Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ze maken het zichzelf wel moeilijk. Hun uitrustingsbeleid is toch nogal beperkt. Waarom verduisterde ruiten vanaf uitrustingsniveau active? Ik moet dat niet hebben want beperkt de zichtbaarheid naar achteren. Slechts 1 kleur voor het stoffen interieur. Radar gestuurde cc alleen op de executive, enz......

    Een 6 met de 175pk diesel icm automaat, 17 inch velgen, niet verduisterde ruiten en radargestuurde cc is dus onmogelijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
      ik blijf verlopig positief. Heb vorige week in 3dagen 3500km gedaan en heb er echt niet van af gezien, totaal niet gebroken of tegen mijn goesting mee gereden.
      Enige echte minpuntje is dat boven de 140-150 het wel luidruchtig word(oke eigenlijk mag dit toch niet).
      Qua power zit er meer dan genoeg in, enkel bij het versnellen in 3e is het niet echt spectaculair. Qua baanligging echt geen klagen, ook niet bij hoge snelheden(+190).
      Het stuur vind ik persoonlijk het beste dat ik ooit gehad heb.

      Het interieur van een bmw3 zal qua qualiteit volgens mij iets beter zijn, ruimte heb je wel meer in deze 6.
      Nog 2 nadelen die ik toch in verschillende reviews teruggevonden heb: middelmatige grip van de banden (heb ik persoonlijk een gruwelijke hekel aan) en het gebruiksgemak (of gebrek daaraan) van de GPS.
      Maar inderdaad, het gehele pakket ziet er op zowat alle vlakken goed uit, uiterlijk, uitrusting, motorisatie, prestaties, wegligging, verbruik.

      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Ze maken het zichzelf wel moeilijk. Hun uitrustingsbeleid is toch nogal beperkt. Waarom verduisterde ruiten vanaf uitrustingsniveau active? Ik moet dat niet hebben want beperkt de zichtbaarheid naar achteren. Slechts 1 kleur voor het stoffen interieur. Radar gestuurde cc alleen op de executive, enz......

      Een 6 met de 175pk diesel icm automaat, 17 inch velgen, niet verduisterde ruiten en radargestuurde cc is dus onmogelijk.
      Dat zie je wel vaker bij Japanse merken, dat vereenvoudigt het aantal varianten wat een positieve impact heeft op het productieproces / de productietijd. Iets meer mogelijke variaties zou leuk zijn, maar ze moeten ook niet de richting uitgaan van een aantal Duitse merken waar je zou verdwalen in de optielijst... tot je de prijzen doorrekent
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • Klopt, maar nu is de keuze toch zeer beperkt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Klopt, maar nu is de keuze toch zeer beperkt.
          True. Al kan het erger, bij sommige merken zit je meteen met een optiepakket van 2000 en meer euro aan je been als je bepaalde opties wil, terwijl de helft van die kosten komt van dingen die je er niet bij zou willen (in delen neerklapbare achterbank, elektrisch verstelbare zetels, ...)
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • [QUOTE=noctilucus;5070711]Nog 2 nadelen die ik toch in verschillende reviews teruggevonden heb: middelmatige grip van de banden (heb ik persoonlijk een gruwelijke hekel aan) en het gebruiksgemak (of gebrek daaraan) van de GPS.
            Maar inderdaad, het gehele pakket ziet er op zowat alle vlakken goed uit, uiterlijk, uitrusting, motorisatie, prestaties, wegligging, verbruik.

            Van de banden heb ik echt geen klagen, heb ze al een paar keer "getest"en telkens zijn ze goed bevonden.
            De gps functioneerde eerst niet bij mij, er zat een kabeltje los. Is vrijwel onmiddelijk hersteld en nu doet hij het goed. In mijn mercedes en audi was het gebruiksgemak hoger en was het ietsje moderner.

            Comment


            • [QUOTE=didi2;5070905]
              Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
              Nog 2 nadelen die ik toch in verschillende reviews teruggevonden heb: middelmatige grip van de banden (heb ik persoonlijk een gruwelijke hekel aan) en het gebruiksgemak (of gebrek daaraan) van de GPS.
              Maar inderdaad, het gehele pakket ziet er op zowat alle vlakken goed uit, uiterlijk, uitrusting, motorisatie, prestaties, wegligging, verbruik.

              Van de banden heb ik echt geen klagen, heb ze al een paar keer "getest"en telkens zijn ze goed bevonden.
              De gps functioneerde eerst niet bij mij, er zat een kabeltje los. Is vrijwel onmiddelijk hersteld en nu doet hij het goed. In mijn mercedes en audi was het gebruiksgemak hoger en was het ietsje moderner.
              Ik vind het eigenlijk jammer dat ze je zeker in die prijsklasse niet de keuze laten om navi al dan niet aan te sluiten? Ik heb een Garmin nuvi LMT3595, en daar kunnen heel wat constructeurs nog zeer veel van leren qua gebruiksgemak en updates. Maar ik zit dus wel opgescheept met een navisysteem wat ik nooit zal gebruiken.

              Heb je niet het idee dat het stuur een beetje glad is? Ik heb vorige week een testrit gedaan met een 165pk benzine, maar ik had de indruk dat ik minder grip op het stuur heb, dan bij mijn V70. Leer van het stuur lijkt me te glad te zijn.

              Comment


              • [QUOTE=Acemath;5072087]
                Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten

                Ik vind het eigenlijk jammer dat ze je zeker in die prijsklasse niet de keuze laten om navi al dan niet aan te sluiten? Ik heb een Garmin nuvi LMT3595, en daar kunnen heel wat constructeurs nog zeer veel van leren qua gebruiksgemak en updates. Maar ik zit dus wel opgescheept met een navisysteem wat ik nooit zal gebruiken.

                Heb je niet het idee dat het stuur een beetje glad is? Ik heb vorige week een testrit gedaan met een 165pk benzine, maar ik had de indruk dat ik minder grip op het stuur heb, dan bij mijn V70. Leer van het stuur lijkt me te glad te zijn.
                leer is voor mij persoonlijk geen probleem, vind ik niet echt te glad, kan uiteraard niet vergelijken met u volvo maar dit zou ik niet als hinderlijk aanzien.
                nog een minpuntje dit ikvergeten te vermelden heb zijn die lelijke kofferhaken(waarmee koffer open gaat), is uiteraard wel maar een detailke

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Ze maken het zichzelf wel moeilijk. Hun uitrustingsbeleid is toch nogal beperkt. Waarom verduisterde ruiten vanaf uitrustingsniveau active? Ik moet dat niet hebben want beperkt de zichtbaarheid naar achteren. Slechts 1 kleur voor het stoffen interieur. Radar gestuurde cc alleen op de executive, enz......

                  Een 6 met de 175pk diesel icm automaat, 17 inch velgen, niet verduisterde ruiten en radargestuurde cc is dus onmogelijk.

                  Dat is al decennia de vaste politiek van de Aziatische merken. Ze doen niet mee aan een optiepolitiek zoals de Europese en zeer in het bijzonder de Duitse merken.

                  Daar zijn allerlei redenen voor, te beginnen met een kwestie van logistiek en timing: een aanzienlijk deel van hun auto's komt nog altijd uit Azië, als ze dan een enorm keuzepalet bieden, kunnen ze niet anders dan de auto's volledig op bestelling gaan bouwen, en die vervolgens op een schip letterlijk de wereld te laten rondvaren. Door met een paar vaste uitrustingsniveaus te werken, zo goed als zonder opties (vaak zijn dat dan nog dingen die achteraf door importeur of dealer gemonteerd worden), in combinatie met een vrij kleine kleurenkeuze, wordt het financieel en logistiek beheersbaar om stocks aan te houden op het continent van bestemming.

                  Voorts speelt ook mee dat voor Aziatische merken historisch gezien de Amerikaanse markt de belangrijkste exportmarkt is. Amerikanen kopen in de overgrote meerderheid van de gevallen hun auto uit de stock van een dealer, die uiteraard ook geen 100 verschillende combinaties in voorraad gaat houden.

                  Gevolg van deze twee factoren is wel dat je moet eten wat de pot schaft.

                  En dan is er tenslotte nog het feit dat ze gewoon niet houden van kale auto's aan monsterprijzen, waar je dan achteraf nog eens voor hetzelfde bedrag opties aan moet toevoegen om bij de buurman enig aanzien te genieten.

                  Comment




                  • tis te hopen dat de nieuwe 6 minder roest aan zijn velgen als de vorige

                    Comment


                    • Nu al enkele exemplaren zien voorbij rijden... en ik moet mijn mening over het design herzien. De neus en flanken: puike prestatie. Maar de koffer (van de break), man toch, daar gebeurt veel te veel tegelijkertijd. Die chromen boomerang die een stuk uit de lichtblokken hapt, het logo geprangd tussen die boomerang en het raam. De manier waarop ze een kniklijn rond de nummerplaatzone hebben gevouwen. Zonde, als je 't vergelijkt met de rest van de looks.

                      Comment


                      • Je kan nu eenmaal geen auto maken die in de smaak valt van iedereen.
                        Alleen bij VAG slagen ze erin om een koekendoos te ontwerpen die vis nog vlees is. Maar wie wil in zo'n eenheidsworst gezien worden?


                        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Nu al enkele exemplaren zien voorbij rijden... en ik moet mijn mening over het design herzien. De neus en flanken: puike prestatie. Maar de koffer (van de break), man toch, daar gebeurt veel te veel tegelijkertijd. Die chromen boomerang die een stuk uit de lichtblokken hapt, het logo geprangd tussen die boomerang en het raam. De manier waarop ze een kniklijn rond de nummerplaatzone hebben gevouwen. Zonde, als je 't vergelijkt met de rest van de looks.

                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                        Comment


                        • Vandaag bezoek gebraht aan mazda dealer.

                          Heb prijs gevraagd voor Active versie + business en automaat en 2.2 d (150 pk).

                          Aankoop gebeurt als particulier.

                          Korting : 0.0000% op de business. Blijkbaar is dit een netto-prijs voor de particulier. Ook in fleet geven ze maar 3%.

                          Welke korting hebben anderen gekregen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                            Heb prijs gevraagd voor Active versie + business en automaat en 2.2 d (150 pk).
                            Aankoop gebeurt als particulier.
                            Korting : 0.0000% op de business. Blijkbaar is dit een netto-prijs voor de particulier.
                            Business uitvoering op zich is 2250€ goedkoper in vergelijking met Active en meeruitrusting van Business (Comfort Pack & TomTom)

                            Mvg,
                            =================
                            2016 Skoda Octavia RS

                            Comment


                            • "Terugroepactie Mazda 6 wegens brandgevaar", zie http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...andgevaar.aspx

                              Comment


                              • ja ook telefoon gekregen, ze komen hem morgen ophalen, krijg een cx5 ter beschikking voor de tijd dat de reparatie duurt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                  Alleen bij VAG slagen ze erin om een koekendoos te ontwerpen die vis nog vlees is. Maar wie wil in zo'n eenheidsworst gezien worden?
                                  veel mensen blijkbaar

                                  Comment


                                  • Laat ons weten hoe de CX5 is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                      Laat ons weten hoe de CX5 is
                                      Ooooo , gij slecht karakter ....


                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                      Comment


                                      • awel ik ben blij dat ik morgen de mijne weer terug heb. De jeep rijd goed, en is eigenlijk qua interieur hetzelfde. Maar qua motor is het de benzine met ?pk, maar voor mij voelt het echt minder, trager en logger aan dan mijn 6, die trekt veel meer, en er zitten minder lange stukken tussen het schakelen.

                                        Ze brengen morgen trouwens mijn 6 naar huis(150km) uit Nl omdat ik deze week niet meer naar kantoor ga.

                                        Comment


                                        • Een collega van mij heeft ook een 6. Blijkbaar heeft de garage niet genoeg vervangwagens en hebben ze bij Avis een aantal Mercedes B-klassen gehuurd. Gek hoor... Volgens de garagist zit het probleem trouwens in het i-loop systeem, en niet in een of andere chip voor ruisonderdrukking zoals in de kranten gemeld werd. Iemand een idee hoe dat precies in elkaar zit...?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X