Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik zie dat ze de pook van de automaat grondig hebben aangepakt. Dat was echt wel nodig.
    Vind ik niet nodig. Doet me terugdenken aan onze 250D. Nostalgie.

    Comment


    • Electronische handrem lijkt het wel.
      Ik weet niet of ik dat zo geweldig vind, vond een echte handremhendel wel een verademing na al die knopjes.

      Comment








      • - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

        Comment


        • Wit leer op dashboard en middenconsole: dat wil ik!

          (en de nieuwe audio unit natuurlijk)

          Edit: ik zie bij de nieuwe CX-5 dat die de nieuwe audio unit in het bestaande dashboard heeft gekregen. Zou wel interessant zijn als dat ook in de bestaande CX-5 en 6 ingebouwd kan worden.
          MMI bediening in middenconsole is ook wel anders en dat lijkt niet zo gemakkelijk te vervangen.
          Last edited by Chris_147; 20/11/2014, 12:07.

          Comment


          • Het lijkt me zo dat Mazda zich met elke toevoeging of wijziging aan hun modellenaanbod hoger en hoger plaatst op de kwaliteitsladder.
            Met wat ik de laatste tijd van hen zie, vind ik dat ze het niveau van "modale middenklasser" overstegen zijn en ondertussen spelen in de onderste regionen van wat "premium" heet.
            Ik hoop enkel dat de prijzen niet te veel mee stijgen.

            Comment


            • Testje: Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 192 pk GT-M

              Twee-punt-vijf. 2.500 cc. Een slagvolume van 2,5 liter! Laat het in deze tijden van downsizing maar eens op je inwerken.


              Het is zoiets als praten over extra romige mayonaise op een therapeutische praatsessie van de weight watchers. En toch heeft het topmodel van Mazda 6 zo’n grote motor. Weliswaar een viercilinder maar toch, sla de prijslijst er maar eens op na: je ziet zelfs al 1.4’s in het D-segment. Maar Mazda gaat zijn eigen weg. Geen downsizing met kleine turbomotoren, wel een nieuwe motorenfamilie, luisterend naar de naam SkyActiv en voorzien van een zeer hoge compressieverhouding. Het levert 192 pk op, en een heel mooi fabrieksverbruik van 1 op 15,9. Vroeger zouden we eerst op het vermogen ingaan, maar eerst maar eens onze score aan de pomp. Die is met 1 op 12,3 gewoon hartstikke goed, zeker als je bedenkt dat de krachtbron standaard gekoppeld is aan een automatische transmissie, die ook nog maar net van de technische tekentafel komt. Een fijne bak. Zes verzetten, een conventionele koppelomvormer maar de versnellingsbak blijft de hele tijd goed bij de les. Hij moet het zonder sportstand stellen maar door de goede response mis je dat niet. Zelf schakelen met het pookje kan uiteraard wel maar we voelden daartoe geen moment de behoefte.
              En zo druipt de gretigheid van de aandrijflijn af, al zweept de auto je zeker niet op tot rubber verslindende scheurpartijen. Als het moet is hij snel, kijk maar naar de resultaten van de metingen. De Mazda 6 heeft weer dat dynamische van zijn voorgangers, al merk je in snelle bochten dat hij wat last heeft van onderstuur. De besturing werkt direct, al voelt het allemaal wat licht aan. Lichtvoetigheid is sowieso van toepassing op deze middenklasser. Als je ‘m en profil bekijkt en ziet wat voor een lel van een auto het is, zou je niet zeggen dat hij maar 1.335 kilo weegt. Dankzij de wielbasis van 2,83 meter doet de 6 qua beenruimte achterin voor maar weinig klassegenoten onder, alleen de Skoda Superb biedt er meer beenruimte.
              Er zijn auto’s die lager zitten dan de 6, maar dankzij de verstelbaarheid van zowel zitting als stuurkolom kan een ieder er wel mee uit de voeten. In deze GT-M zit je op leer, en hout siert het dashboard op. Qua design steekt het goed in elkaar, ook de afwerking klopt. Vreemd is de dubbele bediening van het multimediasysteem, dat kan zowel met knoppen bij het scherm, als met de draaiknop in de middenconsole, een beetje dubbelop dus.


              Eindoordeel

              De Mazda 6 2.5 heeft een gretige aandrijflijn en de standaard automaat doet je niet verlangen naar een handbak en behalve snel is hij ook relatief zuinig. Helaas betaalt zich dat niet uit in bijtellingsvoordeel maar dat kun je ‘m moeilijk kwalijk nemen. Dat lukt namelijk geen enkele middenklasser met zo’n krachtige benzinemotor zonder elektrohulp.






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Sinds half december probleem met de motor:
                hij stutterde bij het starten (als hij zo tegen de 2.000 toeren aan opwarmde), net alsof je vroeger niet goed choke-te.
                Blijkt dat dit een terugroepactie is waarvoor ongeveer alles onder de motorkap eruit moet: 2 dagen binnenbrengen!

                Dat loopt toch wel op: eerst een actie voor de i-ELOOP, daarna de radio (gelukkig maar) en nu de motor weer.
                Straks nog de airbag omdat die van Takata komt (heeft wel geen nut, want men weet de oorzaak daar nog niet van, maar ja)
                Ik ben blij dat men het allemaal corrigeert, maar op deze manier moet ik zoveel naar de garage als met mijn Alfa.

                Daarnaast maakt de TomTom de helft van de tijd geen contact meer met Live services.
                En begint mijn versnellingsbak wat raar te doen: geraakt wat moeilijker in 1 en 3.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Sinds half december probleem met de motor:
                  hij stutterde bij het starten (als hij zo tegen de 2.000 toeren aan opwarmde), net alsof je vroeger niet goed choke-te.
                  Blijkt dat dit een terugroepactie is waarvoor ongeveer alles onder de motorkap eruit moet: 2 dagen binnenbrengen!

                  Dat loopt toch wel op: eerst een actie voor de i-ELOOP, daarna de radio (gelukkig maar) en nu de motor weer.
                  Straks nog de airbag omdat die van Takata komt (heeft wel geen nut, want men weet de oorzaak daar nog niet van, maar ja)
                  Ik ben blij dat men het allemaal corrigeert, maar op deze manier moet ik zoveel naar de garage als met mijn Alfa.

                  Daarnaast maakt de TomTom de helft van de tijd geen contact meer met Live services.
                  En begint mijn versnellingsbak wat raar te doen: geraakt wat moeilijker in 1 en 3.

                  Innige deelneming.

                  Comment


                  • Klinkt inderdaad helemaal niet goed. En zeggen dat Mazda zo'n goede reputatie heeft qua betrouwbaarheid.

                    Comment


                    • @ chris: welk bouwjaar en motor? Zeer bizar idd verwacht je zeker niet bij mazda

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment








                        • Bron + meer foto's:
                          [www.autofans.be]
                          [www.groenlicht.be]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Dag allemaal,
                            Dit is mijn eerste post :-)

                            Omdat ik aan het uitkijken ben voor een nieuwe wagen heb ik verhoogde interesse in de Mazda 6.
                            Ik heb deze geupdate prijslijst gevonden:

                            Comment


                            • Deze prijslijst bevestigd wat ik op configurator van DiectLease.be ook al zag: witte lederen bekleding is enkel met 175pk diesel! (SkyCruise)
                              Vermits een leasewagen altijd in Brussel ingeschreven moet worden betaal je daar dus 2400 euro BIV op ipv 70 of zo in Vlaanderen. (En tov 867 euro voor de 150pk)

                              Moet ik nu blij zijn dat ik nog een oude heb, met de slechte radio, maar ook met witte zetels?
                              Het zijn toch altijd weer zo van die belachelijke regeltjes van de importeurs die het onnozel maken.

                              Ivm mijn motorproblemen: dagje werk in de garage en alles terug ok. Blijkt dat de nokken voor bij koudstart te snel verslijten waardoor ze niet meer werken.
                              Last edited by Chris_147; 01/02/2015, 21:29.

                              Comment


                              • De SkyCruise uitvoering is precies een stuk duurder dan de vroegere Executive, nochtans dezelfde motor en ik zie ook niet direct in het oog springende verschillen in uitrusting?!
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                Comment


                                • @Chris_147

                                  Hebt gij een brief gehad voor die terugroepactie van de motor?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    @Chris_147

                                    Hebt gij een brief gehad voor die terugroepactie van de motor?
                                    Neen, ik had die onregelmatige loop problemen bij koudstart.
                                    Laten nakijken in de garage en die zeiden me dit.
                                    Vermits het vrij veel werk is, zullen ze dit enkel maar doen bij klanten die het probleem vermelden, vermoed ik.

                                    Comment


                                    • Ik vind de facelift wel geslaagd. Wat wel jammer is is dat je bitter weinig Executives ziet rijden, als je één ziet dan is het met die lelijke 18" velgen.

                                      Comment


                                      • Yep, de Mazda 6 is een knappe verschijning. Ik draai mijne kop altijd om als ik er eentje zie. Nie wegdraaien he maar achterna kijken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Ik vind de facelift wel geslaagd. Wat wel jammer is is dat je bitter weinig Executives ziet rijden, als je één ziet dan is het met die lelijke 18" velgen.
                                          De standaard 17"?
                                          Ik moet zeggen dat ik er toch relatief regelmatig zie met de 19" velgen, af en toe zelfs in soul red.
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                          Comment

                                          Working...
                                          X