil tussen het midden- en topmodel met dezelfde motor bedroeg 350 euro. Mijn vriendin daarover aan het neuten, totdat ik haar duidelijk maakte dat die 350 euro minstens 1500 euro aan opties betekenden als we het middenmodel namen.

Bij die 7000 euro die je bij mazda aanhaalt zit minstens 1500 euro voor de lederen bekleding bij. Je moet dan zelf uitmaken of de extra uitrusting die je bij de executive krijgt 5500 euro waard is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                Benzine 165PK
                active = 27.140
                Executive = 32.140
                Diesel 150pk
                Active = 28.990
                Executive = 33.990
                Diesel 175pk

Geen idee waar jij dat verschil van 7000 euro gevonden hebt.
                't is 5000 euro en daarvoor krijg je:
                - 1500,- Xenon pack
                - 900,- comfort pack
                - 850,- TomTom navigatiesysteem
                en voor de 1650 overige zuurverdiende eurootjes krijg je verder:
                - 19" velgen (kosten bij sommige Duitse merken al 5000 euro ;-) )
                - achteruitrijcamera
                - bose sound system
                - smart keyless entry
                - lederen zetelbekleding
                ......
                KLIK |&| KLAK

Comment

Benzine 165PK
                  active = 27.140
                  Executive = 32.140
                  Diesel 150pk
                  Active = 28.990
                  Executive = 33.990
                  Diesel 175pk

Geen idee waar jij dat verschil van 7000 euro gevonden hebt.
                  - 1500,- Xenon pack
                  - 900,- comfort pack
                  - achteruitrijcamera
                  - bose sound system
                  - smart keyless entry
                  - lederen zetelbekleding
                  ......
                  ik heb de smart keyless entry, bose sound, tom tom, xenon en comfort pack en toch de 150pk, enkel leder niet (kon het wel voor 850 laten achteraf opplaatsen maar mocht niet meer qua budgetnorm)

dus de mijne is redelijk goed uitgerust als ik het zo zie

Comment

... Geen idee waar jij dat verschil van 7000 euro gevonden hebt.
                    - 1500,- Xenon pack
                    - 900,- comfort pack
                    - achteruitrijcamera
                    - bose sound system
                    - smart keyless entry
                    - lederen zetelbekleding
                    ......
                    Klopt, ik had met de Challenge vergeleken ipv de Active.
                    Don't get me wrong, ik zeg niet dat je voor dat prijsverschil geen waar voor je geld krijgt, maar het is een serieuze sprong. Ik kan me idd voorstellen dat er mensen met "pick and choose" van opties daar ergens tussenin zouden uitkomen.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Niemand kan zeggen dat je bij Mazda geen waar en kwaliteit voor je geld krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
                        ik heb de smart keyless entry, bose sound, tom tom, xenon en comfort pack en toch de 150pk, enkel leder niet (kon het wel voor 850 laten achteraf opplaatsen maar mocht niet meer qua budgetnorm)

dus de mijne is redelijk goed uitgerust als ik het zo zie
                        Nieuwe 6 of vorige? Want Bose gaat toch niet als optie op de Active?
                        En leer voor 850€ vind ik goedkoop, in de garages waar ik kwam zeiden ze me 1400€. (maar dan kan je wel weer alle kleuren kiezen die je wil)

Bij de prijsberekening door Leaseplan kwam de Executive (met gratis 17" velgen ipv 19"), goedkoper uit de bus dan een Active met alle opties (achteraf leer, TomTom, Comfort pack, Xenon pack). Dus voor minder geld extra camera, Bose, keyless entry.
                        Last edited by Chris_147; 11/02/2013, 12:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Nieuwe 6 of vorige? Want Bose gaat toch niet als optie op de Active?
                          En leer voor 850€ vind ik goedkoop, in de garages waar ik kwam zeiden ze me 1400€. (maar dan kan je wel weer alle kleuren kiezen die je wil)

Bij de prijsberekening door Leaseplan kwam de Executive (met gratis 17" velgen ipv 19"), goedkoper uit de bus dan een Active met alle opties (achteraf leer, TomTom, Comfort pack, Xenon pack). Dus voor minder geld extra camera, Bose, keyless entry.
                          aan de foto's te zien is het een nieuwe 6
                          het leer kreeg ik als "cadeau"voor 850euro erbij, na beetje onderhandelen over allerlei gratis zaken die ik erbij wou(en de meeste ook kreeg)
                          Ik heb gewoon genomen max wat er mijn budget viel en binnen 20% bijtelling(enkel de 150pk). De mijne is trouwens niet geleasd maar wel gekocht door de firma.

Comment

• En die Bose?

Comment

...Bij de prijsberekening door Leaseplan kwam de Executive (met gratis 17" velgen ipv 19"), goedkoper uit de bus dan een Active met alle opties (achteraf leer, TomTom, Comfort pack, Xenon pack). Dus voor minder geld extra camera, Bose, keyless entry.
                              Dat gebeurt vaak: bij berekening van de leaseprijs worden opties maar heel weinig of niet doorgerekend in de restwaarde van de wagen, terwijl de basisprijs daar veel meer invloed op heeft, plus vanuit het merk zelf krijg je ook al meer "waarde aan opties" dan het prijsverschil tussen beide uitvoeringen.

Comment

En die Bose?
                                Andere prijzenpolitiek in NL?

Sent from my HTC Desire X using Tapatalk 2
                                =================
                                2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Nope, er zijn wel verschillen, maar die zijn allemaal binnen de versies die Mazda vanuit Japan aanbiedt.
                                  Ik denk dat men slechts 3 versies in Japan kan bestellen: wat wij de Challenge, Active en Executive noemen.
                                  In NL noemt men de Executive GT-M, maar voor de rest zit daar exact hetzelfde op.
                                  Wij hebben een Business versie die eigenlijk een Active is met TomTom en Comfort pack, in NL hebben ze een TS+ Leasepack versie, enkel heb je daar dan weer wel Xenon op. Belachelijk eigenlijk dat de importeur geen Xenon wil toestaan op de Business, dan moet je maar een Active nemen (veel duurder in vergelijking) of een Executive (waarbij de 19" velgen in leasing weer duur zijn)

Prijzen van individuele opties kunnen verschillen, maar in NL, DE, UK en BE is overal het Bose systeem enkel standaard op de duurste versie en niet te krijgen op de andere.
                                  Vandaar mijn verbazing dat hij dat als optie had.

Comment

• dubbel
                                    Last edited by ; 11/02/2013, 16:07.

Comment

• klopt, ben net gaan kijken op de parking en er zit idd geen bose in, stond nochtans wel op de offerte. Moet dit eens oppakken met de dealer.

deze morgen ook de eerste 150sneeuwkm gereden en was echt aangenaam verrast. Veel steviger op de weg dan mijn vorige a4 of c200, bij de kleinste schuiver zette hij zich direct zelf terug recht.
                                      Deautomatische ruitenwisser en autom lichten doen exact watze moeten doen.

Minpuntje;geen leeslampjes, weinig opbergruimte in de deuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
                                        [ATTACH=CONFIG]95109[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95110[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95111[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95112[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95113[/ATTACH]

Knappe bak, congrats!!
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                        X