Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag hier in Polen de 6 eens rustig irl kunnen bekijken, prachtige imposante auto!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Voor wie het interesseert: mijn gebruikerservaring met onze nieuwe 6.
      Pro Memorie: het betreft een Diesel, Break, Automatique, Executive uitvoering.
      Ondertussen 6 weken in bezit: 3000 km op de teller, mix van stad, secundaire banen en autostrade.

De wagen bolt voortreffelijk, zeer aangenaam om mee te rijden. De motor is quasi geruisloos, het rijden is boterzacht, niettegenstaande er 19 inch velgen onder liggen.
      We vergelijken dikwijls met onze andere auto: een Citroën C5 met hydraulische vering. Er zijn vele momenten dat we vinden dat de Mazda soepeler rijdt en zachter dan de Citroën. Bijna onbegrijpelijk.
      Volgens mij heeft het wat te maken met de Dieseluitvoering van de Citroën: die is van een vorige generatie, ondertussen 7 jaar oud, en maakt toch wel wat lawaai.
      De Mazda is fluisterstil.

Mijn klacht van enkele weken geleden (de beginperiode) dat de rolgeluiden van de banden behoorlijk storend waren, is zo goed als verdwenen. Het valt niet meer op en is zeker niet meer storend. Misschien had het wat te maken met het feit dat die banden nieuw waren en nog niet ingereden.
      GPS: traag bij programmering van een route, eenmaal op weg gaat het redelijk goed. De GPS staat iets te veel ingezoomd, je hebt weinig zicht op de te volgen route van pakweg 1 km verder. Je kan uitzoomen met de draaiknop op de middenconsole, gaat vlot, maar na enkele seconden plaatst hij zich weer in de gewone modus. Je kan niet uitgezoomd blijven. Jammer, ofwel heb ik het truukje nog niet gevonden om mijn voorkeur te laten staan.
      Bose geluidinstallatie (standaard op onze versie): mooi geluid maar niet verbluffend. Vooraan lijkt het of het meeste geluid uit de centerspeaker komt onder de voorruit. Er is geen surroundervaring en je kan de luidsprekers (11 !) niet individueel of per paar afstellen. IK had er iets meer van verwacht.
      Probleem met USB-stick (zoals enkelen hier al aangehaald hebben): kan ik niet over meespreken. Wij gebruiken dat niet. Radiostations genoeg en we laten ons liever verrassen door het moment zelf. Desnoods wordt een CD'tje opgelegd.
      Bluetooth connectie met GSM: verloopt vlot, herkent mijn GSM direct, geluid bij telefoneren is zeer goed en duidelijk. De ontvanger aan de andere kant klaagt wel een beetje over een echogeluid maar in de auto heb je daar geen last van. Telefoonboek overgezet naar de Mazda, maar hier gaat hij wat de mist in. Alle namen die bestaan uit twee delen (bijv. Jan Janssens) worden correct weergegeven, als er echter meer dan twee delen zijn, vallen deze weg (bijv. 'Jan Van De Velde' wordt op het scherm van de auto 'Jan Van'). Een foutje in de software vermoedelijk.
      Bedieningsknoppen op het stuur zijn logisch en vlot te gebruiken, ook de Cruise Control, waardoor je die gemakkelijk aanzet als de omstandigheden het toelaten.

De zetels zitten aangenaam, ook voor langere ritten, de instelmogelijkheden voor de chauffeur zijn eindeloos waardoor je toch wel de ideale zithouding vindt. Zeer leuk is de mogelijkheid op onze wagen om 2 zitposities te programmeren (mijn echtgenote en ikzelf verschillen nogal wat in lengte en we hebben elk ons knopje met voorkeuren). Alleen jammer dat de buitenspiegels niet meegaan in de programmatie (bij Audi is dit wel het geval).

De optie Mirror Folder, die we in extremis nog als optie bij hebben genomen, geeft een dubbel gevoel. Bij het sluiten van de deuren klappen de spiegels automatisch naar binnen. Bij het openen van de deuren blijven de spiegels nog dicht geplooid, pas bij het starten plooien ze weer naar buiten. Dit gaat allemaal feilloos goed en is echt de moeite waard (voor weinig geld). Het probleem zit echter bij het manueel naar binnen klappen van de spiegels. Wij moeten dit dagelijks doen om onze garage vlot binnen te rijden. Het inklappen (via het knopje op de armsteun van de chauffeur) gaat bijna steeds van de eerste keer (maar niet altijd!). Het uitklappen, nadat we buiten gereden zijn, is een ramp. Dit moet steeds 3 tot 4 keren geprobeerd worden alvorens het lukt. Onze dealer heeft de relais van de optie Mirror Folder al vervangen door een splinternieuwe, maar het probleem blijft. Dealer heeft het gemeld aan Mazda, maar nog geen reactie ontvangen.

Tenslotte de koffer: de beide uitsparingen links en rechts in de koffer vind ik maar sneu. We hebben een rubber beschermmat in de koffer, maar die uitsparingen worden niet mee gecovered door de mat. Die blijven open. Wekelijks ga ik naar het containerpark met tuinafval en die uitsparingen beletten de koffer maximaal te benutten. Mazda had hier eigenlijk bij de accessoires iets moeten voorzien (een gesloten bakje bijv. dat perfect in die openingen past) zodat de koffermat had kunnen doorlopen tot de zijkanten. Tot op heden is dit nog niet te krijgen.
      Door de zeer schuine achterruit gaat het kofferdeksel zodanig ver open dat je eigenlijk geef afdakje meer boven je hoofd hebt (dit was bij onze oude Mazda 626 wel het geval en daardoor stond je steeds droog als je uit de supermarkt kwam, het regent, en je moet overladen naar de koffer). Nu sta je in de regen :-(

Voilà, al bij al een zeer tevreden Mazdarijder. De kleine onvolmaaktheden die ik hier beschreven heb zijn niet onoverkomelijk. Ik geef het maar mee voor de volledigheid.
      Hopelijk hebben jullie iets aan deze review.
      Wie er geen boodschap aan heeft, moet mijn post maar overslaan.
      Greetz.

Comment

• Vreemd, ik blijf de ophanging redelijk stug ervaren. Mss toch een verschil in ophanging tss de (Duitse) Sportline versie en de Executive in België.

Comment

• Wat is momenteel de levertermijn?
          Is er een verschil in levertermijn tussen de berline en de break?

Comment

• Eerste jaar met 46.000km zit er op, nog geen enkel probleem gehad, blijft toch een fantastische wagen.

Onlangs ook nog contact gehad met Mazda ivm de MP3.
            "zal nog enkele maanden in beslag nemen", wegens mogelijke hardware problemen.
            Hopelijk nog een update dit jaar?

Comment

• Ik heb net van Mazda Belgie bericht gekregen dat er een SW update voor de NB-1 zou zijn ivm de USB aansluiting!
              Vereist een afspraak van 30 minuten bij de dealer.

Comment

• Hij is ingebouwd!

Wat er verbeterd is:
                - herneemt dus de track, zelfs na het verwisselen van sticks (stick1 liedje kiezen, eruit, stick 2 erin, liedje kiezen, stick 1 erin: begint terug met gekozen liedje, dacht ik toch)
                - inderdaad na ongeveer 30s begint hij te spelen.

Het scannen zelf duurt echter nog even lang.
                Dat merk je als je een nieuwe stick erin steekt: hij begint wel vrij snel te spelen, maar de lijsten van Albums, Artiesten, etc blijven leeg. Je kan enkel volgend liedje kiezen.
                Bij een gekende stick echter, leek me op het eerste gezicht die lijst een pak sneller gevuld, dus dat geeft hoop om een harde schijf aan te sluiten.

Wat dan wat minder hoop geeft, is dat hij na verscheidene minuten mijn iPod Classic 160GB (waarvan nog maar 55GB gebruikt) nog niet gelezen had!

Ik vind het gewoon belachelijk dat men niet de mogelijkheid biedt om op folderstructuur te selecteren.
                Dan moet hij niet alles inscannen voor je die lijsten krijgt. Want hoe meer albums je er in zet, hoe meer je dus moet scrollen door die lijst van albums (wanneer hij ingelezen is) Terwijl een folderstructuur kan ik zelf helemaal inrichten naargelang de snelheid.
                Voor je het fancy stuff wil aanbieden, moet wel de basisfunctionaliteit wel goed werken!

Telefoon moest opnieuw gepaired worden natuurlijk, want Bluetooth module vervangen.

Comment

• Zijn er eigenlijk nog zaken aangepast of gewijzigd naast de herneming van het nummer?
                  Een module vervangen enkel voor dat ene probleem lijkt me zo vreemd?
                  Het zou me logisch lijken dat ze dan toch een aantal zaken zouden geoptimaliseerd hebben...

Comment

• Voor de rest niets aangepast.
                    Ik denk dat er gewoon een fout in die module zat.
                    En waarschijnlijk zullen ze er ook niet veel moeite meer in willen steken, want het systeem van de 3 zal wel vrij snel in de 6 komen, zeker?

Comment

• Ander vraagje: wie heeft er een USB voeding die werkt in aansteker van de 6?
                      Ik heb gemerkt dat de voeding vrij lang moet zijn en 2 vrij kleine, zijn niet lang genoeg.
                      De enige die werkt is eentje van de Aldi, maar die is vrij groot waardoor ik best veel plaats kwijt ben.

In andere auto's werken die voedingen wel, maar steken ze nog wat uit, in de 6 steken ze zo diep mogelijk, maar geen stroom.

Comment

• De eerste foto's van de opgefriste Mazda 6 zijn uitgelekt. Het gaat om een bescheiden facelift die op de Los Angeles Auto Show wordt gepresenteerd.

De foto's verschenen vandaag op een Frans forum. Hoewel de beelden van lage kwaliteit zijn, zien we wel al dat er geen grote veranderingen aan het design plaatsvinden. Zowel de sedan als de station worden voorzien van extra chroomwerk op de neus. Ook de voorbumper en koplampunits zijn iets anders vormgegeven.
                        Binnenin zien we een zwart-wit interieur dat voorzien is van een nieuw multimediasysteem. We spotten een elektrische handrem en wat chromen afwerking, maar verder weinig bijzonders. Over onderhuidse aanpassingen is nog niets bekend. Bovendien is het nog altijd afwachten of Mazda met een 6 Coupé komt. Op de autoshow van Los Angeles komen we meer te weten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Als ik tijdens het beluisteren van muziek met de iPod verkeersinformatie binnen krijg is die ook volkomen de kluts kwijt.

Comment

• Comment

• Nog enkele extra gelekte afbeeldingen uit de brochure voor de gefacelifte Mazda 6. Voor mij het meest opmerkzame is de "4WD" op de laatste afbeelding. Muziek in m'n oren en hopelijk de voorbode van nog straffer geweld...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• 4WD enkel bij 2.2d 175pk te krijgen... Dat gaan de petrolheads op dit forum weer niet graag horen.. 😁

Mvg,

Verstuurd vanaf mijn One+ met Tapatalk
                                =================
                                2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ik zie dat ze de pook van de automaat grondig hebben aangepakt. Dat was echt wel nodig.

Comment

• Op de CX-5 is dit al een eindje zo .
                                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ik ben vooral blij dat ze de GPS blijkbaar aangepakt hebben, dat was toch één van de grootste minpunten...
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Toch een mooie auto, zo een Mazda 6.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Toch een mooie auto, zo een Mazda 6.
                                          Absoluut! En er wordt zelfs al taxi meegereden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X