Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Grote verschil: navigatie en audio systeem.
    Echt veel beter systeem.
    En wsl zal mazda de 6 al na 2 jaar een facelift geven met een nieuw systeem (zelfde als 3).
    Spijtig voor de mensen die onmiddellijk op de kar gesprongen zijn.
    Die early adopters moet je echt wel tevreden proberen te houden.
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
      Tiens, die dubbelkleurige lederen zetels heb ik nog NOOIT gezien...!? Hoe hij ie dat voor elkaar gekregen? Maatwerk, vermoed ik?
      de advertentie is weg, maar bedoel je het bleke leder met zwarte rug?
      dat is de standaardkleur bij de executive
      wimoptiek.be op

Comment

• De wangen en het zitvlak hadden een andere kleur , leder was nageplaatst .
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Mazda6 op SEMA:

20" staan 'm wel goed

Mvg,
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            En wsl zal mazda de 6 al na 2 jaar een facelift geven met een nieuw systeem (zelfde als 3).
            Spijtig voor de mensen die onmiddellijk op de kar gesprongen zijn.
            Die early adopters moet je echt wel tevreden proberen te houden.
            Mechanieker in de garage zei me zaterdag dat er begin volgend jaar een software update zou komen voor de audio.
            Als ze gewoon al eens het onthouden van het huidige liedje implementeren en de directory structuur tonen, dat lost voor mij al de grootste problemen op.
            Traagheid van de interface en zo kan ik desnoods nog wel mee leven, zal waarschijnlijk toch niet aangepast kunnen worden zonder HW veranderingen.

Comment

• Weinig klantvriendelijke reactie van Mazda Belgium !

Eind september koop ik via mijn garagist een nieuwe Mazda 6, (break-diesel-Executive versie-automatische transmissie). De levering zou pas geschieden eind februari 2014. So far, so good.
              Terloops vraag ik of het niet mogelijk om eerder over het instructieboekje te kunnen beschikken. Zo zou ik rustig alle mogelijkheden van het entertainment en GPS - systeem kunnen bestuderen.
              Geeft tenminste het voordeel dat ik bij levering van de wagen min of meer weet hoe alles functioneert.

Neen, dit kan niet, want er wordt maar 1 boekje meegeleverd per wagen en als garage hebben wij ook geen voorraad. Dit moet apart besteld en betaald worden.
              OK, een beetje een rare politiek van Mazda, maar ik vertrouw mijn garagist na 30 jaar klant zijnde en 4 Mazda's te hebben versleten.

Dus neem ik een eigen initiatief en telefoneer naar Mazda Belgium in Willebroek. Ik leg mijn zaak uit op de klantendienst aan een vriendelijke man, die mij geheel begreep en de vraag zelfs niet onlogisch vond. Jammer genoeg beschikt Mazda niet over een pdf-bestand van dit instructieboekje om even naar de klant te sturen.
              De man in kwestie ging zoeken naar een oplossing en mij de week erna iets laten weten.

Na 3 weken nog geen nieuws van de klantendienst Mazda Belgium. Ik bel terug. Uiteraard iemand anders aan de lijn van de klantendienst, dus ik doe opnieuw het volledige verhaal en verwijs naar het eerste gesprek.
              Weer belofte om een oplossing te zoeken, na enkele dagen zou men mij terug contacteren.

Dit is ook gebeurd. Antwoord van Mazda: Neen, mijnheer, wij beschikken ook niet over extra instructieboekjes, een pdf-bestand bestaat niet maar we beloven dat we een boekje zullen meesturen bij de levering van de wagen..."
              WTF !!! Een boekje meesturen met de levering van de wagen? Dit zit er sowieso bij. Dit is geen extra service.

Kan je je voorstellen dat in deze tijden nog geen pdf-bestand bestaat van het instructieboekje? En dan is Mazda Belgium het logistiek distributiecentrum voor Europa.
              Een extra boekje blijkt men ook al niet op voorraad te hebben maar iedereen vond mijn vraag wel logisch en niet ongepast.

Dan haast je je toch om snel een pdf-bestand te maken van dat instructieboekje, neen? Al was het een pdf-image via een scanner. Eén boekje opofferen en de rug afsnijden via een snijmachine zodat je losse bladzijden hebt. Laat een bediende dat eenmaal scannen en je hebt een pdf-bestand voor je klanten. Dit kan je dan naar je dealers sturen om eventueel klanten uit de nood te helpen die hun boekje zijn verloren.

Neen dus, Mazda leeft blijkbaar nog in de middeleeuwen wat dit aspect betreft. Ik ben zwaar teleurgesteld in deze klantonvriendelijke houding.
              Er zal niets anders opzitten dan tot eind februari te wachten bij levering van de wagen.

Dit verhaal moest mij toch even van het hart.
              Mvg,

Comment

• gewoon even googelen instruktie boekje mazda 6 vast keuze genoeg

Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten
                Weinig klantvriendelijke reactie van Mazda Belgium !

Eind september koop ik via mijn garagist een nieuwe Mazda 6, (break-diesel-Executive versie-automatische transmissie). De levering zou pas geschieden eind februari 2014. So far, so good.
                Terloops vraag ik of het niet mogelijk om eerder over het instructieboekje te kunnen beschikken. Zo zou ik rustig alle mogelijkheden van het entertainment en GPS - systeem kunnen bestuderen.
                Geeft tenminste het voordeel dat ik bij levering van de wagen min of meer weet hoe alles functioneert.

Neen, dit kan niet, want er wordt maar 1 boekje meegeleverd per wagen en als garage hebben wij ook geen voorraad. Dit moet apart besteld en betaald worden.
                OK, een beetje een rare politiek van Mazda, maar ik vertrouw mijn garagist na 30 jaar klant zijnde en 4 Mazda's te hebben versleten.

Dus neem ik een eigen initiatief en telefoneer naar Mazda Belgium in Willebroek. Ik leg mijn zaak uit op de klantendienst aan een vriendelijke man, die mij geheel begreep en de vraag zelfs niet onlogisch vond. Jammer genoeg beschikt Mazda niet over een pdf-bestand van dit instructieboekje om even naar de klant te sturen.
                De man in kwestie ging zoeken naar een oplossing en mij de week erna iets laten weten.

Na 3 weken nog geen nieuws van de klantendienst Mazda Belgium. Ik bel terug. Uiteraard iemand anders aan de lijn van de klantendienst, dus ik doe opnieuw het volledige verhaal en verwijs naar het eerste gesprek.
                Weer belofte om een oplossing te zoeken, na enkele dagen zou men mij terug contacteren.

Dit is ook gebeurd. Antwoord van Mazda: Neen, mijnheer, wij beschikken ook niet over extra instructieboekjes, een pdf-bestand bestaat niet maar we beloven dat we een boekje zullen meesturen bij de levering van de wagen..."
                WTF !!! Een boekje meesturen met de levering van de wagen? Dit zit er sowieso bij. Dit is geen extra service.

Kan je je voorstellen dat in deze tijden nog geen pdf-bestand bestaat van het instructieboekje? En dan is Mazda Belgium het logistiek distributiecentrum voor Europa.
                Een extra boekje blijkt men ook al niet op voorraad te hebben maar iedereen vond mijn vraag wel logisch en niet ongepast.

Dan haast je je toch om snel een pdf-bestand te maken van dat instructieboekje, neen? Al was het een pdf-image via een scanner. Eén boekje opofferen en de rug afsnijden via een snijmachine zodat je losse bladzijden hebt. Laat een bediende dat eenmaal scannen en je hebt een pdf-bestand voor je klanten. Dit kan je dan naar je dealers sturen om eventueel klanten uit de nood te helpen die hun boekje zijn verloren.

Neen dus, Mazda leeft blijkbaar nog in de middeleeuwen wat dit aspect betreft. Ik ben zwaar teleurgesteld in deze klantonvriendelijke houding.
                Er zal niets anders opzitten dan tot eind februari te wachten bij levering van de wagen.

Dit verhaal moest mij toch even van het hart.
                Mvg,

Comment

• @ jojo2

Dacht je echt dat de oplossing zo simpel is?
                  Mocht dat boekje ergens op het internet staan, had ik mij al die moeite niet getroost om naar Mazda Belgium te bellen.

Ik daag je uit een NL instructieboekje van de laatste Mazda 6 via Google te vinden. Niet dus.
                  Alle andere Japanse merken, geen probleem, zelfs een Suzuki Swift, als je wilt, maar een Mazda ... njet.

Comment

• Is idd belachelijk dat dit niet vooraf te krijgen is. Hoe is uw Engels? Dat is wel te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten

Weinig klantvriendelijke reactie van Mazda Belgium !
                      ...
                      Ik ben zwaar teleurgesteld in deze klantonvriendelijke houding.
                      Vind je dit zelf niet een beetje een overdreven reactie?

Comment

• Enkele pagina's terug in deze draad staat een link naar het Canadese instructieboekje van de 6.
                        niet alles komt overeen, maar het meeste wel.

Natuurlijk bestaat er een instructieboekje in PDF, maar dat weet men in Willebroek niet.
                        Ik denk ook dat de importeur weinig in de pap te brokken heeft, Mazda Motor Europe beslist alles, en daar vind je geen klantenservice gegevens van.
                        zelfde verhaal met het probleem van de mp3 speler: Mazda Belgie vraagt alle dealers om de klachten daarover in te geven zodat ze sterker staan naar MME.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
                          Vind je dit zelf niet een beetje een overdreven reactie?
                          Ik vind dat een heel juiste reactie.
                          Hoeveel moeite is het nu eigenlijk om dit instructieboekje in pdf beschikbaar te stellen?
                          Een half uurtje werk schat, pdf bestaat al.
                          Hoeveel klanten zouden daarmee gebaat zijn? Heel wat, al was het maar omdat je Meer ruimte hebt in je handschoenkastje.
                          De enige reden dat die dikke bijbel bij mij er in steekt is omdat ik moet weten welk lichtje welke functie heeft en of ik snel moet stoppen of nog even kan doorrijden.
                          als dat op pdf staat, kan ik dat gemakkelijk op mijn gsm zetten bvb.

Comment

• Beste collega-Mazdarijders,

Ik vind het best interessant dat er wat reacties op mijn post binnenkomen.

Natuurlijk ken ik Engels en misschien zelfs voldoende om een technisch instructieboekje te lezen, maar de Mazda 6 voor export naar de VS of Canada kan best wel wat verschillen op niveau van het entertainment systeem. Ik wil specifiek het boekje voor de Belgische markt en blijkbaar knelt daar een serieus schoentje wat klantvriendelijkheid betreft.
                            Kun je je voorstellen dat anno 2013 dergelijke bijbels niets eens in pdf beschikbaar zijn? Noem gelijk welke smartphone, goedkoop of duur, en je vindt de manuel op internet, maar voor een wagen van meer dan 30.000 Euro bestaat dit niet.

Chris_147 haalt terecht aan dat de pdf-versie heel wat plaats zou besparen in zijn handschoenkastje.
                            @ Cuberider wil ik nog meegeven dat ik mijn reactie van klantonvriendelijkheid niet overdreven vind. Als Mazda Belgium mijn vraag terecht vindt, dan maak je als bedrijf toch snel zelf zo'n pdf aan, niet?

Daarbij komt nog dat die pdf-versie of minstens een andere elektronische versie MOET bestaan, hoe kan anders in hemelsnaam een drukker daarvan een instructieboekje maken? Iemand moet ergens beschikken over de elektronische versie, maar ze wordt gewoon niet gecommuniceerd, laat staan ter beschikking gesteld via het net (zoals andere automerken wel doen).

En ik wil ook niet dramatiseren. De dag dat mijn Mazda in de garage binnenkomt, zal het boekje erbij zijn. Ik kan het even gaan halen, want mijn garagist heeft toch nog wel wat werk aan de auto (trekhaak plaatsen, led-voetverlichting plaatsen) en bovendien heb ik meegedeeld dat ik de wagen maar kom ophalen als de winter voorbij is. Blijkt het begin maart nog te vriezen of barkoud te zijn, dan blijf ik nog even met de oude 626 rijden die winterbanden heeft. Ik ga geen winterbanden steken op de nieuwe 6 voor 2 weken. Dus ik zal nog wel wat tijd hebben om dat instructieboekje door te nemen, maar ik wilde enkel mijn ervaring meedelen met Mazda Belgium alsdat ze geen pdf beschikbaar hebben en anderzijds ook niet de geste doen om een extra boekje op te sturen (ik heb meegedeeld dat ik al 30 jaar met Mazda rijd en nu mijn 5de wagen aankoop).
                            Ik kan mij niet inbeelden dat zij dagelijks of zelfs wekelijks dit soort vragen van particulieren mogen ontvangen.
                            Dus een kleine geste zou zeer geapprecieerd worden, maar neen. Ik zou het boekje moeten betalen.

Wel DAT vind ik geen klantvriendelijkheid of ben ik daar zo extreem in?

Comment

• niet leuk, maar pea-nuts ivm iedereen die nu met nieuwe Mazda en gebrekkig Tomtom zit :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                niet leuk, maar pea-nuts ivm iedereen die nu met nieuwe Mazda en gebrekkig Tomtom zit :-(
                                Vind je de TomTom gebrekkig of de mp3 speler?

TomTom vind ik nog wel meevallen: is niet het beste systeem, mocht sneller reageren, maar voor de rest valt het wel mee.
                                Triestig is wel dat een ingebouwd systeem niet op kan tegen een 7" tablet met goede navigatie software, maar dat geldt voor ieder ingebouwd systeem denk ik.

Radio valt me ook wel mee, je moet al moeite doen om dat te verknoeien.

Het is echt de mp3 speler die totaal ruk is.
                                En het echt triestige is dat wij hier allemaal gefrustreerd over zijn, maar dat men bij Mazda Motor Europe daar totaal niet van wakker ligt!

Comment

• Kan ik alleen maar beamen.
                                  In deze alles, en alles hier, nu, onmiddellijk wereld; hebben we gewoon geen gram geduld meer. Toen er geen internet, I Phones, betaaltelevisie, of andere multimedia waren, was een auto kopen een hele belevenis. je had alleen een model in de showroom, toeters en bellen, opties en accessoires bestonden niet. Eens gekocht wachtte je braaf tot je nieuwe speelgoed geleverd werd.
                                  Wanneer morgen je nieuwe auto geleverd wordt is er niks verrassing meer. Je kent en weet er alles van, en dus gaat ie weer snel vervelen...
                                  Ben ik nostalgisch, wereldvreemd, een oude zak, moraalridder,...? Dat laat ik aan eenieders oordeel over. Ik wil alleen maar kwijt dat, wanneer we vandaag niet onmiddellijk onze zin krijgen, we een pruillip trekken en verongelijkt gaan reageren, want het is onaanvaardbaar...
                                  De verzuring van de maatschappij quoi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                                    Kan ik alleen maar beamen.
                                    In deze alles, en alles hier, nu, onmiddellijk wereld; hebben we gewoon geen gram geduld meer. Toen er geen internet, I Phones, betaaltelevisie, of andere multimedia waren, was een auto kopen een hele belevenis. je had alleen een model in de showroom, toeters en bellen, opties en accessoires bestonden niet. Eens gekocht wachtte je braaf tot je nieuwe speelgoed geleverd werd.
                                    Wanneer morgen je nieuwe auto geleverd wordt is er niks verrassing meer. Je kent en weet er alles van, en dus gaat ie weer snel vervelen...
                                    Ben ik nostalgisch, wereldvreemd, een oude zak, moraalridder,...? Dat laat ik aan eenieders oordeel over. Ik wil alleen maar kwijt dat, wanneer we vandaag niet onmiddellijk onze zin krijgen, we een pruillip trekken en verongelijkt gaan reageren, want het is onaanvaardbaar...
                                    De verzuring van de maatschappij quoi.
                                    Gesproken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Ik vind dat een heel juiste reactie.
                                      Hoeveel moeite is het nu eigenlijk om dit instructieboekje in pdf beschikbaar te stellen?
                                      Een half uurtje werk schat, pdf bestaat al.
                                      Hoeveel klanten zouden daarmee gebaat zijn? Heel wat, al was het maar omdat je Meer ruimte hebt in je handschoenkastje.
                                      De enige reden dat die dikke bijbel bij mij er in steekt is omdat ik moet weten welk lichtje welke functie heeft en of ik snel moet stoppen of nog even kan doorrijden.
                                      als dat op pdf staat, kan ik dat gemakkelijk op mijn gsm zetten bvb.
                                      Ik vind het zeker ook een overdreven reactie. Zoals die klager aanhaalde is Mazda België een logistiek centrum voor gans Europa, denk je nu werkelijk dat ze daar de tijd hebben om aan ieder grilletje van iedere individuele klant tegemoet te komen? Waar ik zelf wel een hekel aan heb dat is als ze zeggen dat ze er voor zullen kijken en terugbellen en je vervolgens niks meer hoort, dat is iets wat echt niet kan maar verder vind ik het volledig normaal dat Mazda niet zomaar een PDF van het instructieboekje kan of wil leveren. Volgens mij doen ze dat ook niet om verspreiding tegen te gaan want op zo'n zaken rust ook copyright, er is daar meestal veel geld en tijd in gestoken maar zo ver denkt de simpele, egoïstische particulier natuurlijk niet. Die wil onmiddellijk wat hij eist en anders trekt hij een pruillip zoals hier reeds neergezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Zoals die klager aanhaalde is Mazda België een logistiek centrum voor gans Europa, denk je nu werkelijk dat ze daar de tijd hebben om aan ieder grilletje van iedere individuele klant tegemoet te komen? Waar ik zelf wel een hekel aan heb dat is als ze zeggen dat ze er voor zullen kijken en terugbellen en je vervolgens niks meer hoort, dat is iets wat echt niet kan maar verder vind ik het volledig normaal dat Mazda niet zomaar een PDF van het instructieboekje kan of wil leveren. Volgens mij doen ze dat ook niet om verspreiding tegen te gaan want op zo'n zaken rust ook copyright, er is daar meestal veel geld en tijd in gestoken maar zo ver denkt de simpele, egoïstische particulier natuurlijk niet. Die wil onmiddellijk wat hij eist en anders trekt hij een pruillip zoals hier reeds neergezet.
                                        Als dit de toon is op dit forum "../.. simpele, egoïstisiche particulier ../.. " hoeft het voor mij niet meer.
                                        Ik dacht dat een forum diende om weetjes, ervaringen en dergelijke te delen met gelijkgezinden.
                                        Wel, ik deelde mijn ervaring met Mazda Belgium teneinde een pdf-versie van een instructieboekje te bekomen: niet meer/niet minder. Het argument van copyright, verspreiding tegen gaan, veel geld en tijd ingestoken houdt geen steek. Zowat elk merk (auto's, smartphones, huishoudtoestellen) gooit zijn handleidingen in pdf op het net. Mazda is zowaar de enige die het niet doet. Wel dat vind ik raar. En als je dan even contact opneemt en men beweert dat het zelfs niet bestaat, vind ik het nog eigenaardiger. Voor de rest zal ik er mijn slaap niet voor laten. Ik wilde alleen mijn ervaring op het forum zetten zonder meer. Heeft mij dit al wat kritiek opgeleverd. Tjonge, tjonge.

Als ik daarvoor moet uitgemaakt worden voor "simpele, egoïstische particulier", mag je voor mijn part het hele forum verwijten voor klagers en zagers. Iedereen zit hier wel ergens over te drammen: de ene over zijn Tom-tom, de andere over zijn usb-stick die steeds herbegint, nog een andere over het verbruik dat niet met het boekje overeenkomt, en ga zo maar door.

En als nonkel louis zoveel nostalgie heeft naar het pré-internet tijdperk en de wagens zonder opties uit de jaren '60, dan moet hij van het forum blijven en hem een oldtimer kopen. Verwachtingen zijn nu eenmaal altijd in functie van een tijdgeest: anno 2013 mag je een pdf van een handleiding verwachten. Anno 1960 niet. Nogal logisch. Vandaag wordt er gewikt en gewogen over de opties die men neemt bij een wagen, in de tijd van toen nam je inderdaad de wagen zoals hij was en je enige persoonlijk inbreng was de kleur van het koetswerk. Dat noemt men evolutie.

Comment

• Wens iedereen een vredige kerst

Comment

Working...
                                          X