Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • misschien heb je er ook andere zaken voor in de plaats gekregen. ik vind verbruik voor zo een wagen zo rond de 6L een goed resultaat. verbruik cijfers zijn ook geen constante. alleen al de windrichting zorgt voor 0.5l verbruiksverschil. je moet altijd opletten met zo maar te vergelijken als je dit niet gelijktijdig kan doen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door NetWave Bekijk Berichten
      Ter info: via mijn dealer heb ik reactie gehad van Mazda Belgium.

      In verband met dat USB verhaal heeft Mazda veel klachten gehad. Ze gaan actie ondernemen, in samenspraak met de diverse partners, om tot een oplossing te komen. Wordt vervolgd, volgens de dealer. Qua termijn durft hij echter geen uitspraak te doen.
      Ik zou liever het mediatainment systeem van de nieuwe 3 hebben. Damn, dat ziet er goed uit. Dan komt dat van de 6 en CX5 precies uit de middeleeuwen. Dat gezegd, ik snap echt niet waarom ze dat duidelijk veel mooier en waarschijnlijk ook beter systeem niet in de 6 en CX gestoken hebben. Ik zou denken dat de duurdere wagens toch recht zouden hebben op het beste systeem?
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

      2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



      1996 RX-7 FD3S

      Comment


      • Ergens gelezen dat de CX-5 en 6 volgend jaar een update krijgen naar dat nieuwe systeem.
        is op zich ook zeer simpel in te bouwen.
        Maar daar zijn de huidige kopers weinig mee natuurlijk, sterker nog: het zal Mazda nog minder reden geven om het huidige systeem te verbeteren.

        Comment


        • Hopelijk krijgen wij ook die updates. Maar ik vrees dat ik het antwoord reeds ken.
          Jm
          http://www.roadsterclub.be

          2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



          1996 RX-7 FD3S

          Comment


          • Da's onmogelijk dat wij dat krijgen: hardware is helemaal anders: display, TomTom module (is het nog wel een TomTom?) en MMI interface tussen de stoelen.
            Garage heeft me laten weten dat Mazda Support zegt dat er weldra een oplossing komt voor het niet onthouden van laatst gespeelde MP3.
            Support zei dat de garage iedere klacht moet loggen zodat zij naar Mazda Europa druk kunnen zetten.
            Dus contacteer je garage zeker hiervoor!

            Mijn verbruik begint iets te dalen, de laatste 2.000km heb ik gemiddeld 6.0l/100km.
            Dat is met snelweg (af en toe best snel, maar meestal 125km/u), binnenwegen en stad. (en bandendruk van bijna 3 bar)

            Wat ik raar vind is dat de start/stop echt lang wacht om de motor stil te leggen.
            Bij het uitbollen naar een licht stopt hij pas echt als je stilstaat.
            Vorige wagens deden dit bij het uitbollen reeds.
            En tegenwoordig bollen de voorliggers serieus uit, dus ik zou gemakkelijk 5s langer kunnen stilleggen, maar dat lukt dus niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Wat ik raar vind is dat de start/stop echt lang wacht om de motor stil te leggen.
              Bij het uitbollen naar een licht stopt hij pas echt als je stilstaat.
              Vorige wagens deden dit bij het uitbollen reeds.
              En tegenwoordig bollen de voorliggers serieus uit, dus ik zou gemakkelijk 5s langer kunnen stilleggen, maar dat lukt dus niet.
              Dit heb ik ook al gemerkt en is mogelijk te verklaren door het i eloop systeem. Tijdens het uitbollen slaat deze nog extra op waardoor je langere tijd kan stilstaan (met airco etc.) zonder dat de motor terug aanslaat. De 5 seconden heb je globaal dus teruggewonnen.

              Comment


              • Daar zit iets in.
                Ik kon al niet geloven dat die Jappen zo dom zouden zijn om dat laatste beetje besparing er niet uit te halen.

                Comment


                • Mag ik even informeren of een huidige Mazda 6 rijder mij zijn ervaringen betreffende 2 punten kan meedelen.
                  Gisterenavond testrit gedaan met onze toekomstige Mazda 6 (Sportswagon, Skyactive D, 175 pk, automatische transmissie), eerstdaags te bestellen.
                  Eerste probleem : de privacy ruiten. Zeer mooi langs de buitenkant, maar binnenin verschoot ik hoeveel licht deze wegnemen. Voor de achterste zijruiten vond ik het nog geen groot probleem, maar voor de achterruit was dit ronduit hinderlijk. Ik geef toe, gisteren tijdens de testrit was het aan het regenen en reeds 19.30 uur, dus begin van de schemering en vrij donkere weersomstandigheden. Maar tijdens een stukje autosnelweg was het behoorlijk confronterend om voor mij en opzij een helder zicht te hebben (via de normale ruiten) en eenmaal in de achteruitkijkspiegel een heel donker zicht op de achterliggers. Ik stel mij nu de vraag wat dat zou geven als het echt volledig donker is, want ik ben zeer regelmatig na 23 uur nog op de baan. En veiligheid vind ik wel nogal belangrijk. Heeft iemand al ervaring met die privacy ruiten bij nacht?
                  Tweede probleem: bij zeer trage manoevers (parkeren of voor rood licht staan en de voorligger nog zachtjes benaderen) kraken die remmen van jewelste. Telkens ik die rem losliet was er een krakend geluid (ik kan het moeilijk anders omschrijven); ronduit storend en zeer eigenaardig voor een nieuwe auto (9000 km op teller bij testwagen). De garagist kon mij daar geen uitleg voor geven: hij vond dit 'normaal'. Zou dit kunnen te maken hebben met het feit dat de auto beschikt over automatische transmissie, waar bij het loslaten van de rem de auto onmiddellijk de neiging heeft om te gaan rijden, in tegenstelling tot een handgeschakelde bak waar je bewust moet gas geven. Onze vorige Mazda's (allen handgeschakeld) hadden die probleem niet. Vandaar mijn vraag of iemand hier iets zinnigs kan over zeggen?
                  Voor de rest niets dan lof over deze testrit. Veel power onder de motorkap (175 pk), zeer aantrekkelijk en mooi afgewerkt dashboard, goedzittende zetels, inderdaad niet veel opbergruimte maar mijn ervaring is dat teveel bergruimte dikwijls gevuld wordt met rommel (dus mij stoort het niet). Prachtwagen. Ik kijk uit naar het einde van de winter, want tegen dan moet hij klaarstaan bij de dealer. Ik wil nog 1 winter doen met mijn huidige oude Mazda 626 die weliswaar nog perfecte winterbanden heeft, vandaar.

                  Comment


                  • Dat kraken van de remmen heb je bij vrijwel iedere wagen met automatische versnellingsbak. Wat betreft het zicht naar achter bij privacyglas: als het donker is is het de bedoeling dat alle weggebruikers hun lichten werken dus op die manier zal je ze zeker zien door je achteruitkijkspiegel. Anderzijds heb je nog altijd je zijspiegels waarmee je alles in de gaten kan houden...

                    Comment


                    • Met de handgeschakelde versie nog niets gemerkt van krakende remmen ( ook 9000km).
                      Privacy glass is me zelfs nog geen verschil opgevallen met vorige wagens.
                      Dimmende binnenspiegel zal er ook wel iets aan bijdragen.

                      Comment


                      • Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat Mazda de klant quasi verplicht om met zo'n verdonkerde ruiten rond te rijden. De basisversie heeft dit niet, maar is niet verkrijgbaar met de 175pk motor en is nogal kaal betreffende de uitrusting.

                        Dat kraken van de remmen is vreemd. Veel met automaat gereden en daar nooit last van gehad. Kan wel gebeuren als ge de rem wat los laat om vooruit te kruipen. En mss heeft de testwagen al het een en ander meegemaakt. Ge moest eens weten hoe die behandeld worden.

                        Comment


                        • Dank je voor de eerste reacties. Voor de krakende remmen had ik al een vermoeden van de link met een automatische versnellingsbak. Dit wordt dus bevestigd. Een beetje raar voor een auto die voor de rest zeer geluidloos en stil werkt. Als het normaal is zal ik er moeten aan wennen.
                          Ook de donkere ruiten zullen enige gewenning vragen. Misschien stond gisteren bij de testrit de binnenspiegel op automatisch dimmen, dat weet ik niet meer, en kan bij het uitschakelen ervan het donkere effect wat verminderd worden. Maar het was alleszins een groot contrast, alsof je 's avonds met een zonnebril op aan het rijden bent.
                          Nu nog de knoop doorhakken welke kleur het wordt: Zwart volgens de echtgenote (en dus zal het dat wel worden denk ik ) met wit interieur. Aluminiumgrijs vond ik ook wel zeer aantrekkelijk (in de showroom) en de rode versie kon ik zeer smaken maar dit is een 'no passaran' voor de wederhelft.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat Mazda de klant quasi verplicht om met zo'n verdonkerde ruiten rond te rijden. De basisversie heeft dit niet, maar is niet verkrijgbaar met de 175pk motor en is nogal kaal betreffende de uitrusting.

                            Dat kraken van de remmen is vreemd. Veel met automaat gereden en daar nooit last van gehad. Kan wel gebeuren als ge de rem wat los laat om vooruit te kruipen. En mss heeft de testwagen al het een en ander meegemaakt. Ge moest eens weten hoe die behandeld worden.
                            De testwagen is niet echt 'test' in de echte betekenis van het woord en wordt weinig uitgeleend. Het bleek de privéwagen te zijn van een familielid van de garagist, maar omdat wij specifiek die versie zouden kopen (Executive) werd ons een ritje met die privéwagen voorgesteld zodat we echt de look and feel zouden hebben van onze toekomstige mazda. Dus ik denk niet dat die 'testwagen' door iedereen mag gereden worden.
                            Voor de rest volledig akkoord met de verplichting van Mazda om in bepaalde afwerkingsversies die privacy ruiten te moeten nemen. Na mijn ervaring van gisteren zou ik ze eerder weglaten, hoewel het zeer mooi is aan de buitenkant.

                            Comment


                            • Gij gaat mogen poetsen. (bij een zwarte)

                              Comment


                              • Nog even terugkomen op mijn post van enkele dagen geleden. Krakende remmen bij trage manoevers en privacy ruiten bij nacht. Diabolic zegt dat de krakende remmen normaal zijn bij automatic, David 67 heeft er nooit last van gehad. Zijn er hier op het forum geen andere ervaringen van de nieuwe Mazda 6 automatic rijders? Idem voor de pricary ruiten. Ik heb al 2 testritten mogen doen, maar nog niet in echt donkere omstandigheden. Ik kan moeilijk nog een derde rit aanvragen om eens na 21 uur met die wagen te mogen rijden. Uiteraard rijdt iedereen 's avonds met lichten en je zal die lichten wel duidelijk zien in de achteruitkijkspiegel, na 30 jaar rijden weet ik dat ook wel, maar het gaat mij om het volledige plaatje (omgeving en totaalzicht via achterruitkijkspiegel in contrast met het zicht vooraan en opzij zonder verdonkerde ruiten). Hoe ervaren jullie dat? Het zijn mijn enige 2 bedenkingen bij de nieuwe Mazda 6 waar ik graag iets meer gebruikerservaringen had over gelezen. Thnx.

                                Comment


                                • Ik ga er van uit dat het privacy glas identiek is aan dat van de CX5 en dat is totaal geen probleem. Als je een achteruitrijcamera hebt nog minder want die geeft een erg goed beeld.
                                  Jm
                                  http://www.roadsterclub.be

                                  2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                                  1996 RX-7 FD3S

                                  Comment


                                  • Gisteren nog in het donker in de gietende regen gereden: geen enkel probleem met het privacy glas.
                                    Het valt me ook gewoon niet op in vergelijk met vorige wagens.
                                    Sterker nog: in die wagens moest ik zonneschermpjes aan de achterste zijruiten steken voor de kinderen, die hinderden wel serieus.
                                    Het privacy glas daarentegen valt me gewoon niet op.
                                    Achteruitrijcamera en dode hoek waarschuwing helpen ook wel natuurlijk.

                                    Comment


                                    • Je begint ze meer en meer te zien... dit fraaie exemplaar in de ondergrondse parking in Oostende afgelopen weekend onder andere:

                                      2.2 175pk Executive in Soul Red met zwarte lederen bekleding







                                      Mvg,
                                      =================
                                      2016 Skoda Octavia RS

                                      Comment


                                      • Hoe zie je of deze 175pk heeft? Er zou dan een schuifdak moeten zijn maar daar zie ik weinig van. Iemand ervaring met het schuifdak? Voor de rest : prachtige wagen, alleen jammer van het media-systeem.

                                        Comment


                                        • Ik vind dat Roger Cools toch echt andere kleurtjes op zijn nummerplaathouders moet zetten, dat blauw staat echt niet op een rode.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X