Gek...
Wij zijn net terug van 2 weken Italië. Na de eerste problemen met Tomtom ben ik er nu wél enthousiast over. Vooral de live services zijn een toegevoegde waarde.
De gemelde vertragingen waren verbazend juist! Al was het maar een minuutje aanschuiven, Tomtom wist ervan. Het gaf wel vertrouwen. Diverse keren hebben we dan ook op aanraden van Tomtom een snellere route genomen. Eén voorbeeldje: tussen Milaan en Bologna was er volgens Tomtom een vertraging van zo'n 90 minuten, dus zijn we via Genova gereden. Later hoorde we op de radio de bevestiging van wat Tomtom zei.
Op de terugweg gisteren was het overal héél druk. Ik wist al dat er voor de Gottard een file stond van 120 minuten, voor ik de waarschuwingsborden naast de baan zag. Tomtom zei me dat het sneller was om via de pas te rijden, wat ik dan ook gedaan heb. Dat ging best vlot.
In Italië heb ik geen grote fouten kunnen ontdekken in het kaartmateriaal. Hier en daar een rond punt ipv een kruispunt of andersom, maar verder ging het niet. Eenrichtingsstraten waren correct aangegeven (en dat waren er wel wat).
Ook heb ik meermaals Tomtom places gebruikt, ging ook prima.
Helemaal bugvrij is het systeem overigens nog niet. In de heenrit en in Italië zelf had ik geen enkel probleem, maar tijdens de terugrit had ik de eerste 300 km geen live services (kon geen verbinding maken) en zo'n 300 km voor m'n eindbestemming viel de stem weg (vanmorgen terug ok).
Je verbruik ligt wel hoog, vind ik.
Toen ik vertrok stonden er 1300 km op de teller met een gemiddeld verbruik van 6.7. We hebben deze vakantie zo'n 3600 km gereden en het gemiddeld verbruik staat nu op 6.1 (2 x de Alpen over waarvan 1 x via de Gottardpas, Volterra, etc). Niet slecht, vind ik! Op vlakke autosnelweg met cruise control op 130 km/uur, 4 personen met volle koffer, ligt het verbruik bij mij op 5.4. De 175pk versie, bij 150pk zou dat nog iets lager moeten liggen.
Wij zijn net terug van 2 weken Italië. Na de eerste problemen met Tomtom ben ik er nu wél enthousiast over. Vooral de live services zijn een toegevoegde waarde.
De gemelde vertragingen waren verbazend juist! Al was het maar een minuutje aanschuiven, Tomtom wist ervan. Het gaf wel vertrouwen. Diverse keren hebben we dan ook op aanraden van Tomtom een snellere route genomen. Eén voorbeeldje: tussen Milaan en Bologna was er volgens Tomtom een vertraging van zo'n 90 minuten, dus zijn we via Genova gereden. Later hoorde we op de radio de bevestiging van wat Tomtom zei.
Op de terugweg gisteren was het overal héél druk. Ik wist al dat er voor de Gottard een file stond van 120 minuten, voor ik de waarschuwingsborden naast de baan zag. Tomtom zei me dat het sneller was om via de pas te rijden, wat ik dan ook gedaan heb. Dat ging best vlot.
In Italië heb ik geen grote fouten kunnen ontdekken in het kaartmateriaal. Hier en daar een rond punt ipv een kruispunt of andersom, maar verder ging het niet. Eenrichtingsstraten waren correct aangegeven (en dat waren er wel wat).
Ook heb ik meermaals Tomtom places gebruikt, ging ook prima.
Helemaal bugvrij is het systeem overigens nog niet. In de heenrit en in Italië zelf had ik geen enkel probleem, maar tijdens de terugrit had ik de eerste 300 km geen live services (kon geen verbinding maken) en zo'n 300 km voor m'n eindbestemming viel de stem weg (vanmorgen terug ok).
Je verbruik ligt wel hoog, vind ik.
Toen ik vertrok stonden er 1300 km op de teller met een gemiddeld verbruik van 6.7. We hebben deze vakantie zo'n 3600 km gereden en het gemiddeld verbruik staat nu op 6.1 (2 x de Alpen over waarvan 1 x via de Gottardpas, Volterra, etc). Niet slecht, vind ik! Op vlakke autosnelweg met cruise control op 130 km/uur, 4 personen met volle koffer, ligt het verbruik bij mij op 5.4. De 175pk versie, bij 150pk zou dat nog iets lager moeten liggen.
Comment