Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Engels naar Nederlands converteren geeft volgens mij geen fatsoenlijk resultaat, als dit hetzelfde is als een online vertaalprogramma te gebruiken. Ik veronderstel dat ze de hele boel moeten vertalen.

    Jaren geleden toen ik in een museum in Chicago was, zag ik een wereldmap met daarop alle talen van de wereld. Dachten ze toch want het Nederlands was nergens te vinden op die map en ik heb deftig gezocht. Kun je weten wat en hoe men over het Nederlands denkt.

    Ik blijf bij mijn mening dat een Nederlandstalig PDF bestand van de Mazda 6 handleiding niet de moeite is en daardoor niet verkrijgbaar is, officieel toch niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
      Mij lijkt het aanmaken van zo een pdf-bestand weinig moeite aangezien de hele handleiding die achteraf gedrukt wordt toch digitaal gemaakt wordt. Dus dat je dan het Engelstalig bestand converteert naar PDF of het Nederlandstalig...

      Misschien moet Blackflower eens naar Mazda Nederland mailen?
      Natuurlijk severijns, zo zie ik het ook. De perfecte vertaling in het Nederlands bestaat toch (zie gedrukte versie), dus een pdf aanmaken duurt 5 minuten.

      Maar ik heb nogal een doorzetter. Ik heb hier nog niet verklapt dat ik een mail heb gestuurd naar Mazda Motor Europe om mijn zaak aan te kaarten. Voorlopig heb ik nog geen antwoord, misschien komt het nog (misschien ook niet).
      Wordt dus nog vervolgd.

      Comment


      • Ik snap ook wel dat velen vinden dat je dit niet kan eisen, en je kan dit ook niet eisen.
        Maar het zou wel klantvriendelijk zijn mocht je bij het ondertekenen van de aankoopbon kunnen aanvinken dat je op voorhand de handleiding al in pdf-versie zou willen krijgen. Sommige mensen vinden het prettig om die al doorgenomen te hebben alvorens ze met de auto vertrekken.
        Qua copyrights kan dit toch geen probleem zijn. Alsof een automerk schade zou ondervinden mocht de gebruikershandleiding overal verspreid worden. Integendeel. Kan toch alleen maar extra reclame opleveren mochten er uberhaupt al mensen zijn die dat ding zouden lezen zonder eigenaar van die auto te zijn.
        En als een fabrikant de mogelijkheid zou geven om dat dik boekje ook enkel digitaal te ontvangen zouden ze nog reclame kunnen maken dat ze echt wel met het milieu bezig zijn tot in elk detail....
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • Amai, veel mensen hier die niet weten wat de workflow tegenwoordig is.
          Denken jullie nu echt dat men op een typemachine een handleiding uitwerkt?
          Alles gebeurt volledig digitaal, die handleiding wordt in typische programma's daarvoor geschreven (zoals IBM/Rational Doors), vertaald en dan wordt daaruit een PDF gegenereert.

          In Canada is er een manager die beslist heeft dat de handleiding wel op het internet mag, in België niet.
          Inderdaad toch eens in Nederland horen, waarschijnlijk hebben zij de vertaler geleverd voor de Nederlandse vertaling. Veel buitenlandse bedrijven beseffen niet dat we in België nog iets anders dan Frans spreken.

          Enfin, genoeg over die handleiding.
          Last edited by Chris_147; 16/12/2013, 12:24.

          Comment


          • Zoals meegedeeld in een vorige post had ik ook een mailtje gedaan naar MME betreffende de onvindbare pdf-manuels op het net. Na enige tijd toch antwoord gekregen. Ik citeer even:

            As regards the owner’s manuals of the Mazda vehicles it is correct that in Europe these are not available in electronic form, e.g. as pdf-version, therefore not available in the Dutch language. Reason is that we do not have an official approval from the manufacturer to provide the owner’s manuals as pdf.

            We are sorry that we cannot give you a more positive answer to your question.

            With best regards,
            Mazda Motor Europe GmbH


            Voilà, mysterie opgelost, de hoofdzetel in Japan geeft geen toestemming aan haar Europese afdelingen om een pdf beschikbaar te stellen. Waarom? Daar hebben we het raden naar, maar dat interesseert mij ook niet. Het bestaat niet, noch in het Nederlands, noch in Frans, Duits, Spaans, Italiaans, ...

            Deze discussie mag voor mijn part dus definitief afgesloten worden. Toch bedankt MME, voor het antwoordmailtje.

            Comment


            • back on topic, opnieuw prijs bij mazda, de cx5 werd eerder deze week reeds als crossover van het jaar verkozen nu :

              De Peugeot 2008 is door een jury van 25 autojournalisten en 90 gezinnen verkozen tot VAB-gezinswagen van 2014 in de categorie tot 18.000 euro. In de categorie tot 28.000 euro ging de eerste plaats naar de Mazda 6 Wagon, in de categorie elektrisch naar de BMW i3. Dat heeft mobiliteitsclub VAB vrijdag bekendgemaakt.

              Comment


              • Terechte overwinning. Veel auto voor een eerlijke prijs.

                Comment


                • Niet meer dan logisch.
                  truth is in the eye of the beholder

                  Comment


                  • Eergisteren gelezen op Automotive News. Het wordt een druk 2014 voor Mazda.
                    Update van de 2, eind 2014 of begin 2015 update van de CX-5 crossover en 6 Sedan. Er komt een nieuwe front grill, nieuwe zetels, aanpassingen aan instrumentenbord en middendeel en het infotainment van de mazda 3 wordt overgenomen in de 6 en CX-5.
                    Mazda liet ook weten voortaan sneller met een update van bestaande versies te komen.

                    Comment


                    • Nieuwe grill voor de 6 reeds in 2014, begin 2015????? Dat is snel.

                      Weet dat de Jappen nogal kwistig omspringen met facelifts, maar dat is overdreven. Die is amper een jaar op de markt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Nieuwe grill voor de 6 reeds in 2014, begin 2015????? Dat is snel.

                        Weet dat de Jappen nogal kwistig omspringen met facelifts, maar dat is overdreven. Die is amper een jaar op de markt.
                        In dit geval vind ik het logisch. Het dashboard en vooral de navigatie in de 6 waren een afknapper voor mij. De dealer waar ik vorige zomer heb geinformeerd zei me dat ze een nieuw navigatiesysteem hadden dat ze eerst in de 3 gingen toepassen (want die kwam dit jaar uit), lijkt me niet meer dan logisch dat ze dat dan nu ook zo snel mogelijk in de 6 (toch wel een beetje hun vlaggenschip) gaan toepassen.

                        Comment


                        • het gaat om een update gps/infotainment systeem en bijgevolg aanpassing dasboard. de 6 is tegen dan ook 2 jaar oud. is ook geen sprake van een volledige facelift. zie ook niet in wat daar typisch japans aan is. wat denk je van 2 facelifts van de renault megane in 1 jaar tijd.
                          is gewoon geworden dat er regelmatig updates gebeuren aan wagens zelfs tussen 2 echte facelifts in.

                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Nieuwe grill voor de 6 reeds in 2014, begin 2015????? Dat is snel.

                          Weet dat de Jappen nogal kwistig omspringen met facelifts, maar dat is overdreven. Die is amper een jaar op de markt.

                          Comment


                          • De Mazda6 met benzinemotor werd zonet tot Gezinswagen van het Jaar verkozen

                            Behalve de 4x4-van-het-jaar-verkiezing vindt traditioneel ook de Gezinswagen van het Jaar-verkiezing plaats tegen het einde van het jaar. Dit jaar mochten wij mee jureren, een opdracht die wat aan een examen wiskunde deed denken.

                            Want hoewel er nog een testmogelijkheid was eind vorige maand, was het toch vooral de bedoeling van de doorheen het jaar gespaarde plusjes en minnetjes naast elkaar te leggen. Dat we daarbij ook nog eens de werkelijke gebruikskost per auto mochten incalculeren, zorgde voor een verrassend resultaat in ons geval. Ieder jaar verhogen de maximumbedragen van beide algemene klasses wat maar ieder jaar kent de Gezinswagen-verkiezing van VAB ook wat meer deelnemers. Dit jaar waren dat er 35, de elektrische en hybride voertuigen meegerekend. Een jury van 25 journalisten en een veelvoud van gezinnen kon dan ook haar keuze maken. Dat die er niet makkelijker op werd kan je je wel bedenken.

                            tot 18.000 euro...
                            Bij de wagens tot 18.000 euro mocht de Peugeot 2008 zich tot overwinnaar kronen met 170 punten, gevolgd door de Hyundai i30 (162 ptn) en de Renault Captur (148 ptn). De ruimte, afwerking en het comfort deden de gezinnen kiezen voor de 2008.

                            maar ook tot 28.000 euro
                            In de klasse tot 28.000 euro was de Mazda6 - met benzinemotor, een rariteit in deze klasse - het overtuigendst (134 ptn), met een Skoda Octavia, de winnende constructeur van de voorbije jaren, op een tweede plek (129 ptn). De Audi A3 Sportback (99 ptn) maakt het podium compleet. Mazda overtuigde de gezinnen met zijn zuinige benzinemotor, een gebruiksvriendelijke koffer en zijn design.

                            elektrische gezinswagens
                            Elk jaar kiest VAB ook de elektrische auto van het jaar - met een beperking van 40.000 euro per auto - in die klasse zag het podium er als volgt uit: BMW i3 (187 ptn), Nissan LEAF 2 (178 ptn), Lexus IS300h (166 ptn). De i3 komt volgens de gezinnen bijzonder origineel over en hoewel hij qua budget niet gezinsvriendelijk is, zorgen het rijplezier en pittig rijgedrag ervoor dat hij met de bloemen gaat lopen.
                            Volledig artikel vind je op Autofans.be

                            Last edited by svenio_g; 20/12/2013, 16:15.
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • Gisteren een break zien staan op een parking. Man man, wat een prachtige wagen!
                              Voor mij momenteel de mooiste in zijn klasse!
                              Jammer dat hij niet met 2 liter diesel verkrijgbaar is, kan wel wat kopers doen twijfelen volgens mij.

                              Comment


                              • Waarom zouden mensen twijfelen tussen 2.2 en 2.0? Veel verschil is dit niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
                                  Jammer dat hij niet met 2 liter diesel verkrijgbaar is, kan wel wat kopers doen twijfelen volgens mij.
                                  Ik veronderstel dat het dan gaat om kopers die niet in Vlaanderen wonen?
                                  Want in Vlaanderen wordt toch enkel naar CO2 gekeken om de BIV te berekenen.
                                  En dan ken ik weinig 2liters of kleiner die met 150pk op papier slechts 104gr uitstoot
                                  KLIK |&| KLAK

                                  Comment


                                  • Maar wel vanwege de jaarlijkse verkeersbelasting
                                    2.0 = 11 pK ==> 401.41 €
                                    2.2 = 12 pK ==> 493.42 €
                                    Toch 92 €/jaar dat je kan uitsparen

                                    Comment


                                    • Wauw, 92€.

                                      Dat spaart ge al uit door de betrouwbaarheid van een Mazda tov z'n concurrenten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Marioman Bekijk Berichten
                                        Maar wel vanwege de jaarlijkse verkeersbelasting
                                        2.0 = 11 pK ==> 401.41 €
                                        2.2 = 12 pK ==> 493.42 €
                                        Toch 92 €/jaar dat je kan uitsparen
                                        Als je zo gedetailleerd wil gaan kijken, dan moet je ook naar het verbruik gaan kijken.
                                        (en de aankoopprijs nog even buiten beschouwing laten)
                                        Op spritmonitor haalt de 150pk diesel een gemiddeld van 5,64 met een minimum van 4,41.
                                        Een bmw 3 met 143pk haalt een gemiddelde van 5,89 met een minimum van 4,52.
                                        20.000km * (5,89-5,64) / 100 = 68 liter per jaar.
                                        En dit aan 1,35 euro per liter = 92 euro.

                                        (ik vergelijk met de 3 omdat die over het algemeen nogal zuinig is. Het verschil met een insigna/mondeo/508/C4/.... is nog groter)
                                        KLIK |&| KLAK

                                        Comment


                                        • Der boenk op! En beter niet met BMW vergelijken e, maar met Isigna, Mondeo, etc... Want als je ne BMW koopt betaal je aan uw wagentje al een pak meer.

                                          Maar helaas bekijken mensen het vaak zo niet. Maar bekijken ze het met paardenkleppen en kiezen ze voor de 2.0 of zelfs 1.6.
                                          Voor 90 % v/d mensen interesseert de motor hen niet, maar het comfort om van A naar B te rijden tegen een lage prijs. Er zijn weinig mensen die "graag" enkele duizenden euro's extra betalen om wat pit te hebben. Ze vergeten dat motors ook veel aan comfort toebrengen.

                                          p.s.: vergeet uw lage BIV niet, weinig auto's die slechts 51 euro BIV hebben in die klasse.

                                          Dus:
                                          - betrouwbaarheid
                                          - lage BIV
                                          - laag verbruik

                                          Tegen 92 euro extra ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X