Landzn zijn niet altijd te vergelijken op dat vlak. Als ge diezelfde mazda in automaat in belgië plaatst, gaat hij wss niet op de eerste plaats staan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenLandzn zijn niet altijd te vergelijken op dat vlak. Als ge diezelfde mazda in automaat in belgië plaatst, gaat hij wss niet op de eerste plaats staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBelachelijk artikel. Verbruik van 3,9L, yeah right. Jag XE op de 2de plaats??? Die is nog niet eens (of zeer kort) op de markt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtennee da's waar, maar dat is ook niet zo belangrijk. belangrijk is dat het een kostenzuinige wagen is, en dit is een proof. meer moet dat niet zijn.
Wat is kostenzuinige? Kan zijn dat die zuinig is en goedkoop in aankoop, maar fiscaal gezien pokkenduur is. Dan is die auto voor het bedrijf niet zuinig.
En de Mazda 6 is in automaat maar 75% aftrekbaar terwijl een VW Passat 1.6DSG6 voor 90% aftrekbaar is. En daar zit het verschil tussen de landen.
Privé gezien is dat misschien wel een kostenzuinige wagen daar ge fiscaal nergens rekening mee moet houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWat is kostenzuinige? Kan zijn dat die zuinig is en goedkoop in aankoop, maar fiscaal gezien pokkenduur is. Dan is die auto voor het bedrijf niet zuinig.
En de Mazda 6 is in automaat maar 75% aftrekbaar terwijl een VW Passat 1.6DSG6 voor 90% aftrekbaar is. En daar zit het verschil tussen de landen.
Privé gezien is dat misschien wel een kostenzuinige wagen daar ge fiscaal nergens rekening mee moet houden.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Testje: Mazda 6 Sky Activ-G 165 GT-M
De Mazda 6 is pas sinds eind 2012 op de markt, maar de Japanners vonden het nu al nodig de auto van een update te voorzien.
Die vroege facelift is niet helemaal zonder reden. De CX-5 was namelijk wél toe aan een opfrisbeurt, en de fabrikant vond dat het dan net zo goed de 6 kon meenemen. Die auto staat immers op hetzelfde platform.
De belangrijkste (en fijnste) benzinemotor voor de Mazda 6 is de 2,0-liter Sky Activ met 165 pk. Die heeft conform de merkfilosofie, die uitgaat van een optimalisering van atmosferische motreen, geen turbo. Daardoor is het koppel bij lage toerentallen niet riant. Met name in de hoogste versnellingen valt dat op; voor de tussensprint van 80 naar 120 km/h in de vijfde versnelling heeft de auto bijna 11 seconden nodig. Dat doen concurrenten met turbomotor doorgaans vlotter. Opvallend zuinig is de grote Mazda niet, maar voor een gemiddeld testverbruik van 1 op 11,7 hoeft hij zich ook weer niet te schamen. In positieve zin valt de motor op door zijn mooie loop en de vloeiende vermogensopbouw.
De testauto is voorzien van de royale GT-M-uitrusting. Het interieur oogt hoogwaardig en voelt ook zo aan. Bovendien is bij de facelift de ergonomie aangepakt. Die is er met sprongen op vooruitgegaan. De auto heeft nu hetzelfde prettig werkende multimediasysteem als de Mazda 3. Het doet sterk denken aan BMW’s iDrive. Sowieso is het in de bestuurdersstoel goed toeven. Het onderstel is duidelijk zo afgestemd dat het de bestuurder nauw betrekt bij wat er onder de wielen gebeurt. Verder is het comfort er sterk op vooruitgegaan. Voor de facelift was de 6 wel scherp, maar ook wat hard geveerd en bonkig, zeker voor de achterpassagiers. Door die klacht kunnen we een forse streep zetten. De Mazda rijdt nu soepel en sereen, terwijl de fraaie balans die de 6 al bezat, nog beter is geworden.
Niet alleen voorin zit je riant, ook achterin hebben de inzittenden meer dan genoeg ruimte. De kofferbak heeft een inhoud van 489 liter. Dat is voldoende, maar door de smalle achterklep is het lastig - zo niet onmogelijk - écht grote spullen in te laden. Daarin staat de Mazda overigens niet alleen; vrijwel elke moderne sedan is ‘gezegend’ met een relatief klein kofferdeksel.
Eindoordeel
De facelift van de Mazda 6 kwam snel, maar de auto is bij de ingreep precies op de juiste punten aangepakt. Hij rijdt nu nog fijner en heeft bovendien een mooier interieur, terwijl de goede balans in het onderstel en de uitstekende aandrijflijn bleven. Daarbij is hij relatief betaalbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 5,9L, voor woon-werk verkeer (30km enkele baan). en daar is 40% autostrade bij, waar hij idd wat meer verbruikt. maar met dat gemiddeld verbruik ben ik best tevreden. Minder is natuurlijk altijd leuk, maar je rijdt tenslotte niet bepaald met een kleine "ondergemotoriseerde" wagen...
Comment
-
5,9L vind ik ook wel meevallen, gezien het potentieel van de motor.
Wij zitten met een 1600je van 110 pk ook aan 5,8L gemiddeld (+/- 30% autostrade) en die prestaties zijn toch een stuk minder.
Verder vind ik de 6 toch echt wel een knappe wagen, zeker met het vernieuwe interieur! Voor mij de knapste in zijn klasse.
Comment
-
Met de 150pk,na 91.000km op 2j en 1 maand.
Rij ik netjes 120 per uur, dan zit ik idd rond 6l.
Ga ik naar 140 per uur, dan gaat het verbruik naar 7l op aan.
Probleem bij het heenrijden op vakantie was echter dat die cleaning modus toch zelfs 4x is opgesprongen, en dat is echt funest voor het verbruik.
Regelmatig gehad dat hij dan tot 12l verbruikte aan 120 per uur.
Gemiddeld verbruik gaat dan met minstens halve liter omhoog.
Misschien meer frequent omdat ik veel snelweg doe?
Zelfde route gereden 4j geleden met Passat break 2.0 cdi, daar kon ik nog enkele dagen mee rond rijden. Met de 6 moest ik bijtanken voor ik er was. Rijbereik Passat was dus wel 1200km, 6 slechts 850km.
Tankinhoud zou ongeveer evengroot moeten zijn (65l), maar heb bijna nooit meer dan 50l in de 6 gekregen...
Passat kreeg ik echter zelfs aan 160 per uur niet boven de 7l, dus het waren niet alleen de pompverstuivers die zo zuinig waren.Last edited by Chris_147; 30/07/2015, 22:00.
Comment
-
rijplezier is ronduit schitterend, heb 600.000km afgelegd met 2 VAG "producten", die waren super betrouwbaar, deden alles zoals het moest, verbruikten vergelijkbaar weinig, maar lol heb ik toch eerst en vooral met de Mazda 6 hoor. En dan komt het niet erop aan de snelste te zijn, integendeel zelfs, de motor zet eerder aan om heerlijk relaxed te cruisen, goed wetende dat je op eender welk toerental genoeg power hebt om een beetje de hooligan uit te hangen als je dat écht wil (en hij draait écht mooi op tot hoog in de toeren zoals het in alle tests te lezen is), geniet je liever van de stille motor in combinatie met de super romige versnellingsbak, diens kwaliteit gewoon beter is dan eender welk vergelijkbaar VAG-voertuig! De zit-ergonomie is ook eerder te vergelijken met een A4 of een 3-reeks, je zit gewoon meer "in" de wagen dan bij pakweg een Passat, Mondeo of Superb.
Comment
-
Navi, mp3 en hogere verbruik op Belgische illegale snelheden zijn voor mij ook de enige nadelen van de 6.
Wegligging is prachtig! Passat bvb schoof in iedere bocht op zijn banden weg, en versleet ook veel banden, 4 sets op 136.000km.
Mazda zit ik 1,5u in en stap fris uit. Is in geen enkele wagen zo geweest.
En de motor! Stil, altijd koppel en bereid tot toeren maken.
Zo betrouwbaar zijn trouwens de VW producten voor mij ook niet geweest,maar dat terzijde.
Comment
Comment