Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
    Blue Reflex.
    Lijkt mij anders meer "Meteor grey" te zijn...

Zie http://www.mulder-mazda.nl/nieuwe-mazda-6/kleuren

Comment

Mazda Mulder doet op 16-18 oktober 's avonds een introductie nabij Utrecht: je kan de auto bekijken, maar niet rijden.
      Gaat er iemand per toeval naar toe?

Toch wel weer opvallend dat de Nederlandse importeur zoveel sneller auto's beschikbaar heeft dan de Belgische...
      CX-5 stond daar ook weken vroeger, 6 wordt zelfs maanden vroeger beschikbaar (toch de benzine break)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
        Lijkt mij anders meer "Meteor grey" te zijn...
        Heb inmiddels de leaflet ook. De kleuren daarin zijn toch heel anders dan op de site van Mulder. Dat blauw zal dus inderdaad wel Blue Reflex zijn...

Heeft iemand al een foto van Stormy Blue gezien? Is dat dezelfde kleur die nu reeds op de 6 verkrijgbaar is?

@Chris_147: Ik ga dinsdag naar Parijs om de nieuwe 6 te bewonderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Mazda Mulder doet op 16-18 oktober 's avonds een introductie nabij Utrecht: je kan de auto bekijken, maar niet rijden.
          Gaat er iemand per toeval naar toe?

Toch wel weer opvallend dat de Nederlandse importeur zoveel sneller auto's beschikbaar heeft dan de Belgische...
          CX-5 stond daar ook weken vroeger, 6 wordt zelfs maanden vroeger beschikbaar (toch de benzine break)
          Als ik me niet vergis is Nederland niet alleen sneller t.o.v. ons, maar t.o.v. heel Europa.
          Dit zou te maken kunnen hebben het aanpassen van regels in Nederland vanaf 1 januari waardoor de benzineversie momenteel nog valt in een lagere categorie en vanaf 1 januari in een hogere categorie zou vallen. Daarmee proberen ze er nu nog een hele hoop te verkopen in Nederland.
          Ik dacht dat er ook enkel een speciale versie beschikbaar was (break) met LeasePack+ ofzoiets....
          KLIK |&| KLAK

Comment

Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bron + meer foto's: [www.auto.cz]

Comment

Als je dit soort van auto's ziet, is het toch vreemd dat Mazda zo weinig verkoopt in België. Spijtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Als je dit soort van auto's ziet, is het toch vreemd dat Mazda zo weinig verkoopt in België. Spijtig.
                    Ik denk dat dat met deze wagen wel eens sterk kan veranderen, omwille van zijn lage CO2 en lage prijs.
                    Voordien was een 6 niet aantrekkelijk, minstens een 2.0D, raar optiebeleid, ook niet echt gericht op leasing, ...

Net gaan kijken voor een BMW 318D Touring: 136pk, 125g CO2, 41.000€ (!).
                    Als je dan vergelijkt met de CX-5: 150pk, 119g CO2, 32.000€ of zo met dezelfde of meer opties.
                    Voor de 6 spreekt men van 105g CO2, dit wordt een echte leaseslet
                    Veel collega's die toch al wel betreuren dat ze een 1.6D in zo'n grote wagen hebben genomen.

Comment

@Chris_147: Ik ga dinsdag naar Parijs om de nieuwe 6 te bewonderen...
                      Weet aub eens te zeggen hoe de zetels zitten, goede lendensteun, beetje sportief?
                      En bekijk eens hoe die witte/beige zetels proper blijven met al die bezoekers.
                      Muug veel foto's trekken van het interieur!

Heb je je MXje nog altijd?

@Severijns: dacht ik inderdaad ook. De dealer in Turnhout verteld me wel dat dit kwam omdat de Belgische importeur meer 6-en van de huidige generatie had besteld en eerst moet die stock op. De NL stock is reeds op. Wel dom, want is dezelfde importeur kennelijk.
                      Hij zei dat binnen een maand versies, prijzen etc duidelijk zouden worden. Hij doet 11 november opendeurdag en wil dan een 6 in de showroom hebben.
                      Nog even geduld hebben...

Comment

Weet aub eens te zeggen hoe de zetels zitten, goede lendensteun, beetje sportief?
                        En bekijk eens hoe die witte/beige zetels proper blijven met al die bezoekers.
                        Muug veel foto's trekken van het interieur!
                        Ik zal m'n best doen

Heb je je MXje nog altijd?
                        Euh ja... Maar hoe weet jij dat? Ben jij die Chris van Philips? Die vroeger een gele MX had? Heb je die niet meer?

Comment

Embargo lijkt wel opgeheven: het internet staat ineens vol met eerste reviews!
                          bvb deze: http://www.whatcar.com/car-news/new-...-review/264061

Veel positieve dingen, wel eentje die me verrast: break met 150pk diesel heeft 116g uitstoot.
                          Op zich best goed, maar als je dan vergelijkt met de CX-5 (119g), dan zou ik dat van de betere stroomlijn alleen al verwachten. Wat draagt die i-eloop dan bij?

Comment

Inderdaad, geen dagelijkse meer (kinderen), maar nog zeker in gebruik!
                            Doe ik nooit meer weg, zoek er nog eentje bij zelfs, of een oude RX-7.
                            Ik herkende je username.

Comment

Veel positieve dingen, wel eentje die me verrast: break met 150pk diesel heeft 116g uitstoot.
                              Op zich best goed, maar als je dan vergelijkt met de CX-5 (119g), dan zou ik dat van de betere stroomlijn alleen al verwachten. Wat draagt die i-eloop dan bij?
                              De 2.2 150pk zou een uitstoot hebben van 108 of 104. De 2.2 HP van 175pk heeft een uitstoot van 119.

Zie:

Mooie getallen, toch?

Comment

Wsl zal de 175pk diesel weer alleen in sportversie te krijgen zijn. Jammer, had hem liever zonder sportstoelen en met 17" velgen. 't Is niet omdat ge wat poeier onder uw motorkap wilt dat ge automatisch de sportiefste versie verkiest.

Comment

De 2.2 150pk zou een uitstoot hebben van 108 of 104. De 2.2 HP van 175pk heeft een uitstoot van 119.

Zie:

Mooie getallen, toch?
                                  Is toch nog onduidelijk: die 104/108g staat bij de sedan.
                                  Er staat zelfs niets bij de break met 150pk!
                                  Die zal toch ook wel leverbaar zijn?
                                  De 175pk stoot al een pak meer uit (121g), dat is niet echt meer zo uitzonderlijk...
                                  Als je echter kijkt, de break stoot altijd 2g meer uit, dus zou dat voor de 150pk op 110g komen.

Inderdaad, waarschijnlijk zal Sport (met leer, Bose, ...) gekoppeld zijn aan de HP motor.
                                  Ik wil eerder Sport met de 150pk.
                                  Last edited by Chris_147; 06/10/2012, 08:19.

Comment

Rijimpressie Autowereld.com

Comment

Comment

Meer rij-impressies:

Sedan:
                                        [www.autocar.co.uk]
                                        [www.autoexpress.co.uk]
                                        [www.whatcar.com]
                                        [auto-presse.de]

Sportbreak:
                                        [www.autocar.co.uk]
                                        [www.firmenauto.de]

Comment

• Parijs was wat de Mazda 6 betreft een beetje een tegenvaller voor mij.

De twee rode wagens stonden op een draaiend platform en de enige waar je in kon gaan zitten was de blauwe. Voor een wereldpremiere mag je toch wel wat meer verwachten, niet? VW weet tenminste hoe het moet...

Anyhow, die blauwe had zwart leer dus naar dat witte leer (dat mijn voorkeur geniet) heb ik nog steeds het raden. Het contact stond niet op en dat gaf een heel sobere indruk. Niks werkte, geen indruk van verlichting, etc... Weinig motivatie van de medewerkers ook. Op dat half uur tijd is er niemand komen kijken of we vragen hadden. Ben dan maar zelf iemand gaan opzoeken, maar die wist het antwoord op mijn vragen niet en was ook niet van plan om dat uit te zoeken (en nee, ik koos niet de knapste babe van de stand).

De zetels zaten wel oké vond ik. Niet zoals Volvo, maar beter dan de huidige 6. Het leer voelde kwalitatief aan.

Algemene bouwkwaliteit vond ik zeer goed. Heel weinig assemblagefoutjes ontdekt.

Die bordeaux strip door het dashboard vond ik dan weer zwaar tegenvallen. Echt geen mooie kleur. Iemand een idee of hier andere opties zijn...? Een streepje alu zou imho bijzonder knap zijn.

Opbergvakken is heel beperkt, zowel vooraan (kaarten, cd's, ...) als achteraan (kids-stuff).

Al bij al had ik niet het WOW! gevoel waar ik op hoopte...

...maar dat had ik bij de nieuwe Mondeo evenmin.

Ik wacht nog even tot ie bij de dealer staat. Misschien komt dat gevoel dan alsnog.

Comment

Working...
                                          X