Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In dat filmpje zegt dienen Duits dat het touchscreen enkel te bedienen is tijdens stilstand.
Kan je tijdens het rijden dan wel die knop op de middenconsole gebruiken of moet je sowieso stilstaan om iets te doen?
In het laatste geval zou dat voor mij wel een serieuze afknapper zijn...
aan die andere 2fast4u member dat aanraakscherm zetten ze af omdat het veel veiliger is om de knop naast je te gebruiken, die blijft uiteraard werkende. Rij er eens mee, heeft voor een diesel een ronduit schitterende koppelkromme!
Voor mij is dit systeem zelfs beter als dat van bmw. (heb beiden al gebruikt). bv voor de navigatie gaat het veel sneller via het systeem van mazda aangezien het eveneens touch is. Dat van BMW is wel iets mooier vormgegeven etc.. maar weegt voor mij niet op tegen hetgene van BMW.
Voor mij is dit systeem zelfs beter als dat van bmw. (heb beiden al gebruikt). bv voor de navigatie gaat het veel sneller via het systeem van mazda aangezien het eveneens touch is. Dat van BMW is wel iets mooier vormgegeven etc.. maar weegt voor mij niet op tegen hetgene van BMW.
Bij BMW zeg je gewoon "navigeer naar Antwerpen Keyzerlei 1" en dan zeg je "navigatie starten" en is ok.
het scherm in de Mazda vind ik maar "goedkoop" maar ja het prijsverschil zit ergens in he..
Misschien was/is het gewoon omdat je anders gewoon bent..
Sent from my iPhone using Tapatalk
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Bij BMW zeg je gewoon "navigeer naar Antwerpen Keyzerlei 1" en dan zeg je "navigatie starten" en is ok.
het scherm in de Mazda vind ik maar "goedkoop" maar ja het prijsverschil zit ergens in he..
Misschien was/is het gewoon omdat je anders gewoon bent..
Sent from my iPhone using Tapatalk
In mijn bmw was die spraakfunctie toch niet echt werkende hoor ofwel ligt het aan mij. Had wel twee generaties idrive geleden. Langs de andere kant, bij mijn collega zijn m135i werkt dat ook langs geen hol. Maar het is wel een feit dat het er bij bmw allemaal net iets mooier uitziet en de grpahics etc zijn ook beter. Waar ik het sch**t van krijg is dst het enkel via de knop is te bedienen ipv beiden.
Met zijn aangepaste onderstel is de vernieuwde Mazda6 niet meer zo uitgesproken sportief als voorheen, maar het totaalpakket is eigenlijk alleen maar beter geworden. Met tal van detailwijzigingen probeert het merk haar topmodel op te stuwen in de vaart der volkeren.
Ondanks zijn dynamische uiterlijk en onconventionele techniek heeft de huidige Mazda6 tot op heden niet echt een gemakkelijk bestaan in ons land. In 2014 moest de grote Mazda bijvoorbeeld auto’s als de Audi A5 en BMW 4-serie – eigenlijk ‘nichemodellen’ – voor laten gaan in de verkoopstatistieken. Daarin staat de 6 overigens niet alleen, want het D-segment heeft het moeilijk. Daar komt bij dat het merk Mazda bij de Nederlandse autokoper en leaserijder niet altijd even prominent op de radar staat. Treurig eigenlijk, want wie niet per se een ‘premium imago’ hoeft, heeft aan de grote Mazda een bijzonder fijne auto. In het heuvelachtige gebied waarin we op pad zijn, ontpopt hij zich als een plezierige reisauto die tevens over dynamische kwaliteiten beschikt. De wijzigingen aan de dempers en draagarmen zorgen voor meer rijcomfort, waardoor de nadruk wat minder op sportiviteit is komen te liggen. In combinatie met de verbeterde geluidsisolatie zorgt dat ervoor dat de 6 wat verfijnder rijdt, maar gelukkig hoef je daarvoor maar weinig rijplezier in te leveren. Akkoord, de besturing biedt rond de middenstand wat minder gevoel dan voorheen, maar je kunt hem nog altijd uitstekend plaatsen en op een bochtige weg ben je al snel vergeten dat je met een bijna 4,90 meter lange auto op pad bent.
Fraaiere materialen
Overigens is de door ons gereden sedan 6,5 centimeter langer dan zijn stationwagon-broer, als gevolg van een langere wielbasis. Dat zorgt ervoor dat je ook achterin uitstekend kunt zitten, door de lage plaatsing van de achterbank is zelfs de hoofdruimte ondanks de sterk aflopende daklijn goed voor elkaar. Voorin kijk je uit op een vernieuwd dashboard dat met fraaiere materialen is afgewerkt. Als je goed gaat kijken, zie je links en rechts nog wel wat hardere plastics, maar dat is bijvoorbeeld in een BMW 3-serie ook het geval. De nieuw ingedeelde middenconsole heeft nu een hoger geplaatst display, dat nu ook toegang tot internet biedt. Ook is de Mazda6 in de GT-M-uitvoering nu voorzien van een head-up display. Door de lage plaatsing daarvan moet je je ogen echter nog steeds van de weg halen om erop te kijken, waardoor de toegevoegde waarde beperkt is. Het motorenaanbod omvat ook een 192 pk sterke 2,5-litermotor, die volgens goed Mazda-gebruik niet is voorzien van een turbo. Hij is altijd gekoppeld aan een zestraps automaat, die voortaan een sportstand heeft. Het blijkt in de praktijk een bijzonder fijn span te zijn, al valt de trekkracht onderin wat tegen. De 2.5 is echt een toerenmotor, gelukkig helpt de alert schakelende automaat (hij schakelt bijvoorbeeld ook tijdig terug voor bochten) om het beste uit deze motor te halen. De opgefriste Mazda6 staat per direct in de showroom.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
dat van die te laag geplaatste head up display in bovenstaand bericht klopt niet, je kan hem perfect in hoogte aanpassen via mzd instellingen. ik meet 187cm en voor mij lukt het 100%, is na 5 dagen al een onmisbaar gadget geworden.
Zeer knappe kar is dit. Zowel in berline als break. Ik vind her althans een moeilijke keuze mocht ik moeten kiezen.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
na 6.000km in de Mazda 6 FL 2.2 175PK mag ik met een gerust geweten zeggen; zoveel rijplezier had ik zelfs in een BMW nog nooit! het is het lichtvoetige dat het verschil maakt, de wagen voelt alsof ie geen gram teveel heeft, bij dezelfde prestaties als een 3- of 520d.
Dit is een test van het prefacelift-model. Spijtgig want zou graag eens zien hoe de vernieuwde 6 die nu comfortabeler en stiller zou moeten zijn en qua afwerking toch een hele sprong voorwaarts maakt, het er vanaf zou brengen tegenover een BMW3 en Audi A4. Vooral omdat die laatste echt wel een oude auto is en het mss wel leuk is of een "premium" aan eindeseizoenskorting al dan niet een betere deal is dan een nieuwe sub-premium.
Dit is een test van het prefacelift-model. Spijtgig want zou graag eens zien hoe de vernieuwde 6 die nu comfortabeler en stiller zou moeten zijn en qua afwerking toch een hele sprong voorwaarts maakt, het er vanaf zou brengen tegenover een BMW3 en Audi A4. Vooral omdat die laatste echt wel een oude auto is en het mss wel leuk is of een "premium" aan eindeseizoenskorting al dan niet een betere deal is dan een nieuwe sub-premium.
Tests blijven natuurlijk subjectief naar gelang de reviewers... Uiteindelijk is het aan de koper zelf om zich een mening te vormen op basis van wat hij belangrijk acht. Maar ik denk inderdaad dat Mazda 2 van de grootste kritieken grondig heeft aangepakt met een veel beter interieur, betere navigatie en blijkbaar ook betere geluidsdemping.
Ik denk dat het ook wat overdreven is om de Audi A4 "echt oud" te noemen, zoals de meeste merken tegenwoordig bezig zijn zal het nieuwe model op veel vlakken niet veel meer zijn dan een uitgebreide facelift.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Een leuke bijkomstigheid aan de 6 is dat hij overal emoties losmaakt; Krijg er bijna dagelijks opmerkingen over, altijd positief. 2 weken geleden aan een rood licht waar straatwerkers bezig waren, begonnen ze'm spontaan te fotograferen... Terwijl iedereen verder rondrijdt in één van de talloze grijze of zwarte Audi/BMW/VW's die zich enkel nog onderscheiden in de grootte van hun velgen... niets tegen die wagens, het zijn allemaal zonder enige twijfel hele goeie, maar ik rij nu rond in gewoon iets... ànders. Beetje het Saab gevoel van vroeger. Na 2 maand en 6.000km in de facelift te zitten moet ik bekennen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb. het is, naast een bloedmooie auto, ook nog een steengoede. En ja, de minpunten van de pre-FL zijn grondig onder handen genomen in het nieuwe model!
Ik denk dat het ook wat overdreven is om de Audi A4 "echt oud" te noemen, zoals de meeste merken tegenwoordig bezig zijn zal het nieuwe model op veel vlakken niet veel meer zijn dan een uitgebreide facelift.
Hier staat een A4 van eind 2012 (dus FL) op de oprit. Qua rijden durf ik hem niet oud te noemen, het blijft gewoon een gevoelloze auto die best OK is om lang rechtdoor te rijden.
Maar zowel qua interieur als qua multimedia merk je dat, ondanks de facelift, je met een model zit dat echt wel dringend vernieuwd moet worden.
Auto's worden steeds beter, toch?
Dus daarom was een vergelijking tussen een premiummodel dat in 2009(?) uitgekomen is met de nieuwe mazda 6 boeiend geweest om te lezen/bekijken
Comment