Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het verschil tussen jouw "klacht" en het geklaag van anderen op het forum (mezelf inbegrepen), is dat het daar gaat over een feitelijk gebrek aan de auto, een levering niet conform de bestelbon,...
Jij verwacht een extra service, die niemand je beloofd heeft en waarvoor je niet betaald hebt. Natuurlijk vindt men bij Mazda je vraag aannemelijk, natuurlijk belt men je terug met de mededeling dat er aan je vraag "helaas" niet kan worden voldaan, de klant heeft immer altijd gelijk. Maar wat denk je zelf dat die medewerkers van het service-center écht denken over je vraag?
Of het zinvol is om een pdf van de handleiding van je wagen weken op voorhand te hebben, daar spreek ik mij niet over uit. Maar om te spreken van een "zware teleurstelling" en van "klantonvriendelijkheid" vanwege Mazda? Er zijn nog mensen in de wereld met échte zorgen hoor... ;-)
Als dit de toon is op dit forum "../.. simpele, egoïstisiche particulier ../.. " hoeft het voor mij niet meer.
Ik dacht dat een forum diende om weetjes, ervaringen en dergelijke te delen met gelijkgezinden.
Wel, ik deelde mijn ervaring met Mazda Belgium teneinde een pdf-versie van een instructieboekje te bekomen: niet meer/niet minder. Het argument van copyright, verspreiding tegen gaan, veel geld en tijd ingestoken houdt geen steek. Zowat elk merk (auto's, smartphones, huishoudtoestellen) gooit zijn handleidingen in pdf op het net. Mazda is zowaar de enige die het niet doet. Wel dat vind ik raar. En als je dan even contact opneemt en men beweert dat het zelfs niet bestaat, vind ik het nog eigenaardiger. Voor de rest zal ik er mijn slaap niet voor laten. Ik wilde alleen mijn ervaring op het forum zetten zonder meer. Heeft mij dit al wat kritiek opgeleverd. Tjonge, tjonge.
Als ik daarvoor moet uitgemaakt worden voor "simpele, egoïstische particulier", mag je voor mijn part het hele forum verwijten voor klagers en zagers. Iedereen zit hier wel ergens over te drammen: de ene over zijn Tom-tom, de andere over zijn usb-stick die steeds herbegint, nog een andere over het verbruik dat niet met het boekje overeenkomt, en ga zo maar door.
En als nonkel louis zoveel nostalgie heeft naar het pré-internet tijdperk en de wagens zonder opties uit de jaren '60, dan moet hij van het forum blijven en hem een oldtimer kopen. Verwachtingen zijn nu eenmaal altijd in functie van een tijdgeest: anno 2013 mag je een pdf van een handleiding verwachten. Anno 1960 niet. Nogal logisch. Vandaag wordt er gewikt en gewogen over de opties die men neemt bij een wagen, in de tijd van toen nam je inderdaad de wagen zoals hij was en je enige persoonlijk inbreng was de kleur van het koetswerk. Dat noemt men evolutie.
Kinderen uit Syrië die amper een dak boven hun hoofd hebben, met blote voeten in de sneeuw moeten lopen en verkleunen van de kou... dat is ook anno 2013. Dus even moeten wachten op een handleiding tot ze het product afleveren; tja...
Het wordt hier met de minuut lachwekkender en extremer.
Nu wordt mijn pdf-verhaal al getoetst aan het feit dat ik 's morgens blij moet zijn als ik gezond opsta, en met de kindjes in Syrië ... gaat iemand nog een stapje verder ???
Als je die vergelijking wilt maken zijn een steeds-opnieuw-beginnende-usbstick, een trage gps en een litertje meerverbruik eveneens pea-nuts ten aanzien van de kindjes in Syrië.
De essentie voor mij persoonlijk van een forum is RESPECT. Respect voor andermans prioriteiten en ervaringen.
Ikzelf gebruik geen usbstick in de auto om mijn muziek af te spelen, dus ik zal ook geen last hebben van dat specifiek probleem. Hoor je mij daarom de mensen uitkafferen die dat zo belangrijk vinden en zich daar dagelijks aan ergeren? Neen. Ik kan veel begrip opbrengen dat iemand dat voor zichzelf belangrijk vindt en zich ergert dat er geen oplossing voor het probleem in zicht is. Dat is respect.
Trage gps? Dit zou ik al ergerlijker vinden, maar wat betekenen die enkele seconden vertraging vergeleken met de kindjes van Syrië?
Op die manier kan je alles platrelativeren. Appelen moet je met appelen vergelijken en niet met citroenen.
Als ik toevallig graag een tijdje op voorhand de handleiding had willen doornemen, is dat niet mijn goed recht? Ben ik daarom een beuzak? Ben ik onmogelijk is ik een poging doe dat via Mazda Belgium te recuperen en daar de deur wordt gewezen? Ik probeer alleen de bestaande kanalen (klantendiensten) te gebruiken om iets te bekomen. Niet meer, niet minder.
Als jullie dit niet belangrijk vinden, is dat ieders recht. Maar een beetje empathie zou niet misstaan. Mensen daarvoor belachelijk maken en scheefgetrokken vergelijkingen erbij sleuren om proberen aan te tonen dat mijn punt het vernoemen niet waard is, vind ik flauw op een forum.
Maar ja, ik heb ondertussen heel wat bijgeleerd.
Zoals reeds vernoemd door iemand: fijne Kerst voor iedereen.
Als dit de toon is op dit forum "../.. simpele, egoïstisiche particulier ../.. " hoeft het voor mij niet meer.
Ik dacht dat een forum diende om weetjes, ervaringen en dergelijke te delen met gelijkgezinden.
Wel, ik deelde mijn ervaring met Mazda Belgium teneinde een pdf-versie van een instructieboekje te bekomen: niet meer/niet minder. Het argument van copyright, verspreiding tegen gaan, veel geld en tijd ingestoken houdt geen steek. Zowat elk merk (auto's, smartphones, huishoudtoestellen) gooit zijn handleidingen in pdf op het net. Mazda is zowaar de enige die het niet doet. Wel dat vind ik raar. En als je dan even contact opneemt en men beweert dat het zelfs niet bestaat, vind ik het nog eigenaardiger. Voor de rest zal ik er mijn slaap niet voor laten. Ik wilde alleen mijn ervaring op het forum zetten zonder meer. Heeft mij dit al wat kritiek opgeleverd. Tjonge, tjonge.
Als ik daarvoor moet uitgemaakt worden voor "simpele, egoïstische particulier", mag je voor mijn part het hele forum verwijten voor klagers en zagers. Iedereen zit hier wel ergens over te drammen: de ene over zijn Tom-tom, de andere over zijn usb-stick die steeds herbegint, nog een andere over het verbruik dat niet met het boekje overeenkomt, en ga zo maar door.
Je bent weer een pruillip aan het trekken. Net zoals jij het recht hebt om je ervaringen hier te delen hebben anderen hier het recht om daar kritiek op te geven. Als je daar niet tegen kan dan is het evengoed je recht om hier weg te blijven. Wat had je anders gedacht, dat we je allemaal figuurlijk op de schouder gingen kloppen hoe schandalig het wel niet was van Mazda? Lees eens de andere topics hier zou ik zeggen en zie dat er anderen zijn met échte problemen zoals een zo goed als nieuwe BMW die werd gestolen of een gloednieuwe, peperdure Audi waar constant problemen mee zijn waar de invoerder weinig of niks mee doet...
Verder kan ik zeggen dat ik verschillende Mazda dealers zeer goed ken omdat ik zelf een aantal jaren met een Mazda heb gereden. Die mensen bieden een zeer goede service en de auto's zijn over het algemeen zeer goed.
Volgens mij doen ze dat ook niet om verspreiding tegen te gaan want op zo'n zaken rust ook copyright, er is daar meestal veel geld en tijd in gestoken maar zo ver denkt de simpele, egoïstische particulier natuurlijk niet.
slecht bedacht van je. Ipv anderen te beledigen door hen simpel en egoïstisch te noemen had je beter zelf nog even verder nagedacht, want de Canadese handleiding staat wel als pdf beschikbaar op een Mazda website.
Dus je argument houdt totaal geen steek.
In mijn ervaring is dat omdat er een product manager is die meestal nog geeneens een besef heeft wat zijn klanten echt willen. In mijn werk al genoeg gezien. Dan stel je voor om A eens te overwegen: " neenee, dat wil de klant niet" totdat de concurrentie dat wel doet en dan is het ineens hoogste prioriteit.
En als nonkel louis zoveel nostalgie heeft naar het pré-internet tijdperk en de wagens zonder opties uit de jaren '60, dan moet hij van het forum blijven en hem een oldtimer kopen. Verwachtingen zijn nu eenmaal altijd in functie van een tijdgeest: anno 2013 mag je een pdf van een handleiding verwachten. Anno 1960 niet. Nogal logisch. Vandaag wordt er gewikt en gewogen over de opties die men neemt bij een wagen, in de tijd van toen nam je inderdaad de wagen zoals hij was en je enige persoonlijk inbreng was de kleur van het koetswerk. Dat noemt men evolutie.
De verzuring van de maatschappij dus. En daar doe ik niet aan mee. Geniet van de feestdagen, Blackflower...
Ik bestudeer mijn instructieboekje wel wanneer de nieuwe auto voor de deur staat. Geeft mij een uurtje de tijd om in een gloednieuw lederen interieur tijd te maken om te genieten, alles in mij op te nemen... vooral de geur (!!) van een nieuwe auto...
Een glas is half leeg, of half vol, hangt er alleen maar van af hoe je't bekijkt, en -nostalgisch of niet-,....ik hou van een half vol glas.
Fijne, gezellige, sfeervolle feestdagen aan alle forummers. Hopelijk wordt 2014 weer een stapje beter.
Ik vind het zo'n knappe wagen, en hij spreekt me zo aan als opvolger van de 9-5. Maar de benzinemotorisaties en problemen met de GPS/MP3 doen me afhaken
slecht bedacht van je. Ipv anderen te beledigen door hen simpel en egoïstisch te noemen had je beter zelf nog even verder nagedacht, want de Canadese handleiding staat wel als pdf beschikbaar op een Mazda website.
Dus je argument houdt totaal geen steek.
We weten niet waarom er geen PDF is van de Nederlandstalige handleiding dus kan er alleen geraden worden naar het waarom. Je mag me trouwens eens zelf tonen waar die Canadese pdf beschikbaar is want ik heb ze niet gevonden. Best eerst verifiëren alvorens de grote jan te komen uithangen.
In mijn ervaring is dat omdat er een product manager is die meestal nog geeneens een besef heeft wat zijn klanten echt willen. In mijn werk al genoeg gezien. Dan stel je voor om A eens te overwegen: " neenee, dat wil de klant niet" totdat de concurrentie dat wel doet en dan is het ineens hoogste prioriteit.
Had er hier echt vraag naar geweest dan was dit al lang beschikbaar geweest. Het feit dat iemand die een Mazda 6 koopt dit afdoet als zijnde slechte service en hierover komt klagen op een forum zegt meer over die persoon dan over Mazda.
Ge zijt een ruziestoker Diabolic en een slechte verliezer. Heb je de Canadese handleidingen niet gevonden? Beter zoeken ... en inderdaad "eerst verifiëren alvorens de grote jan te komen uithangen"!
Hier komen 2 links naar deze Manuels. Overtuigd?
Ik vind het zo'n knappe wagen, en hij spreekt me zo aan als opvolger van de 9-5. Maar de benzinemotorisaties en problemen met de GPS/MP3 doen me afhaken
Hans , waarom ? ik eerder zeggen de dieselmotorisaties .
De benzines zijn ook prima. Als privé rijder...mmmhhh moeilijke keuze tussen benzine of diesel denk ik.
Om de onrustigen onder ons gerust te stellen: Mazda is een echt ingenieursmerk dat investeert in dingen die er in een auto echt toe doen (motor, chassis, ...) en dus misschien wat minder in USB aansluitingen of digitale handleidingen. Mazda 3 en 6 winnen wereldwijd alle tests tot de US toe, 't zal wel in orde zijn. Als men naar de foto op deze link kijkt http://www.autofans.be/nieuws/varia/...-er-gelikt-uit zien onze Japanse collega's er niet bepaald uit als hippe IT vogels maar als archetypische ingenieurs uit. Voor de voorstelling is een van de collega's nog snel wat slingers uit de kast van de kerstversiering gaan halen. Dit moet ons autominnende hart toch sneller doen kloppen: geen marketinggedoe, geen geldverslindende show voor de pers, enkel gewoonweg een dijk van een wagen ontwerpen. Als achterwielaandrijving liefhebber zou ik geneigd zijn om deze voorwielaangedreven wagen te kopen.
Blijkbaar niet veel mazda 6 benzinerijders
Ik rijd met ene rond van eind februari 2013,mazda 6 sportswagon active 165 pk
Heb wel nog niet veel km opstaan een 8000 tal
Gevallen voor het uiterlijke
Als minpunt de usb en het zicht schuin vooruit,anders zeer tevreden over deze wagen
Verbruik 7l op 100km,veel stadsverkeer en redelijk op zn staart stampen valt mee toch
grtz
Efkes mijn gedacht zeggen zonder negatief over te komen.
Ik weet waarom er geen Nederlands PDF bestand te vinden is en een Engelse versie wel. Simpel, Nederlands is een boeretaal die op wereld niveau niet veel geproken wordt. Engels darentegen is een wereldtaal. Niet de moeite om een Nederlandse PDF te maken.
Mij lijkt het aanmaken van zo een pdf-bestand weinig moeite aangezien de hele handleiding die achteraf gedrukt wordt toch digitaal gemaakt wordt. Dus dat je dan het Engelstalig bestand converteert naar PDF of het Nederlandstalig...
Misschien moet Blackflower eens naar Mazda Nederland mailen?
Comment