Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Gezien ik het Takumi pack wil zit je met dat bruine leder, lijkt me wel mooi te zijn met dat Crystal Blue

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
    Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
    2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.

Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
    Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
      Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
      2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.

Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
      Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België
      Maar hoewel die specifieke motorisatie niet in België beschikbaar is, kun je vast wel nog een mooie korting bekomen hier die de 2000 euro teniet doet. Plus uiteraard dat gedoe met verschepen.

Ik heb hem daarnet eens aangekleed en voor 42k en die opties kun je eigenlijk bijna niet sukkelen. Komende woensdag moet ik op onderhoud met mijn MX-5 en dan ga ik toch eens piepen naar alles wat in de showroom staat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Maar hoewel die specifieke motorisatie niet in België beschikbaar is, kun je vast wel nog een mooie korting bekomen hier die de 2000 euro teniet doet. Plus uiteraard dat gedoe met verschepen.
        Neen da's waar. Maar die korting kan ik hier in de VS misschien ook bekomen. En aangezien we hier wsl toch nog minstens 6 maanden zitten hoef ik geen BTW in België te betalen. En van 163pk naar 194pk kost 2500 euro in België. Dus van 194pk naar 253....
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Nu gaat het gerucht wel dat de skyactive X motoren voor de 6 een 6 cilinder zou krijgen. Ook wel de moeite om op te wachten denk ik.

Comment

• Dacht dat die in de nieuwe 6 gaan komen, en men sprak van rwd. Huidige 6 is al 7j op de markt dus die is stilletjes aan toe aan vervanging.

Comment

• Als ik een Mazda 6 volledig uitrust en vergelijk met bvb slechts een Mercedes A-klasse, dan snap ik niets meer van die prijzen bij Mercedes.
              Voor een goede 40k heb je een volledig uitgeruste Mazda 6 break met meer vermogen, ruimte, uitrusting dan zo'n A.
              OK, op een A kan je nog opties krijgen die je niet op de 6 kan krijgen, maar daar betaal je natuurlijk ook dik voor en heb je die nodig?

Comment

• Als ik bij Audi ga voor een auto met zelfde vermogen en opties:
                • 69.395,35 EUR

Comment

• Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?
                    6 jaar... na 6 jaar zit ik al aan auto 9 ofzo?

De Audi zal wel beter zijn waarde houden, het blijft de naam die je betaald natuurlijk.

Comment

• Bij de gewone mens na 6 jaar he. Gij zijt een specialleken.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?
                        Die mythische restwaarde van Duitse auto's.
                        Ik heb eens even op AutoScout bekeken: Mazda 6, van 2014, 150pk diesel, manueel vs Audi A4, 2014, vermogen tussen 140 en 160pk, diesel, manueel.
                        Mazda 6: 6 exemplaren van 10.000€ tot 16.450€.
                        Audi A4: 6 examplaren van 11.500€ tot 17.000€.
                        Niet echt veel verschil vind ik. En onthouden dat dit vraagprijzen zijn, niet wat de verkoper uiteindelijk krijgt.
                        Beide zitten dus in een range van 10.000 tot 20.000€ en ik wil gerust toegeven dat die Mazda 6 2.000€ minder opbrengt na die leeftijd.
                        Nieuwprijs is bij een Audi echter gemakkelijk 10.000€ meer.

Vorige CX-5 was bijvoorbeeld het meest waardevast in NL na 4 jaar:
                        Aan de hand van de eigen Koerslijst heeft de ANWB deze week een top-10 opgesteld van meest waardevaste benzineauto’s. De Mazda CX-5 blijkt na vier jaar nog 66 procent van de nieuwwaarde op te leveren. Hij voert daarmee de ranglijst aan. Log in om dit artikel te lezen Word nu Automotive Premium abonnee en krijg...

Als ik uit dat lijstje iets leer, is dat de meest waardevaste auto's kleine Aziaten zijn.

Comment

• Denk wel dat die Nederlandse lijst niet representabel is voor België want het autolandschap is daar volledig anders door de hoge fiscaliteit en brandstofprijzen.

Comment

• Autoscout vandaag:

2012 A4 diesel avant 88000km 1 eigenaar 12990€ vs 2012 Mazda 6 diesel break 94000km 1 eigenaar 7990€

Aankoopprijs van deze 2 in 2012 weet ik niet.

Comment

Autoscout vandaag:

2012 A4 diesel avant 88000km 1 eigenaar 12990€ vs 2012 Mazda 6 diesel break 94000km 1 eigenaar 7990€

Aankoopprijs van deze 2 in 2012 weet ik niet.
                              Dat klopt wel allemaal, maar ga eens kijken wat ge aan het einde van de rit dan uiteindelijk kwijt zijt.
                              €70000 - €13000
                              of
                              €42000 - €8000

Daar zit vooral het verschil in.

Jammer dat Mazda geen lekkere SUV heeft met wat ruimte zoals de CX7 destijds.

Comment

• In 2012 kostte een A4 geen 70k toch?

Comment

In 2012 kostte een A4 geen 70k toch?
                                  Geen idee van. Maar ik vermoed dat die Mazda 6 in 2012 ook geen€42000 kostte.

Comment

• En daarnaast zou je eigenlijk nog eens moeten kijken wat de running costs zijn, als je dat echt wilt vergelijken. Want zelfs als je voor de A4 op het einde van de rit meer geld terugkrijg (in absolute getallen), denk ik dat dat verschil al snel verdwijnt als je de onderhoudskosten er ook eens langs gaat leggen.

Comment

• Een 2012 A4 B8 draaide goed uitgerust op 44k, mijne van 2009 heeft nieuw 46k gekost.

Comment

• Ze hebben nog geen auto gekocht en ze zijn hem al terug aan het verkopen.

Waar kan je zo'n glazen bol kopen om in de toekomst te kijken?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          Ze hebben nog geen auto gekocht en ze zijn hem al terug aan het verkopen.

Waar kan je zo'n glazen bol kopen om in de toekomst te kijken?
                                          Op de markt net over de taalgrens.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X