Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
    Ik blijf bij 19, ja (zie hierboven). Vond jij het verschil voor en na de wissel groot?
    Vergelijking is moeilijk te maken: met de 19" velgen heb ik vrijdag van de garage naar huis gereden en zaterdag ernaar, en dat was het: 3km of zo. Reed niet slecht

Ondertussen al 3x naar midden Nederland op en af: straks staan de eerste 1.000km er op.
    Zalig! Zit lekker, wagen is zo ongelofelijk licht: wagen zelf, stuur, pook, echt alles. Trekt lekker op de snelweg, zelfs in 6e vanuit 1.000 toeren. Op binnenwegen ligt hij ook fantastisch op de weg en toch ook comfortabel.

Echt blij dat ik gewacht heb om deze te kunnen bestellen. V60 was ook een kandidaat, maar als ik binnenruimte en prestaties vergelijk, dan weet ik het wel.

Comment

• En wat zijn de bevindingen na 2 weken...? Nog steeds zo enthousiast? Of ook minpuntjes ontdekt?

Comment

• Weinig mee gereden vorige week, naar Rock Werchter geweest en zo.
        Daar maar de auto van mijn vrouw voor genomen.

Motor wordt nog beter en beter, echt een kei.
        MP3 is nog altijd ruk, voor de prijs van de TomTom als optie, zou je beter een ingebouwde Pioneer navi unit kopen.
        Wat weinig opbergvakjes vooraan: grote vak onder je armsteun, maar om kleine dingen (USB sticks voor muziek) op te bergen is die niet ideaal.
        Dat zijn eigenlijk de enige nadelen.
        Voor de rest gewoon een perfecte wagen!

Comment

• De mijne is ook aangekomen. Met wat geluk volgende week op de baan!

Comment

• Spannend! Ik heb er de eerste 2.000 km op zitten.

Misschien kunnen we een exclusief clubje oprichten: enkel rode 6 breaks met witte lederen interieur toegelaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Spannend! Ik heb er de eerste 2.000 km op zitten.

Misschien kunnen we een exclusief clubje oprichten: enkel rode 6 breaks met witte lederen interieur toegelaten
              Klinkt meer als een date ;-)

Comment

• Af en toe zie ik de neus van een Volvo V40 laatste model en dan denk ik dat het een Mazda 6 is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Af en toe zie ik de neus van een Volvo V40 laatste model en dan denk ik dat het een Mazda 6 is...
                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Af en toe zie ik de neus van een Volvo V40 laatste model en dan denk ik dat het een Mazda 6 is...
                    Zo een schande is dat niet hoor.
                    Als ze van ver in je spiegel naderen zijn er echt wel gelijkenissen:

volvo-v40-rdesign-7-front-cornering_0.jpg

Mazda-6_Sedan_2013_800x600_wallpaper_02.jpg
                    KLIK |&| KLAK

Comment

• Vandaag mijn tweede witte gespot in Bredene. Stond daar prachtig te pronken op de eigenaar zijn oprit. Misschien iemand van hier?
                      Ondanks mijn "verslaving" voor Audi & Mercedes kan ik de Mazda 6 (en ook de CX 5) ten zeerste waarderen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Voila, de eerste 75 km staan er ook op

Rood staat de 6 als gegoten, imho, zeker icm het witte leder.

Eerste bevindingen? De motor is echt een juweeltje. Het keyless systeem werkt echt goed: openen, starten en sluiten zonder de sleutel uit je zak te halen, super! Audio installatie klinkt top. Afwerking is van bijzonder hoog niveau (die indruk had ik gek genoeg in Parijs niet).

Alleen MP3 op USB is ruk, zoals Chris hierboven al aangeeft. M'n grootste ergernis is dat na het starten van de wagen steeds opnieuw de eerste track van het eerste album speelt. Ik hoop dat MP3 op CD beter werkt (nog niet getest).

De toeters en bellen op zo'n executive zijn echt eindeloos. Voor de eerste keer dat ik met een wagen rij waarvan in niet denk dat ik het meeste wel snap na een kort ritje...

Comment

• Waarschijnlijk kan je al een update doen van je TomTom systeem.
                          En kennelijk kan je ook een GPS quick fix update downloaden, zodat hij voor de komende week weet waar hij de sattelieten moet vinden.
                          Dan heb je sneller daar een fix op, maar dat moet je dan iedere week doen...

Ik hoop echt dat men die MP3 nog aanpast, ik wordt er zot van!
                          Ook het invullen van titel etc duurt vrij lang, je ziet echt de 3 veldjes verschijnen als je naar een volgend liedje springt.

Comment

• Ik hoorde zonet van Jemme (CX-5) dat de nieuwe softwareversie (met oa voorlezen van SMS) verantwoordelijk is voor het MP3-hervatten probleem. Maw, 2013 CX-5 heeft er last van, de versie van 2012 niet.

Ik hoop ook dat ze 't oplossen.

Ik vraag me af waar je zulke dingen moet melden? Ik heb 't idee dat de dealer met zo'n klacht niet verder gaat...

Comment

• Helaas heb ik met de navi unit niet zoveel geluk.

Navigeren lukt een kilometer of twee, daarna bevriest het beeld enkele seconden en springt dan op radio. Op "Nav" drukken doet dan helemaal niet meer. Na even wachten gaat het weer eventjes wel.

Comment

• Is het voorlezen van SMS'en bij iedereen in het Engels? Menu staat in 't Nederlands...

Comment

Helaas heb ik met de navi unit niet zoveel geluk.

Navigeren lukt een kilometer of twee, daarna bevriest het beeld enkele seconden en springt dan op radio. Op "Nav" drukken doet dan helemaal niet meer. Na even wachten gaat het weer eventjes wel.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn CX-5 ...
                                  Hout vasthouden, maar de laatste 2 dagen heb ik geen vastlopers meer gehad.
                                  Hij zal last gehad hebben van de hitte zeker ??

Comment

Is het voorlezen van SMS'en bij iedereen in het Engels? Menu staat in 't Nederlands...
                                    Welke telefoon heb je, want SMS wil hij bij mij niet voorlezen.
                                    Daar heb je het Bluetooth MAP protocol voor nodig, en veel Android telefoons ondersteunen dat niet.

Comment

• Chris,
                                      Laten voorlezen kan ook zonder het MAP protocol. Eigenlijk is het dan je GSM die dit voorleest, maar het geluid wordt gestuurd naar je boxen.
                                      Ikzelf heb een Windows Phone en die heeft enkel spraakgestuurde opdrachten in het E,ngels. Dus mijn berichten worden in het Engels voorgelezen.

Comment

• Gery, hoe gaat dat dan in zijn werk bij jouw?
                                        Heb jij de SMS knop op je radionavigatie? Bij mij is die namelijk uitgegrijsd.
                                        Volgens mij komt die pas te voorschijn als je het MAP protocol hebt.

Je kan wel zelf op je telefoon dat voorlezen starten, maar voor mij draagt dat niets bij aan verkeersveiligheid tov op je telefoon te lezen: allebei gevaarlijk.
                                        Of mis ik nog iets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                          Ik heb hetzelfde probleem met mijn CX-5 ...
                                          Hout vasthouden, maar de laatste 2 dagen heb ik geen vastlopers meer gehad.
                                          Hij zal last gehad hebben van de hitte zeker ??
                                          In eerste instantie heeft de garage de GPS module vervangen (= module waar je de SD kaart inschuift). Dat gaf echter geen verschil. De dealer dacht dat het niet mogelijk was om de SD-kaart van een andere wagen te gebruiken wegens de 'koppeling' tussen kaart en unit. Dat scheen echter wél te lukken. Daarna intensief gaan testen en na meer dan een uur nog steeds geen vastloper. Oftewel heb ik een persoonlijk record te pakken, oftewel is het probleem opgelost... Ik hoop op het laatste!!

Comment

Working...
                                          X