Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • voor mij is dus die 2.0 en 2.2 muggenzifterij. Ik zou hem er alvast niet voor laten staan

    Comment


    • 'k Denk nu ook wel dat de meeste mensen die nen 2.0 nemen al wat meer op de motor zijn gericht en dus niet per definitie kijken naar een goedkoop wagentje dat hun van A naar B brengt. Anders kijk je naar ne 1.6 max. Ik heb lang naar nen 1.6 gekeken voor financiële redenen maar ik weet op voorhand dat ik prestaties ga missen en ik rijd nu éénmaal is graag met de pedaal in . Wat niet wil zeggen dat er geen enkel 1.6 dieseltje voldoet maar weinig en ze zijn dan toch meestal duurder dan ne Mazda 3/6 :p.

      Comment


      • In Beringen vandaag pas voor de eerste keer de 4 deurs 6 IRL gezien (in 't grijs)... waaw ferme bak, vind hem mooier dan de break.

        Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
            voor mij is dus die 2.0 en 2.2 muggenzifterij. Ik zou hem er alvast niet voor laten staan
            Dat zou ik ook denken. Al zijn er wel bedrijven die hun mensen beperken tot 2-liter motoren, heel jammer natuurlijk. Ik was in ieder geval aangenaam verrast door de Mazda 6 en die 2.2 motor, een mooi voorbeeld dat downsizing niet noodzakelijk is voor een goed verbruik.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • waar ik dan wel het vliegend "bruin" van krijg ik dat bepaalde opties enkel zijn weggelegd voor de 2.2 met automaat. Daar snap ik het nut dus echt niet van?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                waar ik dan wel het vliegend "bruin" van krijg ik dat bepaalde opties enkel zijn weggelegd voor de 2.2 met automaat. Daar snap ik het nut dus echt niet van?
                Ik denk dat dat een beetje typisch is voor Japanse merken, die willen geen waslijst aan combinaties zoals bij pakweg Duitse merken maar de keerzijde is dat sommige combinaties uit de boot vallen en opties gelimiteerd zijn tot bepaalde motorische / versnellingsbak uitvoeringen.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                Comment


                • Hier hetzelfde gedacht.

                  Mijn ideale Mazda 6 : 2.2 175pk auto met 17" wielen zonder leder en die privacy ruiten.

                  Comment


                  • Waarom zou je in godsnaam geen leder en privacy ruiten willen als je dan wel 17" velgen wilt ... :p Dat laatste pakket is puur 'design' in mijn ogen, op het 'zonnewerende' van privacyglazen en 'onderhoudsgemakkelijke' van leder na. Ik snap hun punt wel, de prijzen wa lagen houden door 1 pakket. Als ze het als opties aanbieden moeten ze de prijzen van de gemiddelde wagen omhoog halen en is er ook geklaag. Ik zou liever ook een betere audio installatie in de 'Sense' editie hebben, maar 't is nu zo.

                    Comment


                    • Ik vind leder niet lekker zitten en privacy ruiten beperken de zichtbaarheid. De versie met 175pk heeft altijd 19" velgen en da's volgens mij nadelig voor het comfort. 17" zal lekkerder rijden.

                      Comment


                      • Japanners produceren veelal in Japan zelf en werken vanuit europese distributiecentra. Dus is het eenvoudiger om pakweg 15 mogelijkheden te hebben, dan 243 ofzo. Niet leuk, maar anders is het een logistieke ramp met gigantische levertermijnen (denk maar terug aan de CX5).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Ik vind leder niet lekker zitten en privacy ruiten beperken de zichtbaarheid. De versie met 175pk heeft altijd 19" velgen en da's volgens mij nadelig voor het comfort. 17" zal lekkerder rijden.
                          Leder inwisselen zal wat moeilijk zijn, maar ik heb de 150pk Executive. Garage heeft voor mij zonder problemen 17" velgen gelegd (ivm kostprijs winterbanden op 19")
                          Geen probleem gemerkt met zichtbaarheid van privacy ruiten.

                          Comment


                          • Het interieur van de Mazda 6 was voor mij de verrassing van het salon. Van het exterieur was ik al eerder overtuigd, maar vreesde dat het interieur goedkoop zou aanvoelen. Niet dus. Nog twee bedenkingen. Ik heb graag een pittige motor met een stevige duw in de rug. Ik las evenwel dat de 175pk diesel (zou zelf voor de handbak gaan) zeer goed, maar eerder sensatieloos is. Kan iemand dat bevestigen of (hopelijk) ontkrachten?

                            Tweede bedenking is dat de Mazda op het eerst gezicht vrij groot is met een vrij onoverzichtelijk motorkap, wat mijn vrouw mogelijks niet zo heel aangenaam zou vinden. Iemand daar ervaring mee?

                            Comment


                            • Daarvoor hebben ze parkeersensoren uitgevonden.

                              Comment


                              • Er zijn natuurlijk ook momenten dat je niet parkeert Het is sowieso wel aangenaam om de grenzen van het koetswerk goed te kunnen inschatten, vind ik.

                                Comment


                                • Hoy Reno,

                                  Betreft het vermogen van jouw droomauto. Ik denk dat 175 pk voldoende power in huis heeft om jouw verlangens tegemoet te komen.
                                  Je moet niet alleen naar het pk-vermogen kijken, maar ook het koppel: 420 Nm is niet niets. Daarenboven heeft de Mazda 6 voor zijn serieuze omvang een zeer laag gewicht.
                                  Ook daar moet je rekening mee houden. De motor moet geen 2000 kg meesleuren maar amper 1400.
                                  In diverse artikels heb ik gelezen dat eenmaal je de 2000 t/minuut overschrijdt (en dat heb je snel) de power volledig ter beschikking staat, non stop tot max. speed. Dat duwtje in de rug zal zeker niet ontbreken.
                                  Maar misschien kunnen andere lezers op het forum dit bevestigen die de wagen al hebben.

                                  Ikzelf heb de 175 pk Diesel gekocht, break uitvoering, maar automatische transmissie. (Na 30 jaar rijden ben ik het schakelen kotsbeu, zeker met de steeds toenemende files in ons landje).
                                  Ik verwacht de wagen eind maart.

                                  Maar ik heb wel een uitvoerige testrit kunnen doen met deze wagen (identiek dezelfde, 175 pk, automatique, diesel). Ik kan je verzekeren dat het snel ging, alleen had ik de pech behoorlijke regen te hebben tijdens de rit, dus het rechtervoetje moest zich wat gedeinsd houden.

                                  Succes met je keuze.

                                  Comment


                                  • Thanks Blackflower, proficiat met je aankoop! Wanneer heb je besteld?

                                    Even de lokale dealer gecontacteerd en enkel testrit met 150pk versie mogelijk. Zal al een indicatie geven natuurlijk.

                                    Comment


                                    • Bestelling: eind september 2013. Productie in december, maandje sudderen op de parkings van Mazda in Japan en in februari de boot op met ongeveer 6000 andere Mazda's voor gans Europa. Aankomst in Zeebrugge.
                                      Eind februari is hij bij mijn dealer. Maar vermits ik nog geen winterbanden heb besteld en het weer nog lelijk kan doen in maart, voorlopig hebben we wel nog geen winter gehad, maar wat niet is kan nog komen ... heb ik aan mijn verkoper gezegd dat ik de wagen maar eind maart moet hebben. Zo heeft hij rustig de tijd om de trekhaak te installeren, led-verlichting aan de voeten, enz.

                                      De wachttijd is inderdaad lang: je moet rekenen op 5 maanden als jouw keuze niet in voorraad is. Vermits ik de Executive versie heb besteld, zijn deze nooit in voorraad, dus moest ik geduld oefenen.
                                      Alle Mazda's worden vandaag in Japan gemaakt. Mijn dealer vertelde me dat de Mazda 2 een tijdje in Spanje gemaakt werd, maar er waren zoveel klachten over afwerkingsniveau, dat Mazda de productie daar heeft stopgezet en ook de 2 naar Japan heeft getrokken. Blijkbaar zijn de Japanners nauwkeuriger en fierder voor de afwerking dan de Spanjaarden.

                                      Heb een zwarte gekozen, aanvankelijk met wit lederen interieur. Zo heb ik hem zien staan op het plaatselijk autosalon in augustus. Bloedmooi. Maar na de bestelling begon het te knagen. Mijn Mazdadealer rijdt zelf met een model met wit interieur, en hij had al 2 grondige poetsbeurten moeten geven op 6 maanden tijd. Nu ligt er een handdoekje onder zijn zitvlak om zoveel mogelijk het leder te vrijwaren. Jeans geeft zeer snel blauwe kleur af op wit leder. Vermits ik geen zin heb om alle 3 maanden mijn leder grondig te onderhouden en misschien na 3 jaar te moeten vaststellen dat het toch vuil wordt, hebben we eind november beslist om nog proberen om te schakelen naar zwart. Hiervoor moest via Mazda Belgium contact opgenomen worden met Japan en ... alle geluk aan mijn kant, de auto was nog niet in productie gegaan (dit zou enkele dagen later in december gebeuren!). Ik heb dus het wit leder naar zwart kunnen veranderen. Ik denk mij die keuze niet te beklagen, hoewel wit mooier is (toch in het begin).

                                      Comment


                                      • @backflower: shit man, 't is precies nen boek dat ik aan het lezen ben :p. Ge schrijft overigens wel vlot eigenlijk ^^.

                                        Ik vind wit ook mooier, omdat dat het zwarte interieur breekt, maar idd. Wit geeft af. Ik heb een wit salon en leg er altijd een fleece'ke in als er volk komt. Wel beetje dwaas maarja, anders is het binnenkort een wit salon met blauwe strepen :p.

                                        Cava nog feitelijk, 6 maand wachttijd.

                                        Comment


                                        • @Ewald: ik zal in de toekomst mijn tussenkomst bondiger formuleren

                                          Ik weet dat ik nogal 'langdradig' schrijf ! Joke !

                                          Greetz

                                          Comment

                                          Working...
                                          X