Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Ik begin de nieuwe 6 toch af en toe in het straatbeeld te spotten. Helaas vaak in het zwart. Een kleur die hem toch niet de uitstraling geeft die hij in lichtere kleuren (en vooral het rood) wel lijkt te hebben.
    Nog 1 maand, op 1 juli verander ik van werk en kan ik eindelijk zo veel als ik wil rondcrossen met mijn rode 6!
    Maar ik heb inderdaad nog maar 2 rode gezien: 1 van de dealer in Turnhout (sedan) en 1 op de ring in Antwerpen (break), echt prachtige verademing van de grijs-zwarte massa op de ring.

Oorspronkelijk geplaatst door stomba Bekijk Berichten
    Deze week mijn 6 executive 150pk diesel besteld (lease via alphabet), huidige levertermijn rond november... (minimum 5 maand)
    Zoals ik zei: wagen op bestelling (Executive) heeft toch wel redelijk forse levertermijn, Active of Business in standaard kleuren komen waarschijnlijk rechtstreeks uit Zeebrugge.
    Welke kleur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Zoals ik zei: wagen op bestelling (Executive) heeft toch wel redelijk forse levertermijn, Active of Business in standaard kleuren komen waarschijnlijk rechtstreeks uit Zeebrugge.
      Welke kleur?
      Volledige configuratie : wagon, 150pk diesel, executive versie, manueel, aluminium metallic . Huidige lease (mondeo break) eindigt half oktober dus wachttijd valt dan nog wel mee ... maar kijk er wel al naar uit ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stomba Bekijk Berichten
        Volledige configuratie : wagon, 150pk diesel, executive versie, manueel, aluminium metallic . Huidige lease (mondeo break) eindigt half oktober dus wachttijd valt dan nog wel mee ... maar kijk er wel al naar uit ...
        Funny, net als ik ga je van een Mondeo break naar een Mazda 6...

Ford zal best wel wat klanten verliezen aan dat hele Genk-verhaal. De nieuwe Mondeo is al oud voordat hij hier in het straatbeeld verschijnt.

Comment

Nog 1 maand, op 1 juli verander ik van werk en kan ik eindelijk zo veel als ik wil rondcrossen met mijn rode 6!
          Maar ik heb inderdaad nog maar 2 rode gezien: 1 van de dealer in Turnhout (sedan) en 1 op de ring in Antwerpen (break), echt prachtige verademing van de grijs-zwarte massa op de ring.
          Ik op 10 juli. Wat gaat de Kempen plotseling weer wat fleuriger worden... ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
            Ik op 10 juli. Wat gaat de Kempen plotseling weer wat fleuriger worden... ;-)
            Eeuhmm, van de Kempen gesproken, kunnen jullie de verdeler in Turnhout of Herentals aanraden? Ik ben uit WVL verhuisd naar de Kempen ( of ?), en ben op zoek naar goede Mazda garage. Ja, en een rode 6 ziet er prachtig uit!

Comment

• Met die van Herentals heb ik helemaal geen ervaring.
              Mijn Miata werd altijd onderhouden door een kleine Mazda garagist in Weelde, die is nu op pensioen, maar oude klanten helpt hij nog wel.
              Van Herck in Turnhout heb ik nog niet veel praktische ervaring mee, maar ik heb er wel mijn wagen besteld.
              Vanuit het werk heel wat problemen met die bestelling gehad (annulering en zo), maar Van Herck heeft daar altijd mee naar een oplossing gezocht.
              Dus ik kan er zeker niet over klagen.
              Kennis heeft ook altijd Mazda's van bij Van Herck gehad en is daar zeer tevreden over.
              Het is wel nog een echte familiegarage: zelf vind ik dat een voordeel; men kent je en je bent er geen nummer zoals in veel VW/Audi garages.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                Eeuhmm, van de Kempen gesproken, kunnen jullie de verdeler in Turnhout of Herentals aanraden? Ik ben uit WVL verhuisd naar de Kempen ( of ?), en ben op zoek naar goede Mazda garage. Ja, en een rode 6 ziet er prachtig uit!
                Heb nog nooit iets slechts gehoord over Vanherck in Turnhout.
                Ben zelf een zeeeeer tevreden klant bij Van Haelst in Veerle
                KLIK |&| KLAK

Comment

Funny, net als ik ga je van een Mondeo break naar een Mazda 6...

Ford zal best wel wat klanten verliezen aan dat hele Genk-verhaal. De nieuwe Mondeo is al oud voordat hij hier in het straatbeeld verschijnt.
                  Ja maar ben op alle vlakken echt wel meer dan tevreden geweest van m'n Mondeo, maar ik zag het niet echt zitten de volgende 4/5 jaar
                  nog eens met hetzelfde model te rijden. Nieuwe Mondeo kon alternatief geweest zijn maar die blijft maar op zich wachten...
                  Dus was het dan maar uitkijken naar andere merk/model, maar ik had bij geen enkel merk een echt WOW gevoel.
                  Was opweg een peugeot 508 te bestellen tot m'n oog per ongeluk viel op de nieuwe Mazda 6.
                  Hier wel WOW, en na al de goeie feed-back die ik kon vinden en na een positief testritje gemaakt te hebben was de keuze snel gemaakt...
                  Nu Mazda ken ik niet echt en kan alleen maar hopen dat ik binnen 4 jaar met zelfde tevreden gevoel kan terugkijken op deze wagen als ik heb met mijn Mondeo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                    Heb nog nooit iets slechts gehoord over Vanherck in Turnhout.
                    Ben zelf een zeeeeer tevreden klant bij Van Haelst in Veerle
                    Dank Chris_147 en Severijns voor de feedback!

Comment

• Via autowereld en autogids kan je nu ook een wedstrijd doen om een Mazda 6 te winnen heb ik gezien. Lijkt me wel de moeite om een kans ta wagen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stomba Bekijk Berichten
                        Ja maar ben op alle vlakken echt wel meer dan tevreden geweest van m'n Mondeo, maar ik zag het niet echt zitten de volgende 4/5 jaar nog eens met hetzelfde model te rijden.
                        Idem hier. Op de Mondeo staan nu 205.000 km (firmawagen). Ik moest er 5 jaar mee rijden, maar met het oog op de nieuwe Mondeo ben ik nu aan m'n zesde jaar bezig. De Mondeo is misschien wel de beste auto die ik ooit heb gehad: praktisch, ruim, mooi, kortom: de ideale familiewagen. Ik vind dat techno sfeertje in de titanium nog steeds super! Dus over de nieuwe Mondeo moest ik eigenlijk niet twijfelen...

Maar goed, na Genk werd duidelijk dat een opvolger nog niet voor direct zal zijn. In overleg met de baas dan toch maar besloten om uit te kijken naar iets anders.

Ik heb een MX-5, ook heel tevreden van, dus de 6 is vast ook een mooie opvolger. Maar net als jij hoop ik ook dat ie het niveau van de Mondeo evenaart. Afwachten!

Comment

Dank Chris_147 en Severijns voor de feedback!
                          Ik heb de zes besteld bij Vandenbergh in Meerhout. Net zoals Turnhout een echte familiegarage (vader en zoon). Tot nu toe goede ervaringen, zowel bij de verkoop van de zes als met het bestellen van onderdelen voor de MX-5.

De garage in Herentals gaf mij persoonlijk een minder goed gevoel.

Comment

• @Netwave: even offtopic:
                            Is die Mondeo ook een beetje betrouwbaar?
                            Ik vond zo de materiaalkeuze van dashboard bij Ford niet zo geweldig, hoor soms toch wel wat over betrouwbaarheid en de eerste keer dat ik eens ging kijken, hing het plafondlampje achteraan in de dakhemel los. Bij een showroom wagen geeft me dat dan toch geen geweldige indruk. Dat ze goed rijden geloof ik wel!
                            Maar spijtig dat enkel de 1.6 een beetje lage CO2 heeft, de 2.0 niet

Comment

@Netwave: even offtopic:
                              Is die Mondeo ook een beetje betrouwbaar?
                              Best wel, naar mijn ervaring. Met 20.000 km op de klok is het Convers+ systeem vervangen (sloeg helemaal tilt) en op 180.000 is de airco vervangen. Voor de rest kan ik me geen problemen voor de geest halen. de Alfa 156 daarvoor was wel andere koek...

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Ik vond zo de materiaalkeuze van dashboard bij Ford niet zo geweldig, hoor soms toch wel wat over betrouwbaarheid en de eerste keer dat ik eens ging kijken, hing het plafondlampje achteraan in de dakhemel los. Bij een showroom wagen geeft me dat dan toch geen geweldige indruk.
                              Bij Ford is er soms wel een verschil tussen versies. Ik heb een titanium. Geen klachten over materiaalkeuze van het dashboard, maar da's subjectief natuurlijk. En ja, de eerste indruk blijft hangen. Ik kan me dus voorstellen dat Ford bij jou snel afgeschreven was als die eerste kennismaking zo verlopen is.

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Dat ze goed rijden geloof ik wel!
                              Maar spijtig dat enkel de 1.6 een beetje lage CO2 heeft, de 2.0 niet
                              Ze rijden heel goed. Ik ben wat dat betreft minder met eco bezig, temeer omdat mijn werkgever koopt. De 6 is ook de HP versie geworden.

Dat ik de nieuwe wou bestellen zonder proefrit zegt genoeg over de kwaliteiten van het uitgaand model, toch?

Comment

• gisteren proefrit gedaan met de 2.2 Diesel van 150pk..
                                ik heb eigelijk maar 1 woord voor deze auto..wauw!
                                fantastische motor,een enorm gevoel van comfort en luxe..enkele andere merken hebben de premiummerken al geprobeerd het vuur aan de schenen te leggen maar uiteindelijk bleef er toch dat verschil waarmee het prijsverschil op één of andere manier te verechtvaardigen was.
                                deze mazda is zo compleet dat hij de premimummerken echt pijn kan/gaat doen.
                                de 2.2D executive (duurste uitvoering)kwam op 31300€..en dan heb je alle opties die je maar enigszins kan verzinnen. daar kan geen enkel ander merk mee concurreren.
                                ben nooit mazda-fan geweest maar dit is een ijzersterk product..de verkoper zei ook dat hun verkoopcijfers verdubbelt zijn sinds de lancering van de CX-5 en de 6.
                                levering november...

Comment

Ik ging vroeger naar Luyten in Herentals voor Saab en altijd tevreden van geweest. Ik vermoed dat dat voor Mazda niet anders zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                                    g..en dan heb je alle opties die je maar enigszins kan verzinnen. daar kan geen enkel ander merk mee concurreren.
                                    Nou, ik miste toch enkele opties, bvb kofferorganizer systeem.
                                    Is wel beschikbaar op de CX-5, maar niet op de 6. Begrijpe wie begrijpe kan.
                                    Maar inderdaad, qua rijden en uitrusting kunnen veel merken hier niet aan tippen.
                                    Ik rij nu (tijdelijk) met een Zafira Tourer. Die wagen weegt dus +1.800kg! Dat is 400kg meer dan de 6, dat zijn 4 stevige gasten in je auto. Verbazingwekkend die dat die Zafira eigenlijk nog vooruit wil en de bocht om kan. Nog 23 dagen en dan heb ik mijn 6

Comment

• De 6'en die ik tot nu toe heb zien rijden, waren telkens wit, aluminium grijs of blauwgrijs (blue reflex, al kan het ook meteor grey geweest zijn). Nog geen enkele in soul red, jammer genoeg. Maar ook in die "saaiere" kleuren blijft het een opvallend mooie verschijning.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• hier rijden er enkele rode rond..misschien ook omdat de verdeler er zo eentje als testwagen heeft en dat kleurtje hem echt wel goed staat,al zou ik het zelf niet nemen.
                                        in de showroom stond er één in meteor grey en dat is mooi,maar allicht weinig opvallend in het straatbeeld.
                                        er stond ook nog een blauwe break maar die ga je niet vaak tegenkomen denk ik.fletse kleur.

Comment

Ik ben wat dat betreft minder met eco bezig, temeer omdat mijn werkgever koopt. De 6 is ook de HP versie geworden.
                                          Niet zozeer eco, als wel met geld
                                          Dat is nu bij de 6 het nadeel van het feit dat leasewagens nog altijd de oude BIV regeling hebben: een wagen met Euro6 en lage CO2, met veel vermogen heeft toch nog altijd zeer hoge BIV.
                                          BIV in Vlaanderen is 69€, maar in Brussel voor de 150pk 867€ en voor de 175pk 2.478€.
                                          Dan toch liever een paar mooie opties ipv die extra 25pk, 40Nm.

Ook qua het langer rijden met de wagen zoals je nu doet, is het gemakkelijker dat de wagen gekocht is natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X