Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben speciaal eens gestopt bij de lokale mazda garage om hem eens in levende lijve te gaan bekijken. Verdomd knappe snoet op de Mazda en die rode kleur staat hem beeldig. Het was wel de sportbreak uitvoering die wat mindre gunstig is naar CO² toe.
Wel grappig dat op de mazda site hij wordt aangeprezen dat hij 104g uitstoot (2.2 150pk sedan manueel), en er op de specificaties nog 108g staat met een voetnoot dat 104 in de toekomst zal kunnen ???
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Wel grappig dat op de mazda site hij wordt aangeprezen dat hij 104g uitstoot (2.2 150pk sedan manueel), en er op de specificaties nog 108g staat met een voetnoot dat 104 in de toekomst zal kunnen ???
Waar heb je die 108 terug gevonden?
Want heb nergens iets officieels kunnen vinden van 108.
Met deze motoren plaats mazda zich mooi tussen de efficientDynamic van bmw.
150pk - 104gr (mazda)
163pk - 109gr (bmw)
175pk - 119gr (mazda)
184pk - 119gr (bmw)
Heb hem vandaag eindelijk in het echt gezien....
mocht ik ergens een dikke 40.000 te veel hebben liggen, ik ging morgen onmiddellijk een nieuwe 6 bestellen
Waar heb je die 108 terug gevonden?
Want heb nergens iets officieels kunnen vinden van 108.
Die 108gr heb ik ook regelmatig teruggevonden.
Volgend jaar tegen de zomer gaat men nog aanpassingen doen en dan zakt die nog naar 104gr. Maar kennelijk ook enkel voor de sedan, 150pk!
Staat ook in de pdf van Loekie.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Die 108gr heb ik ook regelmatig teruggevonden.
Volgend jaar tegen de zomer gaat men nog aanpassingen doen en dan zakt die nog naar 104gr. Maar kennelijk ook enkel voor de sedan, 150pk!
Staat ook in de pdf van Loekie.
Wel jammer dat de automaat de CO² direct laat stijgen, bij VAG & BMW zakt de CO² net wanneer voor de automaat wordt gekozen ... dat kan nog wat efficienter dus Mazda
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Wel jammer dat de automaat de CO² direct laat stijgen, bij VAG & BMW zakt de CO² net wanneer voor de automaat wordt gekozen ... dat kan nog wat efficienter dus Mazda
Tja, het voordeel van dubbele koppeling versus koppelomvormer...
Tja, het voordeel van dubbele koppeling versus koppelomvormer...
Het voordeel van gerobotiseerde schakelbak (dubbele koppeling of niet, dat maakt niet uit) versus ouderwetse automaat
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Gepost op 16-01-2013 om 7:48 door sir_smokalot | 3 Reacties »
Dieselracen is cool. Dat was het nog niet zo toen Seat er in het WTCC mee begon, maar sinds Audi het doet raakt het toch meer en meer ingeburgerd. Mazda zet nu ook de stap, met deze 400 pk SkyActiv-D racer, voor op het Amerikaanse racecircuit. Ondanks dat de verkoop in Nederland niet heel hard loopt, ben ik altijd al gecharmeerd geweest van de Mazda6, zo ook van het nieuwe model. Deze raceversie gaat deelnemen aan het Grand-Am Road Racing Series Rolex GX Championship, in de VS dus. Nou is dieselracen daar net zoiets als een VARA-TV-presentator met een modaal salaris hier, maar Mazda pakt de handschoen op, en de specs liegen er niet om! Ongeveer 400 pk wordt er uit de 2.2 liter diesel gepeuterd, terwijl het blok voor het merendeel dezelfde onderdelen heeft als het 175 pk standaardblok waar het van is afgeleid. Hij gaat racen in de alternatieve GX-klasse, waar alle ‘buitenbeentjes’ in ondergebracht zijn. Net zoals de Nissan Deltawing betekent dat nog een aparte verschijning op het circuit, maar als Mazda het tot een succes weet te maken is dit natuurlijk prima PR voor het merk in Amerika. De looks mogen er in ieder geval wezen, dit is een gemene oliestoker! Op 26 januari moet de SkyActiv-D zich voor het eerst bewijzen, tijdens de 24 uur van Daytona. De eerste actiefoto’s staan op Mazda’s Facebook-pagina, hieronder de platen vanaf de beursvloer in Detroit.
400pk uit een 2,2 diesel blok .... blokje heeft potentieel zoveel is duidelijk ! Gaat zelf The Swede van mazoutstoven gaan houden van die cijfertjes ?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Tiens, geeft een koppelomvormer niet meer verlies (en dus meer verbruik) dan een dubbele koppeling?
Ja, maar dat is ook net wat hij zegt hé
Gerobotiseerde bakken en DSG-gevallen hebben geen koppelomvormer. Een klassieke automaat wel.
Wat ik me wel afvraag: de 8-traps van BMW, die is toch met klassieke koppelomvormer of vergis ik me?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Zal dat wellicht zijn... Dat, en het feit dat hij op autosnelweg een veel langere eindversnelling kan gebruiken (de 8ste kan een pure overdrive zijn) terwijl de 6de bij een manuele bak misschien niet zo lang is.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Zal dat wellicht zijn... Dat, en het feit dat hij op autosnelweg een veel langere eindversnelling kan gebruiken (de 8ste kan een pure overdrive zijn) terwijl de 6de bij een manuele bak misschien niet zo lang is.
Dat belet niet dat ik met een rustige rijstijl niet onder de 10,5l geraak op mijn wintersloffen ... ver van het opgegeven cijfer zoals Swede al aanhaalde in een ander topic. Dus ik volg de redenering wel ...
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
het is niet het formaat van wagen dat mij aanspreekt..maar voor mij was de Mazda 6 echt zowat de meest geslaagde wagen die ik op het autosalon gezien heb.
vergeleken met de concurrentie zat de verhouding prijs-kwaliteit-design-uitrusting erg goed.
Hij was zowat de enige wagen die ook na het zien van het prijskaartje nog interessant bleef.
bv.een VW Golf met vergelijkbare motor en minder uitrusting kost zomaar even meer dan 3.000€ meer dan deze wagen die in een klasse hoger thuishoort.
voor mijn part levert Mazda hier een erg sterk product af!
Comment