Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • off topic!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      2. Verplicht zwart
      5. Overgestapt van vrije keuze naar verplicht VAG-groep
      Oh mijn god.

      Wat een saai bedrijf is dat zeg.
      Daar kom je toch iedere dag depressief binnen.
      Verteld men dit ook bij de sollicitatie, of is het enkel "u mag een leasewagen kiezen".

      Ben ik effe blij met mijn rode Mazda 6

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ben ik effe blij met mijn rode Mazda 6
        hé da's mijn tekst ;-)

        Comment


        • ... met witte lederen zetels

          (heb je die ook?)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Oh mijn god.

            Wat een saai bedrijf is dat zeg.
            Daar kom je toch iedere dag depressief binnen.
            Verteld men dit ook bij de sollicitatie, of is het enkel "u mag een leasewagen kiezen".

            Ben ik effe blij met mijn rode Mazda 6
            Dan is het bij ons toch saaier. Iedereen een Citroën of DS en de baas een BMW. En that's it.
            En geef nu toe, een Citroën is een oersaaie wagen. Daar is helemaal geen Freude aan. Vergelijk het met dagelijkse sex met Margriet Hermans. Ze doet haar job, zal niet snel kapot gaan, maar fun is er ook niet aan. Elke dag weer die worsteling van ernaar te kijken en ermee te rijden

            Comment


            • LOL, die is goed.

              Eigenlijk toch erg, dat het meest expressieve, eigenwijze merk aller tijden, tegenwoordig oersaai wordt genoemd.
              Tot in de jaren 80 en 90 maakte Citroën nog zo'n eigenwijze auto's die eigenlijk wel fantastisch reden (maar comfortabel vooral) maar niemand wilde kopen.
              Dan gingen ze maar de Duitsers achterna (hard, solide, zwaar) en nu moeten ze continu solden doen om iets te verkopen.
              Ik hoop dat men met DS toch nog eens een echte Franse slee maakt zoals de DS, CX of XM. (of zelfs C6)
              Met de Belgische wegen en drempels van tegenwoordig zou ik er gerust eentje willen hebben.
              Dan heb ik nog meer reden om de MX-5 te nemen als ik sportief wil rijden.

              Met een Xantia Activa kan je ook wel sportief rijden hoor, nog steeds na 16j de snelste auto op de eland test:
              http://teknikensvarld.se/algtest/ (sorteer maar op Hastighet)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                ... met witte lederen zetels

                (heb je die ook?)
                zonder twijfel, buiten een automaat (zou zonde zijn voor de MT) zit er alles op wat er op kan zitten.
                Last edited by ; 03/06/2015, 16:00.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  LOL, die is goed.

                  Eigenlijk toch erg, dat het meest expressieve, eigenwijze merk aller tijden, tegenwoordig oersaai wordt genoemd.
                  Tot in de jaren 80 en 90 maakte Citroën nog zo'n eigenwijze auto's die eigenlijk wel fantastisch reden (maar comfortabel vooral) maar niemand wilde kopen.
                  Dan gingen ze maar de Duitsers achterna (hard, solide, zwaar) en nu moeten ze continu solden doen om iets te verkopen.
                  Ik hoop dat men met DS toch nog eens een echte Franse slee maakt zoals de DS, CX of XM. (of zelfs C6)
                  Met de Belgische wegen en drempels van tegenwoordig zou ik er gerust eentje willen hebben.
                  Dan heb ik nog meer reden om de MX-5 te nemen als ik sportief wil rijden.

                  Met een Xantia Activa kan je ook wel sportief rijden hoor, nog steeds na 16j de snelste auto op de eland test:
                  http://teknikensvarld.se/algtest/ (sorteer maar op Hastighet)
                  Ik volg het hele DS verhaal en ik kan er niet veel uit maken. De DS5 zou het paradepaardje zijn van de DS'en en ze pakken met een campagne uit dat ineens de facelift een must have is. In tegenstelling tot voor de facelift, veranderd er niet zo gigantisch veel. Daar waar andere merken aan vergelijkbare prijzen al adaptieve cruisecontrol hebben en bv het automatische stopsysteem, is dat op een DS5 zelfs niet te krijgen. Op de C4 picasso kan men dan wel weer ACC en 360° view krijgen en op de DS 3 het city safety pack, maar op de DS5 dan weer niet. Als ik de vergelijking ga maken met mijne C5 business van 2012 (model bestaat al van 200, dan is het enige dat er meer op zit: electrische zetels met geheugen en massagefunctie. En een iets modernere versie van het infotainmentsystem dat nog minstens 5 jaar achter ligt op de duitse concurrentie. Voor de rest is hij €7000 duurder.

                  Lees net dat de nieuwe superb combi voor een mooie uitgebreide versie een goei 35 à 40000 gaat kosten. Awel, de meest uitgebreide versie van de DS 5 kost ook al snel +€35000. Dan zou privé mijn keuze zeer snel gemaakt zijn. Een mens zou maar zot zijn om een gedateerde citroën zo duur te betalen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Dat is inderdaad wel een punt. Zelf ben ik geen prijs gaan vragen bij Mazda en ken ik het verschil nu niet.
                    Wat wel was en ik vermoed nog altijd is, dat ge voor ne jap niet meer teveel terug krijgt op de occasiemarkt. Maar het is niet dat een auto goedkoper is, dat dit voor een firma uiteindelijk goedkoper gaat uitkomen. Den DS5 (180pk) die ze mij willen aansmerken op het werk zit op €27700 ex btw en de offerte die ik had van de BMW 320ede €33500

                    ...

                    Uiteindelijk na 4 jaar en 200000km op de teller, krijgt ge voor zo ne DS5 hopelijk nog €4000 en voor zo ne beemer nog €10000. Dus ben er vrijwel zeker van dat op 4 jaar tijd en 200000km later die beemer goedkoper is als die DS5. Maar dat snappen ze bij ons op het werk niet

                    ...
                    Dus weinig of geen verschil tussen beide, netto-gezien
                    tenzij bedragen niet kloppen natuurlijk, zie ook hierboven

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      Dus weinig of geen verschil tussen beide, netto-gezien
                      tenzij bedragen niet kloppen natuurlijk, zie ook hierboven
                      Als het netto gezien niet veel uitmaakt, dan denk ik dat een mens eerder voor ne BMW kiest, dan voor ne Citroën
                      En met ne BMW laat ge aan de buitenwereld zien dat het goed gaat met de firma.

                      Comment


                      • Naar aanleiding van bovenstaande discussie over de restwaarde interessant:

                        Comment


                        • Zeer interessante studie.
                          Bevestigt ook wel wat mijn Mazda dealer tegen mij zei: hij wil dat er meer Mazda geleased wordt zodat hij er ook meer 2dehands kan verkopen. Moet keer op keer potentiele 2dehands klanten teleurstellen wegens te weinig aanbod.

                          Comment


                          • Een studie uitgevoerd in Nederland zegt niks over wat er in België gebeurd. Op het vlak van auto's is er een wereld van versschil tussen be en nl.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Oh mijn god.

                              Wat een saai bedrijf is dat zeg.
                              Daar kom je toch iedere dag depressief binnen.
                              Verteld men dit ook bij de sollicitatie, of is het enkel "u mag een leasewagen kiezen".

                              Ben ik effe blij met mijn rode Mazda 6
                              Firmawagen naar functie werd er verteld, en als je op de parking kwam wist je wel wat het ongeveer ging zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Als het netto gezien niet veel uitmaakt, dan denk ik dat een mens eerder voor ne BMW kiest, dan voor ne Citroën
                                En met ne BMW laat ge aan de buitenwereld zien dat het goed gaat met de firma.
                                lijkt mij logisch

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  lijkt mij logisch
                                  logisch & oersaai. rij met een Citroen en je rijdt met een saaie wagen, rij met een BMW en je rijdt met oersaai gedachtengoed. waar is het verschil.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                                    logisch & oersaai. rij met een Citroen en je rijdt met een saaie wagen, rij met een BMW en je rijdt met oersaai gedachtengoed. waar is het verschil.
                                    En wat bedoel je met oersaai gedachtengoed?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                                      logisch & oersaai. rij met een Citroen en je rijdt met een saaie wagen, rij met een BMW en je rijdt met oersaai gedachtengoed. waar is het verschil.
                                      nu zijt ge toch een beetje aan't doorslagen me dunkt..
                                      ne citroen is zeker een frisse verschijning, maar qua rijden wint bmw toch echt wel.

                                      Comment


                                      • On topic terug ....
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          En wat bedoel je met oersaai gedachtengoed?
                                          waar is een BMW vernieuwend, als je naar de lijn van de wagen kijkt? het is een klassieke auto die 100 in een dozijn vertegenwoordigers moet tevredenstellen, wat die dan ook doet. maar vernieuwend kan je een beemer nauwelijks noemen, net zomin een Audi. het meest klassieke automerk tout court, Mercedes, doet het dan nog veel beter met z'n C-klasse tegenwoordig... maar die flopt dan weer met motor en prijs. en zo komen we terug bij de Mazda 6 :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X