Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten
    @Underwood : Dealer zit in Zottegem. Het zal nu mijn 5de Mazda zijn die ik bij hem koop. Na al die jaren heb ik er blindelings vertrouwen in. Maar het is wel een eindje rijden van Aalst. @David67: Vanavond kijk ik eens na wat ik exact voor het Omnium-gedeelte betaald heb en laat ik het weten.
    ik ga daar ook al jaren (vroeger stukken voor vrouw haar 121) nu ik met mijn 6
    echte vakmannen
    en we wonen nu ook niet meer in de buurt ;-)

Comment

Met welke 6 rijd jij , David67? Diesel, Benzine?
      Zijn het ook 19" banden?

Denk jij dat die 19" de oorzaak is van het bandengeruis? Zou het verdwenen zijn met 17" banden?
      Of ligt het aan de bandenmaat (nu 225) of het merk?
      lees hier eens een paar dagen, dan zal je veel info hebben : http://www.mazda6forum.nl

Comment

• Ik rijd zelf ook met een nieuwe 6, op de 17" velgen met Bridgestone banden en ervaar niet echt storende rolgeluiden.
        Voor de looks overweeg ik eigenlijk om over te stappen op de 19" velgen.
        Misschien kunnen we de rolgeluiden eens vergelijken en eventueel de velgen ruilen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kawa Bekijk Berichten
          Ik rijd zelf ook met een nieuwe 6, op de 17" velgen met Bridgestone banden en ervaar niet echt storende rolgeluiden.
          Voor de looks overweeg ik eigenlijk om over te stappen op de 19" velgen.
          Misschien kunnen we de rolgeluiden eens vergelijken en eventueel de velgen ruilen.
          Eindelijk iemand die reageert met 17" banden: geen klachten dus. Wat ons vermoeden al een beetje bevestigt dat het niet de breedte, noch het merk banden is (ik heb ook de Bridgestones), maar misschien wel de 19" velgen die de rolgeluiden veroorzaken.
          Nieuwe ervaring deze week: autostrade naar Antwerpen bij regenweer. Veel minder last van de rolgeluiden van de banden dan vorige week naar Gent bij droog weer.
          2 mogelijkheden: ofwel is het wegdek van de autostrade naar Antwerpen van een andere samenstelling die minder de bandenruis overbrengt, ofwel is het nat wegdek van de regen de oorzaak van de dempende factor.
          Voorlopig heb ik niet de intentie om hals over kop die 19" banden eraf te gooien: ze zijn zo mooi

@Stef69: ik heb ondertussen heel wat tijd doorgebracht op het mazda6forum.nl. Zeer veel onderwerpen, mooi gestructureerd per Mazda 6-model, de II of de III zoals de laatste noemen. Een aparte topic over de banden, maar eigenlijk geen ervaringen/klachten over rolgeluiden van banden. Een enkel iemand die de 19" mee de oorzaak geeft van de stuggere vering.
          Ikzelf heb van die stugge vering absoluut geen klachten: de auto rijdt soepel en zacht.

Wel iets anders ontdekt: de koffermaat van mijn break. Ik mocht deze weekend mijn Honda-grasmachine gaan afhalen van het winteronderhoud. Tot mijn verbazing kon de grasmaaier niet in de breedte in mijn koffer. Ik heb de achterbank moeten neerleggen en de machine in de lengte in de auto brengen.
          Mijn vorige oude 626 break (weliswaar 15 jaar oud) is op papier minder breed en minder lang dan de huidige 6 Maar mijn grasmaaier ging zeer vlot in de breedte in de koffer en ik moest er nog een doosje naast steken om de machine niet van links naar rechts te laten rollen tijdens het rijden.

Voor de rest nu 500 km op de teller: verbruik ligt hoog (8 l.). Er is gemengd gereden: stadsverkeer maar ook enkele langere ritten via autostrade. Afgezien van die één enkele keer dat ik plankgas aan verkeerslichten heb gegeven (om de 175 pk eens te testen) werd er normaal rustig gereden. Geen zotte toeren, nooit meer dan 120 km/uur.
          Misschien daalt het verbruik na enkele 1000-den km, hoop ik. Iemand ervaring mee?

Tenslotte: Tom-Tom reageert traag bij programmering van route. Nadien geen probleem meer.

Comment

• Blijkbaar is de 2.2 150pk een dichtgeknepen 175pk en kunnen deze motoren allebei op 205pk gebracht worden bij chiptuning... Ik heb binnenkort een 2.2d 150pk en die zal zo'n kuurtje ondergaan

Comment

• Verliest ge uw garantie dan niet? Benieuwd naar uw ervaringen met een gechipte 6. Bij wie gaat ge dat laten doen?

Comment

• De mogelijkheid zit er in dat je dan de garantie verliest. Ik weet echter niet of ze bij Mazda actief op zoek gaan naar chiptuning zoals bvb bij BMW. Bij Mazda doen ze naar mijn ervaring trouwens zelden moeilijk over garantie. Als er bvb een wiellager kapot gaat dan gaan ze niet beginnen over chiptuning. De meeste Mazda dealers zijn zeer klantvriendelijk.

Ik laat mijn wagens sinds mijn huidige altijd chippen bij Apex. Zeer goede ervaring daarmee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Blijkbaar is de 2.2 150pk een dichtgeknepen 175pk en kunnen deze motoren allebei op 205pk gebracht worden bij chiptuning... Ik heb binnenkort een 2.2d 150pk en die zal zo'n kuurtje ondergaan
                  Ik denk het ook. Ben onlangs op een site gekomen (in NL) die reclame maakte voor de chiptuning van de nieuwe 6.
                  De 150 pk wordt gebracht naar 210 pk. Winst 60.
                  De 175 pk wordt gebracht naar ... 210 pk. Winst 35.
                  Dus blijkbaar hetzelfde. Dus moet die 150 pk inderdaad een begrensde 175 pk. zijn.
                  Prijs op die site (ter info): 600 Euro.

Comment

• 210pk is behoorlijk optimistisch en 600euro is een zeer forse prijs.

Comment

• Ik geef het maar mee ter info. Zo kan je vergelijken. Ik vond het prijskaartje ook niet niets.

Comment

... Voor de rest nu 500 km op de teller: verbruik ligt hoog (8 l.). Er is gemengd gereden: stadsverkeer maar ook enkele langere ritten via autostrade. Afgezien van die één enkele keer dat ik plankgas aan verkeerslichten heb gegeven (om de 175 pk eens te testen) werd er normaal rustig gereden. Geen zotte toeren, nooit meer dan 120 km/uur.
                        Misschien daalt het verbruik na enkele 1000-den km, hoop ik. Iemand ervaring mee?...
                        De eerste pakweg 5000 km gaat het verbruik altijd nog wel wat naar beneden. Anderzijds zou ik niet verschieten van een gemengd verbruik van een liter of 7/100 km, zelfs wat meer als het vooral stadsverkeer gemengd met autostrade is en weinig 70 - 90 km/u banen.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Op weg naar autostrade voor lichten gestaan, naast mij een haastige BMW 5-reeks. Die wilde duidelijk eerst zijn bij het optrekken. Die was een gelegenheid om onze 175 pk sterke motor eens uit te testen. Bij groen licht gaf de BMW vol gas, ik volgde iets later,gaf eveneens vol gas, werd in de rugleuning van mijn zetel gecatapulteerd en vloog de BMW voorbij aan onchristelijke snelheid. Die had het kijken ernaar. Misschien wat kinderachtig maar ik wilde die power toch eens aanspreken. Ik kan jullie verzekeren: verbluffend !
                          Is er geen minpunt? Toch wel.
                          Op de autostrade gereden aan 120 km per uur. Radio stond aan. Toch vielen ons de rolgeluiden van de banden enorm op. Het was zelfs storend. Het was zeker niet het geluid van de motor, noch van de omgeving, want die geluiden drongen niet door naar binnen. Het waren duidelijk rolgeluiden van banden. Wij hebben dit met onze vorige wagens nog nooit meegemaakt. Dit viel tegen.
                          De banden zijn wel 225 breed,is dat de oorzaak?

Heeft iemand dezelfde ervaring met die rolgeluiden?

Tot zover een kleine impressie van onze eerste 200 km.
                          rolgeluid is normaal al zou het bij 225 nog minimaal moeten zijn. ik heb op zowel de C als de E 245 en in de C hoor je die, in de E amper
                          over je verbluffende snelheid moet ik toch wel eens goed lachen. die skyactive D is alles behalve snel.
                          lets have some more member berries

Comment

• Ik heb precies toch wat kinderziekten ontdekt na mijn eerste 600 km.
                            De i-stop functie is nog nooit in werking getreden aan verkeerslichten, nochtans zijn alle voorwaarden (volgens de handleiding) voldaan (motor op temperatuur, wielen recht enz).
                            Is dit normaal?

Daarnaast een probleempje met de bestuurdersspiegel. Ik heb bij aankoop nog de nieuwe optie kunnen nemen van Mirror Folder, spiegels die automatisch inklappen bij het sluiten van de wagen.
                            Dus mijn dealer heeft een extra relais of wat dan ook moeten plaatsen.
                            Sindsdien hapert de spiegel bij het manueel in- en/of uitklappen. Ik klap de spiegels in om mijn garage binnen te rijden. Het inklappen gebeurt meestal (niet altijd) van de eerste keer, maar het uitklappen (na het buitenrijden) gebeurt zelden van de eerste keer (meestal moet ik het knopje nog eens heen en weer draaien alvorens die spiegels uitklappen).

Ik ga daar morgen mijn dealer toch eens over contacteren. Lijkt mij allemaal niet echt normaal.

Comment

• Als ik aan de verkeerslichten stop en ik rem slechts lichtjes dan reageert de i-stop daar niet op. Duwt ge wat harder op het rempedaal dan valt de motor wel stil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                210pk is behoorlijk optimistisch en 600euro is een zeer forse prijs.
                                Toch niet. Al de getunede SkyActives komen met minstens 215pk en 475Nm buiten.
                                Jm
                                http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Bijgevoegde Bestanden
                                  Jm
                                  http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Weet er iemand al iets meer over de software upgrade voor de audio installatie? (mp3 hernemen na starten, etc)
                                    Zou in de lente 2014 uitkomen had ik gehoord...

Comment

• Zo snel mogelijk hopelijk want dat is toch het meest ergerlijke aan de wagen.

Comment

• Vanochtend een Mazda-6-Yellow-Cab zien rijden in Antwerpen centrum. Blijkbaar aangekocht door "Geelse-Taxi Maatschappij" (heb je hem)?
                                        Geen foto van.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ondertussen met iemand van de garage gesproken.
                                          Hij zei dat de update voor eind januari voorzien was, is er ondertussen dus nog steeds niet.
                                          Maar men was er nog wel steeds mee bezig.
                                          Ik ben wel eens benieuwd wat ze dan na meer dan een half jaar werken allemaal gefixt hebben.
                                          Al zit daar maar 1 persoon aan te werken, dan nog moet dat toch heel wat zijn.... maar ik verwacht toch maar niet teveel

Onlangs Duits autotijdschrift gelezen met een test van audio/navigatie systemen. (stuk of 20 systemen van ongeveer alle merken)
                                          Dat van de 3 kwam als beste prijs/kwaliteit uit te bus.
                                          Je kan gemakkelijk via Wifi hotspot van je telefoon naar het internet connecteren en apps gebruiken.
                                          Zelf heb ik ook al gemerkt dat hij vlot USB sticks goed en snel inleest.

Comment

Working...
                                          X