Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bavi Bekijk Berichten
    Hoe zie je of deze 175pk heeft? Er zou dan een schuifdak moeten zijn maar daar zie ik weinig van.
    De wagen had idd een schuifdak; anders zou ik "175pk" niet vermeld hebben in mijn post

Mvg,
    =================
    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Gisteren nog in het donker in de gietende regen gereden: geen enkel probleem met het privacy glas.
      Het valt me ook gewoon niet op in vergelijk met vorige wagens.
      Sterker nog: in die wagens moest ik zonneschermpjes aan de achterste zijruiten steken voor de kinderen, die hinderden wel serieus.
      Het privacy glas daarentegen valt me gewoon niet op.
      Achteruitrijcamera en dode hoek waarschuwing helpen ook wel natuurlijk.
      Zo voel ik het ook aan.

Mijn wagen is een 175pk executive (MT) en het privacy glass stoort me absoluut niet. Zoals Chris al zegt: de zonneschermpjes op mijn vorige Mondeo waren een pak vervelender. Ik rij ook vaak 's nachts, en de zichtbaarheid rondom is dan prima. Zelf had ik in eerste instantie wat schrik voor de kleine achterruit voor wat betreft parkeren. Maar door de camera en de sensoren gaat dat allemaal heel vlot.

De krakende remmen herken ik dan weer niet, dus het zal inderdaad wel een AT dingetje zijn... Ik heb ook een testrit gedaan met de AT, héérlijk rijden is dat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bavi Bekijk Berichten
        Iemand ervaring met het schuifdak?
        Ik, ja. Werk prima en onder de 100 blijft het vrij stil.

Comment

• Ik ben stilaan gerustgesteld wat betreft de privacy ruiten. Niemand heeft er last van bij avond of nacht, dus mijn eerste indruk bij de testrit zal het verrassingseffect zijn, omdat ik daar hoegenaamd nog geen ervaring mee heb. Het is dus een kwestie van wat wennen.
          De krakende remmen blijken dus een AT probleempje te zijn. Heb nog wat verder gezocht op het net en toevallig op een soort garagistenforum gekomen waar men allerlei weetjes uitwisselt. Dit onderwerp kwam daar ook uitvoerig aan bod, zelfs het technisch aspect ervan, en het is inderdaad typisch voor een 'automatic'. Enerzijds wil de auto voortkruipen door zijn automatische transmissie, anderzijds houden de remmen dit tegen en bij zeer trage manoevers zoals parkeren hoor je dan het resultaat van die twee tegenstrijdige acties: krakende remmen. Geheel onschuldig naar het schijnt, en de mate waarin dit voortkomt hangt een stuk af van het merk remblokken. Boschremblokken (dixit de garagisten op hun forum) zouden daar al meer last van hebben enz enz.
          Het is dus meer vervelend dan onrustwekkend, dat kraken, dus ik neem het er wel bij.
          Uiteindelijk heb ik sinds een drietal jaren de smaak te pakken van het rijden met een AT (weliswaar Citroën C5), naast onze oude Mazda 626 met gewone koppeling, en het comfort dat je daarmee ervaart is onwaarschijnlijk. Gedaan met continu te moeten schakelen en al zeker met continu het koppelingspedaal te moeten indrukken (want dit stoort mij nog het meest met de files van de laatste jaren op gelijk welk uur van de dag of nacht).
          En de kleur? Tja, vrouwtje heeft gelijk gekregen: het wordt een zwarte sportswagon, Executive, AT, met (gebroken) wit interieur. Zal wat meer onderhoud vragen, maar zoals men zegt 'elk voordeel heeft zijn nadeel'.
          Dank voor alle reacties.

Comment

• Ik herken dat remmen "probleem" van bij m'n pa zijn 525dA vroeger...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
              Je begint ze meer en meer te zien... dit fraaie exemplaar in de ondergrondse parking in Oostende afgelopen weekend onder andere:

2.2 175pk Executive in Soul Red met zwarte lederen bekleding

Hier teken ik direct voor

Comment

• Gisteren ff naar deze gaan kijken.

Saphirblauw stond deze 6 zeer goed. Foto's doen de kleur geen eer aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Saphirblauw stond deze 6 zeer goed. Foto's doen de kleur geen eer aan.
                  Just FYI, deze kleur heet hier Blue Reflex Mica.

Comment

• Saphirblauw klinkt beter.

Comment

• AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Lijkt me een koopje te zijn.
                      Last edited by ; 03/10/2013, 20:04.

Comment

• Winnaar wedstrijd Mazda 6: gemiddeld 3,18 liter.
                        Jawadde !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Tiens, die dubbelkleurige lederen zetels heb ik nog NOOIT gezien...!? Hoe hij ie dat voor elkaar gekregen? Maatwerk, vermoed ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kv nr12 Bekijk Berichten
                            Winnaar wedstrijd Mazda 6: gemiddeld 3,18 liter.
                            Jawadde !
                            80 op de autostrade in zesde, laaaaang uitbollen en zo min mogelijk gas geven. Met andere woorden, in de praktijk niet haalbaar zonder anderen te irriteren.

Deze review is wel een mooie samenvatting van de minpunten van de zes:

Ik ben heel tevreden over mijn zes, maar na één rit weten ze bij Autowereld de 'verbeterpuntjes' bloot te leggen... Met uitzondering over het stuur dan. Ik vind het leder niet te glad, en ik kan me niet vinden in hun servo standpunt.
                            Last edited by ; 04/10/2013, 20:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
                              80 op de autostrade in zesde, laaaaang uitbollen en zo min mogelijk gas geven. Met andere woorden, in de praktijk niet haalbaar zonder anderen te irriteren.
                              80 in 6de? Is dat te doen met de Mazda 6?
                              Als ik 80 rij in 6de dan maak ik zo weinig toeren dat het toch weer nadelig is voor mijn verbruik.
                              Wat dat irriteren betreft, de helft van wat er op de weg zit irriteert zich er al aan als je je effe laat uitbollen aan een rood licht. Ah ja, ze rijden liever vol gas tot aan het licht om dan vol in de ankers te moeten gaan. En dan beseffen ze totaal niet dat zij het net zijn die fucking irritant bezig zijn!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                80 in 6de? Is dat te doen met de Mazda 6?
                                Dat is zeker te doen, ja. Meer zelfs, het is de enige manier om het verbruik richting de drie liter te krijgen. 70 zou moeten in 5de, vanaf 80 is 't 6de. Maar da's de theorie, en de praktijk betrap ik mezelf er vaak op dat ik 70 in 3de rij, met een verbruik boven rond de 8 liter... Mijn gemiddeld verbruik zit nu op 6.2, een collega zit onder de 5.5...

Comment

• Ik rij dan wel niet met een Mazda, maar als ik 80 doe in 6de, dan verbruik ik meer dan wanneer ik 80 doe in 5de. (verbruik afgelezen op de boordcomputer).
                                  Vanaf 90 zit ik wel in 6de.
                                  Bij 70 zit ik dan weer wel altijd in 5de, soms nog in 4de bij het optrekken, maar zeker niet in 3de.

Mijn gemiddeld verbruik zit nu (sinds ik van brandstofmerk veranderd ben) op 5,2 liter.
                                  Daarvoor was dat een dikke 5,5 liter.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• In de laatste Autogids staat een verbruiksproef met de 6 sedan 150pk diesel.
                                    3 lezers mochten ermee naar Reims rijden, degene met het laagste verbruik mocht bijna 30.000€ besteden bij Mazda.
                                    Winnaar had minder dan 3,3l / 100km verbruikt met gemiddelde snelheid van 66km per uur.
                                    Knap, want als ik met de mijne 50 per uur in 5e bol met CC, dan verbruik ik al 3,5l.
                                    Zelfde verbruik als ik 70 in 6e rij.

Schakel ik aan die snelheden terug, dan zegt hij toch dat ik mag opschakelen.

Comment

• Hoe doen de nieuwe diesels het nu? Gebeurt er nog steeds een regeneratie van de roetfilter om de 700-1000km zoals bij de vorige generatie?

Comment

• Gisteren een brief van de leasemaatschappij aangekregen ivm terugroepactie van Mazda voor de 6 en CX-5 diesel: uitlaatgassensor 1 zou verkeerde spanning kunnen afgeven waardoor motor niet meer zo goed zou draaien of zoiets.
                                        Vandaag even voor langsgeweest en gefixed.

In de showroom stond de nieuwe 3.
                                        Vanbinnen lijkt hij heel sterk op de 6: deurpanelen, stuur zijn bijna hetzelfde.
                                        Grote verschil: navigatie en audio systeem.
                                        Navigatiemodule zat niet op die wagen, maar wel even de USB MP3 speler getest en die is echt veel beter, zoals het moet zijn eigenlijk!
                                        2 USB poorten (wel dicht bij mekaar), stick wordt direct herkend, je kan direct liedjes kiezen.
                                        Hij onthoudt ook wel liedje je aan het spelen was, database met artiesten, albums, genres etc wordt ook nog opgebouwd, maar zeer snel.
                                        Dus je kan zowel de mapstructuur op je USB stick kiezen alsook volgens artiest of zo.
                                        Scrollen door de lijst van artiesten gaat ook supersnel.
                                        Alle info van het liedje komt volledig op het scherm, niet afgekort, en ook met thumbnail van embedded albumfoto.

Spijtig eigenlijk dat ik mijn iPod of USB HD niet bij had om eens te checken hoe snel hij dat inleest.

Verbruik van je wagen wordt ook mooi in staafdiagrammen op het scherm getoont.

Echt veel beter systeem.

Comment

Working...
                                        X