Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
oei. De mijne gaat niet meer door de keuring geraken tenzij ik kosten doe die hoger oplopen dan de auto nog waard is.
Maar een nieuwe mazda3 is dus geen optie tenzij ik een maand of 3 alles met de fiets doe (neen, geen optie)
Yep, verkoopt blijkbaar heel goed. Ze hebben me gezegd dat het kon duren tot september voor de levering er was, kan dus ook vroeger zijn. Mijn huidige wagen moet naar de keuring in oktober dus hoop hem in elk geval daarvoor te hebben.
Er zijn er hier precies veel die dringend een nieuwe Mazda nodig hebben.
Misschien moet ik mijn nieuwe 6 die in maart aankomt per opbod op het forum aanbieden. Ik ruik hier een zaakje
om even terug te komen op de vooraf-te-verkrijgen-handleinding-kwestie: ik dacht, ik wil dit voor m'n Octavia ook wel al eens bekijken op voorhand. dus ik zoek op het www en wat blijkt: voor iedereen, of je dus nu een skoda hebt of niet, kan je in de app store (apple) of play store (android) gratis een app downloaden waarin je de volledige handleiding van elk skoda model kan raadplegen. in het nederlands zelfs.
geweldig en anno 2014... misschien even downloaden en langs de mazda-invoerder er mee lopen
Weet je toevallig ook een manier om een instructieboekje van een VW Touareg te verkrijgen?
Behoort immers ook net als Skoda tot de VAG-groep, ik heb al twee maanden 1 in bestelling bij de dealer...
Juist ff een test gezien op youtube van de 6 waar er toch geklaagd wordt over bandengeruis van de 19' velgen en de stugge ophanging. Iemand hier ervaring mee?
Het wordt nu wel aftellen naar 22 maart.
Dan mag ik onze nieuwe 6 afhalen bij de dealer. Het heeft toch wel lang geduurd: bestelling in september, klaar medio maart. Pfff.
Vandaag de verzekering geregeld: toch maar Omnium genomen voor het eerste jaar. Amaai, die factuur kleeft aan de ribben.
Even ter herinnering: het was dus een Mazda 6, break, zwart buiten en binnen, Executive afwerking en automatique.
Heb vorige week nog een voorstel van de dealer gekregen om een nieuwe optie toe te voegen die sinds kort door Mazda op de markt is: Mirror folder.
Dit betekent dat bij het sluiten van de deuren automatisch de spiegels naar binnen klappen (voorheen moest je dit nog manueel doen alvorens het contact af te leggen).
Ik heb het er maar bijgenomen vermits ik dit van in het begin al een gemis vond dat Mazda dit niet voorzien had.
159 Euro kost deze optie (in promotie tot eind maart).
Nog 4 dagen: is het normaal dat een volwassen mens zo kinderlijk naar iets kan uitkijken ?
@Underwood : Dealer zit in Zottegem. Het zal nu mijn 5de Mazda zijn die ik bij hem koop. Na al die jaren heb ik er blindelings vertrouwen in. Maar het is wel een eindje rijden van Aalst. @David67: Vanavond kijk ik eens na wat ik exact voor het Omnium-gedeelte betaald heb en laat ik het weten.
Het wordt nu wel aftellen naar 22 maart.
Dan mag ik onze nieuwe 6 afhalen bij de dealer. Het heeft toch wel lang geduurd: bestelling in september, klaar medio maart. Pfff.
Vandaag de verzekering geregeld: toch maar Omnium genomen voor het eerste jaar. Amaai, die factuur kleeft aan de ribben.
Even ter herinnering: het was dus een Mazda 6, break, zwart buiten en binnen, Executive afwerking en automatique.
Heb vorige week nog een voorstel van de dealer gekregen om een nieuwe optie toe te voegen die sinds kort door Mazda op de markt is: Mirror folder.
Dit betekent dat bij het sluiten van de deuren automatisch de spiegels naar binnen klappen (voorheen moest je dit nog manueel doen alvorens het contact af te leggen).
Ik heb het er maar bijgenomen vermits ik dit van in het begin al een gemis vond dat Mazda dit niet voorzien had.
159 Euro kost deze optie (in promotie tot eind maart).
Nog 4 dagen: is het normaal dat een volwassen mens zo kinderlijk naar iets kan uitkijken ?
Ja dat is normaal ik had dit ook in februari, sedert 2 weken rij ik met de nieuwe 3
Ja dat is normaal ik had dit ook in februari, sedert 2 weken rij ik met de nieuwe 3
Proficiat. Tevreden met de aankoop? Jij hebt tenminste al het nieuwe entertainmentsysteem in de 3. Op het forum is hier al wat kritiek geleverd op het systeem van de 6. Ik zal dat weldra mogen ontdekken. De 3 zou al de recentere variant hebben. Ben je tevreden over het verbruik (hoewel het momenteel nog inrijden is, niet?)?
Als ik zo vrij mag zijn te vragen wat gij betaald voor een omnium op uw 6? Kan ik eens vergelijken.
Zoals beloofd heb ik het even opgezocht: ik betaald 1189,77 Euro enkel voor het Omniumgedeelte (Omnium zonder vrijstelling). Dus geen BA, rechtsbijstand of wat dan ook inbegrepen. Dat komt er natuurlijk nog bij.
@blackflower,zeer tevreden, nog maar 230km en bijna allemaal stadsverkeer moeilijk om daar definitief over al iets over te zeggen, auto ook nog aan het leren kennen.
momenteel 7.8l (2.0benzine) volgens computer
Da's veel. Dat is quasi hetzelfde wat ik betaal maar alles inbegrepen. Was verbaasd toen ze me prijs maakten voor de autoverzekering. Ik vond Axa nogal duur maar blijkbaar hebben die hun prijzen aangepast omdat ze marktaandeel aan het verliezen waren. Da's toch wat mijn verzekeringsmakelaar zei.
Da's veel. Dat is quasi hetzelfde wat ik betaal maar alles inbegrepen. Was verbaasd toen ze me prijs maakten voor de autoverzekering. Ik vond Axa nogal duur maar blijkbaar hebben die hun prijzen aangepast omdat ze marktaandeel aan het verliezen waren. Da's toch wat mijn verzekeringsmakelaar zei.
Ik zei het toch al dat ik het veel vond. Maar misschien moeten we eens de details vergelijken. Een Omnium wordt berekend op de prijs van de wagen zonder BTW. De mijne kost 31.000 Euro. In de Omnium zit diefstal, brand, glasbraak, schade door natuurelementen of loslopende dieren. Er is geen franchise zelf te betalen.
Ik denk niet, maar heb het niet gevraagd, dat de Bonus-Malus een rol speelt voor het Omniumbedrag. In elk geval ik sta op 0 en dit al meerdere jaren. Dus daaraan kan het zeker niet gelegen zijn.
De BA wordt berekend op het vermogen van de auto. Daar betaal ik dus ook wel veel voor, want de Mazda heeft 175 pk (125 of zoiets Kw). Dat is veel, niet mijn eerste keuze, maar ik wilde de automatique in de Executive versie en die bestaat alleen maar in dat vermogen. Soit, met bonus-malus op 0 valt die BA eigenlijk nog wel mee.
Ter info: mijn verzekering zit bij Ethias. Steeds tevreden over geweest, vroeger intensief vergeleken met anderen, zij hadden in het verleden steeds quasi de beste prijs. De laatste jaren heb ik geen vergelijkingen meer gemaakt. Misschien is de situatie totaal veranderd.
Hopelijk krijg ik geen last met de administrator van de site, ik wil geen reclame maken voor de ene of andere makelaar. Ik ken op dit gebied de policy niet goed van het forum.
Comment