Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb vandaag in m'n mailbox ook een pdf met prijzen ontvangen. Op 14 december verwachten ze in Meerhout een testwagen!

"maar onder sterke aanvraag van het netwerk", dat gaat vast over jou, Chris!

Comment

• In die pdf staat iets over de navigatie:
      Prijs van TomTom navigatie is nog niet zeker gezien gewijzigde functionaliteit t.o.v. de Mazda CX-5
      Iemand een idee wat er gewijzigd is?

Daarnaast zijn de verschillen tussen Executive en Business:
      - standaard leer (maar is voor 1.400€ bij te bestellen op de Business in iedere kleur die je wil)
      - standaard Xenon pack (is ook bij te bestellen voor 1.500€)
      - standaard 19" velgen (wil ik waarschijnlijk niet omwille van prijs winterbanden in leasing!)
      - standaard Bose, en die is niet bij te bestellen op de Business! Heeft iemand ervaring met het Bose systeem?

Comment

• Er broeit iets op facebook : "We bereiden een groot event voor dat over een week zal plaatsvinden. De volgende dagen komt u er meer over te weten! :-)" met een prentje van de Mazda 6 erbij.

Zie http://www.facebook.com/MazdaBelgium?ref=stream

Chris, dat probleem van die winterbanden snap ik niet goed. Je gaat toch niet elke winter je banden van je velg laten halen om er winterbanden op te laten leggen? Waarom kan je niet met 19" zomerbanden rijden en 17" winterbanden, desnoods op stalen velg?

Comment

• Tja, zo heeft Leaseplan dat al jaren op mijn autos gedaan.
          maar nu wilde ik inderdaad aparte set velgen, zodat het maar snel verwisselen is.
          Leaseplan kon echter vandaag nog geen prijzen maken, want nog niet genoeg informatie van importeur...
          ik hoop echt dat ik deze week of volgende week kan bestellen, anders zal hij waarschijnlijk niet meer voor de levering van januari zijn, maar pas maart.

Comment

• Wijzigingen in het navigatiesysteem: (volgens deze link)

Features, depending on trim grade, include an 11-speaker Bose audio system, a 5.8-inch touchscreen with TomTom satellite navigation, iPod/USB/Bluetooth connectivity, retrieval and reading of email/SMS/MMS messages, radar-based cruise control, climate control and parking assistance systems
            Ik dacht dat het lezen van boodschappen niet op de CX-5 kon?

Comment

• Nope, kan niet. (of ik zou er volledig overgekeken hebben)
              Jm
              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Uit een persbericht van TomTom:
                Key features of the Mazda Navigation System NB1 for the new Mazda6 include:

• HD Traffic - providing the most up-to-date, real-time traffic information
                • Live weather updates and local search are directly available on your in-dash system
                • Updatability – the navigation solution can be updated easily (i.e. maps, voices, software)
                Weer en lokaal zoeken lijken me ook nieuw.
                Lokaal zoeken is http://places.tomtom.com/ op een toestel.

Comment

• Dat van facebook is ondertussen ook duidelijk:

"Van 11 tot en met 14 december maakt de nieuwe Mazda6 (4 wagens) een toernee door België, met een bezoek aan de Mazda-dealers. Wilt u hem graag van dichtbij ontdekken?"

Ik had gehoopt op meer...

Comment

• - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Weer de opmerking dat 17" velgen toch was stiller en rustiger rijden.

Comment

• Wat een ontzettend knappe wagen in breakversie. Zou hem enkel in een kleurtje nemen (rood of donkerblauw).

In profiel doet de neus me wat denken aan de F30 van BMW. Totaal zijaanzicht heeft ook wat weg van de I40 break, wat ook een zeer knappe wagen is.

Benieuwd wanneer ik deze kan configureren, wat dat geeft.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Voor wie 'm nog niet gezien heeft is er de Mazda6 tour:

Comment

• Al besteld, Chris?

Comment

• Neen, nog steeds geen offerte van de leasemaatschappij terug gekregen.
                              Maandagavond kreeg ik reeds een offerte van de garage, maar ze kunnen nog steeds geen leaseprijs maken.
                              Zou er misschien vandaag a

Business versie kan je trouwens niet uitbreiden met opties uit Japan, enkel dingen die hier in Belgie gemonteerd worden.
                              Geen Xenon dus op Business. Belachelijk want uiteindelijk zijn er maar 3 versies te bestellen bij Mazda door de dealer met enkele optie pakketten.
                              Terwijl in NL dus het leasepack wel met Xenon is. Hier wil men je direct naar de Active of Executive versie duwen.
                              Probleem is dan dat de totaalprijs zonder korten een pak hoger ligt, slecht voor VAA dus.
                              Offerte voor Business met Xenon en leer kwam op 32.140€
                              Active met dezelfde uitrusting komt op 34.390€
                              Executive met nog meer uitrusting komt op 34.740€ maar dan zit je wel met 19" velgen die veel te duur zijn in leasing.
                              Het belachelijke is dat je meer korting krijgt op de Active dan op de Business, dus de eindprijs van de Active is 300€ lager dan die van de Business.
                              Dus door mij te dwingen meer geld uit te geven, krijgen ze zelf minder binnen.
                              Begrijpe wie begrijpe kan...

VAA gaat dan van 174€ over 187€ tot 189€.
                              Neem je nog extra velgen van Mazda op de Executive, gaat het VAA nog omhoog naar 195€.
                              Da's dus 20€ per maand meer voor het Bose systeem...

Comment

• Vanochtend eentje (break) gespot op de E17 in Kortrijk op gewone nr-platen.
                                Rode-bordeaux versie, inclu vrij grote velgen => verdomd knap.

Comment

• Morgen om 16h zou hij bij Lemmens te Elen te bezichtigen zijn. Ga toch eens binnen springen.

Comment

• Als het gaat om ruimte, comfort, veiligheid en degelijkheid scoort de Mazda6 niet beter of slechter dan de rest. Op papier is de Mazda6 (veel) zuiniger dan de tegenstrevers. Goede wegligging.
                                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• vanavond naar de voorstelling in aalst. ben benieuwd
                                      wimoptiek.be op

Comment

• Bij MX-Motors wisali? Ik ben daar vanochtend gepasseerd, maar niets gezien.

Graag een klein verslagje aub.

Groeten.

Comment

• er stonden er 3 gisterenavond.
                                          de executive versie zag er best knap uit met dat bicolor leder (buitenkant was ijsblauw achtig en binnenin creme leder. het speciale was dat er bepaalde portierdelen, net zoals de achterkant van de voorste zetels in zwart leder waren.) Heel mooie interieurcombinatie, die volgens mij nog knapper gaat zijn met een zwarte buitenkant.
                                          Voorzijde is enorm geslaagd qua lijn, de zijkant volgt mooi, aan de achterkant moet ik nog wat wennen. ('t is behoorlijk bol), kofferruimte lijkt me vergelijkbaar met men mondeo net zoals de ruimte binnenin.
                                          dashboard vond ik wat "saai", iets wat ik de vorige eigenlijk ook verweet en waarom ik toen naar de mondeo gegaan ben. (gps bv. lijkt precies nageplaatst) als ik dan bv. het nieuwe interieur van de mondeo vergelijk met de nieuwe 6, moet ik weer ford meer punten geven. ik heb het liever wat frivoler, en er zijn nog een paar harde plastiekstukken.

dit weekend is het opendeur bij hun.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X