Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
    Een collega van mij heeft ook een 6. Blijkbaar heeft de garage niet genoeg vervangwagens en hebben ze bij Avis een aantal Mercedes B-klassen gehuurd. Gek hoor... Volgens de garagist zit het probleem trouwens in het i-loop systeem, en niet in een of andere chip voor ruisonderdrukking zoals in de kranten gemeld werd. Iemand een idee hoe dat precies in elkaar zit...?
    het was iets met een condensator, wat juist weet ik niet.
    Ik heb de mijne trouwens sinds deze namiddag terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
      het was iets met een condensator, wat juist weet ik niet.
      Ik heb de mijne trouwens sinds deze namiddag terug
      Condensator, dat klinkt inderdaad als het i-eloop systeem...

Comment

• Deze week weet ik of ik een Executive 150/175 mag bestellen.

Ik lees echt wel zeer slechte dingen over die gps en die IPod connectie.

GPS kun je niet meer instellen al rijdend. Zit een beveiliging op.
        Ipod classic kan de mazda 6 niet mee om, en hij begint na elke herstart van de auto opnieuw hetzelfde liedje te spelen. Maw, hij onthoudt nie waar je laatst zat met luisteren. Beetje vreemd ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          Deze week weet ik of ik een Executive 150/175 mag bestellen.

Ik lees echt wel zeer slechte dingen over die gps en die IPod connectie.

GPS kun je niet meer instellen al rijdend. Zit een beveiliging op.
          Ipod classic kan de mazda 6 niet mee om, en hij begint na elke herstart van de auto opnieuw hetzelfde liedje te spelen. Maw, hij onthoudt nie waar je laatst zat met luisteren. Beetje vreemd ...
          dat van die ipod weet ik niet, nooit geprobeerd.

Gps kan je wel gewoon herstarten al rijden, gps is zeker niet de beste ooit, maar is degelijk en is tamelijk goed weergegeven.
          Zou mij zeker niet weerhouden om enen te bestellen

Comment

• Eens een indicatieve offerte gevraagd voor een 6 Executive, ligt boven budget voor mij. Wat wel past is de businessline. Best wel tevreden over de uitrusting: http://www.mazdabelgium.be/mazda-fle...mazda6_bl.html. We kunnen muggenziften want er zit geen Xenon nog leder op.

Comment

• Vandaag men eerste in 't wild gespot! Prachtige & frisse verschijning in het wit. Ook de vrouwelijke bestuurster was dit, op het eerste zicht.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Inmiddels al een handjevol van zien rondrijden in het wild. In een donkere kleur ziet hij er wel minder agressief of spectaculair uit dan in dat rood of als tweede keuze zilvergrijs. Hij ziet er wel echt goed uit en tegelijkertijd ook niet te overdreven, niet te druk qua lijnen vind ik.

Vandaag ook eens mee gereden. Op wat windgeruis rond de spiegels na zeer stil, meer dan voldoende vermogen en koppel (en dit was dan nog de 150 pk diesel), zeer deftige uitrusting voor die prijs.
                De zithouding lijkt me wel aan de hoge kant, al kan dat voor een deel aan mij liggen.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                  Inmiddels al een handjevol van zien rondrijden in het wild. In een donkere kleur ziet hij er wel minder agressief of spectaculair uit dan in dat rood of als tweede keuze zilvergrijs. Hij ziet er wel echt goed uit en tegelijkertijd ook niet te overdreven, niet te druk qua lijnen vind ik.

Vandaag ook eens mee gereden. Op wat windgeruis rond de spiegels na zeer stil, meer dan voldoende vermogen en koppel (en dit was dan nog de 150 pk diesel), zeer deftige uitrusting voor die prijs.
                  De zithouding lijkt me wel aan de hoge kant, al kan dat voor een deel aan mij liggen.
                  aan de zitpositie heb ik mij ook even moet gewoonmaken, is idd hoger dan de meeste waar ik mee gereden heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
                    aan de zitpositie heb ik mij ook even moet gewoonmaken, is idd hoger dan de meeste waar ik mee gereden heb.
                    Bij de Toyota Avensis had ik dat ook, misschien is dat design erop voorzien dat de gemiddelde Japanner ook nog op een deftige kijkhoogte uitkomt

Wat me nu nog te binnen schiet als praktisch nadeel: quasi geen opbergruimte in de voorste deuren, daar krijg je met moeite een zonnebril in opgeborgen en dan zit het zijvak effectief vol.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik heb een exclusive in bestelling staan (levering midden juni). Die komt standaard met 19" velgen. Had er veel (negatieve) commentaar over gelezen (geluid, hardheid, etc...) en de dealer wou ze eventueel kosteloos vervangen door 17" velgen. Bij een testrit viel het eigenlijk allemaal nog mee, vond ik. Maar een testrit is natuurlijk maar een testrit...
                      Wie hier heeft 19" velgen? Zou je ze opnieuw kiezen?

Comment

• Kosteloos voor jou maar hij gaat er nog geld aan verdienen .
                        Zelf velgen kopen en de 19" verkopen , zou ik doen .
                        Ik zou wachten en er mee rijden , iemand anders zijn gevoel is de jouwe niet .
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Dezelfde kritiek was er op de CX-5. Ik zie geen enkel probleem met die 19" wielen, in tegendeel zelfs.
                          Dat gezegd... het is zoals Dane zegt, het is voor iedereen anders. Ik kom van een verlaagde Focus met 18" er onder of een verlaagde MX-5. dan is elke andere auto soft he
                          Jm
                          http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Sja, zelf proberen was ook al in mij opgekomen. Maar ik vrees een beetje dat nieuwe 19" velgen verkopen ook niet zo eenvoudig zal zijn, vandaar de vraag.

Comment

• Waarom doe je geen tweede testrit over een stuk kasseien en een stuk autostrade met beton nadat je daar eerst met je huidige wagen bent gepasseerd, dat geeft je toch al een redelijk idee?
                              De één zal dat inderdaad te hard en te luidruchtig vinden, iemand anders is totaal andere normen gewoon, ...

Comment

• Ik heb ook een Executive besteld, met 17" velgen gratis door dealer in Turnhout vervangen.
                                Vooral om de prijs van de winterbanden omlaag te krijgen. Buiten het schoonheidsaspect zag ik geen voordelen bij de 19" velgen, enkel maar echte nadelen (prijs winterbanden) of mogelijke nadelen (lawaai, ophanging, ...)

Door verandering van werk heb ik mijn wagen echter nog steeds niet. (terwijl wel als eerste besteld in december!)
                                Levering was voorzien rond 17 april, dat werd wat uitgesteld met die problemen met die chip.
                                Einde maart had ik echter ontslag gegeven en huidige werkgever vond (onterecht natuurlijk) dat dit voldoende reden was om de wagen te annuleren en mij de annuleringskosten (15% waarde) door te rekenen!
                                Uiteindelijk mocht ik al wel bij mijn nieuwe werkgever reeds een wagen bestellen (voor ik begonnen was), per toeval kies ik natuurlijk voor een Mazda 6 Executive, break, 150 pk met exact dezelfde opties als die eerste. Zelfs serienummer was hetzelfde

Garage wil dan wel de annuleringskost laten vallen, zodat dat in ieder geval van de baan is. Maar door mijn opzeg begin ik pas 1 juli bij mijn nieuwe werkgever. Wagen staat dus bij de dealer in de keldergarage te pronken, wachtend tot ik begin.
                                Nu, ik mag niet klagen, de auto's van enkele collega's die ook overstappen worden niet overgenomen door rechtszaak van oude naar nieuwe werkgever.
                                Ik moet zeggen dat ik tot nu toe in heel deze affaire best tevreden over hoe Mazda Van Herck in Turnhout hiermee om gegaan is.

@ Netwave: wanneer had je besteld?

Comment

• @Chris_147: Dat van die winterbanden heb ik nooit begrepen. Het is toch veel goedkoper om winterbanden op (stalen) velg te kopen ipv ze telkens te laten wisselen/balanceren? Ik koop gewoon een setje 17" winterbanden op stalen velg en rij in de zomer op 19" LM velgen. Ik heb besteld op 23 februari. Trouwens: iemand een idee waarom ik enter niet kan gebruiken in deze editor? Het lukt me niet om een lege lijnen in te voegen, enter doet niks

Comment

• Ik ook niet, maar dat is hoe Leaseplan het doet. Voor mijn eigen wagen heb ik ook een setje winterbanden op wielen.
                                    Heb wel eens een prijs laten maken voor een V60 met extra 16" velgen (!) voor winterbanden, maar ja, dan gaat de VAA weer snel omhoog.

voor een leasemaatschappij doen die ook maar rare dingen.
                                    Bvb het abonnement voor de TomTom Live kan je bij Mazda niet bij bestellen voor ineens 4 jaar, Leaseplan kan dit ook niet meenemen in de maandelijkse prijs. Dus moet ik dit met mijn werkgever regelen...
                                    Gsm bij bestellen is ook al moeilijk, een iPad of Nexus 7 (toch ideaal voor navigatie!) gaat helemaal niet, laat staan vouwfiets of zo.
                                    gaat allemaal vlot bij andere maatschappijen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
                                      Trouwens: iemand een idee waarom ik enter niet kan gebruiken in deze editor? Het lukt me niet om een lege lijnen in te voegen, enter doet niks
                                      Ik heb deze vraag vorige week gesteld in 'Feedback'.

De voorlopige oplossing is inloggen, daarna op je toetsenbord 'F12' drukken.
                                      Nu opent zich een nieuw venster, Daar kies je bovenaan bij 'Browsermodus'
                                      voor 'IE9' (Internet Explorer 9), bij mij staat die standaard op 'IE10'. Nu kan
                                      je de 'ENTER' knop opnieuw gebruiken.

Nadeel bij mij is dat ik die instellingen iedere keer opnieuw moet zetten als ik
                                      ingelogd ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                                        Ik heb deze vraag vorige week gesteld in 'Feedback'.
                                        Dan werkt het inderdaad wel!

Als dat het probleem is, zou het ook moeten werken door op het blauwe gescheurde blad te klikken in de adresbank rechts (tussen het vergrootglas en refresh). Ik denk dat die instelling wel blijft gelden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Ik ook niet, maar dat is hoe Leaseplan het doet. Voor mijn eigen wagen heb ik ook een setje winterbanden op wielen.
                                          Heb wel eens een prijs laten maken voor een V60 met extra 16" velgen (!) voor winterbanden, maar ja, dan gaat de VAA weer snel omhoog.
                                          Leaseplan speelt het inderdaad raar. Je kan die winterbanden toch op een apart factuur laten zetten zodat het niet meetelt voor de VAA?

Tomtom live begrijp ik dan weer wel.

Comment

Working...
                                          X