Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag nog eens in de nieuwe Mazda 6 berline en break kunnen zitten! Ben altijd al fan geweest van Mazda, en ben altijd van geweest van de 6! Deze is voor mij wel echt een schot in de roos, en is kwa prijs nog tamelijk goed te doen vindt ik!
    Tevens is de break even duur als de berline blijkbaar. Persoonlijk zou ik een benzine versie nemen, rij nu eenmaal liever met benzine dan diesel!
    De voornaamste opties die ik erop zou nemen zijn, xenon, navi, verwarmde zetels, een mooie grote standaard velg en kwa kleur mmmm... ROOD, al enkele keren in het rood gezien en het staat hem wel goed :-)
    Nu enkel het vrouwke nog overtuigen en eventueel met het komende autosalon er ene bestellen...
    Zijn er hier al mensen met een benzine versie?

    Greetz Steven

    Comment


    • Denk dat de meeste 6 rijders kiezen voor een diesel in België.

      Het valt me op dat ik ze in het straatbeeld nog zo weinig zie rijden... Iedereen is positief, de reviews zijn goed, en toch zie je ze vrijwel niet. Mazda blijft toch een kleine speler in België.

      Comment


      • Iedereen wil hier 'premium' rijden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Iedereen wil hier 'premium' rijden.
          De meeste mensen die premium kopen, kopen een badge, niet een auto. Eén grote kudde...

          Comment


          • In Nederland verkoopt hij ook niet geweldig hoor: http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=22166&n=1
            294 registraties in de eerste 4 maanden van het jaar.
            Tegenover 3.286 voor BMW 3 of 1.663 voor Audi A4.

            Persoonlijk vind ik dit niet zo erg, maakt mijn auto exclusiever
            Mazda moet natuurlijk wel genoeg geld verdienen om de auto's nog te kunnen blijven maken.

            Ik blijf er wel bij dat Mazda hier zelf ook wel een grote hand in heeft, met het uitrusting- en motoren beleid.
            Geen 1.6 diesel in de vorige 6?
            Hoeveel van die 3.286 verkochte BMW 3's zijn er 318D's? Meer dan de helft schat ik!

            Ach, zo belangrijk vinden ze de Europese markt ook niet, en geef ze eens ongelijk in deze tijden.
            West-Europa wordt het verloren continent.

            Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
            De meeste mensen die premium kopen, kopen een badge, niet een auto. Eén grote kudde...
            Ik wil ook niet premium rijden, maar lekker.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

              Ik wil ook niet premium rijden, maar lekker.
              Ik denk niet dat je heel goed hebt begrepen wat ik daarmee bedoelde.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Geen 1.6 diesel in de vorige 6?
                Een 1.6 110pk in een Mazda 6 ???
                Zou ik toch niet moeten hebben .
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                Comment


                • Ik ook niet, maar hoeveel Passats/Superbs/C5s/508s/Lagunas/V60s... rijden er rond met een 1.5/1.6?
                  Meer dan dat er rondrijden met een 2.0, dat kan ik je verzekeren!

                  En een Citroen C5 met 1.6 weegt 1.513kg tov de 6 met 2.2 1405kg.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik ook niet, maar hoeveel Passats/Superbs/C5s/508s/Lagunas/V60s... rijden er rond met een 1.5/1.6?
                    Meer dan dat er rondrijden met een 2.0, dat kan ik je verzekeren!

                    En een Citroen C5 met 1.6 weegt 1.513kg tov de 6 met 2.2 1405kg.
                    Maar een 1.6 in zo'n relatief zware en grote carrosserie doet zo'n auto gewoon oneer aan, ook al weegt de Mazda 6 inderdaad verrassend weinig voor een auto van die omvang. Ze hadden hoogstens een fiscaal vriendelijke 136 pk versie van de 2.2 liter motor kunnen aanbieden, maar ik kan me voorstellen dat dat voor een markt van een paar 100 auto's per jaar niet de moeite loont.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                      Maar een 1.6 in zo'n relatief zware en grote carrosserie doet zo'n auto gewoon oneer aan, ook al weegt de Mazda 6 inderdaad verrassend weinig voor een auto van die omvang. Ze hadden hoogstens een fiscaal vriendelijke 136 pk versie van de 2.2 liter motor kunnen aanbieden, maar ik kan me voorstellen dat dat voor een markt van een paar 100 auto's per jaar niet de moeite loont.
                      En voor de Vlaamse markt telt enkel CO2. Dus voor die paar Brusselse of Waalse bedrijfswagens extra...
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        En voor de Vlaamse markt telt enkel CO2. Dus voor die paar Brusselse of Waalse bedrijfswagens extra...
                        Euh, je weet toch dat alle leasewagens in België in Brussel zitten?
                        Was voor mij de reden om geen 175pk te nemen. Een 2.0 zou op 495€ BIV zitten, de 2.2 150pk van Mazda zit al op 876€ en de 175pk op 2.478€! Spijtig dat Leaseplan hem niet in Vlaanderen kan inschrijven, dan was het slechts 69€...
                        Dan lijkt een 1.6 ineens zo geen slecht idee natuurlijk.

                        Ik zou zelf ook geen 1.6 moeten hebben in zo'n grote wagen.
                        Maar als je eens naar de wagens op de baan kijkt, dan is het merendeel wel met een 1.5 of 1.6 in die klasse. De 2 liters worden echt weinig verkocht hoor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          ...Ik zou zelf ook geen 1.6 moeten hebben in zo'n grote wagen.
                          Maar als je eens naar de wagens op de baan kijkt, dan is het merendeel wel met een 1.5 of 1.6 in die klasse. De 2 liters worden echt weinig verkocht hoor.
                          Het hangt er natuurlijk vanaf met welke merken je vergelijkt: Skoda, Volkswagen, Volvo e.d. zie je vaak met 1.6 liter diesels rijden; bij Franse merken weet ik het niet echt; bij Audi, BMW, Mercedes, Honda, Lexus, Alfa, Ford, Opel zit je ofwel met minimum een 2 liter bij de diesels, ofwel een 1.6 die maar weinig gekocht wordt.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                          Comment


                          • Volgens mij is het simpel: bij de merken die een 1.6 hebben, verkoopt die het beste.
                            Zeker bij de Franse merken en Ford en Volvo is die 1.6 een verkoopstopper.
                            Bij PSA en Ford heeft de 2.0 nog steeds geen start/stop, dus in een 508 of Mondeo break is de uitstoot al gauw 130gr.

                            Audi, BMW, Mercedes, Honda, Lexus, Toyota, Opel hebben niets kleiner dan een 2.0 (in echte cylinder inhoud!)
                            Opel en Honda gaan wel komen met een 1.6 binnenkort, bij Honda verwacht ik die ook niet in de Accord en in de Civic zal die ook wel het meerendeel van de verkoop gaan uitmaken.
                            Bij Opel gaat de 1.6 de 2.0 vervangen tot 130pk, wat denk ik ook de meest verkochte versie van de Insignia, Zafira is.

                            Als ik even bij ons op het werk op de parking kijk:
                            3x Renault Grand Scenic: 1.5 en het ligt niet aan het budget, want de wagens zijn zeer goed uitgerust.
                            Alfa Guillietta: 1.6, voor de rest ook goed uitgerust (hoewel de 2.0 waarschijnlijk wel boven die persoon zijn budget zat)
                            Ford Mondeo Break: 1.6, ook hoogste uitrustingsniveau.
                            De meeste mensen kiezen kennelijk liever een goed uitgeruste wagen, dan een snelle wagen.

                            Enfin, hypothetische discussie, want die 1.6 of andere uitrustingsniveaus komen er toch nooit bij Mazda.

                            Comment


                            • tja.. downsizing.. vroeger was je een dikke meneer als je een V6 reed.. nu als je een grote zware vervuilende 2.0 tdi hebt. In een 1.6 tdi wil ik nog niet dood gevonden worden.

                              Wat is de beste optie op een auto? een goeie motor uiteraard.

                              Ik blijf koppig benzine rijden.. momenteel 1.6 turbo benzine, tof en betaalbaar!

                              Onlangs een testrit gedaan met een civic met de geprezen 1.6 dtec.. ging niet echt vooruit en maakte best wat lawaai.. ze mogen hem houden!

                              Ook eens met een golf VII 1.2 tsi dsg gereden -> superstil, soepel, vlot genoeg, en een verbruik in praktijk van 6 liter (benzine) gemiddeld! En dat is minder dan heel wat diesels.

                              Comment


                              • los daarvan.. de skyactiv motoren in de mazda lijken mij wel dik in orde!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  tja.. downsizing.. vroeger was je een dikke meneer als je een V6 reed.. nu als je een grote zware vervuilende 2.0 tdi hebt. In een 1.6 tdi wil ik nog niet dood gevonden worden.

                                  Wat is de beste optie op een auto? een goeie motor uiteraard.

                                  Ik blijf koppig benzine rijden.. momenteel 1.6 turbo benzine, tof en betaalbaar!

                                  Onlangs een testrit gedaan met een civic met de geprezen 1.6 dtec.. ging niet echt vooruit en maakte best wat lawaai.. ze mogen hem houden!

                                  Ook eens met een golf VII 1.2 tsi dsg gereden -> superstil, soepel, vlot genoeg, en een verbruik in praktijk van 6 liter (benzine) gemiddeld! En dat is minder dan heel wat diesels.
                                  +1







                                  blabla (omdat er minstens 5 tekens moeten zijn)

                                  Comment




                                  • Bij Carbuyer roepen ze de 6 zelfs uit tot hun beste keuze qua grote familiesedan. Hun reviews zijn doorgaans vrij rechtuit en informatief voor de dagelijkse rijder, dus dit zie ik als een groot compliment.
                                    Ik zie (na de discussie hierboven) de Mazda 6 als een wagen die voor iedereen interessant kan zijn, niet alleen voor de zakelijke rijder. Hij zal zeker ook de particuliere klant aanspreken met zijn lage CO2 en vlotte rijgedrag.

                                    Comment


                                    • Mazda heeft echter de badge niet mee. Al tien jaar maken ze prachtige betaalbare wagens (in de jaren 90 waren het gedrochten en betaalbaar is relatief) met leuke slogans en een publiek dat zich positief toont. Toch vertaalt het zich niet in verkoopcijfers.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        Mazda heeft echter de badge niet mee. Al tien jaar maken ze prachtige betaalbare wagens (in de jaren 90 waren het gedrochten en betaalbaar is relatief) met leuke slogans en een publiek dat zich positief toont. Toch vertaalt het zich niet in verkoopcijfers.

                                        Dat komt omdat men zich vooral in België blindstaart op de badge. In de oost Europese landen zie je bvb pakken meer Mazda's en andere Aziatische merken rijden, simpelweg omdat je veel meer waar voor je geld krijgt.

                                        Veel mensen zien een auto als minderwaardig als er voor hen geen juiste badge opkleeft en we weten dan allemaal wel over welke juiste badges het gaat he B4_avant.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                          Mazda heeft echter de badge niet mee. Al tien jaar maken ze prachtige betaalbare wagens (in de jaren 90 waren het gedrochten en betaalbaar is relatief) met leuke slogans en een publiek dat zich positief toont. Toch vertaalt het zich niet in verkoopcijfers.
                                          In de tweede helft van de jaren 90, toen Ford zich dacht te moeten moeien en de auto's er vooral betrouwbaar moesten uitzien, waren ze niet echt sexy te noemen.
                                          Maar om te zeggen dat een 323F BA (verkozen tot mooiste wagen in Italië), een RX7 FD, een MX3 of een MX6 gedrochten waren, dan moet je ze toch echt eens naast Duiste modellen uit die tijd plaatsen.
                                          KLIK |&| KLAK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X