Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
    [ATTACH=CONFIG]95109[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95110[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95111[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95112[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95113[/ATTACH]
    Proficiat, mooi!
    truth is in the eye of the beholder

Comment

klopt, ben net gaan kijken op de parking en er zit idd geen bose in, stond nochtans wel op de offerte. Moet dit eens oppakken met de dealer.

deze morgen ook de eerste 150sneeuwkm gereden en was echt aangenaam verrast. Veel steviger op de weg dan mijn vorige a4 of c200, bij de kleinste schuiver zette hij zich direct zelf terug recht.
      Deautomatische ruitenwisser en autom lichten doen exact watze moeten doen.

Minpuntje;geen leeslampjes, weinig opbergruimte in de deuren

Duwen op de plafondlampjes zelf ?
      I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• er zitten maar 2 lampen int midden, weet niet welke andere plafondlampjes er zijn.

Comment

• 1. Mazda6 2.2D 175 pk
          2. Volkswagen Passat 2.0 TDI 170 pk
          3. Skoda Superb 2.0 TDI 170 pk

Vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk]

Mazda6 Sportbreak vs. Ford Mondeo Wagon, Hyundai i40 Wagon, Renault Laguna Estate & Toyota Avensis Wagon
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 1. Mazda6 Sportbreak 2.2D 150 pk - 458/600
              2. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 160 pk 455/600
              3. Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi 136 pk 450/600
              4. Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140 pk 447/600
              5. Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 pk 439/600

Vergelijkingstest: [www.auto-swiat.pl]-
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• @didi: hoe bevalt hij met dit koude weer?
                Ruiten snel ontdooit, binnen vlot warm?

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ik ben de laatste tijd nogal vrij veel op zakenreis geweest(zit nu in dubai) maar wat ik van mijn vrouw hoor(en zelf 2*gezien heb) ontdooien ruiten en spiegels zeer snel, binnentemperatuur vind ik persoonlijk ietsje trager, is niet echt koud maar in vgl met mijn vorige audi of mercedes duurt het wel iets langer alvorens hij op de gewenste warmte is.
                    verder ben ik er eigenlijk zeer positief over, vlotte rijstijl, genoeg power, goeie zetelverwarming, automatische rijverlichting is zeer goed net zoals de ruitenwissers. Bluetoot systeem is matig, audio is degelijk maar niet uitzonderlijk. Zit comfort is zeer goed, ook voor degene achterin.
                    verbruik rond de 7l(wsl wel door mijn zeer zware voet)

Comment

ik ben de laatste tijd nogal vrij veel op zakenreis geweest(zit nu in dubai) maar wat ik van mijn vrouw hoor(en zelf 2*gezien heb) ontdooien ruiten en spiegels zeer snel, binnentemperatuur vind ik persoonlijk ietsje trager, is niet echt koud maar in vgl met mijn vorige audi of mercedes duurt het wel iets langer alvorens hij op de gewenste warmte is.
                      verder ben ik er eigenlijk zeer positief over, vlotte rijstijl, genoeg power, goeie zetelverwarming, automatische rijverlichting is zeer goed net zoals de ruitenwissers. Bluetoot systeem is matig, audio is degelijk maar niet uitzonderlijk. Zit comfort is zeer goed, ook voor degene achterin.
                      Vind dat dat probleem met de "langzame" verwarming wel meer voorkomen. Onze V70, daar moet ik bij wijze van spreken 20km mee rijden, om hem een beetje warm te krijgen binnenin, terwijl onze Nissan van 15 jaar om de hoek al warm is.

Comment

• Zal het voordeel zijn van oudere auto's zeker?
                        Motor heeft mss meer weerstand waardoor die sneller warm is?
                        Hier thuis is mijn mazda Premacy van 11 jaar 6x sneller warm dan de audi A4 van 4 maanden oud.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Op mijn Mazda 6 ( vorig model ) zit er een extra verwarming op , die aanslaat vanaf 7° en kouder .
                          Probleem is wel als je een korte rit doet en direct de garage binnen rijdt dat die verwarming nog 1 à 2 min blijft doordraaien met als gevolg : een verbrande dieselstank in de garage .
                          En spreek dan nog niet van de extra verbruik ...
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

ik ben de laatste tijd nogal vrij veel op zakenreis geweest(zit nu in dubai) maar wat ik van mijn vrouw hoor(en zelf 2*gezien heb) ontdooien ruiten en spiegels zeer snel, binnentemperatuur vind ik persoonlijk ietsje trager, is niet echt koud maar in vgl met mijn vorige audi of mercedes duurt het wel iets langer alvorens hij op de gewenste warmte is.
                            Wat bedoel je met de matige bluetooth?

Heb jij ook bose speakers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Zal het voordeel zijn van oudere auto's zeker?
                              Motor heeft mss meer weerstand waardoor die sneller warm is?
                              Hier thuis is mijn mazda Premacy van 11 jaar 6x sneller warm dan de audi A4 van 4 maanden oud.
                              De efficiëntie van moderne motoren ligt zo belachelijk hoog dat motoren maar heel traag zouden opwarmen als er geen extra verwarming voorzien zou zijn. Al die eerste warmte gaat uiteraard naar het opwarmen van het blok om op bedrijfstemperatuur te kunnen draaien.
                              I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Vorige week mijn eerste "in het wild" gezien, wel in een donkergrijze of blauwgrijze kleur. Mooie lijn maar toch wat minder in het oog springend dan ik op basis van de eerste foto's zou verwachten.
                                Vandaag eentje in "soul red" op transport gezien, die zag er dan wél weer even spectaculair uit als op de foto's.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Gisteren een gedetailleerde test geleze in AutoGids: kwam er zeer goed uit.
                                  Maar soms gaan de commentaren toch alle kanten in verschillende boekjes/websites.

De ene zegt dat het interieur een gigantische stap vooruit heeft gemaakt qua kwaliteit, benadert Audi.
                                  Een andere vind het interieur van een BMW 3 VEEL beter.

De ene vind de 6 toch wat luidruchtig, de andere vind hem heel stil.

De ene vind het electrische stuur toch niet zo geweldig, de andere noemt het het beste elektrische stuur ooit getest.

Men vind het onergonomisch dat je en touchscreen en knoppen middenonderaan hebt. (dan heb je toch de keuze?)
                                  De knoppen staan onderaan niet goed, terwijl men datzelfde systeem bij een Renault wel ergonisch vind.

Enfin, de motor, versnellingsbak, onderstel en ruimte vind men overal wel zeer goed, dus ik wacht nog ongeduldig een maand af.

Comment

• Heilige huisjes worden niet gesloopt, zeker?
                                    Alleszins is deze nieuwe 6 een nieuwe stap vooruit, want hoe je het draait of keert, de vorige 6 was ook niet mis.

Comment

• Chris_147: ga er maar vanuit dat het een steengoed ding is. Als er wordt gezeverd over de posities of de hoeveelheid van de knopjes, dan is dat om op de rest niets af te dingen valt, en omdat het een japanner is.

Ik heb ook tests gelezen waar ze de honda accord afkraakten omwille van de hoeveelheid knoppen op dashboard en stuur (die er vooral staan dankzij de rijke uitrusting!). Terwijl dat toch nog steeds de beste japanner is, waar veel europeanen kwalitatief niet aan kunnen tippen.
                                      Op het autosalon dit jaar heb ik in menig europese wagen een knoppenzee gezien waar je onmogelijk aanuit kan, en die nog eens op een afschuwelijke manier zijn opgesteld (bv. ford en citroen).

Comment

• Ben geen Mazda rijder, noch grote liefhebber of adept van dit merk. Vraag me niet waarom, maar het is nu eenmaal zo.

Wel ben ik sedert wellicht meer dan 20 jaar abonnee op de autogids.

Mijn ervaring is, dat wanneer een auto er zo goed uitkomt als de nieuwe 6, dit een keigoed produkt moet zijn.

Alleen even afwachten wat de betrouwbaarheid zal wezen van deze toch wel inventieve dieseltechniek.

Mocht ik nu van auto moeten wisselen, zeker een kanshebber in Business uitvoering en automaat. Na korting heb je voor minder dan 30.000€ een behoorlijk complete auto met alle hedendaagse snufjes......

Rij momenteel volvo S60, maar deze komt ruim 10.000€ duurder uit..... Toch eens over nadenken in de toekomst.

Comment

• ik blijf verlopig positief. Heb vorige week in 3dagen 3500km gedaan en heb er echt niet van af gezien, totaal niet gebroken of tegen mijn goesting mee gereden.
                                          Enige echte minpuntje is dat boven de 140-150 het wel luidruchtig word(oke eigenlijk mag dit toch niet).
                                          Qua power zit er meer dan genoeg in, enkel bij het versnellen in 3e is het niet echt spectaculair. Qua baanligging echt geen klagen, ook niet bij hoge snelheden(+190).
                                          Het stuur vind ik persoonlijk het beste dat ik ooit gehad heb.

Het interieur van een bmw3 zal qua qualiteit volgens mij iets beter zijn, ruimte heb je wel meer in deze 6.

Comment

Working...
                                          X