Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
    Ik ga ook op facebook eens een ballonnetje oplaten...
    Zie https://www.facebook.com/MazdaBelgiu...eline&filter=2 op 5 augustus.

Mensen die akkoord gaan kunnen misschien even reageren, zodat Mazda Belgium ziet dat ik niet alleen sta met deze opmerkingen.

Comment

• Hallo Iedereen,

Ik ben nu ongeveer een maand in het bezit van mijn 6 break in het rood .
      Voordien nooit met Mazda gereden, laat staan naar omgekeken, ik nogal PRO duitse wagens.
      Wegens verandering van werk moest ik opzoek naar nieuwe wagen.
      Eerst gaan horen bij audi, VW, Skoda, Opel. De laatste viel na testrit al meteen af.
      audi en VW kreeg je weinig waar voor je geld, dus het ging een Skoda Superb worden.
      Op het autosalon dan slechte ervaring gehad met Skoda en daar dan deze tegengekomen en was meteen verkocht

Wel bijna § maand moeten wachten, maar het was het wachten waard
      Moet zeggen wagen bevalt me echt super.
      Zeker met de 19" en in het rood met verdonkerde ruiten geven echt een WAAW effect.

na 2000km paar negatieve zaken:
      -opbergruimte voorin had iets meer gemogen
      -muziek afspelen van USB is hieral gezegd geweest
      -verbruik, ik rij amper 830km met volle tank.

Ik weet niet hoe dit bij jullie is, maar komt nog niet dicht in de buurt van de 3.9l/100km opgegeven door Mazda.
      Ok, het is met 19" dan verlies je iets, ook probeer de schakel momenten te volgen opgegeven in het dashboard;

Maar los van deze zaken zeer tevreden over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chroompille Bekijk Berichten
        Ik weet niet hoe dit bij jullie is, maar komt nog niet dicht in de buurt van de 3.9l/100km opgegeven door Mazda.
        Ok, het is met 19" dan verlies je iets, ook probeer de schakel momenten te volgen opgegeven in het dashboard;
        Maar los van deze zaken zeer tevreden over
        Die 3,9 ga je nooit halen, maar het zou mij verbazen mocht een auto na slechts 2000km al op zijn zuinigst rijden.
        Wacht nog een paar 1000km en kijk dan eens naar het resultaat
        KLIK |&| KLAK

Comment

-opbergruimte voorin had iets meer gemogen
          Zeker weten. Het contrast met mijn vorige (Mondeo) is groot. Vooral in de deuren mis ik opbergvakken.

Oorspronkelijk geplaatst door chroompille Bekijk Berichten
          -muziek afspelen van USB is hieral gezegd geweest
          Ik blijf voorlopig hopen op een upgrade die dat oplost...

Oorspronkelijk geplaatst door chroompille Bekijk Berichten
          -verbruik, ik rij amper 830km met volle tank.
          Een collega (150pk versie) zit rond de 5.5 liter. Ikzelf (175pk versie) zit op 6.6, maar met slechts 1200 km op de teller. Is wel in dalende lijn. Waar zit jij ergens?

En ja, rood is een schitterende kleur ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
            Een collega (150pk versie) zit rond de 5.5 liter. Ikzelf (175pk versie) zit op 6.6, maar met slechts 1200 km op de teller. Is wel in dalende lijn. Waar zit jij ergens?

Ik zit voorlopig aan 6,2 na 2000km wel met 19" wat wel groot verschil zal maken t.o.v 17"

grtz

Comment

Ik zit voorlopig aan 6,2 na 2000km wel met 19" wat wel groot verschil zal maken t.o.v 17"
              grtz
              Ik denk het niet. De 19" zijn niet zoveel breder dan de 17" wielen volgens mij. En de grootte van de velg doet er niet echt toe.
              Jm
              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ai, caramba, ik zit met 150pk, 17" velgen voorlopig op 6,7l. Voornamelijk (snelle) snelweg, i-stop heeft nog niet veel kunnen doen.
                Ik hoop dat het nog wel omlaag gaat, want eerlijk gezegd vind ik het verschil met mijn Passat zeer klein.
                Die wagen was van 2008 en daar had ik ook 6,7l mee, maar eigenlijk beter doorgereden altijd.
                Als je dan de (theoretische) CO2 uitstoot vergelijkt: Passat zat op +150g, 6 op 116g. Praktijkverbruik ongeveer hetzelfde dus...

Ik weet niet waarom de 19" verschil zouden maken met de 17" velgen.
                Volgens de folder niet.
                Lijkt me ook logisch: de 19" is niet breder, allebei 225, dus de rolweerstand en luchtweerstand is hetzelfde.
                Enkel weggedrag en comfort zal anders zijn door de iets hogere wangen van de 17".

Comment

Zowel ik als de collega rijden ook op 19". Dus onder de zes moet zeker mogelijk zijn.

Het verbruik van de 175pk versie ligt wel een beetje hoger dan de 150pk versie, las ik.

Comment

• Morgen zal de Mazda zichzelf voor het eerst mogen bewijzen want we rijden ermee naar Toscane! Een weekje kust, gevolgd door een weekje binnenland.

Met hopelijke veel zoom-zoom onderweg ;-)

Ik ben benieuwd...

Comment

• Veel plezier!
                      Ik vertrek volgende week ook op reis, wagen heeft ondertussen 4.000km dus dat zal wel vlot gaan.

Hier nog een US review van de 6 waar alleen maar lof is, behalve voor het audio systeem:
                      Whenever I talk to car shoppers, the Mazda6 comes up. No, it’s not because people are confused if it’s a “Mazda 6” or a “Mazda6” or a “Mazda Mazda6.” Although, it does top the Land Rover Range Rover Sport Autobiography for the strangest name on the market. (I prefer to call it a Mazda6.) The reason Mazda’s mid-sized sedan comes up, is because it seems to be a car often shopped, but rarely purchased. In June, it scored 14th in sal…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Hier nog een US review van de 6 waar alleen maar lof is, behalve voor het audio systeem:
                        http://www.thetruthaboutcars.com/201...o/#more-498456
                        Eerste keer dat ik er melding van zie! In AutoWereld, AutoGids, etc... reppen ze er met geen woord over. Jammer.

Jij ook veel plezier!

Bij mij staat de teller op 1300, dus dat wordt op één dag verdubbeld

Comment

• In de A4 hier (MY2012) duurt het ook wel even voordat hij aan de USB begint.
                          Als je hem bij het stilleggen op navigatie hebt laten staan heb ik de indruk dat hij eerst het navigatiesysteem moet initialiseren (wat trager verloopt dan bij het PFL-model) en dan pas de USB-stick gaat inlezen. Dus je bent al ff op de weg voordat je muziek vanaf je USB-stick te horen krijgt.
                          Meestal gaat hij wel verder waar hij gestopt is, maar nu en dan begint hij, waar je ook zit in de mappenstructuur, plots halverwege het eerste liedje in de hoofdmap.

Maar als ik dan dit filmpje zie, dan valt dat precies bij Audi allemaal heel goed mee.
                          Spijtig dat Mazda op zulke details toch net niet premium genoeg is.
                          Audiosysteem is niet verbluffend, deuren sluiten niet automatisch, isolatie is net niet je-van-het, manuele handrem, bij automaat nog steeds die gigantische pook, ...
                          Ook wel spijtig dat het dashboard van de nieuwe 3 (nog) meer "premium" lijkt dan dat van de 6.

37128324555_.jpg
                          KLIK |&| KLAK

Comment

• Als de volgende wagen voor mijn vrouw een grotere is, dan zal ik eerder een 3 als volgende wagen kiezen.
                            Kleiner (=gemakkelijker te parkeren), vlotter met dezelfde motor, minder uitstoot en goedkoper => minder VAA.
                            Bij mijn nieuwe werkgever krijg ik ook het autobudget dat ik niet opgemaakt heb uitbetaald, dus geen reden meer om dikke wagen te kiezen.

Nu, met de Bose, is het audiosysteem wel goed hoor, enkel die USB zuigt.
                            Isolatie vind ik goed genoeg, soms vind ik hem zelfs stiller dan heel wat andere wagens (Passat, Insignia, Zafira Tourer) die ik gehad heb.
                            Manuele handrem: na verscheidene malen zo'n belachelijk knopje gehad te hebben, ben ik echt blij dat ik weer een echte handrem heb.
                            Deuren die niet automatisch sluiten en ramen die niet met afstandbediening te werken, da's wel spijtig.
                            Zeker omdat dat enkel een beetje software is, de hardware zit er toch al in!

Naar mijn mening is mijn droomautoradio nog steeds nergens te krijgen.
                            Moet gewoon een soort iPod Classic zijn met grotere harde schijf, Wifi om in je garage al je muziek te kunnen synchroniseren en soort Genius playlist.
                            Alle muziek erop en eenvoudig te bedienen: nergens te vinden...

Comment

• Betrouwbaarheid, da's voor mij premium.

Comment

• Ben nu met de auto op vakantie in de Dordogne, wagen rijdt echt fantastisch in de heuvels! 1200 toeren in 4e is geen enkel probleem, zelfs bij 1000 toeren valt hij niet stil.

Verbruik op de heenweg vond ik echter wel zeer bedroevend: 6,7l aan volledig legale snelheden op cruise controle. Had ik dus geen bereik meer over bij aankomst. Dat is dus slechts 900 km bereik, echt triestig.

In mijn Passat had ik op vakantie meer dan 1000 km, zelfs bijna 1200.

Radio (USB), maar ook TomTom zijn ook triestig, hoeveel doodlopende straatjes of eenrichtingsverkeer die mij al heeft willen insturen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Radio (USB), maar ook TomTom zijn ook triestig, hoeveel doodlopende straatjes of eenrichtingsverkeer die mij al heeft willen insturen...
                                  Dat laatste ligt misschien aan Frankrijk. Heb de indruk dat ze daar het afgelopen jaar gigantisch veel aangepast hebben qua rijrichting enzo.
                                  Afgelopen zomer met madam hare Audi op vakantie geweest in Frankrijk. Hebben een aantal keren van miserie de gsm met google-maps gebruikt omdat die gps van audi er compleet totaal langs zat.
                                  Ik dacht "mss hebben die Duitsers gewoon iets tegen Frankrijk en willen ze die Fransen pesten door alle toeristen rare dingen te laten uitvoeren als ze hun gps volgen", maar dan zouden de Nederlanders dat plots ook al hebben...

Maar 6.7 liter is wel teleurstellend veel.
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                    Dat laatste ligt misschien aan Frankrijk. Heb de indruk dat ze daar het afgelopen jaar gigantisch veel aangepast hebben qua rijrichting enzo.
                                    Afgelopen zomer met madam hare Audi op vakantie geweest in Frankrijk. Hebben een aantal keren van miserie de gsm met google-maps gebruikt omdat die gps van audi er compleet totaal langs zat.
                                    Ik dacht "mss hebben die Duitsers gewoon iets tegen Frankrijk en willen ze die Fransen pesten door alle toeristen rare dingen te laten uitvoeren als ze hun gps volgen", maar dan zouden de Nederlanders dat plots ook al hebben...

Maar 6.7 liter is wel teleurstellend veel.
                                    Nu ja, het is al langer gekend dat de kaarten van Audi (en gooi daar meteen ook maar BMW bij, ongetwijfeld nog andere merken maar daar heb ik minder zicht op) vaak een paar jaar niet meer geupdate zijn.

6,7 l/100 km is wel veel aan 120 km/u, al mag je het effect van zwaarder beladen zijn en eventueel meer op hellingen rijden niet onderschatten.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik verbruik ook zo veel en dit met het vorig model en een 2.0 l dieselmotor .
                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Ik vergelijk puur met de Passat. 2 jaar geleden grotendeels dezelfde route tot achter Limoges.
                                          zelfde chauffeur, 's nachts gereden, zelfde belading en toch is verbruik nu hoger en bereik kleiner.

TomTom vind ik echt zijn geld niet waard.
                                          Je kan niet deftig uit zoomen, wegen en namen verdwijnen dan.
                                          Dus je moet blindelings op hem vertrouwen, maar na 2 maanden doe ik dat al niet meer.
                                          Als hij al vergeet dat er een snelweg van Eindhoven naar Turnhout loopt...
                                          Op rond punt volgt het scherm niet snel genoeg
                                          Daarnet zei hij nog dat ik links weg op moest draaien. Probleem was echter dat ik 5 meter om de brug door reedt en de weg vroeger een spoor was dat nu een fietspad is geworden. Dat is niet van de laatste jaren, maar gewoon een dikke fout

Comment

Working...
                                          X