Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik twijfel er ook niet aan die ie goed rijdt hoor. Het gaat mij meer over de indrukken tijdens het rijden, zoals zitpositie, ergonomie, zichtbaarheid rondom, etc...

Comment

• Tja, ik heb al ongeveer alle middenklassers bekeken, de 6 vind ik in de meeste opzichten de beste, en ik wacht nu al zo lang, dus die maand extra zal ook nog wel kunnen. Mondeo had ook interessant geweest, maar dat duurt nog langer...

Comment

• Da's ook zo'n beetje mijn verhaal...

M'n huidige firmawagen, een Ford Mondeo clipper, is deze zomer 5 jaar geworden. Fiscaal afgeschreven dus. Ik heb toen besloten (in overleg met de baas) van nog even te blijven doorrijden tot de nieuwe Mondeo op de markt zou komen. Toen was er nog sprake van begin 2013. Ik heb daar 5 jaar met plezier mee gereden, dus die keuze was evident. Ik was helemaal weg van dat techno-sfeertje in zo'n titanium. Nog steeds trouwens. Ruim koffer ook, ideaal voor vakanties naar het zuiden en hobby's (surfplank van 2.94m kan gewoon IN de wagen).

Maar goed, het verhaal van Ford is ondertussen bekend. Begin 2013 werd vervolgens zomer 2013 en daarna weer 14 oktober 2013 met leveringen in 2014. Na de sluiting van Genk werd dat eind 2014. Goed gek, daar bij Ford.

Dus ben ik beginnen uitkijken naar een andere wagen in dat segment. Superb, Passat, C5, Insignia, A4, 508, V60, 3, etc... Ik heb dus ook alle middenklassers bekeken, en eigenlijk enkel de C5 weerhouden. En de 6 natuurlijk. De C5 kan z'n ouderdom echter niet verstoppen (co2, uitrusting). Blijft over: de 6...

Comment

• Nog geen prijzen of uitrustingsniveaus te bespeuren bij de dealer in Turnhout.
          Ook geen data wanneer deze info wel komt!
          Kennelijk zullen er vanaf januari al wel stockmodellen te leveren zijn.
          Mazda NL en UK hebben al wel de uitrustingsniveaus online staan en brochures gemaakt.

Om te bewijzen dat dit niet moeilijk is, zal ik de prijs en uitrusting van mijn volgende wagen geven:
          Active 150pk (28.540€) met
          Comfort pack (RVM, parkeersensoren, stoelverwarming) (900€)
          Safety pack (Xenon, LDW, HBC) (1500€)
          TomTom navi (850€)
          Rode metaalkleur (850€)
          en achteraf geïnstalleerd leer (1500€)
          Komt totaal op ongeveer 34190€

Als ik dat nu ook eens mocht bestellen...

Comment

• Nog altijd geen officiele prijzen, zouden er komen tegen het einde van de maand.

Comment

• Nog een weekje wachten dus...

Comment

• Vanavond een volle trailer zien rijden op de E34 Antwerpen richting Turnhout.
                't Ziet er verdomd goed uit!!

Comment

• Mijn vrouw heeft hem ook gezien, of toch eentje met 3 6-en en enkele CX-5.
                  heb je gezien of het een Nederlandse truck was?
                  Voor de zekerheid ga ik morgen wel even bij de garage in Turnhout horen.
                  Last edited by Chris_147; 22/11/2012, 09:46.

Comment

• Was toch niet voor Turnhout, die zeggen dat ze pas een demowagen in december krijgen met prijzen eind december.
                    Wordt officieel voorgesteld op autosalon!

Zullen wel naar NL gereden zijn, want de eerste exemplaren zijn reeds geleverd aan klanten:

Comment

• Hopelijk met wat meer auto's dan in Parijs...

Maar goed, het wordt dus wachten tot 2013. Check.

Comment

• Sorry Chris_147, maar ik keek liever naar de 6'en dan naar de nr-plaat van de vrachtwagen. :-)

Comment

• 't is hier helemaal stilgevallen precies? Niemand nieuws?

Comment

• Niet meer nodig, ik heb een V60 besteld.

Grapje!
                            Deze ochtend contact gehad met de fleetmanager van Mazda, begin volgende week zou men offertes moeten kunnen maken... Ik hoop het, want mijn geduld begint echt op te geraken.

Comment

• Mazda gaat met de 6 diesel racen in de US:

En zal deze motor ook gebruiken in een LMP2 prototype in de Le Mans series.

We’re happy to report that the engine is meeting the performance targets for both power and endurance. That means 400+ hp for over 50 hours, with an engine that includes a very long list of production Mazda parts. This is not a pure race engine; it is a production block SKYACTIV-D.
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Niet meer nodig, ik heb een V60 besteld.

Grapje!
                                Deze ochtend contact gehad met de fleetmanager van Mazda, begin volgende week zou men offertes moeten kunnen maken... Ik hoop het, want mijn geduld begint echt op te geraken.
                                In Zeebrugge zijn de Mazda 6 'en toegekomen ....
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Er zit precies inderdaad wat schot in de zaak!

Comment

• Vandaar dat het dus pas begin deze week ging vrijkomen.
                                    Last edited by Chris_147; 03/12/2012, 17:49.

Comment

• Prijzen binnengekregen:
                                      Benzine:
                                      2000 cc Challenge M6 107 kW/145 pK/10 fisc. pK € 24.940
                                      2000 cc Active M6 107 kW/145 pK/10 fisc. pK € 26.740
                                      2000 cc Active M6 121 kW/165pK/11 fisc pK € 27.140
                                      2000 cc Active AT6 121 kW/165pk/11 fisc pk € 29.140
                                      2000 cc Executive M6 121 kW/165pk/ 11 fisc PK € 32.140

Common Rail Diesel:
                                      2184 cc Challenge M6 110 kW/150 pK/12 fisc pK € 27.190
                                      2184 cc Active M6 110 kW/150 pK/12 fisc pK € 28.990
                                      2184 cc Active AT6 110 kW/150 pK/12 fisc pK € 30.990
                                      2184 cc Executive M6 110 kW/150 pK/12 fisc pK € 33.990
                                      2184 cc Executive MT6 129kW/175 pK/12 fisc pK € 34.490
                                      2184 cc Executive AT6 129 kW/175 pK/12 fisc pK € 36.490

Opties:
                                      Metaalkleur (excl Soul Red) Alle versies € 600
                                      Metaalkleur Soul Red Alle versies € 750
                                      Comfort pack Active
                                      Verwarmde voorzetels + RVM + Parkeersensoren voor en achter € 900
                                      Xenon Pack Active
                                      Bi-Xenon koplampen + LDWS + HBC € 1.500
                                      Navigatiesysteem Europa TomTom € ntb
                                      Cruise Pack Executive Automaat € 1.000
                                      Mazda Radar Cruise Control + SBS

Er is ook een BusinessLine versie (150pk) voor 28.490€ of 30490€ (automaat)
                                      Dat is de Active met parkeersensoren V/A, Lane Change Assist, Verstelbare bestuurderszetel, zeterverwarming vooraan en TomTom.

Ik heb al 2 offertes op zak, nu eens zien wat de leaseprijzen gaan zijn.
                                      Last edited by Chris_147; 03/12/2012, 17:49.

Comment

• Misschien moet ik eens bij Mazda solliciteren...

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Om te bewijzen dat dit niet moeilijk is, zal ik de prijs en uitrusting van mijn volgende wagen geven:
                                        Active 150pk (28.540€) met -> 28.990€
                                        Comfort pack (RVM, parkeersensoren, stoelverwarming) (900€) -> 900€
                                        Safety pack (Xenon, LDW, HBC) (1500€) -> Xenon Pack: 1.500€
                                        TomTom navi (850€)
                                        Rode metaalkleur (850€) -> 750€
                                        en achteraf geïnstalleerd leer (1500€) -> 1.400€ op mijn offerte
                                        Komt totaal op ongeveer 34190€

Comment

• Even een technisch vraagje: ik vrees dus dat die 19" velgen van de Executive in leasing met winterbanden veel te duur gaan zijn.
                                          Dus had ik 17" velgen gevraagd, maar het verwisselen naar die velgen kost meer dan een extra set 16" velgen bij Volvo...

Dus ben ik aan het bekijken om bij een bandencentrale wintervelgen met banden te bestellen. Welke informatie (steek, ET, ...) hebben die nodig om velgen te kunnen kiezen?

Comment

Working...
                                          X